Gå til innhold

Ditt GOTY for 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metro 2033

 

Det der må være en spøk ??? Det spillet der havner på bunn for min del.

 

Jeg håper da ikke at det er det, post-apokalyptisk spill der man belønnes ved å bruke nøtta i stedet for å løpe rundt med Guns Blazin' .

Stemningen er til å ta på, og selv om konsoll-versjonen kanskje ikke har den mest fantastiske grafikken, så er det i min mening flere elementer som gjør at spillet står stødig på egne ben blant alle disse "super titlene" 2010 hadde å by på.

Lenke til kommentar

Metro 2033

 

Det der må være en spøk ??? Det spillet der havner på bunn for min del.

 

Regner med det er du som spøker? Metro 2033 er også min favoritt blandt årets spill. Faktisk den beste FPS'en jeg har spilt på flere år.

 

Nei da, folk er ikke like, bra ting det. Men synes det er oppriktig trist du ikke har fått den samme opplevelsen ut av spillet som meg, for din del.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

Årets spill: Minecraft (PC)

Minecraft er et av de aller beste spillkjøpene jeg noen gang har gjort. Jeg har kost meg i mangfoldige timer med crafting, bygging og survival både på server og singleplayer. Minecraft gor deg en uendelig frihet hvor den blokkete verden gir deg en følelse av å være tilbake på gutterommet med legoklosser. Et slikt enmannsprosjekt fortjener såpass oppmerksomhet, og uansett om spillet faktisk ikke er ferdig enda, så har over èn million personer kjøpt spillet.

 

Årets mest ettertraktet: Fallout: New Vegas (PC)

Fallout: New Vegas var en gledelig tilbakekomst fra Fallout 3. Jeg er veldig satt inn i Fallout universet, og spillet skuffet meg ikke med en utmerket og interessant historie og de samme dyktige stemmeskuespillerene. Det eneste minuset jeg setter er at spillet desverre var veldig buggy ved lansering.

 

Årets skuffelse: Metro 2055 (PC)

Jeg kjøpte dette spillet ved lansering i håp om at et nytt spill skulle bringe ut en ny Wow-faktor som Crysis gjorde for tre år tilbake. Metro 2055 var vellaget og spennende, og ikke minst skummelt. Likevel følte jeg at interessen for å spille dette spillet dalte nedover etterhvert som jeg kom meg videre. Jeg følte ikke at Metro 2055 hadde den samme feelingen i gameplayet som andre FPS spill har gitt meg. Smaken er selvfølgelig baken, men likevel føler jeg at utviklerene har konsentrert seg mer om grafikken, enn om gameplayet. Det samme skjedde med Crysis. Jeg syns ikke Crysis var så veldig spennende utenom den unike grafikken. Det samme gjelder Metro 2055.

 

Generelt topp 5:

1) Minecraft

2) Fallout New Vegas

3) Mass Effect 2

4) Heavy Rain

5) Amnesia: The Dark Descent

Endret av HailTheUser
Lenke til kommentar

Metro 2033

 

Det der må være en spøk ??? Det spillet der havner på bunn for min del.

 

Jeg håper da ikke at det er det, post-apokalyptisk spill der man belønnes ved å bruke nøtta i stedet for å løpe rundt med Guns Blazin' .

Stemningen er til å ta på, og selv om konsoll-versjonen kanskje ikke har den mest fantastiske grafikken, så er det i min mening flere elementer som gjør at spillet står stødig på egne ben blant alle disse "super titlene" 2010 hadde å by på.

 

Han her karen svarte fint for meg :)

Lenke til kommentar

1. Starcraft 2: Wings of liberty - Ingen over, ingen ved siden

 

2. Minecraft - En over, ingen ved siden, 1000 under

 

Må vel si SC2 er min GOTY. Så ekstremt vel gjennomført og kompetivt. Og minecraft er i en helt egen klasse. Det kan ikke beskrives, det må prøves.

Lenke til kommentar

Vil endre fra bare Mass Effect 2 til:

 

1. Mass Effect 2

Strålende spill med en drivende historie, interessante karakterer og meget godt gjennomført gameplay.

 

2. Minecraft

Husker jeg prøvde det en gang når det var i Classic og jeg gravde meg ned til bunnen og kom meg ikke opp igjen og derfor avsluttet jeg. Når jeg fikk prøve survival og satt meg litt inn i det så var det jeg fant, ubeskrivelig. Et enkelt konsept som bygger videre på hva man kan gjøre med f. eks Lego og gjør det ekstremt bra!

 

3. Divinity II The Dragon Knight Saga

Dette spillet prøvde jeg først når Ego Draconis kom ut, men det var et jeg lånte til X360 så jeg fikk ikke prøvd det spesielt mye. Det var først da DKS kom ut bestemte jeg meg for å skaffe det til Pc. Et rett og slett fantastisk spill med varierende miljøer og gjennomført gameplay. Det eneste som manglet for meg var å kunne grille de på bakken som drage :p

Lenke til kommentar

1. Mass Effect 2

Godtepose fra start til slutt. Overgangen til nesten et rent actionspill har gjort spillet en del lettere en forgjengeren, men jeg aksepterer dette så lenge Dragon Age-serien kan slukke tørsten på den gamle sorten vestlige RPGer. Spillet overrasker en del med noen av karakterene man kan ta med seg og lærer å kjenne, Mordin er kongen selv og kommer etter min mening med den mest interessanne bakgrunnshistorien/quest. Vil ha en Hanar på laget i treern.

 

2. Civilization V

Jeg elsket Civ 2, 3 og 4 og Sid Meier skuffer ikke med femmeren. AI-problemer til tross, spillserien har aldri sett bedre ut eller hatt et bedre gameplay. Jeg er ikke den største fan-en av det nye kulturtreet, men City States er et genialt tillegg som legger plaster på det såret. Med patchene har spillet blitt mer balansert, og jeg er redd for at mye at dette året vil gå til Civ 5 også.

 

3. Victoria II

Selv for en "veteran" fra Europa Universalis er dette en mektig utfordring, men mestringsfølelsen er så fantastisk at det veier opp for den bratteste læringskurven jeg noensinne har sett i et spill. Jeg må le for meg selv når jeg tenker tilbake på tabber jeg gjorde i de første savegamene jeg hadde, men det er jo en del av moroa. AIen er til tider svært merkelig noe som ødelegger desverre en del for spillet, men jeg tror at patchene har gjort ting litt bedre.

 

4. Alan Wake

Bruken av lys i dette spillet er genialt og storyen er grei nok til at man følger med. Ansiktsanimasjoner o.l burde vært mye bedre i 2010 dog og dette tar meg litt ut av det hele. Kunne klart meg uten collectables.

 

5. Limbo

Kort og greit spill som makter å ikke få meg til å rase av sinne pga platformingen, en bragd i seg selv. Flott stil over spillet og nydelig ambient musikk, håper å se lignende spill fremover.

 

Resten:

 

6. Gran Turismo 5

7. Minecraft

8. Battlefield: Bad Company 2

9. Red Dead Redemption

10. Alien Swarm

Endret av freeman
Lenke til kommentar

Føler at jeg ikke kan putte Minecraft på toppen siden det ikke er et ferdig spill, men akk det er det jeg har fått mest for pengene.

 

1. Minecraft

2. Red Dead Redemption

3. Fallout New Vegas

 

I år så har det kommet mange bra spill, men jeg har ikke funnet de som virkelig har berørt meg.

 

Årets skuffelse:

Starcraft II: Wings of Liberty, jeg spilte dette veldig mye når det var i beta og når det kom hadde jeg enkelt og greit spilt meg lei. Ellers følte jeg ikke at Blizzard introduserte meg for noe særlig nytt og jeg ble fort lei. Men det er fortsatt et VELDIG bra spill. Var bare for høye forventninger med utvanning i Beta som gjorde dette til årets skuffelse.

 

Dette årets forventning:

Shogun 2: total war er min store forventning for 2011 og Creative Assembly siste sjanse til å gjøre opp for Empire Total War. Vi krysser fingrene.

Lenke til kommentar

1. Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge - Karakter 9.5

Vet ikke om det er lov å ta med et 20 år gammelt spill på en slik liste, men siden det kom i en nyversjon, så tar jeg det med for å illustrere hvor stor klasseforskjell det er på dette spillet og såkalte AAA-titler i 2010.

- En av tidenes beste spillhistorier.

- Fantastisk voice acting

- Historiens morsomste spill?

- Smarte gåter, selv om noen kan være litt overkill.

2. Civilization 5 - Karakter: 9.0

Ganske annerledes enn mitt favorittspill gjennom alle tider, Civilization 4, men etter den siste store patchen er det ikke mye som skiller de to.

- One more turn

3. Puzzle Agent - Karakter: 8.2

- Herlig grafikk, lyd og generell stemning.

- Spennende historie.

- Litt lite varierte gåter trekker ned. Håper Telltale lager en episode 2!

4. Back To The Future, Episode 1 - Karakter 8.0

- Proppfull av herlige filmreferanser.

- Bra cinematisk flyt over spillet.

- Glimrende lyd.

- Altfor, altfor lett. (og kort)

5. Mass Effect 2 - Karakter: 8.0

- Bra historie.

- Totalt uinteressante kompanjonger, med unntak av Garrus og Tali.

- Tali er kanskje Biowares beste NPC uansett spill.

- Skulle ønske det var flere RPG-elementer.

6. Limbo - Karakter 7.9

- Fantastisk presentasjon og stemning.

- Noen smarte gåter og bosskamper.

- Elendig unnskyldning av en historie.

7. Dragon Age Awakening - Karakter 7.8

- Bra historie.

- Noen OK kompanjonger.

- Latterlig enkelt.

- Fantastisk kontrollsystem, som de vel skal ødelegge i toeren.

8. Heavy Rain - Karakter 7.5

- Endelig et eventyrspill som oser av produksjonskvalitet.

- Alternative slutter.

- Følelse av at valgene dine faktisk betyr noe (selv om de egentlig ikke gjør det)

- Dessverre er historien full av hull og ikke spesielt bra.

- Ingen gåter

9. Red Dead Redemption - Karakter 7.2

- Lysår bedre enn GTA4, uten at det sier stort.

- OK historie.

- Noen bra NPCer.

- Fantastisk lyd og grafikk.

- Repetivt.

10. Final Fantasy 13 - Karakter 7.0

- Overaskende interessant historie.

- Hvor var kampsystemet?

- De vanlige drittunge-NPCene du finner i alle JRPGs.

Lenke til kommentar

1. Mass Effect 2 - Glimrende spill, tiltross for at RPG-elementene virket mindre fra 1`ern var fremdeles spillet et mesterverk. Karakterne, omgivelsene, fiendene og spill-mekanismen var virkelig noe jeg elsket med dette spillet. Å spille igjennom spillet på insane, og slite med det var en fryd fordi dette var et spill som for all del var verdt å spille igjennom flere ganger. I tillegg til DLC`et, Lair of The Shadow Broker som var det beste DLC`et i 2010 for min del, leverte spillet veldig bra synes nå jeg.

 

2. Alan Wake - Dette spillet hadde en god historie, spillets karakterer var noe herlige(spesielt Barry). Å soundtracket var awsome, spesielt på grunn av denne miksen av finsk rock, Roy Orbinson, David Bowie, og svensk singer-songwriter musikk.

 

3. Halo: Reach - Eller awsome Reach? Beste MP-spillet til 360 i 2010 spør du meg. Awsome campaign, awsome på det meste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn all around, er vel Mass Effect 2 min GOTY

 

Men gode kandidater er:

 

Bioshock 2, Starcraft 2, Dantes Inferno, Bad Company 2, Nier.

 

Gode spill som bør nevnes er Bayonetta, Darksiders og forsåvidt Metro 2033.

 

Er sikkert mange andre som også fortjener å bli nevnt, men man glemmer lett ting når man blir gammel (20 år).

 

=)

 

Er og en del spill jeg ikke har fått prøvd =)

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...