Gå til innhold

Tiårets beste spill (20-11)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvor feil blir det ikke når du polarisere debatten ved å ilegge meg egenskapene som en "western-RPG" spiller. Ærlig talt er bruken av ordet japnofil en form for hyperbol, en overdrivelse, altså et virkemiddel, for å provosere fram svar..

 

Og det kan godt være at (alle) J-RPGs hadde vunnet over mine favorittspill i popularitet i mange og alle poller, men det endrer ikke det faktum at det er virkelig er få til INGEN gode J-RPGs der. For all del, som tidligere nevnt, popularitet gjør det ikke til et bedre produkt.

 

Uansett, det jeg hater med J-RPGs om du faktisk lurer er hvor OVERFLADISKE de er, de legger på ingen måte skjul på den syke sex-kulturen de kommer i fra for å si det sånn.

 

Oi, du er så kul, kan vi henge sammen eller!?! Så kan vi diskutere langt ut i de sene nattetimene om hvor teite andre kulturer er (særlig Japan da, f***s Yakuzainfiserte bøgeland), før vi avslutter natten med å se gjennom alle sesongene av de überfete, totalt seriøse og meningfyllte sesongene av battlestar Galactica.

 

Så kan alle de som liker slikt bøgegodis som fINAL FANTASY og XABUNGLUUUUUU gå og henge seg, de bør jo vite at det er vi som bestemmer hva som er bra, og hva som skal betegnes som sugen bøgegodis som FINAL FANTASY og ELFEN LIIIIIEDDD (eller hva nå alt dette japsebøgfaenskapet heter).

 

Totalt serriøst lizzm!!!

 

PS: sorry hvis noen japsefile føler seg støtt av dette innlegget...men dette er jo bare min mening da lizzm....og igjen, jeg er helt serriøs..ja helt serriøst seriøs.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Half-Life to har visst allerede gått, ja. Helt sykt.. Vedder på at NHL10 vinner hele greia, siden redaksjonen er helt "sportsspill!!!111". At Brawl ikke når lista i det hele tatt tviler jeg på, mer fantastisk spill skal man lete lenge etter.

Endret av Halvspenn
Lenke til kommentar

Det blir vel ikke noe bombe at half life kommer høyt opp på neste liste. WC3 burde vært på 2. plass hvis du spør meg. Lurer også på om world in conflict, deus ex og gears of war kommer på lista. Hvis folk ikke klarer å kose seg i obvliion, har de en trist fantasi.

 

Darkfall Online ville vært min 1. plass. WAR på 10.

 

 

Hvor feil blir det ikke når du polarisere debatten ved å ilegge meg egenskapene som en "western-RPG" spiller. Ærlig talt er bruken av ordet japnofil en form for hyperbol, en overdrivelse, altså et virkemiddel, for å provosere fram svar..

 

Og det kan godt være at (alle) J-RPGs hadde vunnet over mine favorittspill i popularitet i mange og alle poller, men det endrer ikke det faktum at det er virkelig er få til INGEN gode J-RPGs der. For all del, som tidligere nevnt, popularitet gjør det ikke til et bedre produkt.

 

Uansett, det jeg hater med J-RPGs om du faktisk lurer er hvor OVERFLADISKE de er, de legger på ingen måte skjul på den syke sex-kulturen de kommer i fra for å si det sånn.

 

Oi, du er så kul, kan vi henge sammen eller!?! Så kan vi diskutere langt ut i de sene nattetimene om hvor teite andre kulturer er (særlig Japan da, f***s Yakuzainfiserte bøgeland), før vi avslutter natten med å se gjennom alle sesongene av de überfete, totalt seriøse og meningfyllte sesongene av battlestar Galactica.

 

Så kan alle de som liker slikt bøgegodis som fINAL FANTASY og XABUNGLUUUUUU gå og henge seg, de bør jo vite at det er vi som bestemmer hva som er bra, og hva som skal betegnes som sugen bøgegodis som FINAL FANTASY og ELFEN LIIIIIEDDD (eller hva nå alt dette japsebøgfaenskapet heter).

 

Totalt serriøst lizzm!!!

 

PS: sorry hvis noen japsefile føler seg støtt av dette innlegget...men dette er jo bare min mening da lizzm....og igjen, jeg er helt serriøs..ja helt serriøst seriøs.

 

Gratulerer, du er vinner av en neandertalisk holding ovenfor homofile! Gled deg til 15-års dagen din.

Lenke til kommentar

 

Når redaksjonen nokså utvetydig mener at Melee er et mye bedre spill enn Brawl, og Melee allerede har blitt gitt en plass, tror jeg ikke sjansene for det er særlig store.

 

Hvordan greier du å ekstrahere dette ut ifra Daniels personlige argumentering for hvorfor det er et spill han valgte å nominere?

 

Ut i fra tidligere beskrivelser av poengsystemet dere bruker for å avgjøre listen, er det neppe utelukkende Daniels mening som har gjort seg gjeldende når SSBM plasseres såpass høyt på listen, selv om det er han som står for argumentasjonen. Eller hur? Om Erlend Grefsrud fremdeles er et medlem av redaksjonen husker jeg ikke, men han gav også i sin tid karakteren 7 til SSBB og uttrykte en generell skuffelse over spillet til tross for at det var både utvidet og blankpolert.

 

Oblivion er bedre på de aller fleste aspekter etter min mening.

 

Such as?

Lenke til kommentar

 

Hvor feil blir det ikke når du polarisere debatten ved å ilegge meg egenskapene som en "western-RPG" spiller. Ærlig talt er bruken av ordet japnofil en form for hyperbol, en overdrivelse, altså et virkemiddel, for å provosere fram svar..

 

Og det kan godt være at (alle) J-RPGs hadde vunnet over mine favorittspill i popularitet i mange og alle poller, men det endrer ikke det faktum at det er virkelig er få til INGEN gode J-RPGs der. For all del, som tidligere nevnt, popularitet gjør det ikke til et bedre produkt.

 

Uansett, det jeg hater med J-RPGs om du faktisk lurer er hvor OVERFLADISKE de er, de legger på ingen måte skjul på den syke sex-kulturen de kommer i fra for å si det sånn.

 

Oi, du er så kul, kan vi henge sammen eller!?! Så kan vi diskutere langt ut i de sene nattetimene om hvor teite andre kulturer er (særlig Japan da, f***s Yakuzainfiserte bøgeland), før vi avslutter natten med å se gjennom alle sesongene av de überfete, totalt seriøse og meningfyllte sesongene av battlestar Galactica.

 

Så kan alle de som liker slikt bøgegodis som fINAL FANTASY og XABUNGLUUUUUU gå og henge seg, de bør jo vite at det er vi som bestemmer hva som er bra, og hva som skal betegnes som sugen bøgegodis som FINAL FANTASY og ELFEN LIIIIIEDDD (eller hva nå alt dette japsebøgfaenskapet heter).

 

Totalt serriøst lizzm!!!

 

PS: sorry hvis noen japsefile føler seg støtt av dette innlegget...men dette er jo bare min mening da lizzm....og igjen, jeg er helt serriøs..ja helt serriøst seriøs.

 

Jeg vant.

Lenke til kommentar

[

 

Ut i fra tidligere beskrivelser av poengsystemet dere bruker for å avgjøre listen, er det neppe utelukkende Daniels mening som har gjort seg gjeldende når SSBM plasseres såpass høyt på listen, selv om det er han som står for argumentasjonen. Eller hur? Om Erlend Grefsrud fremdeles er et medlem av redaksjonen husker jeg ikke, men han gav også i sin tid karakteren 7 til SSBB og uttrykte en generell skuffelse over spillet til tross for at det var både utvidet og blankpolert.

 

Rangeringen og argumenteringen er dog to vidt forskjellige ting, noe som ser på for eksempel Thomas Hegers beskrivelse av Metal Gear Solid 2. Jeg sier ikke at det er direkte feil at dette skal representere redaksjonens mening om spillets kvalitet, men det er ikke vår udelte mening om spillet, snarere den individuelle skribentens oppfatning av et spill han har nominert.

 

Erlend Grefsrud skriver for øvrig ikke for oss lenger :)

Lenke til kommentar
Der kom Oblivion, ja, det var vel ikkje til å unngå. :) Det ville definitivt ikkje komt so høgt på mi liste, men det er tydeleg at mange fortsatt likar det. Sjølv synest eg det var eit heilt ok skytespel...noko som dessverre ikkje var heilt det eg hadde håpt på. Eg er forøvrig einig i at Fallout 3 var mykje betre.

 

Men no som Oblivion er nemnt, blir det spennande å sjå korleis Gamer.no skal få plass til Gothic, Gothic 2, Gothic 3, Risen, Morrowind, KOTOR, KOTOR2, Mass Effect, Fallout, Fallout 2, Neverwinter Nights 1, Neverwinter Nights 2, Two Worlds, The Witcher, Final Fantasy-serien, Quest for Glory-serien, Baldur's Gate-serien, Icewind Dale-serien, samt sikkert mange andre eg ikkje kjem på i farta, på dei ti øvste plassane.

 

Omtrent som jeg skulle dkrevet det selv ). Tok ca 2timer før hele Oblivon falt sammen som et kort hus i sterk kuling, jeg forventet forbedret Morrowind og fikk et skytespill. Jeg er usikker på om jeg haddet gitt det flere muligheter om jeg ikke haddet hatt strenge RPG forventinger til spillet, trolig ikke. Risen er forøvrig mitt nye favoritt spill, artig å se hvor enig gamer.no er med meg der (for regner faktisk med det er på listen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...