Gå til innhold

Hvilke spill ville du sett i oppgradert versjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modern Warfare? Ehe... akkurat som det er så gammelt.

 

Burde uansett være litt forsiktig å tulle med gode gamle klassikere, bare se åssen det gikk med Maverick Hunter X som er en remake av MegaMan X1 til SNES, salgstallene var så dårlige iforholdsvis til originalen at Capcom ga opp remake av X2. Må også nevne at gameplayet var tilstrekkelig tregere, lettere og dårligere..

 

At Maverick Hunter X solgte dårlig er synd, men jeg tviler sterkt på at de lave salgstallene hadde mye med kvaliteten på spillet å gjøre. Det høstet tross alt gode kritikker da det ble lansert, og selv om det ikke var problemfritt, vil jeg si at det innholdsmessig er en relativt vellykket nyutgave av en gammel klassiker.

 

Jeg tror mye av problemet sidescrollere som Maverick Hunter X (og de andre nyere MegaMan-spillene) støter på, er at folk ikke er interessert i å betale full pris for et ”gammeldags” produkt. Disse spillene gjør det godt som billige, nedlastbare titler, men blir ikke revet vekk fra butikkhyllene.

Lenke til kommentar

Diablo 2, Morrowind, Kotor 1/2, Unreal tournament, Delta Force, Heroes 2, Rome TW, Shogun TW, Anarchy Online, Everquest, Modern Warfare, Duke Nukem 3D, Alpha Centauri, GTA1/2, Caesar 3, Commandos og Battlezone.

 

Må man prioritere blir det nok Morrowind, Rome og kanskje AO.

Lenke til kommentar

Final Fantasy Vll og Shadow of the Colossus er nok de som kommer først i min bok. Ble overasket over de nye versonene av God of War som imponerte i stor grad. At Square evt vil lage noen nyere versoner av tidligere storheter har jeg store tvil på!

Endret av Kellman
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke så glad i remakes da magien fra orginalen sjelden blir ivaretatt. Jeg skulle dog sett at flere gamle spill ble oppgradert litt for bruk sammen med HDTV. F.eks. lage FF7 med bedre karaktermodeller og høyere oppløsning på bakgrunnene. Mange spill som blir veldig stygge på HDTVer (mange PS1 spill kjøres f.eks. i 320x240 og det ser ikke bra ut på en HDTV), noe som for meg ødelegger opplevelsen.

 

Håper at Sony gjør det samme med ICO og SOTC før lansering av The Last Guardian som de gjorde med GoW 1 og 2 før 3ern ble lansert.

Nå skal det sies at jeg ikke har spilt HD versjonene av GoW 1 og 2, så jeg vet ikke hvor godt konverteringen er gjort.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke så glad i remakes da magien fra orginalen sjelden blir ivaretatt. Jeg skulle dog sett at flere gamle spill ble oppgradert litt for bruk sammen med HDTV. F.eks. lage FF7 med bedre karaktermodeller og høyere oppløsning på bakgrunnene. Mange spill som blir veldig stygge på HDTVer (mange PS1 spill kjøres f.eks. i 320x240 og det ser ikke bra ut på en HDTV), noe som for meg ødelegger opplevelsen.

 

Enig, jeg synes til og med FF12 ble kornete når jeg prøvde det på HDTV.

 

Forsåvidt enig angående remaken og. Karaktermodellene var nokså grove i FF7, de fungerte bra men enkelte ble litt rare, f.eks. Cloud som i stedet for hender hadde to klumper på stilker. Men! Jeg har ikke noe ønske om at de forandrer for mye på dem; jeg vil fremdeles ha den karikerte chibi-stilen på dem, med store hoder og øyne; det gjorde figurene søte og morsomme å se på. De må heller ikke røre bakgrunnene, kun gi dem høyere oppløsning, for de er vakre som dem er. Det verste som kan skje for min del er at de lager en remake der alt er 3D med et isometrisk kamera (som selvfølgelig vil bli kranglete), ala Crisis Core. Jeg ser gjerne at de lar seg inspirere av Lunar-remaken til PSP, der de har beholdt stilen og bare oppgradert de grafiske kvalitetene.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke så glad i remakes da magien fra orginalen sjelden blir ivaretatt. Jeg skulle dog sett at flere gamle spill ble oppgradert litt for bruk sammen med HDTV. F.eks. lage FF7 med bedre karaktermodeller og høyere oppløsning på bakgrunnene. Mange spill som blir veldig stygge på HDTVer (mange PS1 spill kjøres f.eks. i 320x240 og det ser ikke bra ut på en HDTV), noe som for meg ødelegger opplevelsen.

 

Enig, jeg synes til og med FF12 ble kornete når jeg prøvde det på HDTV.

 

 

PS2 spill kjører jo også i en ganske mye lavere oppløsning enn selv en 720p TV. Det største problemet med mange PS2 spill er dog den massive mengden med aliasing, noe som gjør ting utrolig skurrete. FF12 er et av de værste eksemplene på dette sammen med bl.a. SOTC.

 

Det er også derfor jeg savner en PS2 emulator til PS3. Med kraften til PS3 burde det vær mulig med bedre oppskalering samt Anti-aliasing.

 

Karaktermodellene var nokså grove i FF7, de fungerte bra men enkelte ble litt rare, f.eks. Cloud som i stedet for hender hadde to klumper på stilker. Men! Jeg har ikke noe ønske om at de forandrer for mye på dem; jeg vil fremdeles ha den karikerte chibi-stilen på dem, med store hoder og øyne

 

Jeg ville gjerne sett at de brukte karaktermodeller ala de man finner i CG sekvensene (og i den aller siste "bosskampen") i FF7. Jeg vil ihvertfall ikke ha noe FF advent children look. Til å være basert på FF7 er Advent children og Crisis core nesten overraskende forkjellige i den grafisk stilen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Final Fantasy 7.

 

Om Square Enix bestemmer seg for å lage en HD-remake av et gammelt spill blir det GARANTERT nummer 7 i serien. Det sier seg selv ettersom FF7 er det mestselgende Final Fantasy spillet gjennom tidene og har en egen serie med spin-offs i "Compilation of FFVII".

 

Det er lov å drømme! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...