Gå til innhold

Hvilken konsoll skal jeg velge..


LarsKander

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har en grei spill-PC fra før av vil jeg anbefale PS3, da de fleste ekslusivene som havner på Xbox 360 kommer også til PC. På PS3 så er det også gratis å spille online, men Xbox-live er ikke så dyrt at det gjør noe.

Endret av Christine
Lenke til kommentar

Jeg har både 360,ps3 og wii samt en god pc så jeg står veldig nøytralt.

 

Jeg har alltid likt Xbox 360 sin online tjeneste bedre en PS3 sin og foretrekker Xbox kontrollen fremfor PS3 kontrollen, men PS3 har noen sabla gode ekslusive titler sånn som Uncharted serien, InFamous, Little Big Planet, Demons Souls osv, og det var i hovedsak den grunnen at jeg kjøpte en PS3 til å begynne med, men jeg bruker også min PS3 til og streame filmer osv fra pcen med PS3 Media Server, det kan gjøres på Xbox også, men jeg foretrekker og bruke PS3 til film siden den ikke bråker så mye og jeg syntes PS3 sin film funksjon er bedre enn xbox 360 sin.

 

PS: Nå skal det sies at jeg har både den gamle Xbox 360'en og den gamle PS3'en, så jeg vet ikke hvordan de nyere er i forhold til støy og sånt, men jeg mener å huske at Xbox 360 Slim har mye mindre støy.

Lenke til kommentar

Heisann jeg har bare brukt pc til å spille på fra jeg fikk min første. Men nå lurer jeg på om jeg skal skaffe meg en konsoll.

 

er det noen som har noen ideer om hvilken jeg burde kjøpe. Fordeler, ulemper osv

 

Vurderer sterkt Xbox360 men liker PS3 Ganske godt også.

 

Hjelp meg:P

 

 

Har du tenkt å beholde PCen? Isåfall hadde jeg vurdert en PS3, og emulert wii-titler, og mye av det du får til x360 kommer i bedre versjoner til PC. Gjort noen forutsetninger såklart, har du en annen måte å spille på kan rådet være annerledes.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vanskelig å svare på. Tenk litt over hvilke spill titler du kunne tenkt deg, og velg ut i fra det. Som de sier før meg, kommer de fleste eksklusiver til xbox, også til pc.

Har begge maskinene, men har PS3'en som primær maskin. Xboxen står mest bare å støver ned på grunn av grusomt høyt støynivå og ødelagt håndkontroll.

PS3'en er en del dyrere, men jeg mener den er verdt det.

 

E: Se også på hva slags maskiner dine venner har, spes. om du spiller mye online!

Endret av Kjågen
Lenke til kommentar

Har begge konsollene men vil helt klart anbefale en 360, og det bare pga håndkontrollen. PS3 kontrollen er et 90-talls klenodium sammenlignet med 360 kontrollen, som rett og slett er perfeksjon. Og at multiplattform spill ser bedre ut på 360 er en grei bonus. Når det gjelder pris så får du den nye 360 slim'en + en dedikert blu-ray spiller til omtrent samme pris som en PS3. Men helt enig i at PS3 har en del gode ekslusiver som Uncharted serien og Infamous.

Lenke til kommentar

Har begge konsollene men vil helt klart anbefale en 360, og det bare pga håndkontrollen. PS3 kontrollen er et 90-talls klenodium sammenlignet med 360 kontrollen, som rett og slett er perfeksjon.

 

Perfeksjon? Batteri løsningen til Xbox er totalt horribel spør du meg, ødelegger helt for grepet =/

 

Uansett, ville nok anbefalt PS3 med mindre du har mange venner med Xbox. Spørs veldig på hva slags spill du liker da. Hvis du vil spille shooters online så er nok Xboxen bedre. Også, hvis du har planer om å skaffe begge etterhvert så lønner det seg nok å kjøpe Xbox først. Kjøpte selv nylig Xbox etter å hatt pc+PS3 ett år og kan ikke si den gjorde noe stort inntrykk (glad jeg har begge da), mye bedre å gå den andre veien siden PS3en har større og bedre exclusive tilbud.

Lenke til kommentar

Har begge konsollene men vil helt klart anbefale en 360, og det bare pga håndkontrollen. PS3 kontrollen er et 90-talls klenodium sammenlignet med 360 kontrollen, som rett og slett er perfeksjon. Og at multiplattform spill ser bedre ut på 360 er en grei bonus. Når det gjelder pris så får du den nye 360 slim'en + en dedikert blu-ray spiller til omtrent samme pris som en PS3. Men helt enig i at PS3 har en del gode ekslusiver som Uncharted serien og Infamous.

 

Det spør jo veldig på hendene dine hvilken kontroll som er best. Om man har store hender så er Xbox-kontrollen ofte bedre, men for meg som har litt mindre hender så virker den litt klumpete. Tviler ikke på at den passer bra til deg, men tror det generelt er veldig smak og behag.

Lenke til kommentar

har både ps3 og xbox. bruker som regel kun xboxen da jeg liker best kontrollene der og liker godt live på xbox. ps3 bruker jeg som regel kun til spill som ikke kommer til xbox. ha jeg kun hatt valget om å kun hatt en konsoll så hadde det blitt xbox på grunn av kontrollen og xbox live.

ellers anbefaler jeg det samme som noen andre her å skaffe deg begge. kan no også se igjennom spill kalendere og så kan du skrive en liste med spill som du kunne ha tenkt deg til xbox eller ps3. så tar du den det er flest ekslusive spill på som du har lyst på :)

Lenke til kommentar

Heisann jeg har bare brukt pc til å spille på fra jeg fikk min første. Men nå lurer jeg på om jeg skal skaffe meg en konsoll.

 

er det noen som har noen ideer om hvilken jeg burde kjøpe. Fordeler, ulemper osv

 

Vurderer sterkt Xbox360 men liker PS3 Ganske godt også.

 

Hjelp meg:P

 

* Har du tenkt å spille noen online spill med venner? Isåfall hvilke maskin har de?

 

* Det koster penger å kunne spille online spill på X360, samt å kunne laste ned demoer uten å måtte vente. Tjenesten er bra men noe bedre en PS3 sin er den ikke.

 

* Hvilke kontroller liker du best? Du burde se hvordan dem ligger i hånden din.

 

* Er Kinect eller Move noe du vil bruke tid på?

 

* Trenger du Blu-ray spiller?

 

* PS3 sine ekslusive kommer ikke til Pc, fleste til X360 kommer også til Pc.

 

* Og ikke minst hvilke spill har du lyst til å spille? Hjelper ikke noe om du kjøper en konsoll for mange grunner og så har den ikke spillene du faktisk vil spille....

 

Begge maskinene har mange utrolig bra spill, skal du virkelig kose deg så burde du ha begge :)

Lenke til kommentar

Veldig kort:

 

Liker du pang, pang du er død - kjøp 360

Liker du variasjon - kjøp ps3

Hoho. Dette er rett og slett ikke sant. Begge HD-konsollene har nok av variasjon.

 

Til trådstarteren: Det er samme hvilken konsoll du kjøper. Stort sett alle konsollene på markedet(ja, til og med Wii) har et strålende spillutvalg.

Lenke til kommentar

Av erfaringer ville jeg valgt PS3'en fordi jeg føler den er bedre utført. Window's sin pengesult er jeg heller ikke noe fan av.

 

Men det jeg synes det står mest i her er: Hva spiller vennene dine på?

 

Ikke at du er nødt til å velge samme konsoll som dem, bare det at det er så mye kjekkere å spille med venner!

Hvis dem har begge, spør dem hvilke de bruker mest.

 

Tenk deg grundig om før du kjøper og gled deg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann jeg har bare brukt pc til å spille på fra jeg fikk min første. Men nå lurer jeg på om jeg skal skaffe meg en konsoll.

 

er det noen som har noen ideer om hvilken jeg burde kjøpe. Fordeler, ulemper osv

 

Vurderer sterkt Xbox360 men liker PS3 Ganske godt også.

 

Hjelp meg:P

Kjøp den vennene dine har. Er morsommere å spille med folk man kjenner.

 

Hvis du ikke har noen venner som spiller konsoll, spiller det mindre rolle ... personlig ville jeg valgt 360 kun fordi jeg har brukt mer tid på den, men jeg eier alle tre, og syntes de har sine gode sider alle sammen. Tror kanskje ps3 blir bedre med move enn kinect blir, men det er spekulasjon fra min side, og vet ikke om du bryr deg om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...