Gå til innhold

Den Store Demon Souls tråden.


firberblad

Anbefalte innlegg

Spør igjen her jeg. :)

 

Du nevner den saken som gjør man kan use miracle spells i tillegg i 2-2 men det må være "black tendency" er ikke helt inne i den greia der selv om jeg har lest noe om det.

 

Beste måten å få black tendency er? Vil det påvirke spillet i forhold til npc? Er det loot drop den staven du tenker på eller en spesiell npc som dukker opp?

Den enkleste måten å få PBWT er å dø i body-form. Bruk de steinene (ephermal(sp?) stones) til å revive, så dø, helt til det er pure black. Det kan du sjekke i menyen, under tendency. Se om den steinen til verdenen du er i er like svart som den som er brukket. Da er det PBWT. En ting du må huske på er at du må dra tul Nexus for at WT skal oppdatere seg.

Påvirker ikke annet enn hvor sterke fienden er, hvor mye de tåler, hvor mye liv du har i soul-form og kvaliteten/mengden loot. I tillegg kommer det black phantoms, både av vanlige feinder, og noen spesielle (de forvinner etter døden). Han spesielle i 2-2 gir deg talisman of beasts (spells og miracles).

 

Vet jeg kan google, men er så sinnsykt medd info & lett å gå litt i surr (synes jeg), men prøver å lære mest mulig fra spillet, men en blir som regel fortere klokere med et direkte svar. :)

Wiki-siden er super til alt du trenger av info :)

 

Har prøvd meg såvidt på 3-1 med tanke på "Freke" & spells, men der sliter jeg med helsa mi gitt. hehe

Ta 4-X først. Etter sisteboss der får du en sjel du kan bruke til å lære et mirakel som gjør det umulig å bruke magi (Anti-magic field). Med den er 3-1 en lek :)

 

Hva er din beste farming spot tidlig i spillet? soul level 26 husker jeg riktig. Er det et sted hvor jeg kan gå fort ut og inn å sanke kjappe poeng?

Tja, hvis du har tatt 1-2 (Tower Knight), kan du spawne der, snu rundt, og backstabbe 2 blue-eyed knights. Har du tatt 4-1 så kan du bruke det beste farmingstedet i spillet, minus noe som kun er mulig på NG+. Har skrevet om de her (fjernet det som ikke har med farming):

Til han fyren over (sikkert ferdig med det for lengst :p): Det er når du har gjort 1-2, ja. Da kan du gå bakover og ta 2 blue eyed knights bakfra (:whistle:), pluss 3 archers. Med Ring of Avarice (3-2) får jeg 1316 (ca. 1000 uten) souls per runde. 1 runde tar under 1 min (inkl. loading screens).

 

EDIT2: Har lest om at 4-2 skulle være bra for å farme souls, men dette var over all forventning. Med Pure Black World Tendency og Ring of Avarice får jeg 8271 souls i minuttet. Det koster meg 2 heavy arrows, that's it. Dritbra, nå skal det levles :D

Endret av King of Universe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man tar tabben på seg selv i nexus, rykker WT mot pure dark da? Hvis ikke er vel det er triks i ludo hvis man vil ha pure white for event er det ikke?

 

Gjør pure black spillet sånn usakelig hardere at man bør ha skrapt sammen noen soul lvs før man gyver ut i det for farmingen sin del?

Lenke til kommentar

Bare legger ut litt stats om Royalisten min her;

 

-VIT 10

-INT 19

-END 10

-STR 22

-DEX 12

-MAG 24

-FAI 12

-LUC 7

 

Utstyr jeg bruker nå er; Binded hood, black leather armor, old ragged gloves & black boots. bruker det litt for å kunne rulle rundt, men hva har andre å anbefae meg isteden?

 

Har gjort unna den delen med dragen i (2-4?), den store røde.

Akkurat nå står jeg i et game hvor ejg gikk gjennom døra til 1-3 (etter den fighten med kjempen, sikkert mange av dem, men :) .

 

Noe av utstyr jeg burde generelt bytte/lete etter? Hva med stats? Soul level 36 btw

Har ingen planer om å bruke bue btw med tanke på å raise dex, hvis det ikke er et krav til noe annet jeg ikke vet om.

 

edit; Fant nå forresten den miracle talsimanen.

 

Ellers fikk jeg nylig kjøpt en ring til 50 000 souls så jeg får litt mer ekstra :) Tok et valg å kjørte for den ringen med "forhodsvis" safe spilling.

Endret av vampyrica
Lenke til kommentar

Jeg ville i alle fall prøvd å spesialisere meg på noen stats. Jeg var litt dårlig på det i begynnelsen, så jeg har bl.a. 22 i dexterity selv om jeg knapt bruker buen min. Luck har jeg mer eller mindre ignorert.

 

Hvis du liker å bruke spells, så ville jeg skaffet Silver Coronet (hodeplagg). Den øker MP med 20 %, eller deromkring. Jeg foretrekker også å bruke lett armor for å få bra bevegelighet.

 

Til slutt syns jeg du bør bruke mye tid på å farme etter pure bladestone, og gi beskjed til meg når du finner den. Du kommer til å bli sittende en stund, men det er vel anvendt tid :innocent:

Lenke til kommentar
Til slutt syns jeg du bør bruke mye tid på å farme etter pure bladestone, og gi beskjed til meg når du finner den. Du kommer til å bli sittende en stund, men det er vel anvendt tid :innocent:

 

Har sendt deg en melding på PSN jeg tror du vil være interessert i ;)

Lenke til kommentar
Til slutt syns jeg du bør bruke mye tid på å farme etter pure bladestone, og gi beskjed til meg når du finner den. Du kommer til å bli sittende en stund, men det er vel anvendt tid :innocent:

 

Har sendt deg en melding på PSN jeg tror du vil være interessert i ;)

Har du funnet den!? Kommer hjem igjen i morgen kveld, så kan få sjekket da, men hvis du kødder med meg nå så blir jeg lettere irritert ;)

 

Jeg ble sittende en del kvelden før jeg dro og hanket vel inn nærmere 40 chunks og samlet inn nok souls til å levle fra 160 til 195.

Endret av Bulldagg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjørte i gang med Demon's Souls igjen i går. Tok andre del av Boletaria Palace uten å jukse eller dø en eneste gang, dog var jeg farlig nær døden mot dragen, hundene og tower knight, og det var nok litt flaks inne i bildet. Tower knight er en veldig kul boss, men antageligvis den letteste så langt. Etter jeg hadde drept bueskytterne var det bare å skyte magi mot ham fra høyden og dukke unna spydene, rinse and repeat.

 

Ser ikke frem til å møte Flame Lurker om ikke lenge, er visst en del som blir stående fast på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...