Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Høres ut som en heilt ok satsing det, vil også anbefale blacksmithing. For å oppgradere og eventuelt lage utstyr, oppgradering gjør steel plate bedre enn uoppgradert Ebon så det er mye å tjene på det.

Mitt Steel sword (laget i Skyforge) har nå 43 i damage. Er redd for at det blir byttet med et daedric eller dragesverd om ikke så lenge, men damn - det sverdet og smithing har tjent meg godt.

Hehe jeg bruker også fortsatt "Skyforge steel sword" :)

Det sverdet er jo helt konge da. :p

 

Hvordan fungerer respawn i spillet? Blir alle grotter fylt opp igjen med mobs etterhvert?

Når det står "Cleared" så tror jeg de aldri respawner...

Noen "Forts" respawner med enten Legion eller Stormcloaks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta Destruction / Restoration alternativt Destruction / Alteration. Det er ikke bra å bare gå i ett "perk tree" når det gjelder sånne her ting ^^.

Kommer nok til å kombinere det med restoration for healing/regens. Satser på at enchanting av tyngre utstyr gjør at jeg slipper å bruke 1+ defense cloth hele spillet igjennom (eller tar jeg fryktelig feil nå?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Med rette spells og perks kan man vel oppnå bedre armor rating en den beste armoren i spillet vist jeg har forstått det rett ...

 

Alteration har noen greie spells, ja.

 

Breton

Blood grants a 25% resistance to magic

 

+

 

Breton Dragonskim Ability

Absorb 50% of magicka from hostile spells for 60 seconds.

 

+

 

Alteration Atronach Perk:

Absorb 30% of the magicka of any spells that hit you

 

=

 

105% magic resistance, veldig greit for en fighter/sverdslynger karakter. I tilleg har altså Alteration skolen spells for å øke armour (riktignok mer effektive på karakterer uten Armour, men uansett).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Kjører full destruction mage og har noen spørsmål til :p

 

1. Er Recovery perken i restoration verdt å ta?

 

2. Er conjuration med atronach verdt og satse på med perks for ekstra dmg?

 

3. Hvor mye bedre blir spells vist jeg setter en perk for sterkere dual casting?

 

1. Det er det.

 

2. Nei. Screw conjuration. Du skal gå Destruction / Restoration.

 

3. 5x bedre. Ta den som gjær att fiendene blir slått tilbake. Du vet ikke hvor mye det hjelper.

 

Tenkte å kjøre en mage med conjuration og som bruker plate osv... fy faen så svakt det er D:.... blir jo eid av alle sammen.... Måtte skru på god mode for å ta en boss... noe som IKKE er morsomt :[

Da spiller du feil. Har gått 1-hand, conjuration og heavy armor hele veien på Master uten problemer. Det er sterkt mens du levler, men helt insane på 100 skill. TO dremora lords er helt broken.

 

hmm.. jeg spiller vel på normal eller noe slikt...? Det jeg pleier å gjøre er å spawne en Flame Atronach(eller noe lignende), ta frem Bound battle axe, og dør....:p har du noen tips? er level 14 nå.. har mere magicka enn hp.

 

Noen:p?måtte for eksmpel bruke godmode til college of winterhold questene:/ veldig dumt

 

Da har du gjort noe feil. VEldig feil. Som regel, hvis du er mage, så burde du fokusere på to mage perks I.E "Destruction / Restoration" som funker veldig bra tilsammen. Dessuten så burde Magicka / HP ligge på 80 / 20 %, kanskje mer.

 

Jeg går vel egentlig for conjuration og heavy armor.. har også tatt noen perks i enchantment... Det jeg ikke skjønner er at vennen min som kjører warrior lignende shiet, har mindre armor, og mindre HP enn meg, men likevel kan han bare løpe inn og drepe alt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Alteration-treet har en perk som gir deg 30% Absorb Magicka. Som en breton mage med høy enchanting og alteration, er det ganske lett å bli immune mot magi. Problemet er selvsagt physical damage, du tåler ikke så mye.

Du tåler vel mer. Alteration gir også spell's som øker armour rating og ingenting hindrer deg fra å bruke heavy (og bedrive smithing).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Du sammenligner vel ikke Dunmer og Falmer nå?

 

Falmer som er snø-alver (var er vel mer korrekt her), som er de opprinnelige beboerne av Skyrim.

 

Husker du hvordan Dunmer oppførte seg i Morrowind? Verre enn Stormcloaks ;)

 

En Falmer drepte Lydia. ermm.gif

 

NPC's kan da ikke drepe hjelperen din? De kan slå dem ned, men det er kun du som kan drepe de.

Lenke til kommentar

Jo, Lydia (og andre companions) kan dø, og ja, hun (og jeg) ble drept av en Falmer i en hule. En del fiender setter seg ned når de blir nok skadet, så du må slå dem om igjen for å drepe det. Det som skjer med Lydia (og en del menneskelige fiender som mini-bosser) er at hun blir for skadet og setter seg ned for å hvile, og vanligvis vil hun få en del health tilbake på det viset. Men blir hun truffet igjen en del ganger mens hun sitter vil hun nok dø for godt.

 

Når vi snakker om companions, en annen jeg hadde (en svært så hissig nord-dame) satt seg fast i trappen i den første byen. Jeg gikk inn i byen, dro ut igjen, sa hun skulle vente, sa hun skulle følge etter og alt mulig, men hun var bom fast. Til slutt tok jeg alle tingene hennes, lot henne være der og hentet Lydia i stedet. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Hva er lurt å tenke på når man er battlemage? Hva slags våpen/magi burde jeg bruke? Hvilke perks burde ta?

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar

Er noe jeg HATER på dette spillet! Jeg vil ha muligheten til å ha flere characters, og det har man jo. Men det er så elendig laget til att jeg blir helt kvalm. Det er samme liste for saves mellom alle characterene du har, og dette er SYKT forvirrende.. Er enkelt å save over en annen character, som gjør du mister flere timer med hardt arbeid. Herregud så tåpelig, jeg kastet nettop bort en lvl 28.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...