Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Det suger! På begynnelsen av spillet disenchantet jeg alle våpen, fordi det var "kult". Men nå har jeg funnet våpen med mye bedre perks, som jeg ikke får gjort noe med :(

Det er ikke sånn at du tar bort en egenskap og overfører den med nøyaktig de samme poengsummene til et annet våpen. Kvaliteten på nye enchantments avhenger av dine ferdigheter innen faget, så det er bare å trene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det suger! På begynnelsen av spillet disenchantet jeg alle våpen, fordi det var "kult". Men nå har jeg funnet våpen med mye bedre perks, som jeg ikke får gjort noe med :(

 

Det har ikke noe å si om man disenchanter et sverd med 5 fire damage eller ett med 25 fire damage, det er bare selve typen enchant som blir lagret. Om man vil lage en god enchant på et våpen så er det enchanting skillen (15-100) og enchanting perks (0-100% + andre perks) som bestemmer hvor kraftig den blir.

Lenke til kommentar

Angående enchanting: Hvor "bra" enchanten du legger på våpen beregnes utfra enchantment skill og soul gem'en du bruker (fra petty til Grand - grand er best). Hvis du legger en "dårlig" enchantment, er det bare å skrote våpenet og lage et nytt med bedre enchantment skill.

 

Hvis Lydia er borte - prøv å lete i Dragonsreach (altså hovedhuset til Jarlen av Whiterun). Hun er der om du ikke har kjøpt hus i Whiterun, sånn stort sett.

Lenke til kommentar

Det suger! På begynnelsen av spillet disenchantet jeg alle våpen, fordi det var "kult". Men nå har jeg funnet våpen med mye bedre perks, som jeg ikke får gjort noe med :(

Tror du misforstår hvordan enchantment virker.

 

Du disenchanter et våpen for å finne effekten. Effekten er f.eks. resistance to cold, eller fortify destruction. Hvor bra den er kommer ann på hvor mye skills du har i enchantment, og hvor bra Soul Gem du bruker.

Lenke til kommentar

Jeg har hus i Whiterun. Hvis jeg sier "et eller annet split up" til hun, vil hun da være tilgjengelig i huset mitt? Jeg møtte en fyr i Riverwood som ikke kunne joine meg p.g.a Lydia, vil han være mulig å rekruttere samtidig som jeg "beholder" Lydia, eller er hun borte for godt da?

 

Edit: Med "hun" mener jeg såklart Lydia

Endret av SpencerReid
Lenke til kommentar

Jeg har hus i Whiterun. Hvis jeg sier "et eller annet split up" til hun, vil hun da være tilgjengelig i huset mitt? Jeg møtte en fyr i Riverwood som ikke kunne joine meg p.g.a Lydia, vil han være mulig å rekruttere samtidig som jeg "beholder" Lydia, eller er hun borte for godt da?

Lydia går tilbake til huset ditt, men det er få andre en hun som gjør det.

Lenke til kommentar

Det er da mer enn nok penger i loot fra før. Jeg har loot på meg for 5-10k til enhver tid. Jeg selger så mye jeg kan om gangen, så tar det ikke lange tiden før jeg er full igjen. At du kan bruke alchemy og enchanting "ødelegger" ingenting etter min mening.

 

vell. jeg føler ihvertfall ikke noe behov for å dra med meg ebony sverd og sånt. om jeg trenger penger lager jeg noen enchanted daggers eller noen potions. kun spessial items jeg drar med meg som loot fra dungeons.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Det er da mer enn nok penger i loot fra før. Jeg har loot på meg for 5-10k til enhver tid. Jeg selger så mye jeg kan om gangen, så tar det ikke lange tiden før jeg er full igjen. At du kan bruke alchemy og enchanting "ødelegger" ingenting etter min mening.

 

vell. jeg føler ihvertfall ikke noe behov for å dra med meg ebony sverd og sånt. om jeg trenger penger lager jeg noen enchanted daggers eller noen potions. kun spessial items jeg drar med meg som loot fra dungeons.

 

Selv har jeg så godt som sluttet å loote, og trenger verken enchanting eller alchemy for å tjene penger. Har alle husene m/alt så har egentlig bare trainere igjen å bruke penger på...

Lenke til kommentar

Hva skjer om man sier "it's time for us to part" eller hva det står til en companion? Blir h*n stående i huset ditt (evt. startstedet hans/hennes) og du kan hente h*n seinere, eller kan man ikke få h*n tilbake igjen da?

Det kommer helt ann på... Noen kan du ikke få til bake ( de som du får i quests) Mens de fleste finner du der du fant dem når du sier "its time for us to part ways" De du får av jarler ol. vil vente på deg i huset. Sånn har ihvertfall jeg forstått det.

Lenke til kommentar

Knocker snart 100k gold achievementen, og etter det kommer jeg ikke til å bry meg om gold. Har allerede 2 hus, og kommer til å kjøpe resten av husene for mine 100k, og da er det ikke mye mer igjen enn trainere å bruke gold på. Skulle ønske det var litt mer å bruke gold på egentlig.

 

btw, Troll er geniale å skille opp på, siden de regenerer. Hadde en times lang fight med et troll og fikk skilla opp, 1 hand, block og heavy armor til 100,og litt i restoration he he :) Exploit som fy, men det var faktisk litt gøy også, latet som jeg trena med den, he he

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt en lang pause, pga eksamen og sånn.. og i mellomtiden har det kommet en oppdatering (hvorpå det også ble styr om PS3-versjonen (jeg har PC)), også har det kommet kanskje en til (eller?)..?

 

Uansett.. nå fungerer ikke ESC-knappen min (alt annet av key-bindings fungerer normalt), så nå får jeg ikke opp menyen, eller noe.. og jeg må avslutte via ctrl+alt+del, osv..

 

Noen som vet hvordan jeg får aktivert ESC-knappen min igjen?

 

Jeg har prøvd alle andre knapper også, flere ganger, for å se om funksjonen for å få opp menyen hadde havnet på "en annen plass/knapp", men nei..

 

Tusen takk for all hjelp!

 

:)

 

Av en eller annen grunn ble esc-knappen min satt til mouse4?

Lenke til kommentar

Hmm hva er den beste armoren og bruke? Jeg er nå lvl 21 og flyr rundt i light armor av typen elven. Er nesten lvl 50 i smithing, så skal starte på noe nytt der også snart. Har fått forbedret de partene jeg bruker godt allerede, uten om den ene parten som inneholder en ting som jeg ikke får forbedret siden jeg ikke kan forbedre ting med magi enda :(

 

 

 

 

Er rasen Nord og vil si jeg er en Warrior men jeg går i light armor og bruker to økser som våpen pluss en bue. Det eneste jeg bruker hittil av magi er healing bare, har ikke brukt noe annet hittil på denne saven.

 

 

 

 

Btw dette alchemy greiene, joda jeg plukker med meg mye blomster osv.. og andre ting så kan brukes til å mekke ting, har mekket ganske mye. Men tingen er ihvertfall at for min del så bruker jeg så og si aldri noe av det xD(bruker health pots da...) Og det begynte å ta veldig med plass, så jeg tokk og plasserte omtrent alt i huset mitt :p

 

Jeg har også en tendens til å nesten ta med meg alt jeg finner av ting for så og selge det, trenger penger :p Men sliter også med at jeg fort blir overvektig xD Har nå 340kg totalt, men er nesten alltid oppe i rundt 250-320kg av diverse ting som jeg flyr rundt med :S

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ah ok, fant en fin liste her som nevner det på i alle fall noen av de som f. eks faendal som det står at han går tilbake til startstedet igjen. Om man kan hente han igjen står det dog ingenting om.

 

Faendal kan du få igjen som companion dersom du reiser tilbake til Riverwood.

 

Etter som eg har forstått det så vil alle companions reise heim når du skiller lag med dei (enten det er fordi du velger det eller fordi eit quest tvinger deg til å ta med ein anna companion).

Heimplassen deira er der dei har eit hus, vanligvis er dette på den plassen du først fant dei, men det treng ikkje nødvendigvis å være det. Dei som du har som tjener eller som du er gift med vil flytte inn i ditt hus i den aktuelle byen so dei finner du der.

 

Det ser også ut som at companionen fortsatt vil bære det utstyret som du har gitt til dei.

Lenke til kommentar

Leste på Elder Scrolls Wiki at det visstnok er en øvre grense på 567 armor points. Du kan ha mer, men det har ikke noe å si. Det er i grunnen ganske teit, for med et fullt sett forbedret dragonscale havner man langt over. Hva er da vitsen med tung utrustning?

 

om du ikke bruker perks i tung rustning er det vell no vits? jeg har ingen tung rustning som klarer å få meg opp til 500 engang. siden jeg ikke har noen perks. jeg har kun kjørt light armor på mine saves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...