Gå til innhold

Spillåret 2009 - våre favoritter


Anbefalte innlegg

Er fullstendig klar over hva du sier. Jeg er bare en sånn som har stor respekt for andres meninger uavhengig av hva jeg selv mener. Vanlig respekt er ikke alle like heldige å inneha. Derfor diskuterer jeg i det uendelige.

Du sier det jo selv her: "Mener du det? Er du helt blåst" Det tørr jeg påstå ikke akkurat oser av respekt. Helt greit for meg at du mener det. Men å kaste det ut offentlig på et diskusjonsforum er jo mildt sagt ganske usakelig. Om dere vil diskutere og få fram at dere er uenige kan dere kanskje være litt mer konstruktive enn "Spillet som massene forguder blir hatet her! For noe fjas!"

Hvis dere hvirkelig ikke kan akseptere gamer`s synspunkter får dere prøve å ta en diskusjon med dem selv å spørre dem om hvorfor de har egne meninger :)

Hadde en grundigere utgreiing om de to nevnte spillene tidligere, men den dreit du tydligvis i.

 

Og igjen nevner du dette med at vi skal nekte dem å ha meninger, kan du vennligst slutte med det? Dersom du har så uendelig med respekt for andre så trenger du ikke vri ting om til noe vi ikke har sagt.

 

Trenger jeg henvise deg til førstesiden hvor en eller flere poster sier at listene er tull og tøys. Beklager at jeg ikke leser tankene til de som skriver innleggene sånn at jeg kan skjønne hva de egentlig mener.

 

Jo jeg har lest utgreiingen din. Skjønner ikke poenget ditt. Men du skjønner tydeligvis ikke mitt eller :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Freddy's kommentar til Odesseiron (Glemt hvordan man quoter, gidder ikke finne det ut akkurat nå)

Jeg kjønner ikke poenget ditt? mener du at han ikke har rett til å si hva han mener fordi han har skrivd at han ikke er særlig flink til å rangere? hvis dette hadde vært tilfellet hadde det allikevel ikke betydd at han har dårlig smak. Det er to forskjellige ting...

 

Uansett, nå har jeg falt av sporet for denne diskusjonen. Freddy mener, hvis jeg har forstått det rett, at han ønsker en skribent som deler hans smak.

 

Terje ønsker at skribentene kan si sin mening. Jeg må være trøtt, for jeg kan ikke fatte hvor kræsjet oppstår? Det er da ingenting som er galt eller motsier hverandre i hverken at skribentene har egne meninger, eller å ønske at noen deler din egen smak? Så sant du da ikke tvinger en skribent til å dele smaken din, men jeg tror da ikke det er dette Freddy mener? La nå Freddy ønske at noen verdsetter Uncharted 2 så er vel alle fornøyde?

 

Og til Terje, så tror jeg da at det var Sir Kenneth som klagde på at spillet ikke vant design-prisen? Jeg er da absolutt enig i at Uncharted 2 ikke skulle vært der.. beklager hvis jeg mislykket i å formidle meningene mine der?

Lenke til kommentar

"Spillet som massene forguder blir hatet her! For noe fjas!"

 

 

Trenger jeg henvise deg til førstesiden hvor en eller flere poster sier at listene er tull og tøys. Beklager at jeg ikke leser tankene til de som skriver innleggene sånn at jeg kan skjønne hva de egentlig mener.

 

Jo jeg har lest utgreiingen din. Skjønner ikke poenget ditt. Men du skjønner tydeligvis ikke mitt eller :)

 

Du siterer meg og forkorter det til "Spillet som massene forguder blir hatet her! For noe fjas!", og sier det ikke er nok begrunnelse, så henviser jeg deg til at jeg har allerde skrevet en begrunnelse, og da skjønner du ikke poenget. Hvor ligger problemet?

 

Poenget ditt er så uklart etterhvert at det er ikke rart det er vanskelig å skjønne, du skjønner ikke at det er forskjell på være dypt uenig i andre sine meninger, og det å si at de har feil mening. Vi er igrunn enig, men du greier å vri det om til at jeg skal mene "nei de tar feil". Og så skryter du på deg allverdens respekt for andre sine meninger i samme slengen, er det rart det blir en oppheta diskusjon?

 

Edit: skriveleif

Endret av Steve Vice
Lenke til kommentar

@ Freddy's kommentar til Odesseiron (Glemt hvordan man quoter, gidder ikke finne det ut akkurat nå)

Jeg kjønner ikke poenget ditt? mener du at han ikke har rett til å si hva han mener fordi han har skrivd at han ikke er særlig flink til å rangere? hvis dette hadde vært tilfellet hadde det allikevel ikke betydd at han har dårlig smak. Det er to forskjellige ting...

 

Uansett, nå har jeg falt av sporet for denne diskusjonen. Freddy mener, hvis jeg har forstått det rett, at han ønsker en skribent som deler hans smak.

 

Terje ønsker at skribentene kan si sin mening. Jeg må være trøtt, for jeg kan ikke fatte hvor kræsjet oppstår? Det er da ingenting som er galt eller motsier hverandre i hverken at skribentene har egne meninger, eller å ønske at noen deler din egen smak? Så sant du da ikke tvinger en skribent til å dele smaken din, men jeg tror da ikke det er dette Freddy mener? La nå Freddy ønske at noen verdsetter Uncharted 2 så er vel alle fornøyde?

 

Og til Terje, så tror jeg da at det var Sir Kenneth som klagde på at spillet ikke vant design-prisen? Jeg er da absolutt enig i at Uncharted 2 ikke skulle vært der.. beklager hvis jeg mislykket i å formidle meningene mine der?

 

Ja nå har det vært mye frem å tilbake her og jeg holder på å falle av lasset :p

 

Jeg har vært litt dårlig til å påpeke hvem jeg retter en del av kritikken min mot og noen som ikke burde føle seg truffet, føler kanskje de har blitt servert.

 

Men for å legge alt til siden og oppsummere:

Utgangspunktet for min diskusjonsiver var at jeg reagerer på hvordan enkelt uttaler seg mot disse listene som gamer har vært så greie å dele med oss, og samtidig ville jeg få frem at jeg har forståelse for hvordan de listene ble seende slik ut. Ikke fordi jeg nødvendigvis er enig i utfallet men fordi jeg i dette tilfellet støtter de vurderinger som er tatt.

Jeg hadde lyst på en liten diskusjon på vårt fine diskusjonsforum og jaggu fikk jeg det gitt :D

 

EDIT: Vice, du er en av de som virker litt mer truffet enn du burde vært. Det sitatet var ikke ment med deg i tankene, men jeg setter pris på iveren :)

Endret av Terjee
Lenke til kommentar
Ikke fordi jeg nødvendigvis er enig i utfallet men fordi jeg i dette tilfellet støtter de vurderinger som er tatt.

 

Problemer med å forstå logikken her. Du er ikke enig i resultatet, men analysen (som danner utgangspunktet for resultatet) er du enig i? Merkelig utsagn.

 

Personlig er jeg uenig i både resultatet og vurderingene til Gamer. (Min liste er postet tidligere). Derimot må Gamer få mene hva de vil, og det må jeg også.

Endret av leterel
Lenke til kommentar
Ikke fordi jeg nødvendigvis er enig i utfallet men fordi jeg i dette tilfellet støtter de vurderinger som er tatt.

 

Problemer med å forstå logikken her. Du er ikke enig i resultatet, men analysen (som danner utgangspunktet for resultatet) er du enig i? Merkelig utsagn.

 

Sånn går det med misforståelser. Jeg mente at det har lite å gjøre med om jeg er enig i resultatet eller ikke, jeg skjønner veldig godt valgene som er bakgrunnen for listene

 

Angående det at jeg vrir det til at bla. Vice ikke unner gamer egne meninger. Jeg refererte egentlig til to poster på de to første sidene i diskusjonen (gidder ikke henge ut noen, men det er rimelig tydelig) hvor det rett og slett er skrevet at lista er feil og at gamer er idioter (ikke ordrett men nesten). Beklager at jeg feila totalt på å få frem dette, men det var iallfall i grunn ikke flere som skulle følt seg truffet.

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Sånn går det med misforståelser. Jeg mente at det har lite å gjøre om jeg er enig i resultatet eller ikke, jeg skjønner veldig godt valgene som er bakgrunnen for listene

 

???

 

Huffda.

 

Jeg stiller meg nøytral til resultatet. Resultatet = Listene. Jeg støtter grunnlaget for vurderingene = Jeg støtter/skjønner grunnene/argumentene/fremgangsmåten som førte fram til resultatet.

 

Beklager at jeg ikke er noe særlig til debatant, men mange sterke meninger har jeg iallefall :p

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Sånn går det med misforståelser. Jeg mente at det har lite å gjøre om jeg er enig i resultatet eller ikke, jeg skjønner veldig godt valgene som er bakgrunnen for listene

 

???

 

Huffda.

 

Jeg stiller meg nøytral til resultatet. Resultatet = Listene. Jeg støtter grunnlaget for vurderingene = Jeg støtter/skjønner grunnene/argumentene/fremgangsmåten som førte til resultatet

 

Generelt: Om jeg er uenig i et utfall er jeg også uenig i vurderingene, prioriteringene, argumentene etc. som er brukt for å komme frem til utfallet.

Lenke til kommentar

Sånn går det med misforståelser. Jeg mente at det har lite å gjøre om jeg er enig i resultatet eller ikke, jeg skjønner veldig godt valgene som er bakgrunnen for listene

 

???

 

Huffda.

 

Jeg stiller meg nøytral til resultatet. Resultatet = Listene. Jeg støtter grunnlaget for vurderingene = Jeg støtter/skjønner grunnene/argumentene/fremgangsmåten som førte til resultatet

 

Generelt: Om jeg er uenig i et utfall er jeg også uenig i vurderingene, prioriteringene, argumentene etc. som er brukt for å komme frem til utfallet.

 

Jeg tenker som så at selv om ingen av mine favorittspil hadde havnet på lista, så hadde jeg godt kunne være enig i argumentene/fremgangsmåten/vurderingen som førte til de spillene som var der. Om jeg hadde vært regelrett uenig i lista kunne jeg fortsatt hatt full forståelse for valgene de tok og tingene de la vekt på som førte frem den endelige rangeringen. Trenger vel nødvendigvis ikke å være enig for å forstå?

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Før man tar helt av med konspirasjonsteorier er det verdt å merke seg at seks av 18 som var "kvalifiserte" leverte inn personlige lister i år.

 

Det er bare 33 prosent, det.

 

Jeg vet at flere av de som ikke hadde tid eller anledning til å levere ville hatt Uncharted 2 på sin personlige toppliste.

 

Når det gjelder de generelle prisene er disse stemt frem av stort sett samtlige som jobber her, her var deltagelsen nesten alle mann alle.

Lenke til kommentar

Før man tar helt av med konspirasjonsteorier er det verdt å merke seg at seks av 18 som var "kvalifiserte" leverte inn personlige lister i år.

 

Her kommer standardsvaret. Hopp ned i skyttergraven og bruk konspirasjonskortet. Jeg skriver i alle mine innlegg klart og tydelig hva JEG mener. Jeg har til og med påpekt at dette ikke er anklager om noe annet (for jeg vet hva som alltid kommer i retur fra dere).

 

Dette er fortsatt et diskusjonsforum. Da kan jeg ikke i min aller villeste fantasi skjønne at dere ikke regner med at brukere vil debattere listene deres og komme med sitt eget syn. Det er da for svarte noe helt annet en å anklage dere for å kjøpt og betalt!

Lenke til kommentar

Blir nesten som ett flashback... For noen måneder siden bombanderte SDF gamer.no fordi de mente att scoren som Uncharted 2 var alt for lav og henviste til att andre nettsteder hadde gitt spillet toppkarakterer. Nå er de tilbake og denne gangen går skytsen mot folkene som jobber med gamer.no att de IKKE har nominert spillet på sine lister.

 

Jeg klarer ikke under noen omstendigheter å fatte att det kan være så forbanne vanskelig for enkelte å forstå att både anmeldelsen og gamer.no lister baserer seg på dems personlige preferanser. Ingen preferanser er riktige med unntak for den personen eller personene som står bak dette. Man kan enten være enig eller uening i andres preferanse men å gå til angrep mot disse blir bare for dumt, direkte barnslig.

 

Personlig så deler jeg gamer.no syn både på anmeldelsen og att spillet ikke fortjener å komme på noen lister men det er min preferanse og jeg syntes det er bra att mange er uenige med meg fordi det bare beviser att vi alle har egne preferanser på hva som er bra og ikke bra.

Lenke til kommentar

Før man tar helt av med konspirasjonsteorier er det verdt å merke seg at seks av 18 som var "kvalifiserte" leverte inn personlige lister i år.

 

Her kommer standardsvaret. Hopp ned i skyttergraven og bruk konspirasjonskortet. Jeg skriver i alle mine innlegg klart og tydelig hva JEG mener. Jeg har til og med påpekt at dette ikke er anklager om noe annet (for jeg vet hva som alltid kommer i retur fra dere).

 

Dette er fortsatt et diskusjonsforum. Da kan jeg ikke i min aller villeste fantasi skjønne at dere ikke regner med at brukere vil debattere listene deres og komme med sitt eget syn. Det er da for svarte noe helt annet en å anklage dere for å kjøpt og betalt!

Det jeg skrev var til opplysning, ikke et svar rettet spesielt til deg eller andre. Folk får mene hva de vil, og Gamer.no er meget glad i at det blir debattert flittig rundt våre saker.

Lenke til kommentar

Har nok lest tråden og som jeg anntok når jeg leste hva gamer.no ansatte hadde som sine personlige favoritter hvor Uncharted2 var fraværende viste jeg att det var mange som kom til å skrike ut om hvorfor Unharted2 ikke var med på de listene som artikkelen tross alt handler om.

 

Noen har tatt denne diskusjonen ganske langt ved å kalle gamer.no som en useriøs side fordi de verken har Uncharted2 som en av sine favoritter for 2009 og fordi de gav en lav score som de er så si aleine om å mene når man setter dette opp mot hva andre steder mener.

Lenke til kommentar
Uncharted 2 er DET spillet som er gitt ut i 2009 som har fått desidert best mottakelse av spillpressen verden over. Det har sneket seg inn på 9.plass over tidenes beste titler på gamerankings.com. Faktisk kan man si at det er nr 7, ettersom GTA IV er x2 på listen og Orange Box er en samlepakke. Det 4. best ratede spillet dette tiåret.

 

Uansett, poenget mitt er: Gamer skal fint få mene at spillet ikke er bra nok for topp 5. Deres anmeldelse ga jo indikasjoner på at en anmelder her ikke var overbegeistret. Det er derimot pussig at 0/6 anmeldere holder det blant en av årets fem beste titler. Ikke ulovlig, ikke utrolig, men det er snodig.

 

Som du selv sier freddy; for din del (og min del) blir det vanskelig å "stole" på Gamers anmeldelser når vi ser at vi er såpass på kollisjonskurs med deres anmeldere.

 

(Altså ingen ramaskrik og korrupsjonsanklager herfra, som enkelte blindt stempler slike innlegg som. Kun en betraktning).

 

Ville bare anerkjenne ditt gode innlegg. Godt sagt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...