Gå til innhold

Den store Good old Games tråden


Anbefalte innlegg

Synes det var på høy tid vi har en tråd hvor vi snakker om spill som kommer ut på gog.com eller Good old Games. Dette er en side hvor gammle spill i alle sjangere blir "relansert" til å kunne fungere i dagens operativsystem.

 

Siste spill som er ute nå er det LEGENDARISKE Gabriel Knight 2 : The Beast Within

 

 

Altså alle som liker gode gammle spill...noe av det beste innen sjangrene vil du finne på Good old Games. Hvert spill koster rundt 50kr og det er INGEN form for kopibesyttelse.

 

 

Så hva venter du på?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har følgende liggende der foreløpig:

 

Heroes of might and magic 2 og 3: Kost meg alt for mye med disse, kjekt å ta opp i ny og ned. Liker spesielt at homm er 2 med cd musikk.

 

Mean streets og martian memorandum: Disse var gratis en eller annen gang. Vet ikke helt om jeg kommer til å spille de, elsket under a killing moon og pandora men de er litt i eldste laget.

 

Beneath a steel sky: Også gratis, spilt gjennom en gang.

 

Den lengste reisen: Herlig adventure spill som jeg aldri fikk spilt ferdig da det kom fordi det kræsja på et spesielt sted.

 

RealMyst: Gode minner det her. Spilte gjennom i går. Fikk mersmak på oppfølgerene som jeg alrdi har prøvd. Noen som kan anbefale de?

 

Gabriel Knight 1: Spilt gjennom allerede, et av de beste i eventyr sjangeren synes jeg.

 

Kommer sikkert til å bruke masse mer der, skal ikke undervurdere verdien av nostalgi :)

Lenke til kommentar

Genialt konsept. Er faktisk så billig at eg ikkje skadar å prøve å feile litt.

 

Kjøpte fyrst Divine Divinity, hadde spelt dette før, men aldri runda det. No gav eg det eit ærleg forsøk og koste meg verkeleg til pcen kræsja.

 

Prøvde meg så på Mob Rule etter å ha lest om det i gamers.no "Nettutgivelser artikkel". Spelet falt forsåvidt i smak det, med unntak av ein heilt forferdeleg tutorial. Flaut som det enn er så klarte eg faktisk å sitte fast der.... Nei, ikkje mitt stoltaste augneblink. Til mitt forsvar så fant eg mange andre som hadde hatt akkurat same problem. Uansett så var prisen så bra at eg ikkje kan klage. Tar gjerne i mot fleire tips.

Lenke til kommentar

Dette er den eneste digital distribution sida som gjør det riktig etter min mening. Kjempe priser(ikke noe dollar\euro\pund tull) og man eier spillet etter man har kjøpt det, aldri noe copy crap protection eller noe tull.

 

Har kjøpt Lords of magic, lords of the realm 2, og realms of arkania 3 så langt, har de orginalt fra før, men det er kjekt å slippe og dille med å få de til å virke i win7/64bit. Håper birthright kommer snart, en annen god gammel klassiker for min del.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Åååå.. herre for en nostalgi trip!

 

Gabriel Knight: The Beast within.. husker eg satt og skamkoste meg med denne!! Og Phantasmagoria! Måtte på med sensuren på slutten av dette spillet.. ble rett og slett for mye for en fjortis til slutt!

 

Får fryktelig lyst til å spille på ny!! Er det mye kompatibilitets problemer med Windows 7 64bit, eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har noen friske gode minner jeg også! ;)

 

Noen som husker Normality? Et slags eventyrspill som foregikk (på demoen ihvertfall) i en leilighet til personen du spilte.. Har et SVÆRT stort ønske om å få tak i dette igjen!

 

- Ignition - Bilspillet man så skrått ovenfra som kom ut omtrent samtidig som GTA1!

- ..og GTA1 ja! No need for description. Alle husker det!

- Soldier of Fortune 1

- Outlaws (western-spill)

- Worms 2

- Monster Truck Madness

- Motorhead (vakkert og rå grafikk på den tiden husker jeg)

- Unreal Tournament (det første) og selvsagt Unreal 1. Bare soundtracket var nok til å få gåsehud.

- Carmageddon 1 - uforglemmelig!

- Across (Super Action Cross); forgjengeren til Elasto Mania.

Endret av Frode
Lenke til kommentar

Ehm vet ikke om dette passer inn, men er det noen som husker ett spill hvor man var en liten gutt som sovna i trehytta si eller noe. Og så kommer han inn i en mareritt verden hvor han må redde en eller anna. Skyggen hans blir tatt eller noe og det er masse skygger der han løper rundt med en slags plasma gun. 2d platform spill tror jeg det er, ganske gammelt bare husker jeg synes det var sykt gøy, noen som har peiling? 1995 release eller rundt der ihvertfall:)

Lenke til kommentar

Ehm vet ikke om dette passer inn, men er det noen som husker ett spill hvor man var en liten gutt som sovna i trehytta si eller noe. Og så kommer han inn i en mareritt verden hvor han må redde en eller anna. Skyggen hans blir tatt eller noe og det er masse skygger der han løper rundt med en slags plasma gun. 2d platform spill tror jeg det er, ganske gammelt bare husker jeg synes det var sykt gøy, noen som har peiling? 1995 release eller rundt der ihvertfall:)

 

 

Holdt på å bli gal her da jeg synes å kjenne igjen spillet du snakket om men ikke navnet...men etter mye søking på google så fant jeg spillet. Vet ikke om det er det du mener men jeg fant det jeg tenkte på Heart of Darkness.

 

Lenke til kommentar
Holdt på å bli gal her da jeg synes å kjenne igjen spillet du snakket om men ikke navnet...men etter mye søking på google så fant jeg spillet. Vet ikke om det er det du mener men jeg fant det jeg tenkte på .

 

 

Ja haha det er riktig! det må jeg få skaffa meg igjen! Elska det spillet brukte flere dager på det :p

Endret av Prottis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...