Gå til innhold

Mulighet til å skjule enkelte brukere.


Gjest Bruker-127711

Mulighet til å skjule enkelte brukere  

23 stemmer

  1. 1. Vil du ha?

    • Ja.
      6
    • Nei.
      17


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Det er sånn at det er enkelte brukere på forumet som irriterer meg (og sikker andre), og det hadde vært flott med en mulighet til å skjule disse innleggene. Hvem som skal skjules skal jo selvfølgelig være valgfritt og opp til hver enkelt bruker.

 

503745.jpeg

Bare et kjapt forslag om hvordan det kan gjøres.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit for de med nok viljestyrke til å holde seg unna "vis" knappen. De få gangene jeg ignorerer brukere på forum bare må jeg se hva de skrev, ganske enkelt fordi jeg har en slags morbid tiltrekning mot det å bli irritert. Og ja, jeg vet jeg vil bli irritert fordi jeg aldri ignorerer andre brukere enn de jeg mener er forbi alt håp om redning og som er mer irriterende enn å kutte seg i fingeren og fluer. Men uansett velger jeg alltid å un-ignorere dem igjen, da jeg som regel går over til å le for meg selv over kommentarene til slike folk.

 

Ble litt mer enn bare en setning det her, men la gå. I say yes.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig. Alle innlegg hører til forumet, og det blir veldig rart med svar osv man ikke forstår. Om det er brukere som bare poster offtopic og virus-linker etc, vil nok han/hun fort bli blokket av moderator også.

 

Jeg synes også at det å blokke enkeltbrukere er dumt, da de fleste brukere har innlegg av høyere og lavere kvalitet, og da blir det dumt å blokke folk bare fordi du mener at noen av innleggene hans/hennes er dårlige. Plutselig dukker brukeren opp med et godt innlegg du kunne likt å lese, jeg synes det er dumt å sette brukere i bås; "Han poster gode innlegg", "Egil og Anna poster dårlige innlegg" osv. Jeg møter ihvertfall sjelden på dette problemet, og da er det jo bare å scrolle over.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Ikke helt enig. Alle innlegg hører til forumet, og det blir veldig rart med svar osv man ikke forstår. Om det er brukere som bare poster offtopic og virus-linker etc, vil nok han/hun fort bli blokket av moderator også.

 

Jeg synes også at det å blokke enkeltbrukere er dumt, da de fleste brukere har innlegg av høyere og lavere kvalitet, og da blir det dumt å blokke folk bare fordi du mener at noen av innleggene hans/hennes er dårlige. Plutselig dukker brukeren opp med et godt innlegg du kunne likt å lese, jeg synes det er dumt å sette brukere i bås; "Han poster gode innlegg", "Egil og Anna poster dårlige innlegg" osv. Jeg møter ihvertfall sjelden på dette problemet, og da er det jo bare å scrolle over.

Men det er enkelte som gang på gang irriterer meg så jeg får lyst til å kaste musa hardt i veggen. Hvis man går glipp av noe er det hans/hennes tap, uansett så kan man bare trykke på "Hvis" så er innlegget der i sin store prakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom en slik funksjon ble lagt inn, ville jeg nok ikke bruke den. Jeg tror det ville være mer irriterende enn nyttig, da sammenhengen i en gitt tråd vil kunne forsvinne helt dersom enkelte innlegg blir skjult. Det å måtte trykke på 'Hvis' (jeg ville nok kalt den 'Vis' i stedet ;)) hver gang ville blitt utrolig irriterende.

 

Atsjonas: Er Darkbuster en av de du irriterer deg over, eller ble han bare et tilfeldig offer? :p

 

EDIT: Hvorfor klarer jeg ikke å skrive funksjon lenger, det blir bestandig funskjon.. :cry:

Endret av This is David
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Kan en moderator eller andre kraftige menn/kvinner få sett på dette snart?

 

Atsjonas: Er Darkbuster en av de du irriterer deg over, eller ble han bare et tilfeldig offer? :p

Har ikke sett noe av Darkbuster, så er nok ikke han nei.

Lenke til kommentar

Når sant skal sies er dette allerede mulig å gjøre, det gjøres herfra: "Administrer ignorerte brukere".

 

Når det er sagt tar vi nok en intern diskusjon på hvorvidt denne muligheten skal eksistere eller ikke, dere kan evt. og komme med innspill rundt dette. For øyeblikket heller jeg stort i retning mot å se på mulighetene for å fjerne funksjonen, men det er ikke opp til meg å avgjøre det alene. Min mening er at det å ignorere brukere kan, hvis man tolker det på verst mulig måte; ses på som et personangrep, selv om det bare er du som i mange tilfeller vil være klar over det.

 

Dessuten kan det føre til at brukere går glipp av svært viktig informasjon eller svar på innlegg som du har skrevet; nettopp fordi du har ignorert den aktuelle brukeren. Det er min og andre administratorer og moderatorer sin jobb å reagere mot de vi mener ødelegger fred og orden her i forumet. Hvis du mener en bruker er plagsom, bryter retningslinjene eller du på andre måter har et problem med en bruker; rapporter brukeren inn (det er mulig å rapportere brukere fra profilen) slik at en moderator og/eller administrator kan forsøke å løse problemet. Problemet med å ignorere brukere er at det stort sett ikke vil ramme andre enn den brukeren som ignorerer, men det har likevel stort potensiale til å såre og irritere andre - noe som ikke akkurat bidrar til et trivelig diskusjonsmiljø her i forumet.

Lenke til kommentar

Et klart nei fra meg. Å ignorere problemet, får det ikke til å løse seg.

 

Dersom du har problemer med en bruker, si ifra til brukeren! Og da mener jeg ikke å få utløp for sinnet i en tråd, men heller å ta kontakt med personen på PM. Dersom brukeren ikke hører på deg, klag til en moderator. Dersom moderatoren ikke klarer å gjøre brukeren bedre, så får du heller lage en tråd der du kan klage på at moderatorene ikke gjør jobben sin. Hvis ikke dette heller ordner seg, så må du kanskje ta en kikk i speilet for å se om det er noe du kan forbedre deg på (ikke frekt ment Atsjonas).

 

Jeg irriterte meg kraftig over en bruker for noen måneder siden, så jeg sendte PM til den personen der jeg ga uttrykk for min frustasjon, samtidig som jeg ga beskjed til en moderator at jeg lekte "hobby-moderator". Og ikke lenge etter, forbedret brukeren seg, og siden har den personen bare fortsatt å stige i aktelse her i gården.

 

Kan anbefales.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

 

Når sant skal sies er dette allerede mulig å gjøre, det gjøres herfra: "Administrer ignorerte brukere".

 

Når det er sagt tar vi nok en intern diskusjon på hvorvidt denne muligheten skal eksistere eller ikke, dere kan evt. og komme med innspill rundt dette. For øyeblikket heller jeg stort i retning mot å se på mulighetene for å fjerne funksjonen, men det er ikke opp til meg å avgjøre det alene. Min mening er at det å ignorere brukere kan, hvis man tolker det på verst mulig måte; ses på som et personangrep, selv om det bare er du som i mange tilfeller vil være klar over det.

 

Dessuten kan det føre til at brukere går glipp av svært viktig informasjon eller svar på innlegg som du har skrevet; nettopp fordi du har ignorert den aktuelle brukeren. Det er min og andre administratorer og moderatorer sin jobb å reagere mot de vi mener ødelegger fred og orden her i forumet. Hvis du mener en bruker er plagsom, bryter retningslinjene eller du på andre måter har et problem med en bruker; rapporter brukeren inn (det er mulig å rapportere brukere fra profilen) slik at en moderator og/eller administrator kan forsøke å løse problemet. Problemet med å ignorere brukere er at det stort sett ikke vil ramme andre enn den brukeren som ignorerer, men det har likevel stort potensiale til å såre og irritere andre - noe som ikke akkurat bidrar til et trivelig diskusjonsmiljø her i forumet.

 

Gode poeng, men jeg synes det er ganske idiotisk å si at det er bare å rapportere en bruker hvis han bryter retningslinjer eller er plagsom etc når det ikke skjer noe som helst. Jeg har rapporter en viss bruker for å være en komplett idiot og en tulling og masse rart rundt 2-3 ganger uten at jeg har hørt noe som helst, eller at han har forandret seg i det hele tatt. Da kan dere iallefall gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...