Gå til innhold

Care Package smoke grenade trick.


Anbefalte innlegg

Har du spelt mot carepackage exploiters? Det er ekstremt slitsomt. Du kan spela ein runde CTF, og ligga i god ledelse. Men så får ein random fyr på det motsatte laget care package, og henter flagget på 10 sec. Han kniver og ekstremt fort.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Exploit_(online_gaming)

"Movement speed bugs

These usually allow the player to move faster than intended, such as bunny hopping. Many of these have been embraced by certain games, such as skiing in the Tribes series."

 

Det at det er ein exploit, er klargjor tidligare i forumet. Poenget mitt er at det er latterlig kjipt å spela mot cheaters, og det at gamer.no på denna måten lærer folk korleis dei skal cheata.... Greit at ein kan finna ut korleis ein gjer det andre plassar, eller finna ut av det sjølv, men det betyr ikkje at detta forumet skal støtta det på denna måten. Imo.

 

Og: det er ikkje hensikt for meg å rapportera tråden, siden Laland har gjort det klart kva han meiner om dette, og han er moderator.

Endret av Yfel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis et flertall andre mener noe annet enn det jeg gjør går vi for flertallet. Jeg ville gjort greie for hva jeg mener skulle det blitt rapportert, som med andre saker, men jeg ville såvisst ikke overkjørt det. Jeg ville derimot etterlyst flere meninger for å skape en debatt om temaet for å finne ut om retningslinjene kanskje trenger noen ekstra punkter.

 

Ved å gjøre folk oppmerksomme på exploiten så blir det mulig for folk å kontre det ved å diskutere taktikker og lignende. Hvis det skulle vært en glitch som satte hele fiendelaget i AC130, ville du ikke ønsket å debattere det for å finne ut hvordan en kan sette en stopper før det før de får gjort ferdig ritualet som skal til? Selv om noen kan bruke dette negativt og bli en del av dem som exploiter (jeg skal ikke legge skjul på at jeg har gjort det fra tid til annen) så bidrar det også til å effektivt finne ut hvordan en mest effektivt kan spille mot det.

Lenke til kommentar

Fair enough. Det me trenger er ein patch. Eller dedicated servers, men det kan nok bare drauma om.

 

Ellers er det få counters mot care package exploiters. Ein kan prøva å holda seg på god avstand, og bruka shotguns ol. Machine guns er ikkje instant kill, så det er nok ikkje det luraste. Men uansett så kan dei springa frå ei sida av mappet til den andre, på veldig kort tid. Om dei møter deg rundt eit hjørna, må du væra veldig forberedt med shotgun for å klara å ta dei før dei knifer deg. Og om du ikkje har shotgun, er du heilt fortapt i slike tilfeller.

Lenke til kommentar

Har du spelt mot carepackage exploiters? Det er ekstremt slitsomt. Du kan spela ein runde CTF, og ligga i god ledelse. Men så får ein random fyr på det motsatte laget care package, og henter flagget på 10 sec. Han kniver og ekstremt fort.

Nei, som sagt så har jeg aldri møtt på en. Spurte venna mine som jeg spiller med om de har merka noe jeg ikke har merka, men nei. Så enten så er ikke problemet så utbredt eller så er det ingen sak å ta dem. For oss iallefall.

Lenke til kommentar

Laland, visst det skulle vært ein glitch som satte heile fiende laget i ein AC-130 så ville ein ikkje nytta forum til å forklare korleis du og kunne utføre dette. Heller korleis du kan kontre og unngå det som du nevner.

 

Førsteposte halv-oppmuntrer til bruk av denne exploiten (som ble patchet nå?). Den både kaller det eit "triks" som får det til å virke uskyldig og lovlig. I tilleg til at den viser at du vil få god score av det.

 

Det er selvfølgelig fullt lov til å diskutere, men ein trenger ikkje gi detaljerte instrukser i korleis andre kan utnytte cheaten ein prøver å forhindre. Førsteposten burde imo bli endret.

Endret av Sverre
Lenke til kommentar

De samme som "forsvarte" den har vel faktisk hele tiden sagt at det er feil begrep som har blitt brukt. Det er ingen som har sagt at det ikke har vært irriterende, det har ikke vært noen som har sagt at det ikke har vært overpowered. Det har derimot vært mange som har sagt at det har vært brukt feil begreper og at problemet har blitt oppblåst til de grader.

Lenke til kommentar

De samme som "forsvarte" den har vel faktisk hele tiden sagt at det er feil begrep som har blitt brukt. Det er ingen som har sagt at det ikke har vært irriterende, det har ikke vært noen som har sagt at det ikke har vært overpowered. Det har derimot vært mange som har sagt at det har vært brukt feil begreper og at problemet har blitt oppblåst til de grader.

 

Exploit er rett begrep, det har me forklart utallige gongar no. Les postane mine i tråden.

 

Problemet har ikkje blitt oppblåst.

Lenke til kommentar

De samme som "forsvarte" den har vel faktisk hele tiden sagt at det er feil begrep som har blitt brukt. Det er ingen som har sagt at det ikke har vært irriterende, det har ikke vært noen som har sagt at det ikke har vært overpowered. Det har derimot vært mange som har sagt at det har vært brukt feil begreper og at problemet har blitt oppblåst til de grader.

 

Bla bla bla. Hvis du ikke innser at Benny Hill Speed og teleporting over halve kartet er en bug eller exploit så kan du ikke ha mye innsikt. De fleste skjønte at dette ikke var som det skulle, og ikke bare noe "ubalanserte" greier som i følge enkelte var implementert i spillet med viten og vilje.

 

Ikke kan du ha spilt mye online heller hvis du mener at dette er oppblåst, når en stor andel av cheatere, ja jeg velger å kalle de det, løper rundt og kniver folk. Jeg nekter å tru at IW noen gang hadde i tankene at kniv skulle være mer effektivt enn andre våpen i dette spillet.

Lenke til kommentar

Jeg møtte ekstremt sjeldent på folk som kun knivet i mine foreløpige nesten tre dager spilt så ja, jeg velger å kalle problemet ekstremt oppblåst. Det er langt ifra bare meg som ikke har møtt på særlige problemer med dette heller. Og igjen så er det ikke knivingen jeg snakker om, men selve hastighetsøkningen, som jeg ikke ser helt hvordan kunne ha blitt tilfeldig forårsaket.

Lenke til kommentar

Jeg møtte ekstremt sjeldent på folk som kun knivet i mine foreløpige nesten tre dager spilt så ja, jeg velger å kalle problemet ekstremt oppblåst. Det er langt ifra bare meg som ikke har møtt på særlige problemer med dette heller. Og igjen så er det ikke knivingen jeg snakker om, men selve hastighetsøkningen, som jeg ikke ser helt hvordan kunne ha blitt tilfeldig forårsaket.

 

Problemet er ikkje oppblåst. Eg har spelt langt meir enn deg, eg speler i clan og eg har spelt matches. Problemet er fiksa nå, såvidt eg veit, men det var forferdelig. Prøv å vinn matches med objectives som CTF når dei kan cappa på 10 sec., og kniva umenneskelig raskt.

 

Og værsåsnill, les posten min med link fra wiki. Den forklarer at det er exploit.

Endret av Yfel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...