Gå til innhold

Disse spillene gleder vi oss til! (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

1.From Dust

Som Joachim påpeker så må jo et spill av geniet bak Another World bli bra. Årets mest spennende.

2. Jurassic Park

Telltale + dinosaurer + Heavy Rains "multiple paths" tilnærming? I'm in.

3. Dead State

Et spill av ex-Troika og ex-Obsidian-utviklere høres mye mer spennende ut enn Mass Console 3 og Dragon Effect 2, dessverre. :(

4. Might and Magic Heroes VI

Det seeeeer jo veldig HOMM3 ut. Det er lov å håpe.

5. Star Wars: The Old Republic

MMORPG med som faktisk prøver å få til litt RPG. Star Wars + Bioware kan vel umulig feile, vel?

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble nevnt noe angående fysikken i Test Drive Unlimited 2 i artikkelen.

 

Har dere ikke sett videoene som er lagt ut på youtube? Bra fysikk er hvertfall ikke tilstede av det jeg har sett.

Når det er mulig å kjøre i oppimot 200km/t hvor en så kjører utenfor veibanen uten at dette har noen som helst påvirkning av feste så er det for meg tåpelig og jeg kommer IKKE til å kjøpe det spillet.

 

Det kunne kanskje ha vært bra fysikk på et tog spill, men ikke for et bilspill.

Lenke til kommentar

Etterhvert som jeg leste gjennom artikkelen (og nikket enig med mesteparten av utsagnene til anmelderene) så gikk det opp for meg: hvor er Shogun 2: Total War..? og hvor er The Witcher 2?

The Witcher ble jo heldigvis nevnt men jeg må nok innrømme at jeg ble litt skuffet over at absolutt ingen hadde storspillet Shogun på favorittlista si :(

Uansett, her er min topp 5 forventningsliste:

 

1. Shogun: Total War[/u]

- Aner ikke hvor mange timer jeg har spilt bort med Total War serien som startet med Shogun 1, men det er definitivt den eneste spillserien som har fått meg til å spille de om og om igjen, blir aldri lei!

2. Mass Effect 3

- Kan trygt si at Mass Effect 1 gjorde forholdet med eksdama veldig ustabilt :p

3. The Witcher 2

- Førsteinntrykket var faktisk ikke så bra men etter noen dager var jeg solgt! SOLGT!!

4. Drageon Age 2

- Baldurs Gate introduserte meg til RPG, Neverwinter Nights skuffet meg litt, Dragon Age innfridde alle forventninger. Har faktisk lavere forventninger til Dragon Age 2 pga. konsolliseringen, men det er kanskje lurt å senke forventningene sine, man kan jo bli overrasket :)

5. The Elder Scrolls: Skyrim

- Koste meg veldig godt med Oblivion, og var en av de få spillene jeg kunne sette meg ned og spille igjen etter noen måneders idling, forventer at Skyrim kommer til å gi lik effekt.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i mange av listene, men har ett par ting jeg er litt skeptisk til:

 

Mass Effect 3 - 2'ern direkte ødela alt som gjorde første bra etter min mening. Jeg følte ikke at det var noen "epic" story i det heletatt. Hadde mer følelsen av ett gatheringquest i world of warcraft. Samle X antall folk, se en cutscene og ferdig. Dessuten hadde de dummet det ned ufattelig mye. Jeg likte å kunne velge våpen basert på mine preferanser (som er accuracy på rifler, skade betyr mindre). Jeg er redd de tar en "cod" og dummer det vidre ned til 3'ern.

 

Portal 2 - Første spillet var mildt sagt veldig underholdende. Er usikker på om utvidelsen av konseptet kommer til å treffe like bra, konsollcrowden må jo selvfølgelig få sitt og det betyr mindre av alt.

 

Skyrim - Det kommer til å lide av samme problemet som Oblivion, punktum. De har sagt at de beholder level scalingen, men ikke like "notable" som i oblivion. Dette er HELT feil instilling. Når jeg sliter med å kverke en ulv på level 1 skal denne være triviell på level 10. Jeg mistenker det er enklere for dem å lage en åpen verden med dette systemet.

 

Battlefield 3 - Siden 1942 har jeg sett etter ett spill som skaper samme følelsen. Dette kommer nok ikke til å skje. Det jeg tror er rett og slett at ting blir for avansert. 1942's sterkeste side var at alle kunne sette seg inn i en tank/fly og kose seg. Idag er ting så jævlig komplisert å kjøre at man må nesten ha joystick og 100 timer bak spakene for å ha det morro.

 

Diablo 3 - Nå har jeg ikke sett ALT som foreligger av trailere og gameplay, men har en følelse av at det går for nært WoW både grafisk og gameplaymessig. Diablo skal være mørkt og tragisk hack 'n slash singleplayer etter min mening. For mye fokus på multiplayer blir litt teit synes jeg.

Lenke til kommentar

Skyrim - Det kommer til å lide av samme problemet som Oblivion, punktum. De har sagt at de beholder level scalingen, men ikke like "notable" som i oblivion. Dette er HELT feil instilling. Når jeg sliter med å kverke en ulv på level 1 skal denne være triviell på level 10. Jeg mistenker det er enklere for dem å lage en åpen verden med dette systemet.

"Skyrim - Det kommer til å lide av samme problemet som Oblivion, punktum.", Og du nevner bare level scaling. Haha.

Nånei. Skyrim kommer til å bli noe annet en Oblivion;

  1. Ny motor (Ikke Gamebryo)
  2. Dual-Welding
  3. Mennesker vil nå se normale ut, i forhold til troll som i Oblivion
  4. Ehhh, nevnte jeg Dual-Wielding?
  5. Inkl. Motoren får vi nye environment effekter.
  6. Revamped AI, deilig.
  7. Alt i alt; My body is ready

 

Battlefield 3 - Siden 1942 har jeg sett etter ett spill som skaper samme følelsen. Dette kommer nok ikke til å skje. Det jeg tror er rett og slett at ting blir for avansert. 1942's sterkeste side var at alle kunne sette seg inn i en tank/fly og kose seg. Idag er ting så jævlig komplisert å kjøre at man må nesten ha joystick og 100 timer bak spakene for å ha det morro.

 

Nå vet ikke jeg hva slags Battlefield Spill du har spilt, men etter herrens mange timer bak samtlige Battlefield spill >UTEN< joystick vel og merke, så har jeg kost meg noe sykt.

Det som jeg leger merket til, er at folk mener at DICE har sviktet PC spilleren med Bad Company 2.

Der mener jeg de tar helt feil, med tanke på at Bad Company serien egentlig er ment for Konsoll spillere.

Så jeg tror Battlefield 3 kommer til å bli awesome, med tanke på at det kanskje er et av de første som skal utnytte 64bit CPU.

Igjen, My body is ready.

Lenke til kommentar

Skyrim - Det kommer til å lide av samme problemet som Oblivion, punktum. De har sagt at de beholder level scalingen, men ikke like "notable" som i oblivion. Dette er HELT feil instilling. Når jeg sliter med å kverke en ulv på level 1 skal denne være triviell på level 10. Jeg mistenker det er enklere for dem å lage en åpen verden med dette systemet.

 

Battlefield 3 - Siden 1942 har jeg sett etter ett spill som skaper samme følelsen. Dette kommer nok ikke til å skje. Det jeg tror er rett og slett at ting blir for avansert. 1942's sterkeste side var at alle kunne sette seg inn i en tank/fly og kose seg. Idag er ting så jævlig komplisert å kjøre at man må nesten ha joystick og 100 timer bak spakene for å ha det morro.

 

Skyrim: Jeg er helt enig med Orrie når det kommer til Skyrim. Med annen motor (Ikke bare oppdatering av en gammel) føles et spill som oftest veldig annerledes, og ikke minst, jeg har tro på at Betsheda klarer å fikse det TES spillerne ikke likte med oblivion.

 

Battlefield 3: Jeg har delte meninger om BF3. 1942 og BF2 er de spillene jeg synes er best i serien, bedre enn bc2. Jeg likte bybanene i bf 2, og fly var mye morsommere å bruke enn helikoptrene i BC2. Jeg er redd for at det skal bli for komplisert, og at jeg vil bli veldig skuffet, men jeg håper på et spill lignende BF2 eller BF:1942.

En ting til. Er det bare meg, eller begynner flere å bli lei å kunne ødelegge bygninger? Jeg har på følelsen at det er derfor vi ikke får baner med hus som har mere enn 2 etasjer i BC2(Teller ikke med tak-etasjen). Det må da være én by i område de er i som har det, selv hvor jeg bor har vi bygninger med 5 etasjer ++... og landsbyen i Oasis er sikkert rundt samme størrelse som tettstedet jeg bor i.

Hvis det ikke blir én ordentlig bybane i BF3, kommer jeg ikke til å kjøpe det, det kommer antakelig bare til å bli et bc2 med litt andre baner, våpen og kanskje en litt mer oppdatert motor. :angry:

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...