Gå til innhold

Care Package smoke grenade trick.


Anbefalte innlegg

Du behøver ikke rettferdiggjøre bruken av perksa som utløser glitchen, disse perksa har aldri vært noe tema. Og javelin glitchen, er det noe man ikke kan gjøre uvitende selv om det er allment kjent? På nytt et ubrukelig argument, man kan i verste fall utføre begge disse glitchene uvitende, ingen forskjell i så måte.

 

Dessuten griper du etter halmstrå når du snakker om å lokke til deg folk med care package. Hvis du gjøre dette regner jeg med at du ikke står ved siden av pakka og knivstikker alt og alle som kommer, men at du legger deg et smart sted med oversikt på litt avstand.

 

Du kommer med elendige argumenter for å rettferdiggjøre en glitch, balanseproblem, bug eller hva du kaller det.

 

Det er heller ikke noe argument å si at folk enten får slutte å spille, eller innrette seg. Da synes du vel javelin glicthen var helt ok også da eller, man kunne bare innrettet seg etter det? Det må kunne gå an å påpeke feil og mangler med et spill uten at man blir bedt om å slutte og spille, eller bare finne seg i det? MW2 hadde virkelig vært en flott spill du hvis alle bare sluttet å spille, eller ikke sa en kjeft slik at bl.a IW var totalt uvitende om alt det idiotiske som eksisterer i dette spillet.

 

Gidder uansett ikke diskutere mer med folk som glitcher og cheater, noe du åpenbart ikke har noe problem med å godta.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men det er ikke sånn, du løper like fort med smg og javelin på ryggen som med smg og usp på ryggen..det går alt på hva du har i hånden din..

 

Unnskyld meg, men det var du som begynte å argumentere med at det er "logisk" at man løper fortere med en granat i hånden selv om man har f.eks en LMG på ryggen.

Hvis du forstår hva ordet logisk betyr, så vil det innebære at det du omtaler som logisk er realistisk.

Det er det jeg prater om her, ikke hva IW har valgt å gjøre i spillene sine.

 

Eller tror du virkelig at du løper mye fortere i virkeligheten om du legger de 5-6 kiloene på ryggen i stedet for å holde de mellom hendene?

 

Enten får du la være å omtale urealistiske momenter i CoDMW2 som "logiske", eller så må du lære deg betydningen av ordene du bruker i argumentene dine.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Eller tror du virkelig at du løper mye fortere i virkeligheten om du legger de 5-6 kiloene på ryggen i stedet for å holde de mellom hendene?

I virkeligheten er det en del lettere å springe med et gevær på ryggen isteden for å ha det i nevene ja. Det har ikke så mye med vekten å gjøre men heller det å frigjøre nevene, svært få springer full spurt med nevene statisk. Dersom det er et tungt våpen så har det også med fordeling av balansepunktet, hvor du får et bedre balansepunkt ved å bære noe tungt på ryggen i fart fremfor å ha det i nevene, så det han sier er ikke helt på viddene.

Lenke til kommentar

Hvem har snakket om å banne folk for dette? Har du lest tråden? Det er snakk om å utnytte en åpenbar glitch som gir en idiotisk hastighet på folk som gjør det, har ingenting med hva slags perks du bruker.

Vel, om du filecomplainter alle som gjør det, er det så og si det samme som banning, gjør du og alle venna dine det, osvosv. og vedkommende blir filecomplainta flere ganger på samme ting blir han bannet/suspandert, og det er vel nettop det du vil? dvs. banning.

Og jeg ville heller ikke kalt det en glitch, ikke noe værre en enkelte trickjumps, evt som takene på ambush i codmw. IW la dem inn for at folk skulle bruke det. Om det blir misbrukt er noe annet, men det er IW sin feil isåfall, send heller hatmail til IW istedenfor at spillerene skal ta støyten. "dont hate the player, hate the game"

 

Syltynt argument og unnskyldning da dette er en problemstilling i kanskje en promille av gangene man kaster en care package granat i.o.m at de aller fleste trekker seg tilbake til et trygt sted for å gjøre dette.

ikke helt enig her jeg heller, jeg kaster ofte mine helt tilfeldige plasser for å ha en liten utfordring med og hente den selv, og har mistet en mang en helikopter gunnar og anne-cathrine på 130kg. Dem finner ut hva som er i kassa så nadespammer de meg, uhyre morsomt. Throwback kills er stress.

 

 

Hørt om å lokke fiender til en plass? Hvis det ligger en care package ute på et åpent område vil både fiender og lagkamerater fly dit, især hvis det er en god pakke. Da er det bare å sanke inn kills som bare rakkern.

Motstanderene kan desverre ikke se hva som er i pakka de ;) med mindre en av dem får gått helt intill, og da har du gjort en rævva jobb med og sanke kills :p

 

 

Uansett hvordan en vil spillet skal være, så er det ikke nødvendigvis slik det verken er eller kommer til å bli. Da har du noen få valg. Du kan slutte å spille, irritere deg over spillet, innrette deg etter spillet eller tenke at alle spiller under de samme premissene og ta igjen med samme mynt.

+1, dette er en ting som IW har inkludert i spillet, samme med 1887, kansje de evt. innser at det er dumt og fjerner det, men ser ingen grunn til og filecomplainte folk som bruker det, da er du bare (sorry ordbrukter) en idiot og jævla dårlig taper, jeg har aldri hatt problemer med og verken drepe disse carepackagefolkene hverken i kniveduell, closequarters med sniper eller noenting. Eneste kjipe er når dem flyr forbi claymores..

 

 

Enten får du la være å omtale urealistiske momenter i CoDMW2 som "logiske", eller så må du lære deg betydningen av ordene du bruker i argumentene dine.

 

En vis logikk da, dette er fortsatt en MW2thread, og jeg sikter heletiden til mw2, du har kansje rett i noe du sier. Men det jeg vil frem til er at en selvsagt løper fortere med en røyk i hånda enn en svær lmg eller liten smg. Og det er det jeg vil frem til i denne diskusjonen, jeg syns det er flott av IW og inkludere denne detaljen, fjerner de det, kan de likegreit fjerne MS forskjellen på alle andre våpen også.

Endret av Svenning
Lenke til kommentar

Og jeg ville heller ikke kalt det en glitch, ikke noe værre en enkelte trickjumps, evt som takene på ambush i codmw. IW la dem inn for at folk skulle bruke det. Om det blir misbrukt er noe annet, men det er IW sin feil isåfall, send heller hatmail til IW istedenfor at spillerene skal ta støyten. "dont hate the player, hate the game"

[...]

 

dette er en ting som IW har inkludert i spillet, samme med 1887, kansje de evt. innser at det er dumt og fjerner det, men ser ingen grunn til og filecomplainte folk som bruker det, da er du bare (sorry ordbrukter) en idiot og jævla dårlig taper, jeg har aldri hatt problemer med og verken drepe disse carepackagefolkene hverken i kniveduell, closequarters med sniper eller noenting. Eneste kjipe er når dem flyr forbi claymores..

 

Javelin-glitchen var også lagt inn av IW i spelet. Med vilje? Sjølvsagt ikkje, så det vart fiksa. Påstår du verkeleg at care package/smoke grenade er meint å skulle brukast? Det har eg svært vanskeleg for å tru, og eg antar at IW vil fikse dette. Ikkje balansere det, som med 1887, men fikse det. Vesentlig forskjell der.

 

Gi meg eit fourzerotwo-sitat (eller tilsvarande) som seier at denne "glitchen" er intentional og det er greit. Fram til det skjer ser eg på det som ein exploit/glitch og dei som då benyttar det med viten og vilje får tåle complaints og what not. (Dei vil jo ikkje kome frå meg, eg speler spelet på PS3 der Sony gir ein god faen i stort sett alt).

Lenke til kommentar

Jeg har en klasse med Marathon, Lightweight og Commando. Bruker dem sammen med en dugelig SMG med FMJ og en hagle med silencer. Burde jeg bannes for det? Jeg bruker Care Package fordi det bringer variasjon, og jeg spiller fast-paced og havner skjeldent over 5-6 i killstreak når jeg løper rundt som en gærning. Men det er sabla morsomt, og er ikke feigt - ikke i min bok. Alle har jo muligheten til det. Om noen løper/kommer mot meg når jeg skal til å kaste en care package er det ikke et spørsmål engang, såklart man bruker kniven! Bytter ikke til et våpen for å dø fremfor å drepe.

 

Oh and, jeg er langt i fra dårlig i noen klasser. Det må isåfall være sniper, for det er latterlig kjedelig å sitte stille og vente. ;)

En ting er å bruke perksen med noe annet en tactical knife. Jeg er bare dritt lei idioter som løper rundt og knifer uten å røre primary våpenet :)

 

Hvis du sitter stille med sniper og venter, så spiller du det ueffektivt og dumt.

 

Sniper class;

Sleight of hands pro

stopping power pro

Ninja pro

 

Intervention

2xflash

1xsemtex

 

Ninja pro så de ikke hører deg sprinte rundt og quickscope folk.

 

Flash > hopp ut > quickscope: > evt bom > prone > quickscope

Såklart så er denne taktikken bare nyttig hvis du vet hvor personen er.

Regner med at du ikke er døv og at du hører hvor folk er :p

Lenke til kommentar

noen flere quotes fra rundtom på nette, fant selvsagt ingenting fra IW selv.

1) Infinity Ward don't consider it an exploit

2) Infinity Ward are trying to find a compromise for marathon / lightweight users without completely nerfing the perks to absolute uselessness

 

må si denne karen har et lite poeng, men det burde de kansje ha klart innen nå.

 

the problem isn't that you'll move faster; i believe you are supposed to move faster. it was probably coded so that, with nothing in your hands, you can book it to a clearing to get your care package. plus, who among us that played counter-strike doesn't recall equipping a knife/grenade to move faster? the knife-to-run model is practically multiplayer fps cannon by now.

 

i just don't think it was ever considered it'd be used to knife people, and certainly not that it was ever going to be used in concert with lightweight/marathon. i think the best solution might be to reduce it's speed benefit, and treat it maybe like a normal grenade? can't hold it out without holding something down, or maybe just can't knife with it?

 

that all being said, i think the fact that it needs changing - and not necessarily removal - means it's not a glitch, it's just a legitimate part of the game being abused.

 

I thought about the "just not being able to knife with it," but there's still the unplayable nature of CTF due to these Usain Bolts capping flags in seconds.

Denne karen ssyns jeg derimot var inne på en løsning, evt. at det og knive ikke gikk eller unequippet den hadde funka, evt. at en heller ikke kunne plukke opp objectives med den. dvs. flagg

 

I always assumed your speed increase was so you could get to a reasonable drop zone

Enda en relativt bra en, dette gir da mening, at du ikke skal miste streken, kansje ett lite argument men absolutt brukbart.

 

Originally Posted by Lollercake View Post

Some of you need to learn what a glitch is... Just because something is overpowered doesn't mean it's a glitch. Just because it provides you with an unintended advantage doesn't mean it's a glitch either. The fact of the matter is that IW made it so we run faster with the care package can than we do without it and with just a gun. That is a FACT. Because if that weren't the case, we wouldn't be running faster. Now... The fact that equipping the care package can AND using marathon with lightweight makes you overpowered and faster than they could anticipate does NOT make it a glitch. A glitch is when something that shouldn't happen happens. We are supposed to run faster with the care package can, IW just didn't test it enough with marathon and lightweight to know that it'd be unbalanced.

 

Going by the logic of some of you guys, you would claim it's a glitch that the 1887 shoot so far... That's not a glitch, it's just them being unbalanced. A glitch on the 1887s for example would be if the shotguns fire two shots but only consumed one ammo slot.

 

So no... Unless IW comes out and says they never intended for the care package can to make you faster than with a pistol, then it's NOT a glitch. End of story.

Absolutt. Kansje ikke med den what shouldnt happen happens, for det er det jo forsåvidt, men han er inne på det.

 

og til slutt

 

ou are SUPPOSED to run faster with the care package grenade out, Thats why you run faster with a pistol or smg out then an LMG. And don't give me that "The gun is still on you" Thing, Because even with the pistol running, The other gun is still on you. And stop whining, It's not that hard to kill the people who do it, All they can do is knife, They can't shoot.

 

ang. jav. glitchen, så tror jeg ikke det var noe IW tenkte over, noe de glemte, ikke visste om selv osv.

 

 

Vel, litt offtopic, mer ang. sniping og svar til Exia :D

 

 

Hvis du sitter stille med sniper og venter, så spiller du det ueffektivt og dumt.

Ikke nødvendigvis, dette vil jeg si går ut ifra 4 faktorer, den viktigste:

1.LOCATION LOCATION LOCATION (som i tvreklamen)

2. spillermodus (kan duge om du defender, i SnD,Sabotage,Demo,CTF(hville anbefalt annet i CTF da men(CTF var bedre i codwaw))

3. Lagkamerater - dette er mer effektivt om du spiller med fult team med folk som kommuniserer og holder deg oppdatert på hvorting skjer

4. Fiender - er de noobs? dritgode? snakker de sammen? spiller de taktisk?

 

Sniper class;

Sleight of hands pro

stopping power pro

Ninja pro

 

Intervention

2xflash

1xsemtex

 

Ninja pro så de ikke hører deg sprinte rundt og quickscope folk.

Jeg begynner her, for all del vil jeg ikke si noe negativt, dette er en supereffektiv måte, men igjen så mener jeg ikke at ninjapro er vert skiten i veldig offansive gamemodes, som domination og TDM (ellers funker det fjell) da folk med 0respawntid vil flagre rundt heletiden og motstandere med headset(som megselv(og om dem ikke følger mer på radaren)vil slite med og finne ut om det er lagkamerater eller ikke vil ikke ha fordel av det.

Jeg personlig fåretrekker commando pro eller steady aim på min sniperklasser, spiller jeg SnD er det ikke så vanskelig og trykke RS og crouche litt :D

Men om jeg derimot, setter oppå taket på highrise, får last man standing og er 1on1 så kan jeg enkelt hoppe rett ned fra taket med commando pro uten hpfail.

 

 

Flash > hopp ut > quickscope: > evt bom > prone > quickscope

Såklart så er denne taktikken bare nyttig hvis du vet hvor personen er.

Regner med at du ikke er døv og at du hører hvor folk er :p

Igjen en grei taktikk, jeg fåretrekker heller

Quickscope>kill. (joke, men det er jo idèelle planen gitt)

quickscope>quickscope>vurdere rangen så 1 av 5 utfall

semi hardscope om det er longrange

noscope

knife/nade

LØP

STUN/FLASH/SMOKE

 

Endret av Svenning
Lenke til kommentar

Jeg sa aldri at camping ikke var bra, men at det er ueffektivt i forhold til det jeg klarer hvis jeg spiller offensivt.

Jeg har jo prøvd å campe selv, og jeg får ca. like bra score, men jeg bruker halvparten av tiden på og ligge stille. :p

 

Skjønner ikke helt hva du skal med steady aim egentlig.

Lenke til kommentar

Steady Aim gir merkbart bedre treffsikkerhet uten å sikte. Fact. Dessuten så er det jo slik at det er Steady Aim Pro som gir deg lengre "holde pusten-tid" når du sniper, noe som er rimelig nyttig.

Hvis du sikter så lenge at du vil ha bruk for det så tørr jeg påstå at du gjør noe feil :p

Du vil miste mye informasjon du vanligvis hadde fått med deg når du er scopet inn med sniperen så lenge. Eneste gangene jeg sitter inne med scope lenger enn 2-3 sekunder er når jeg vet at det kommer noen der. Holder pusten gjør jeg aldri med den uansett med mindre det er fra spawn til spawn på f.eks Derail.

 

Og treffsikkerheten kan jeg være enig på, men ingen av de jeg spiller med har noe særlig bruk for det, med mindre man prøver å noscope en som er 20 meter unna uten ironsighten.

 

 

Jeg har elendig lyst til å spille med folka her, men det virker som om alle har det til xbox og ps3 :(

Endret av Exia
Lenke til kommentar

Fordi du og dine folk ikke bruker det betyr jo ikke det at det er ubrukelig for alle andre? De fleste er faktisk ikke på et nivå hvor de klarer å quick-scope og å skjønne hvor fienden bestandig kommer fra. Selv bruker jeg Steady Aim noen ganger når jeg skal bruke hagle i små baner på Free-for-All, men ellers blir den byttet ut mot enten Ninja Pro, Scrambler Pro eller Commando Pro.

Lenke til kommentar

Syltynt argument og unnskyldning da dette er en problemstilling i kanskje en promille av gangene man kaster en care package granat i.o.m at de aller fleste trekker seg tilbake til et trygt sted for å gjøre dette.

ikke helt enig her jeg heller, jeg kaster ofte mine helt tilfeldige plasser for å ha en liten utfordring med og hente den selv, og har mistet en mang en helikopter gunnar og anne-cathrine på 130kg. Dem finner ut hva som er i kassa så nadespammer de meg, uhyre morsomt. Throwback kills er stress.

 

 

Hørt om å lokke fiender til en plass? Hvis det ligger en care package ute på et åpent område vil både fiender og lagkamerater fly dit, især hvis det er en god pakke. Da er det bare å sanke inn kills som bare rakkern.

Motstanderene kan desverre ikke se hva som er i pakka de ;) med mindre en av dem får gått helt intill, og da har du gjort en rævva jobb med og sanke kills :p

 

Bare for å legge denne død. Det er et syltynt argument, om ikke et helt grunnløst argument. Hvis man tenker seg om, meg inkludert, så har man ingen fordel av dette trikset så fort man har kastet fra seg care package granaten, ergo å skylde på folk som overfaller deg mens du venter på care package, eller å lokke folk til seg for å bruke dette lavmål trikset, faller til steingrunn.

 

@Svenning: Hva er poenget med å sitere en haug med random folk fra diverse forum og nettsteder? Like troverdig som å påstå at man så paven breakdance på en nattklubb.

 

Og hvis man absolutt skal snakke logikk oppi alt dette, hvorfor løper man da ikke like fort ved å f.eks bare holde en tactical insertion i hånda? Neppe veldig stor vektforskjell på en TI og en røyk granat.

 

Og hvis det er meningen at man skal løpe såpass mye raskere, hvorfor har man da ikke bare gjort det slik at man equiper kniven istedenfor å gjøre det så knotete at man faktisk må få en care package røykgranat først?

 

Glitch, bug, ubalansert, kall det hva du vil, lame er man om man bruker det i hvertfall.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar

*sigh*

 

jeg lette etter 402 quotes men de holder seg meget skjult, og jeg siterte det jeg mente var fornyftige setninger ang. denne topicen.

 

TI løper man sent med siden han prøver og lage gnist for å denne den.

 

Og det om carepackage i.o.m at du mener alle trekker seg tilbake for å kaste den ut osvosv. vel får jeg er flott brymegpakke mens jeg er ute i fronten plukker jeg ut det jeg ser av fiender, får jeg ingen av de andre rewardene jeg bruker så equipped jeg carepackagen for å komme meg fort unna eller så kaste jeg den der jeg er og plukker videre og håper på det beste, men om jeg leker Usain Bolt for å komme meg unna og jeg støter på en fyr og knifer han vil jeg ikke ha masse flaming og QQ pga at jeg skulle komme meg trygt bort. Jeg syns heller du skal bruke tiden på og finne opp noe som kan kontre dette, c4 f.eks sterkt undervurdert og noe jeg ser sjeldent i 360versjonen.

Lenke til kommentar

TI løper man sent med siden han prøver og lage gnist for å denne den.

 

Uff, det er så mye tamme og syltynne unskyldninger og argumenter at jeg må bare le. Hvorfor løper man da ikke fortere om man bare sprinter rundt med en vanlig røyk, flash eller stun granat uten å kaste den fra seg da? Du har vel svaret på det også da regner jeg med?

 

Dere prøver å bruke de minst sannsynlige scenarioer man kommer over online i spillet for å rettferdiggjøre bruken av denne comboen, noe som i seg selv bare beviser at dere ikke tør stå inne for bruken av den.

 

99.9% som bruker dette løper kun rundt med hensikten å knive, ikke noe annet. Ene og alene fordi det er en idiotisk bug/glitch/ubalanse som gjør at man teleporter (commando) over halve mappet i Benny Hill fart.

Lenke til kommentar

TI løper man sent med siden han prøver og lage gnist for å denne den.

 

Uff, det er så mye tamme og syltynne unskyldninger og argumenter at jeg må bare le. Hvorfor løper man da ikke fortere om man bare sprinter rundt med en vanlig røyk, flash eller stun granat uten å kaste den fra seg da? Du har vel svaret på det også da regner jeg med?

 

 

KLART JEG HAR! fordi med en gang en tar den opp tar en og drar ut splinter og er mer i kastemodus, dvs. du har den bak hodet på ett vis, prøv og løp med en arm over hodet selv, se om du løper fortere.

Vel, jeg sier det bare som det er, jeg er hverken for eller imot speed boost/reduction av frags og EQ, men jeg synes ikke at CP skal bli fjernet.. Idag har jeg teste ut forskjell mellom den og tactical knife og jeg må si jeg liker tactical bedre, det er somewhat mer effektivt, taper så og si aldri i knifedueller i forhold til med carepackage, såfall tar jeg en ekstra runde med cp da går det jo..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...