Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

EDIT: Large Address Aware modden gjorde faktisk ting bare verre for meg, hver eneste gang jeg forsøker å snakke, åpne en kiste, trykker tab osv så lukker spillet seg uten feilmelding. Uten denne modden så kan jeg hvertfall spillet frem til spillet har brukt opp grensen på 2GB RAM, selv om jeg skrur ned innstillingene når jeg har Large Address Aware modden så klikker det hver eneste gang jeg forsøker å gjøre noe som helst i spillet.

 

Det høyrest jo ikkje så bra ut. Har ikkje hatt nokon problem med den sjølv på ultra, men så spelar eg i litt lågare oppløysing òg.

 

Du kunne ikke sendt meg exe filen din? Så kan jeg bare prøve med den for moroskyld, for det virker som noe går galt når jeg forsøker å patche.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er noe helt merkelig med spillet hos meg, når jeg er i den første landsbyen og skal snakke med "Alvor" og han avslutter med setningen "What's this all about? What are you two doing here?" så krasjer spillet. Dette er med eller uten LAA mod, dette skjer uansett om jeg har kjørt spillet i 5min eller 2sek....

 

Med LAA mod så kan jeg ikke trykke tab eller gjøre noe som helst fornuftig, men uten LAA så kan jeg gå ut å drepe folk osv uten problemer helt til spillet bruker for mye minne, men det å ta denne nødvendige samtalen så spillet faktisk kan gå videre fører til krasj UANSETT..

 

Tror ikke jeg har opplevd maken til bugga spill på evigheter.

 

 

EDIT:

 

Testet nå med alle innstillinger på det absolutt laveste, på 1280x720 oppløsning uten noe AA eller AF overhode og nøyaktig samme krasjen når jeg har dialog med Alvor.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Har du prøvd onboard audio blabla-fixen? Om dialog resulterar i krasj, så kan det vere riktig medisin.

 

Skamlaust klippa frå min eigen FAQ:

 

 

Dette er kanskje den mest obskure fiksen i verda, men den har virka for mange. Det første du burde gjere, er å skifte til onboard/software-lyd om du har eit separat lydkort (type X-Fi).

 

Deretter:

- Start -> Kontrollpanel -> Lyd.

- Finn fanen kalla Avspilling, og høgreklikk på Høytalere (eller det du til dagen bruker - typisk det som er haka av), og klikk Egenskaper. Gå til "Avansert", og velg "24 bits, 44100Hz (studiokvalitet).

Lenke til kommentar

Har du prøvd onboard audio blabla-fixen? Om dialog resulterar i krasj, så kan det vere riktig medisin.

 

Skamlaust klippa frå min eigen FAQ:

 

 

Dette er kanskje den mest obskure fiksen i verda, men den har virka for mange. Det første du burde gjere, er å skifte til onboard/software-lyd om du har eit separat lydkort (type X-Fi).

 

Deretter:

- Start -> Kontrollpanel -> Lyd.

- Finn fanen kalla Avspilling, og høgreklikk på Høytalere (eller det du til dagen bruker - typisk det som er haka av), og klikk Egenskaper. Gå til "Avansert", og velg "24 bits, 44100Hz (studiokvalitet).

 

 

 

Blir for dumt om jeg må deaktivere (i verstefall nappe ut?) mitt Auzentech Home Theater HD kort for at spillet skal klare å spille av dialoger? Da må det vell være mulig å omgå det ved å deaktivere in-game lyd ved akkurat de aktuelle dialogene?

 

Lastet opp saven på kjæresten sin maskin som har noe annen maskinvare (EVGA X58 Classified 4-way SLI hovedkort vs Rampage III Extreme hos meg, Intel Core i7-920 @ 3.8GHz kontra Intel Core i7-980X @ 4.0GHz hos meg og med integrert Realtek lydkort vs Auzentech Home Theater HD hos meg) og selv med 24bit @ 44100Hz så blir resultatet akkurat det samme.

 

 

Utrolig trist at et såpass fantastisk spill skal ha så helt fatale problemer, først slet jeg med at spillet ikke klarte å vise 2560x1440 riktig overhode og nå dette? Smått utrolig at sånt går an i 2011 og jeg håper for guds skyld at dette ordner seg med en snarlig patch ellers så må man nesten kunne kreve pengene tilbake for et spill som ikke lar seg spille.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Er enkelt å få level på dette spillet. Jeg har ikke spilt 24/7 siden det kom ut, men har 71 timer played.. Så har nokk spilt en del :) Hadde en character som ble level 24 som jeg slettet og deretter en som ble level 19 som jeg også slettet. Nå sitter jeg med min lvl 50 som jeg har tenkt å fortsette på.

 

Jeg har level 100 i flere skills, som også hjelper meg med å få hoved level.. Noen eksempler er pick pocket, smithing, archery osv :)

Lenke til kommentar

Er pickpocket bugga når NPC runder 1000 gull eller no? Har ca 60% sjanse når de har ca 800g, men så fort de runder 1000 så har jeg 0%. Flere som har det slik? Skulle tro det ikke var ment å være slik...

 

Etter å ha lest tidligere innlegg i denne tråden, så virker det dessverre sånn ja!

 

Jeg har pickpocketa 1500 gold fra Delvin i Thieves guild.

Gikk uten problemer.

Lenke til kommentar

Sitter fast her..gjør questen Joining the Legion. Har drept alt som rørte seg i Fort Hraggstad. Får ikke status som (cleared) på world map.

Gikk tilbake til legion-dama i Solitude, hun bjeffer bare at hun ga meg en direkte ordre.

Har drept Bandit Chief i fortet, finner ingen andre å slakte. Har også drept alle bueskytterne osv utenfor inngangen. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre nå.

 

Edit: Faen. Når jeg fast travlet tilbake til fortet var seff alle respawnet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Pft. Forbanna hippies. Legion har holdt orden i hele landet i århundrer.

 

Men anyways. Jeg drepte altså alt i fortet, men fikk ingen beskjed om at jeg var ferdig. Inkludert prison-biten. Iflg en youtube-video jeg akkurat så der de cleara fortet, skal det poppe opp "Joining the Legion (completed)" når man dreper siste fyren, uansett rekkefølge..

 

Edit: eh..lol. Fast travlet tilbaket il fortet, skjøt archeren oppå porten, så ble den complete.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...