Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Noe av poenget med f.eks. Skyrim er jo at det skal være en åpen verden hvor man kan velge hvor man skal gå. Da kan det ikke være sånn at det er soner for forskjellige levels. At man alltid må gå samme veien om man begynner på nytt, fra startsonen til level 5-10 sonen etc. Det blir feil.

 

Samtidig får du jo gear og talentpoeng, så en bra geara figur med bra specc skal ha mye større mulighet til å slakte ting enn en level 1 kar som akkurat har krypi ut av en hule med et lommetørkle rundt skrittet, en brøytepinne i hånda, og nøyaktig 0% ekstra skade på alt av angrep. Der kommer levlene inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nettopp det jeg mener, å ha enkelte områder man nesten må unngå til man har levlet. Å slite mot en fiende, men umulig å vinne mot flere. Det som bekymrer meg er at level scalingen fungerer på en sånn måte at områdene blir låst til den level du er når du ankommer. Slik vil alltid fiendene være samme level, eller lavere level enn deg, noe som kan gjøre det for lett igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes personlig det funker fint som i WoW, jeg. Unngå level 50-soner til du er lvl 50 - enkelt og greit. Det er ikke alle i verden som gidder å runde spillet hundre ganger og dermed går lei "soner" de må igjennom. Isåfall ha flere soner med samme levelrange for å få variasjon ved neste playthrough..

 

Siste sonen der sluttbossen er krever at du har max level og en del bra utstyr - ellers blir du eid.

Hadde vært fint system.

 

Spiller nok ikke Skyrim mye hvis jeg:

a) kan entre et level bare for å låse sonen til det levelet jeg har da og så komme tilbake 10 level senere = easy mode og kjeeeedelig

b) møter likeverdig motstand uansett hvor jeg farter og risikerer å bli eid av kloakkrotter eller sumpbiller som level 80 dragonslayer med Titanrustning og Sword of Nine-thousand.. WTF?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan skaleringen kommer til å fungere i praksis, men så i alle fall en artikkel fra PC Gamer (en eller annen postet det i denne tråden?) hvor en kar kar spilte og blei eid av noen folk i en hule fordi de var en del høyere level. Så det skal vel være forskjeller på fiender også. Om sonen er låst til levelen han hadde når han kom dit, og de var vanskelige, blir det vel sånn at man kan komme tilbake senere og slakte folk litt lettere.

 

Blir artig å se hvordan det blir. Men jeg vil heller ha skalering enn soner i dette spillet. Har store planer om å vimse rundt uten store planer.. og da kan det ikke være sånn at kursen allerede er staket ut.

Lenke til kommentar

Kommer dere til å kjøpe til konsoll eller PC, da?

 

Jeg for min del har mest lyst til å kjøpe dette til PC, men det fører til at jeg må oppgradere ALT. Dvs at spillet kommer til å koste meg noe rundt 5-6000kr. :ermm:

 

På konsoll ser jeg for meg at dette blir som fallout og liknende spill. Klønete og slitsomt, med lange lastetider osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

b) møter likeverdig motstand uansett hvor jeg farter og risikerer å bli eid av kloakkrotter eller sumpbiller som level 80 dragonslayer med Titanrustning og Sword of Nine-thousand.. WTF?

Det som jeg finner mest idiotisk med denne typen level scaling (som i Oblivion) er at det blir helt umulig å tro på (leve seg inn i) en slik verden:

 

Du kommer til et område når du er lvl 1 og møter kun mus. Senere går du gjennom det samme området som lvl 10 og møter bare bjørner. Til slutt passerer du samme område igjen som lvl 20 og denne gangen er det kun bosatt av dinosaurer.

 

Spillet mister helt troverdigheten og blir som en dårlig B film.

Lenke til kommentar

For min del blir det PC eller ingenting. Håper dog jeg får benyttet meg av high'ish instillinger på min nå litt utdaterte 4870. Blir nok desverre ingen Qarl Texture Pack med mindre jeg får skrapt sammen nok penger til en liten oppgradering :whistle:

For min del blir det konsoll, da jeg ikke gidder og bruke 10k på å oppgradere pcn.

 

Noen som vet noe om det er en multiplayer/online del?

Lenke til kommentar

Er det mulig å stille inn steamen til australsk tid, så jeg kan laste ned tidligere? hadde vært kult å aktivere det på torsdags kvelden (viss det slippes 00.00) eller natt til fredag (viss det slippes 09.00)

 

Tenkte viss man stilte inn både pc og steam innstillinger kunne jo dette være mulig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...