Gå til innhold

Vellykket filmtjeneste til Xbox 360


Mauli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på er når de skal sette dette sammen med spilltrailere osv. Nå som det er fullt mulig å streame video i god kbalitet ser jeg ingen grunn til at vi må laste ned hver eneste spilltrailer før vi ser dem. Muligheten til å laste ned videoen burde jo selvfølgelig være der, men å streame er mye lettere.

Lenke til kommentar

Forøvrig diskuterte jeg dette med HD lyd med en kar med peiling, som sier at forskjellen mellom HD lyd og 5.1/7.1 lyd er såpass minimal at så godt som ingen vil høre forskjell på dette.

 

HD lyd har med bitrate og ikke hvor mange kanaler lyden er i.

Kommer helt på anlegget du hørte det på, om det var riktig kalibrert og hvordan lydrommet og dynamikken er.

Normalt sett for folk så skal jeg si at det spiller nok ikke så stor rolle, men for oss som liker god lyd og har anlegg til det så er det forskjeller.

Man hører mye mere dynamikk og lydbildet blir mere detaljert og det hele høres bedre ut :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Trøbbel med Zune Marketplace

 

Jeg har ennå ikke fått startet opp Zune. Tjenesten "tenker" en liten stund før feilmeldingen "Zune Marketplace is temporarily unavailable. Please check back soon." dukker opp.

 

Kontaktet Microsoft om problemet, men har så langt ikke fått svar. Å tømme cachen funket heller ikke. Noen andre som har hatt dette problemet - og løst det?

Lenke til kommentar

Å si at man ikke kan være fanboy når man har flere konsoller blir bare dumt å si.

 

Er egentlig 60 kroner så dyrt egentlig? Med tanke på at videoutleie forsatt vel koster rundt 60-80 kroner? Og det trossalt vanlig dvder som må tilbakevendes dagen etterpå.

 

Aner ikke hvor du bor, men her jeg bor, koster det 25kr dagen å leie dvd, og 30 kr for bluray. Jeg velger heller å leie, som er billigere enn på zune, med bedre kvalitet på lyd og bilde.

 

Kan ikke tro at HD filmer med 30mb/s skal fungere å streame smertefritt når folk har internettlinjer på 4mb/s. Hvis ikke det er kompirmert sønder og sammen, noe som det sikkert også er.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Å si at man ikke kan være fanboy når man har flere konsoller blir bare dumt å si.

 

Er egentlig 60 kroner så dyrt egentlig? Med tanke på at videoutleie forsatt vel koster rundt 60-80 kroner? Og det trossalt vanlig dvder som må tilbakevendes dagen etterpå.

 

Aner ikke hvor du bor, men her jeg bor, koster det 25kr dagen å leie dvd, og 30 kr for bluray. Jeg velger heller å leie, som er billigere enn på zune, med bedre kvalitet på lyd og bilde.

 

Kan ikke tro at HD filmer med 30mb/s skal fungere å streame smertefritt når folk har internettlinjer på 4mb/s. Hvis ikke det er kompirmert sønder og sammen, noe som det sikkert også er.

 

 

Skaff deg en 360 og prøv........

 

Ser iallfall ingen forskjell på BD version av Watchmen og Zune version

Lenke til kommentar
Skaff deg en 360 og prøv........

 

Ser iallfall ingen forskjell på BD version av Watchmen og Zune version

 

nytter ikke. som man ser så er alle de som er negative til dette de som bare har psn nick. disse fanboyene vil være negative til dette og si at det er bluray eller ingenting. helt til de kan leie på ps3 selvsagt... da er det nok bra skal du se.

Lenke til kommentar

Nå til helgen er det Xtival med følgende tilbud

 

 

 

Nå blir de gode filmene enda bedre: Se favorittfilmene i imponerende HD-kvalitet til samme pris som en film i vanlig oppløsning.

 

 

Husk å kjøpe nok popkorn, for du har en helg fullstoppet med gode filmtilbud foran deg, inkludert ”Kjøp 2, få 1 gratis”-tilbudet.
Lenke til kommentar

Ser iallfall ingen forskjell på BD version av Watchmen og Zune version

 

Sikkert fordi du ikke har bra nok utstyr til å se at det kan være forskjell.

Sitter du med en 50" TV eller høyere i 1080p kan vise god kvalitet eller en PJ så blir forskjellen stor (spesielt på PJ)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

nytter ikke. som man ser så er alle de som er negative til dette de som bare har psn nick. disse fanboyene vil være negative til dette og si at det er bluray eller ingenting. helt til de kan leie på ps3 selvsagt... da er det nok bra skal du se.

 

Jeg har ikke en PS3 men Xbox 360 og jeg er ikke negativ i det heletatt til tjenesten.

Men når folk skriver at det er like bra som Blu-ray både på bilde og lyden så er det veldig feil, men det kommer også på hva slags utstyr en sitter med å sammenligne med.

For de som sitter med et "vanlig TV" som 32"-50" TV og ikke noe mere så kan det være vanskelig se forskjell. For oss som har satt listen høyere opp og har et skikkelig TV eller en PJ med et anlegg som tar HD lyd så er det store forskjeller både på lyd og bilde.

Lenke til kommentar

Ser iallfall ingen forskjell på BD version av Watchmen og Zune version

 

Sikkert fordi du ikke har bra nok utstyr til å se at det kan være forskjell.

Sitter du med en 50" TV eller høyere i 1080p kan vise god kvalitet eller en PJ så blir forskjellen stor (spesielt på PJ)

 

 

46 tommer LED TV bør vel holde i massevis...........

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hva det krangles om her. På blu-ray får du over 30MB med informasjon i sekundet og på Xbox live får du langt ifra det. Bildet og lyden er kanskje bra nok, men de er ikke på nivå med blu-ray. Det blir som å si at en personbil kan fullføre et dragløp fortere eller likt som en formel 1 bil fordi begge to har fire hjul. Den kan sikkert komme i mål på en grei tidm men den andre vil ha rukket å skifte dekk allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...