Gå til innhold

Hvilke spill ville du sett i oppgradert versjon?


Anbefalte innlegg

Joda, de kunne ha lagt de med i pakken uten å oppdatere grafikken, men hva er vitsen? Vil du ha de ligger de på VC, og hadde de lagt dem med i pakken ville Nintendo ha tjent mindre. :)

 

@Insolent: Jeg er helt enig i at vi bør få en oppdatert Syndicate, men Syndicate Wars bør kastes i søpla, brennes og makuleres. Syndiate 1 hadde en mye bedre sjarm og så mye bedre ut. SW ble for grått og kjedelig, og kameraet var for idiotisk. For øvrig er et nytt Syndicate i utvikling, så vi får se hva det blir. Jeg håper på et "ekte" Syndicate 2, ikke Syndicate Wars 2.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

1 Rock n' roll Racing (Blizzard, 1993) - tidenes feteste bilspill. Jepp, Blizzard herjet også før Warcraft.

2 Albion (Blue Byte, 1995) - tidenes beste rollespill. Aldri skjønt hvorfor dette spillet ikke ble en braksuksess. Hadde alt. Jeg spilte det igjen noen år tilbake... var fortsatt fantastisk å spille gjennom og ikke pga. mimringen! (det blir kjedelig fort).

 

1 Førstnevnte var i 2D så en 3D-remake hadde ødelagt hele greia. Men en 2D-utgave på PS3 og Xbox med samme opplegg og følelse men oppdaterte teksturer osv. hadde vært bra tror jeg. Viktigste hadde vært å få det relansert på dagens konsoller. Skal sies at det hadde ikke gjort gameplayet bedre på noen som helst måte. Funker helt fint å spille det på emulator i dag og grafikken og lyden oppleves ikke som hemmende... men skal man først lansere det på en ny konsoll, så burde man jo ha oppdaterte teksturer m.m. for å trekke inn folk. Man burde også ha tilbydt begge versjonene i samme spill, både gammel og HD, slik det er gjort med andre spill.

 

2 Albion blir mer hemmet av at det ser utdatert ut, spesielt 3D-sekvensene (spillet er blanding av 2D og 3D). Albion hadde en fantastisk historie og setting men skal sies at hadde det blitt relansert, hadde folk tenkt det har kopiert Avatar... :whistle: Uansett... Albion har potensiale til å ha blitt jævlig fet i fullt redesignet utgave. Men det skjer selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Goldeneye. XBLA-versjonen av Perfect Dark har gjort at kanselleringen av Goldeneye til 360 svir enda mer enn den gjorde før. Synd det ble så mye kluss med rettighetene til spillet.

 

Eternal Darkness. Genialt spill, men grafikken var utdatert selv på gamecube. Jeg hadde betalt mye for en skikkelig remake av spillet.

 

Grand Theft Auto 3, Vice City og San Andreas. Rockstar sitter på en potensiell gullgruve her. 60 fps, bedre teksturer og achievements/trophies hadde gjort meg til en glad gutt.

 

Tony Hawk's Pro Skater 1-4 til XBLA/PSN. Det er ikke så nøye med hvilket spill de porter over. Seriens poengbaserte natur gjør spillene til ypperlige nedlastbare spill.

 

Sonic CD til XBLA/PSN. Dette er mer et ønske om å få tilgang til spillet enn om å få en remake. Jeg har hørt mye bra om spillet, men jeg nekter å kjøpe en samlepakke med ørten andre spill for å få tilgang til det.

Artig å se på denne posten i ettertid.

 

Av disse fem ønskene har to gått i oppfyllelse. Sonic CD kom ut i fjor, og Tony Hawk's Pro Skater HD vil komme ut i år. GTA 3 har kommet ut til iOS og Android, men det var ikke akkurat det jeg hadde i tankene.

 

Jeg ser også at mange av de andre ønskene i denne tråden har gått i oppfyllelse. Metal Gear Solid, Ratchet & Clank, X-COM(teknisk sett en reboot) for å nevne noen. Artig. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det jeg ville hatt som mange andre ikke vil ha i en ny utgave er Okami. Et spill som ble totalt oversett av gamere. En perle som må oppleves av alle som kaller seg likksom "gamere"'

 

Kingdom Hearts Collection hadde heller ikke vært en dårlig ting. Enda 2 spill som jeg digga i gode gamle PS2 dagene!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Okami er vel ikke noe obskurt. Rerelease av Mischief Makers til N64 av Treasure ville jeg likt. Mest ut av convenience, men det funker å spille emulert.

En HD port av Oboro Muramasa til Wii av Vanillaware ble annonsert en eller annen gang, men ble vist kansellert. Det var et kjempe vakkert spill som jeg føler oppløsningen ikke gjorde justice.

 

Ikke et konsoll spill, men jeg har veldig lyst på et skikkelig Tribes. Kommer ikke helt inn i Ascend.

Etter å ha spilt utrolig mye Dark Souls kan man ikke hjelpe å få lyst på et 3D Castlevania. Hell, jeg ville betalt for en billig mod av Dark Souls. Forhåpentlig hvis blir dette realisert av en eller annen som en mod til PC versjonen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Altså i samme presentasjons level som Ryuu ga Gotoku 5? Selv følgelig synes jeg disse spillene er kommet veldig langt, men bortsett fra i presentasjonen tror jeg ikke Shenmue hadde tjent så veldig mye. Men så er det også en stund siden jeg spilte Shenmue. Har mer lyst på Shenmue 3-16 som vi ble lovet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror ingen var veldig fornøyde over 2 PS2 spill til 350kr i 30FPS (og framedrops til lavere, enkelte steder), uten nye teksturer eller ordentlig AA. Men så er Ico-spillene såpass minneverdige og har såpass masse appeal/jevn god omtale at de enda solgte bra.

 

Jeg tror også Kingdom Hearts 1 og 2 vil gjøre det bra, de solgte også utrolig bra når de først kom til PS2 å fikk veldig god mottakelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...