Gå til innhold

Hva mener du er tiårets beste spill?


Anbefalte innlegg

Då har eg oppdatert innlegget mitt med bilete frå kvart av spela, for dei som måtte vere interesserte. :)

 

@krist2

Eg likte toppen av lista di...trur det er på høg tid at eg spelar igjennom spela du har på tredje- til femteplass.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg gjort ferdig min liste! Er enda ikke helt sikker, men det for holde.

 

1. Unreal Tournament 2004 (PC - 2004)

Et helt sinnsykt genialt FPS, ”fast-paced”, gøye og forskjellige våpen, simpelt. Elsk. Det ultimate LAN-spillet når det gjelder FPS-sjangeren.

 

2. Counter Strike: Source (PC – 2004)

Nok et genialt skytespill, ny grafikk, nye muligheter. Alltid noen online!

 

3. Diablo 2 (PC – 2000)

Du blir hekta, det er moro som bare pokker, items i massevis! DREP DREP DREP!

 

4. Warcraft III (PC -2002)

Gøy alene, gøy med alle og alltid fin grafikk. Det finnes millioner av maps!

 

5. Hidden and Dangerous 2 (PC – 2003)

Skytespill satt i 2. Verdenskrig. Styrer 4 forskjellige soldater, alle på en gang. Stor variasjon i baner, elskbare skytemekanismer eller hva man skal kalle det.

 

6. World of Warcraft (PC – 2004)

Du liker det, eller ikke. Jeg elska det, da det kom ut, spilte det, ble avhengig og solgte kontoen da expansion kom ut, og nå liker jeg det ikke :p Farlig spill det der!

 

7. Settlers IV (PC – 2001)

Litt ”avansert” RTS med super musikk.

 

8. Metal Gear Solid 2 (PS2 – 2001)

Helt sinnsyk historie, geniale videoer, kule karakterer og spennende.

 

9. Max Payne (PC – 2001)

Hoppe i slow-mo og skyte som faen? Hell yeah.

 

10. Tony Hawk’s Pro Skater 2 (PC – 2000)

Syke komboer, knappene satt som skudd, herlig gameplay.

 

11. Battlefield 1942 (PC – 2002)

Hoppe ut av flyet i en loop og landet i samme fly for å så fortsette å fly videre, hvor kult er ikke det? Perfekt til LAN.

 

12. The Witcher (PC -2007)

Vet ikke hva jeg skal si engang, det tok RPG-sjangeren til ett helt nytt nivå i min verden, helt ny vri på slosskamper, forskjellige sluttmuligheter, bra grafikk og kul

historie.

 

13. Dragon Age: Origins (PC – 2009)

Voice-acting på høyt nivå, strålende grafikk, rå karakterer og historie.

 

14. Assassin’s Creed 2 (PS3/Xbox 360 – 2009)

Likte ikke eneren i det hele tatt, men dette ble jeg helt betatt etter første 1min.

 

15. Borderlands (PS3/Xbox 360 – 2009)

Trodde spillet kom til å være drit, grafikken så teit ut, og ikke noe for meg. Men, da jeg prøvde dette på co-op, ble jeg frelst. Herlig co-op gameplay.

 

 

Endret av Turboleif
Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å ta med Heroes of Might & Magic III, men det ble utgitt i 1998 tror jeg.

 

HoMM3 Complete hadde release etter 2000 så det kan du ta med på listen din.

 

Det er nok ikke sånn det funker. Heroes of Might and Magic 3 Complete Edition, Orange Box o.l er samlepakker som inneholder flere spill, og vil følgelig være diskvalifisert fra konkurransen på det grunnlaget.

Lenke til kommentar

her er mine topp 15 spill 2000-2009:

 

 

1. Knights of the Old Republic B) 1

2. Mass Effect

3. Championship Manager 4 :love:

4. Football Manager 2005

5. Dragon Age : Origins :w00t:

6. Grand Theft Auto: San Andreas

7. Grand Theft Auto 4

8. TES4: Oblivion :)

9. Football Manager 2010 :)

10. Football Manager 2008

11. Gears of War 2

12. Max Payne 1

13. Knights of the Old Republic 2

14. Trackmania United (Forever?) (Gratis versjonen)

15. Zelda: Majoras Mask

 

 

Verdt å nevne:

 

* GOW 2

 

* Halo 1

 

* Mirrors Edge

 

* Half Life 2

 

* GTA: Double Pack (GTA3 & Vice City)

 

* Secret Files 1 & 2

 

* Runaway: The Dream of the Turtle

 

* Broken Sword Serien

Lenke til kommentar

1 Counter Strike

2 World of Warcraft

3 World of Warcraft: WotLK

4 Battlefield 2

5 CoD: Modern Warfare (1)

6 Call of Duty 2

7 MOH:Allied Assault

8 Call of Duty

9 TES: Oblivion

10 GTA IV

11 Knights of the Old Republic 1

12 Braid

13 Diablo 2

14 Half Life 2

15 Warcraft 3: RoC

 

Denne listen sendte jeg inn. Angrer kanskje på at jeg førte WotLK så høyt opp, eller førte den opp på listen i det hele tatt. Burde kanskje ha ført opp Pokemon Red / Blue istedenfor.

 

*edit: NEI. Jeg glemte Metal Gear. Er det mulig.

Endret av rodrigues
Lenke til kommentar

Det hadde gått meg hus forbi at jeg måtte sende inn til Gamer, men nå har jeg da sendt den inn. Endret ikke på den.

Nå slo det meg at jeg har glemt å skrive at det var min, Cloudemyx sin liste den jeg sendte inn. Forhåpentligvis skjønner de at den er min ettersom mailadressen min er nesten lik brukernavnet mitt.

Lenke til kommentar

Da var min liste endelig ferdig, synes ikke det var så vanskelig å finne de 15, men å rangere de.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1. Kingdom Hearts 2 (Square Enix, 2006)

Dette er min kandidat til tidenes RPG, dette er vel det mange vil kalle RPGens Uncharted 2. Det gjøre kanskje ikke alt for mye orginalt, men kombinasjonen av mange forskjellige og kjente elementer gjør dette til et fantastisk spill. Jeg velger også å putte det på toppen i stedet for orginalen fordi som mange andre oppfølgere så bare forbedrer det på alt. I tillegg til fantastisk gameplay, så har vi fortsettelsen på en fantastisk, og til tider, emosjonel historie. I tillegg får vi møte kjente og kjære karakterer fra både Final Fantasy- og Disney universene. Dette er et spill for alle som har kjærlighet for gode spill, og spesielt RPGer, men jeg ville foreslå å plukke opp 1’ern først for til sammen er disse en fantastisk kombinasjon.

 

2. Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (Imsomniac Games, 2004)

Det beste R&C-spillet, kanskje et av tidenes beste action-adventure spill noen sinne. Vi snakker om et spill hvor den eneste skuffelsen var den siste oppgraderingen av R.Y.N.O.en.

 

3. Final Fantasy VII: Crisis Core (Square Enix, 2008)

Kanskje litt ”kontroversielt” å se dette, men dette er for meg det beste FF spillet, det topper til og med det spillet det er en prequal til. Historien og karakteren er minneverdige, og gameplayet er det beste du finner på et håndholdt spill til dagsdato. I tillegg så er det et fantastisk vakkert spill til å være på en håndholdt, bedre enn et stort flertall PS2-spill.

 

4. Spyro: Year of the Dragon (Imsomniac Games, 2000)

Det siste bra spillet i denne serien, etter at IG ”gav” fra seg denne serien gikk Spyro skuta ned. Men det gjør ikke dette til et mindre fantastisk spill, dette er den eneste spilleserien som inspirerte meg så mye at jeg på et eller annet tidspunkt begynte å skrive en alternativ fiksjon til serien.

 

5. Grand Theft Auto: San Andreas (Rockstar North, 2004/2005)

Enda et spill jeg aldri har eid, men Laland og meg har hatt MANGE timer med dette spillet. Fler enn jeg noen gang kunne ønske å tenke meg, dette er det eneste spillet jeg har kjørt opp et fjell godt over 100 ganger bare for å så hoppe ut på en sykkel eller motorsykkel for så å ta ut fallskjermen. (Gleder meg til Just Cause 2^^)

 

6. Call Of Duty: Modern Warfare 2 (Infinity Ward, 2009)

Jeg spiller dette på 360, jeg ser et par juksepaver hver gang jeg spiller, men dette er definetivt mitt MP spill å gå til og det minst fram til Halo Reach. Dette spillet forbedret bare på alt som Modern Warfare gav oss og IW har gitt oss alt vi trenger unntatt raske fiksing av glitcher... Jeg har spilt dette hver dag jeg har vært på 360’n siden spillet kom ut, sier vel nok bare det.

 

7. Assassins Creed 2 (Ubisoft Montreal, 2009)

Alle husker vel Assassins Creed, fantastisk grafikk, nydelige animasjoner og solide kontroller. Dessverre så falt spillet når det kom til, vel, innhold. Det var repeterende og kjedelig, det var i tillegg 430 flagg å samle. Oppfølgeren fikset på alt dette her og dermed gjorde det til et fantastisk bra spill. Det har en nydelig historie og jeg gleder meg enda mer til Assassins Creed 3 enn jeg gjorde til 2.

 

8. Gears Of War 2 (Epic Games, 2008)

Her har vi tredjepersonskytespill på meget høyt nivå, jeg prøvde 1’ern litt etter å ha spilt 2’ern i over et halvt år og da la jeg virkelig merke til hvor bra jobb Epic Games hadde gjort. Tidenes beste tredjepersonskytespill hvis jeg skulle fått lov til å velge.

 

9. Jak 3 (Naughty Dog, 2004)

Kanskje ND beste spill, dette universet var unikt og Jak 3 utvidet dette til sitt videste. Et av de bedre free-roaming spillene jeg har spilt, i tillegg godt grafikk og stødig framerate til å være PS2. Og hvem syntes det ikke var gøy når man hadde samlet opp nok Precursor Orbs til å få evig med ammo og evig med Dark Jak.

 

10. Pokémon Gold/Silver Version (Gamefreak, 2001)

Min ultimate pokémon opplevelse, bare to månder til mars nå ^^

 

11. Halo 3 (Bungie, 2007)

Det mest komplette Halo spillet, dette har en solid SP med coop, en fantastisk MP med litt Forge, og i tillegg så hadde man muligheten til å se og lagre de råeste kills’a dine om igjen takket være et godt video-opptaks program. En god og koplett pakke som putter den på toppen av Halo spill for meg.

 

12. Phantasy Star Online: Episode 1 & 2 (Sonic Team, 2003)

Dette er enda et spill som jeg spilte på Gamecube hos min venn Bjørnar, jeg puttet gode 80 timer inn i min karakter, Bush (jeg vet, kom absolutt ikke på et godt navn så jeg kalte den opp etter en av det morsomste personene noen sinne(og ja, jeg ler av han)), dette er et av de mest liniære RPGene noen sinne, men alt lootet var konge.

 

13. Tales of Symphonia (Namco Tales Studio, 2004)

Dette spillet har jeg aldri eid, men dette er den beste coop opplevelsen jeg noen gang har hatt når det kommer til spill, meg og en venn av meg, Bjørnar, spilte dette spillet i tilsammen 40 timer. Dette er det beste Tales-spillet og slår Tales of Eternia på målstreken.

 

14. The Simpsons Hit & Run (Radical Entertainment, 2003)

Grand Theft Auto: The Simpsons. Trenger jeg si mer?

 

15. James Bond 007: NightFire (Gearbox Software, 2002)

Min første skikkelige MP opplevelse, jeg nødt MP’n i dette spillet mange timer sammen med min venn Bjørnar. Enten vi spilte på lag mot AI, mot hverandre eller om vi bare løp rundt å lekte oss og tok trickshots og lignende. Beste James Bond, ta den Golden Eye.

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Perfect Dark

Counter-Strike

S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl

Command & Conquer: Red Alert 2

Command & Conquer: Generals - Zero Hour

Left 4 Dead

Battlefield 2

Gears of War 2

Flatout 2

Resident Evil 3: Nemesis

Red Orchestra: Ostfront 41-45

Grand Theft Auto: Vice City

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Ico

Max Payne

 

 

Dette ble en meget variert liste :) Desverre noen godbiter som måtte avslås, som Race Driver Grid, som jeg ikke har spilt nok til å kunne kalle det noen favoritt. Det første Medal of Honor var megaknall på LAN når vi drev med slikt en gang i tia, sukk... Er ikke skråsikker på rekkefølgen på alle her, men det viktigste er at de får poeng, har uansett prøvd å rangere de etter gleden jeg hadde av å spille de, ikke hvor lenge jeg spilte de.

Lenke til kommentar

Veldig bra dere!

 

Gamer.no fikk en stor pluss i margen for min del.

 

Baldurs Gate 2 - Shadows of Amn er er klar og verdig vinner!

 

Det er jo dessuten også klart at de aller fleste av Gamer.no's lesere ikke var gamle nok til å spille dette når det kom ut. Noe som gjenspeiles i kommentarene her.

 

Men i tillegg til dette må jeg få nevne WoW her.

Det var fantastisk når det kom ut. Men har etter tbc og wotlk kom ut bare blitt dårligere og dårligere. Vanilla WoW var derimot helt fantastisk!

 

Ellers er jo Mass Effect 2 et spill fra 2010, så det blir ikke aktuelt i denne sammenheng.

 

Det følest faktisk som om gaming fikk seg et løft for rundt 2 år siden, etter å ha vert i en bølgedal siden starten på 2000-tallet.

 

Noe som kommer til synet ved nyere spill som

- CoD: Modern Warfare (1 og 2)

- Mass Effect

- Lost Odyssey

- Dragon Age: Origins

- Metal Gear Solid 4

- Batman - Arkham Asylum

- Assassins Creed 2

- Fallout 3

- Bioshock

 

På en liste over tiårets beste spill må jeg dessuten også nevne Max Payne

 

Edit: ser jeg glemte Diablo 2 (når kom det ut?), TES: Oblivion, GTA4 og KOTOR også

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...