Gå til innhold

Vellykket filmtjeneste til Xbox 360


Mauli

Anbefalte innlegg

ingen tekster enda. ganske merkelig at de ikke har fått ordnet det enda. det burde de gjøre fort hvis denne tjenesten skal ha noe håp om å slå an i norge.

 

så forøvrig vendetta filmen og ikke et eneste problem gjennom hele filmen. streamet perfekt hd hele tiden.

 

men har lagt merke til at mange filmer ikke vil spille trailerne enda. matrix filmene bl.a.

 

samme problem hos dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt problemer med å spille av noen av de trailerene jeg har sjekket ut i hvert fall. Matrix trailern funka fint også.

 

Håper forresten dette er en tjeneste som slår an sånn at utvalget vil fortsette å bli oppdatert med nye, og nygamle, titler. Jeg kommer i alle fall til å se en hel haug med eldre filmer som jeg ikke har i min egen samling via Zune på boxen.

Lenke til kommentar

En liten heads-up i tilfelle noen tenker å se Revenge of the Pink Panther. Leide HD-streamen nå i kveld; den stopper på ca. 1t 24 min, men filmen varer i 1t 38 min. Så nesten et kvarter som ikke er der. Sendt inn mail til support så får vi se om jeg får noe svar i løpet av morgendagen eller noe.

Lenke til kommentar

Men er det trygt å leie film? Har hørt folk som betaler og ikke får filmen sin, og det er veldig dumt

 

nei, det er livsfarlig. også hørt om folk som fikk sitt kredittkort spredd over hele live etter de leide en film.

 

men hvis du liker å leke med livet så kan du jo prøve å leie en film til 20kr og finne ut selv.

 

men det betyr jo at du må skru på 360'en din og det er vel kanskje litt for drøyt.

 

 

Det er heller ikke livsfarlig å svare folk på en høflig måte.

Bare prøv, du får faktisk ikke hjerte-infarkt av det.

Lenke til kommentar

dere vet like godt som meg at toman er bare ute etter å finne unnskyldninger for dette. først var det at man måtte ha gold for å leie film, når det ble fortalt ikke stemte så var det om det var trygt å leie film...

 

neste blir sikkert at han "prøvde det" men siden fordi bluray er 1.4% bedre så vil han heller holde seg til det.

 

vel, han må jo finne en annen grunn nå som jeg har fortalt planen hans.

Lenke til kommentar

Teste tjenesten igår med V for Vendetta. Det hele gikk smertefritt for seg til tross for at internetten min sviktet to ganger. Det var bare å starte filmen fra samme punkt etterpå uten noen form for hickups. Om de får flere filmer jeg kunne tenke meg å se blir denne tjenesten flittig brukt fra min side iværtfall.

 

Edit: Forøvrig diskuterte jeg dette med HD lyd med en kar med peiling, som sier at forskjellen mellom HD lyd og 5.1/7.1 lyd er såpass minimal at så godt som ingen vil høre forskjell på dette.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

skal nok være ganske anal for å si man hører forskjell ja. blir omtrent som de som tror de ser forskjell på en billig og dyr hdmi kabel.

 

men jeg får fremdeles bare startet ca halvparten av trailerne. de som ikke starter står bare og lader "for evig".

 

rare greier, alle andre starter umiddelbart.

Lenke til kommentar

en ting som ikke lover bra for at vi skal få tekst er at vi er et av få land i europa som faktisk bruker teksting. Og vi er ikke akkurat store.

 

alle de store landene som tyskland, frankrike, spania osv dubber jo alt av filmer og tv utrolig nok.

 

så tviler på om det er verdt for MS å ordne tekster til alle filmene for de få landene som bruker det.

Lenke til kommentar

dere vet like godt som meg at toman er bare ute etter å finne unnskyldninger for dette. først var det at man måtte ha gold for å leie film, når det ble fortalt ikke stemte så var det om det var trygt å leie film...

 

neste blir sikkert at han "prøvde det" men siden fordi bluray er 1.4% bedre så vil han heller holde seg til det.

 

vel, han må jo finne en annen grunn nå som jeg har fortalt planen hans.

Har jeg nevnet noe om Blu-Ray her mon tro? Nei det har jeg ikke

Godt at noen fant ut man må ikke ha Gold for å leie film

Så jeg er ute etter å finne unnskyldninger? Tror jeg kjenner jeg denne brukeren som er etter meg... Hvordan vet du jeg liker bedre Blu-Ray en alt på jord? Viss jeg skulle vært den du tror jeg er så hadde jeg hatt bare en PS3 å ikke mer..

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Teste tjenesten igår med V for Vendetta. Det hele gikk smertefritt for seg til tross for at internetten min sviktet to ganger. Det var bare å starte filmen fra samme punkt etterpå uten noen form for hickups. Om de får flere filmer jeg kunne tenke meg å se blir denne tjenesten flittig brukt fra min side iværtfall.

 

Edit: Forøvrig diskuterte jeg dette med HD lyd med en kar med peiling, som sier at forskjellen mellom HD lyd og 5.1/7.1 lyd er såpass minimal at så godt som ingen vil høre forskjell på dette.

 

Hadde han karen hatt peiling, så hadde han ikke sagt det, for det er nok skivebom. HD lyd og 5.1/7.1 lyd er jo det samme. HD lyd er også i 5.1/7.1. Det er stor forskjell fra vanlig Dolby Digital/DTS til Dolby True HD og DTS HD Master Audio. Selfølgelig må man da ha et hjemmekinoanlegg som er i stand til å produsere det, men forskjellen er absolutt tilstede. Det klarer selv mine ører å høre.

Lenke til kommentar

Forskjellen på "vanlig" lyd og HD-Lyd er i mine ører like stor som forskjellen i bildekvalitet fra DVD til Blu-Ray.

 

Litt knotete formulert..

 

Ja, hvis du mener det, så får vil heller være enige om å være uenige :)

OT; Har du klipsch høytalere, siden du har det i avataren din? Har komplett RF-82 system, og

har vært kanon fornøyd i 2 år nå!

Lenke til kommentar

var og prøvde hos en som har vanlig 5mbit linje fra telenor og den streamet 1080p helt uten problemer gjennom hele filmen uten en eneste skavank.

 

og det samtidig som hans pc også var logget på trådløst. 360'en var koblet opp med ledning.

 

skjønner ikke hvordan dette er mulig. bruker ms noen ny form for streaming teknologi eller noe?

Lenke til kommentar

merkelig det ikke er mer blest om dette da. særlig pga hd maset som finnes i samfunnet i dag.

virker som ingen bryr seg fordi det er på 360 og ikke ps3. når kommer filmleie til ps3? da skal vi nok se at det blir populært.

 

la også merke til at en eller annen american pie film var til salg også. så det blir vel mulighet for både leie og kjøp etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...