Gå til innhold

Spillåret 2009 - våre favoritter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg ser den lista di fanboyen skulle man ikke tro att du har alle tre konsollen og spesielt ikke når 5 av de 7 spilla du har lista opp er PS3 eksklusiver.

 

Nå var det vel strengt tatt sony som kom med de fleste AAA titlene i år, med unntak av Halo: ODST og Left 4 Dead 2

Lenke til kommentar

Flott artikkel Gamer. Jeg savner Shadow Complex, men det ser ut til at dere har nevnt de fleste andre storspillene. :)

 

Min topp 5 liste for spill som ble gitt ut i 09:

1. Shadow Complex

Det beste nedlastbare spillet jeg har spilt noensinne.

2. Episodes from Liberty City

Dårligere historier enn i GTA4, men mye mer underholdende enn originalspillet

3. Splosion Man

Eksplosiv og hektisk platforming i 2D. Enough said.

4. Torchlight

Har nettopp begynt, men jeg tror at jeg kommer til å digge dette spillet)

5. Halo 3 ODST

Stort sett det eneste virkelig underholdende splitscreen-spillet jeg har spilt i år.

 

Jeg har ikke spilt Batman, AC2 eller MW2, så det aner meg at ODST var en smule heldig som fikk bli med på listen.

 

Honorable mentions går til Gears of War 2, Fable 2, Rock Band 2, Fallout 3, Half-life 2 og Mass Effect. Spillene ble riktignok gitt ut før 09, men jeg spilte gjennom dem for første gang i år.

Lenke til kommentar

Huff jeg har ikke spilt alle de nye spillene enda men jeg er glad noen lister borderlands høyt oppe. Jeg har ikke spilt et spill så mye første uken de kom ut. Jeg spilte vell i sikkert over 50 timer på en uke.

 

Jeg tror jeg hadde listen Borderlands på topp sammen og halo:odst litt lengre nede sammen med forza osv. Jeg har ikke spilt noen nye ps3 spill så jeg kan jo nevne MGS4 eier og Uncharted 1 er dritt fett på det beste og irriterende kjedelig på det verste.

Lenke til kommentar

det her må være den mest patetiske "Game of the year" utnevnelsen jeg har sett. Jeg kan ikke fatte å begripe at ikke EN av dere har Uncharted 2 med på topplisten. Ikke nok med det, men at Borderlands har fått bedre visuell opplevelse enn Uncharted? Jeg håper det er en skrivefeil, for så dumme tror jeg ikke det er mulig å bli. Alle som har spilt begge de spillene på en TV med HD og PS3 med HDMI vet at Borderlands ikke har sjans mot Uncharted.

Så forstår jeg heller ikke at en talentløs historie som i Assassin's Creed 2 kan i det hele tatt komme med på "beste historie" lista. Ja, det er et bra spill, men dere må ikke gi det kreditt for noe det ikke kan...

 

PS! Dere skal ikke bare skrive deres egne meninger, dere må kunne si at et spill er bra selv om dere ikke liker det.

Lenke til kommentar

Disse listene er jo ikke noe annet enn de ansatte i Gamer.no sin personlige mening om hvilke spill de mener synes var best, eller likte best i 2009. Det er på ingen måte en slags fasit til hva spillindustrien gjorde i 2009. Dette er jo fint forklart i selve artikkelen.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Når jeg ser den lista di fanboyen skulle man ikke tro att du har alle tre konsollen og spesielt ikke når 5 av de 7 spilla du har lista opp er PS3 eksklusiver.

 

Nå var det vel strengt tatt sony som kom med de fleste AAA titlene i år, med unntak av Halo: ODST og Left 4 Dead 2

 

Akkuratt den diskusjonen der er klin umulig å ta for smaken er som baken

Lenke til kommentar

Jeg må nesten si at det blir:

 

Borderlands

Anno 1404

Dragon age: Origins

Red Faction: Guerilla

Prototype

Risen

 

Bare Borderlands og Prototype er de eneste nye spillene på denne listen jeg har kommet meg igjennom av diverse grunner.

 

EDIT: La til et ekstra jeg faktisk hadde glemt.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Når jeg ser den lista di fanboyen skulle man ikke tro att du har alle tre konsollen og spesielt ikke når 5 av de 7 spilla du har lista opp er PS3 eksklusiver.

 

Nå var det vel strengt tatt sony som kom med de fleste AAA titlene i år, med unntak av Halo: ODST og Left 4 Dead 2

 

Akkuratt den diskusjonen der er klin umulig å ta for smaken er som baken

 

AAA titler betyr ikke spill som er bra, det betyr spill som hadde store budsjett bak seg, fikk masse hype på internett og som det ble veldig mye reklamert for.

Lenke til kommentar

Når jeg ser den lista di fanboyen skulle man ikke tro att du har alle tre konsollen og spesielt ikke når 5 av de 7 spilla du har lista opp er PS3 eksklusiver.

 

Nå var det vel strengt tatt sony som kom med de fleste AAA titlene i år, med unntak av Halo: ODST og Left 4 Dead 2

 

Akkuratt den diskusjonen der er klin umulig å ta for smaken er som baken

Ja men da er din kommentar av lista hans og en diskusjon som er klin umulig å ta :)

Det er ikke så utenkelig hvis du har spilt spillene som er på lista at disse kan høre sammen på en toppliste :p

Lenke til kommentar

det her må være den mest patetiske "Game of the year" utnevnelsen jeg har sett. Jeg kan ikke fatte å begripe at ikke EN av dere har Uncharted 2 med på topplisten. Ikke nok med det, men at Borderlands har fått bedre visuell opplevelse enn Uncharted? Jeg håper det er en skrivefeil, for så dumme tror jeg ikke det er mulig å bli. Alle som har spilt begge de spillene på en TV med HD og PS3 med HDMI vet at Borderlands ikke har sjans mot Uncharted.

 

 

PS! Dere skal ikke bare skrive deres egne meninger, dere må kunne si at et spill er bra selv om dere ikke liker det.

Grafikk er mer enn bare polygons og draw distance, og prisen heter "beste visuelle design" og borderlands har et unikt design uten like.

Lenke til kommentar

En flott liste, oppsummererer spillåret 2009 ganske godt. Er vel så og si enig i de fleste avgjørelsene deres, kanskje litt mer enig med enkelte, men så har jo ikke jeg prøvd alle spillene heller. ;)

 

Ut fra de jeg har spilt vil min liste se omtrent slik ut:

 

Dragon Age: Origins

Risen

Tales of Vesperia

Assassins Creed 2

Uncharted 2

Broken Sword: The Shadow of the Templars Director's Cut

Batman Arham Asylum

Tales of Monkey Island

Ratchet and Clank: A Crack in Time

COD: Modern Warfare 2

 

Noen remakes ble det da. Følte jeg måtte ta topp ti liste. ^_^

Lenke til kommentar

det her må være den mest patetiske "Game of the year" utnevnelsen jeg har sett. Jeg kan ikke fatte å begripe at ikke EN av dere har Uncharted 2 med på topplisten. Ikke nok med det, men at Borderlands har fått bedre visuell opplevelse enn Uncharted? Jeg håper det er en skrivefeil, for så dumme tror jeg ikke det er mulig å bli. Alle som har spilt begge de spillene på en TV med HD og PS3 med HDMI vet at Borderlands ikke har sjans mot Uncharted.

Så forstår jeg heller ikke at en talentløs historie som i Assassin's Creed 2 kan i det hele tatt komme med på "beste historie" lista. Ja, det er et bra spill, men dere må ikke gi det kreditt for noe det ikke kan...

 

PS! Dere skal ikke bare skrive deres egne meninger, dere må kunne si at et spill er bra selv om dere ikke liker det.

 

Slapp av og ta deg en julebolle!

 

Som Lakus sier så er disse listene Gamer-Crewet sine personlige favoritter, og dette er forklart i teksten om du hadde lest igjennom den. Hvorfor er det feil å ikke mene at Uncharted2 hører hjemme på topplista? Forklar gjerne.

 

Grafikk handler ikke bare om hva som er best teknisk, antall polygoner og pixler, at busken skal se utrolig realistisk ut osv... Den er der hovedsakelig for å formidle en stemning og ett inntrykk. Dette kan utrolig nok(!) gjøres på flere måter.

 

At du ikke liker historien til Assassins Creed 2 er din personlige mening og representerer i grunn ingen andre enn deg. Morsomt at du ikke unner våre kjære med-mennesker i gamer egne meninger når du i samme post ikke sparer på dine egne :D

 

Beklager om noen syns jeg er litt kvass, men temperaturen stiger ett par grader når jeg leser sånne (mildt sagt) lite gjennomtenkte innlegg :p

 

Min personlige Topp5 liste for 2009:

 

1. Assassin`s Creed 2

2. Dragon Age: Origins

3. Borderlands

4. Left 4 Dead 2

5. Fifa 10 (Har egentlig vært mer frustrasjon enn glede med dette, men antall timer brukt tilsier at det må stå her)

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Grafikk handler ikke bare om hva som er best teknisk, antall polygoner og pixler, at busken skal se utrolig realistisk ut osv... Den er der hovedsakelig for å formidle en stemning og ett inntrykk. Dette kan utrolig nok(!) gjøres på flere måter.

Det er igrunn ganske på bærtur å ikke gi Uncharted 2 prisen for beste grafikk i år uansett, og ihvertfall når den skal gå til Borderlands isteden. Grafikken i Borderlands er grei, men at verden er så utrolig statisk er et enormt minus. Vi er i 2009 og kjører man et kjøretøy eller springer gjennom en vannpytt så forventer mann at det skal ihvertfall være et spor av bevegelse. Store deler av Borderlands føles tomt og statisk og veldig lite interaktivt, det trekker ned på grafikken i sin helhet, for en dynamisk spillverden er noe som legger til i tonnevis. For himmels skyld vi hadde Killzone 2, Street Fighter og Flower sånn utenom Uncharted 2.

 

Gamer har skapt mye blest rundt sine meninger om Uncharted 2, om det var pr-stunt eller ei gidder jeg ikke gå diskutere igjen, men man er fryktelig alene om man mener det var noen konsollspill i år som så bedre ut enn det, og det ikke bare teknisk, men mangfoldet av omgivelser, de spektakulære scenene, animasjonene og produksjonsverdiene som det er ekstremt få spill ute i dag som kan matche. Uncharted går langt mer enn det rent tekniske, det er ikke Crysis-tilfellet. Og man skal være temmelig sta for å ikke innrømme det spør du meg. Det er bare enkelte ting som ikke er så vanskelig å se samme hvor fordomsfult øyet er.

 

...Borderlands :whistle: :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...