Gå til innhold

Den Store Demon Souls tråden.


firberblad

Anbefalte innlegg

Hvis jeg husker riktig så vil det komme an på om du vil ha et godt våpen nå med en gang eller om du vil bygge et våpen som blir enda bedre på sikt. Jeg tror det også påvirker hvordan du kan modifisere våpnene med magi hos smeden i verden 2. Besøk ham så kan du se på de forskjellige kravene før du tar noen valg.

 

Jeg husker jeg stod overfor det samme valget med min rapier. Iom jeg fokuserte på å angripe med magi kom jeg frem til at det ikke var verdt det for min del, og den vanlige rapieren fungerte for meg hele spillet i gjennom, men som sagt var jeg magiker og brukte sjelden sverdet for å ta livet av bosser og andre sterke fiender.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

steike det var da fælt med stats man måtte kunne for å bruke de forskjellige våpene bra :p

 

sånn som eg er no så er eg en:

lvl 27 wanderer.

13 vitality

10 intelligence

14 endurance

23 strength

16 dexterity

9 magic

9 faith

13 luck

 

så som dåkkar ser så er eg basert på melee, har ingen magi og har ganske mye strength.

Lenke til kommentar

steike det var da fælt med stats man måtte kunne for å bruke de forskjellige våpene bra :p

 

sånn som eg er no så er eg en:

lvl 27 wanderer.

13 vitality

10 intelligence

14 endurance

23 strength

16 dexterity

9 magic

9 faith

13 luck

 

så som dåkkar ser så er eg basert på melee, har ingen magi og har ganske mye strength.

 

 

Litt pussig build det der ;)

 

Det første som slår meg er at du har utrolig lav vitality og endurance. Dette trenger ikke plage deg (om du er dyktig), men på sikt vil jeg nok tro det blir et problem om du ikke umiddelbart booster begge to. Jeg ville startet med vitality og så fulgt på med endurance.

 

du må bestemme deg for om du vil gå for Dextery-based melee eller strength-based. Om du velger strength så ikke putt noen flere poeng inn i dexterity. Unntaket er om du finner et veldig godt våpen du -må- ha mer i dex for å bruke. Husk at strength-requirements på våpen går kraftig ned om du velger å holde det 2-hånds. (slik at du, med 23 styrke, lett kan 2-hande våpen som krever 26 styrke feks).

 

Din build hadde for øvrig nytt utrolig godt av Lava Bow, siden du har alle stats du trenger. Den er ikke så innmari vanskelig å få tak i heller.

http://demonssouls.wikidot.com/lava-bow

 

Personlig ville jeg ikke rørt magic, faith eller luck. Dette er stats du ikke har behov for som strenght-based melee. Intelligence kan du pumpe litt videre, til maks 18, om du føler behov for mer mana.

 

Om du også velger å gå for strenght-based så er det Crushing weapons som gjelder. Det aller beste for deg, IMO, ville vært Crushing Mirdan Hammer +5, Crushing Guillotine Axe +5 og muligens Crushing Knight's Sword. Målet blir da altså å bruke våpenet med 2hånds og denge fienden før de rekker gjøre noe sleipe sprell. Du kan switche over til 1-hånds og skjold når det eventuelt trengs. Les på wiki'n om hvor du får de forskjellige våpen. Et veldig bra alternativ nå i starten kan være å skaffe seg et spyd (gjem deg bak skjoldet og poke poke poke!).

 

Håper du har lært deg, eller er villig til å lære, ordentlig dodging... for med denne builden er du avhengig av å bruke 2-hånds så ofte som mulig for utnytte styrken din :)

 

PS! Du har på deg equipment som er under 50% av maks-equip-burden vel? F.eks om du maks kan ha på deg 50 lbs. med utstyr så bør du aldri ha på deg mer enn 24.9 lbs. Dette fordi dodging blir ubrukelig om du har på deg over halvparten av vekta du faktisk kan klare.

 

Legg merke til at jeg snakker om equip-burden, ikke om hva som muligens finnes i inventory'n din.

Lenke til kommentar

masse kloke ting her må eg si :p

 

for det første jeg vet at vitality og endurance er lav og jeg holder på å booste dem nå faktisk, har gått opp 2 lvls i det siden eg postet denne. (tror det var vitality) og har planer om å få dem drastisk opp.

 

og lava bowen var ganske nice så den tror eg at eg skal få tak i ja. angående det med 2 hånds, hittil har eg bare 1 hånds kor eg går med purple flame shield og sverdet. men bør eg bytte det ut da?

 

og armoren min er over ka den burde være, tenkte eg skulle booste equipment burden til eg kunne bruke den for den var mye bedre enn den eg hadde.

 

så tenkte eg skulle booste opp vitality og endurance med litt soul farming og deretter gå videre.

 

og takk for kanon bra post, lærte mye ;)

Lenke til kommentar

No har eg 18 i vitality, men en ting eg lurte på. bør eg gå for 2h? for når eg testet det så mister eg jo liv visst eg blokker med 2h, men ikke med skjold?

 

Fint å høre at det er noen tips du kan plukke opp :)

 

Når det gjelder 2h: dette er noe som tar litt tid å mestre, men som du vil få utrolig mye igjen for. Det er ikke slik at du alltid skal gå med 2h, når du slåss mot enkelte bosser eller andre motstandere du ikke kjenner eller synes er vanskelige, så lønner det seg ofte å ta opp skjoldet og utforske litt forsiktig. Know your enemy :)

 

Når du derimot har kontroll på fienden, eller når du slåss mot horder av vanlige motstandere, som f.eks i 2-1, da er det digg å kun måtte bruke ett slag per fiende. 2h fikser dette for deg.

 

Angående blokkering: dette er en uting. Jeg spilte også på denne måten i starten, hvor jeg blokket og så smalt jeg til fienden min. Problemet er jo at du mister stamina ved blokking, noe som går utover din offensive evne. Blokkering med skjold er ok, men ikke effektiv bruk av stamina. Blokkering med 2h bør aldri brukes, unntaket er kun om du ikke har noen annen mulighet (noe du alltid uansett bør ha, jeg tenker da på dodging).

 

Men er ligger også litt av problemet du opplever: du skriver at du bruker tyngre armor, dvs. at din equip-burden er over 50% av hva du faktisk kan bære. Jeg personlig ville heller hatt en naken karakter enn å bruke for tung rustning. Med for tung rustning kan du ikke lenger dodge effektivt, og karakteren din føles tung og uhåndterlig. Dropp rustningen (better yet: finn en ok light armor) og lær deg å dodge. Det er et must å beherske dodging, spesielt på senere maps. Det kom som en åpenbaring for meg da jeg endelig begynte å få teken på dette: jeg tok sjelden skade og droppa fiender i hytt og gevær.

 

Ettersom du bruker en strenght build ser jeg på det som helt nødvendig å bruke 2h for å kunne utnytte skaden din ordentlig. For å bruke 2h er man også nødt til å lære seg effektiv dodging. Seff kan du spille på hvilken måte du vil, men når det gjelder PvP, eller den mest effektive måten å spille på, så er det dette jeg har nevnt som gjelder. De andre "veteranene" i Demon's Souls her i tråden vil sikkert backe meg på dette.

 

Lite addendum: når det gjelder armor så er det svært begrenset hvor mye skade den faktisk stopper. Forsøk gjerne å la en simpel fiende slå deg en gang med rustning, og en gang mens du er naken. Det gjør lite forskjell (i min erfaring). Eneste grunnen jeg ser til å bruke tyngre rustning er om du absolutt elsker utseendet, og bare MÅ se "badass" ut. I tillegg gjør tyngre rustning at stamina-regen' din halveres (med unntak av 2 spesialrustninger man får tilgang på senere).

Lenke til kommentar

Er det ingen som bruker meatcleaver? Er jo et superhissig våpen. Bruker det i en hånd og PFS/DSS i andre hånden.

 

Meat Cleaver er fantastisk bra, hovedsaklig pga stat-scalingen det har. Er også eneste våpenet i spillet med to S-ratings. Problemet er vel helst at det er klassifisert som "large hammer" så det kan være vanskelig for nybegynnere å bruke det effektivt.

 

Men, uten tvil, meget bra våpen.

Lenke til kommentar

grett, får ta å lære meg 2h i så fall, må bare finne meg en armor som er god nok før den tid for akkurat nå bruker eg brushwood armoren. http://demonssouls.wikidot.com/brushwood-armor

 

den gir meg veldig høy vekt så rulling går dårlig :p

 

yaaay, drepte akkuratt armor spider, hjalp med ekstra liv og stesj :D

 

(19 vitality og 18 endurance no)

 

også en ting eg lurer på, av og til når eg spiller så ser eg en form for øgle som glinser, ligner litt på mini versjon av de flamme øglene bortsett fra at den er hvit/blå aktig og glinser. ka er det for noe? den forsvinner når eg kommer nær den.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

grett, får ta å lære meg 2h i så fall, må bare finne meg en armor som er god nok før den tid for akkurat nå bruker eg brushwood armoren. http://demonssouls.wikidot.com/brushwood-armor

 

den gir meg veldig høy vekt så rulling går dårlig :p

 

yaaay, drepte akkuratt armor spider, hjalp med ekstra liv og stesj :D

 

(19 vitality og 18 endurance no)

 

også en ting eg lurer på, av og til når eg spiller så ser eg en form for øgle som glinser, ligner litt på mini versjon av de flamme øglene bortsett fra at den er hvit/blå aktig og glinser. ka er det for noe? den forsvinner når eg kommer nær den.

 

 

Ok... Igjen da, om jeg var deg: drit i armor. Kast den. Det er bedre å gå naken enn å gå med for tung rustning. Eventuell ta av deg nok deler av rustningen slik at du er under halvparten av vekta du kan bære.

 

De øglene du snakker om er svært viktige. De dropper forskjellige type stein du trenger for å oppgradere våpen, noen av steinene de dropper er såpass sjeldne at det er eneste måten å skaffe seg spesifikke upgrades på.

 

Det finnes et gitt antall øgler i hver verden, og om de stikker av eller blir drept så forsvinner de for "alltid". Eneste måten å få flere øgler til en verden på er å enten drepe en boss der, eller å runde spillet og dermed starte på ny.

 

Når du ser slike øgler bør du enten sprinte bort og hogge løs på dem så fort som mulig (gjerne med et hardt slag, slik at de tipper over på ryggen) eller så bør du skyte dem med pil og bue på avstand.

 

Men, som nevnt, de øglene er veldig viktige. Det gjør ingenting at du kanskje har gått glipp av en del frem til nå, men i tiden fremover bør du alltid bestrebe deg for å få has på dem. De er, spesielt etter hvert, helt nødvendige for upgrades.

Lenke til kommentar
Ok... Igjen da, om jeg var deg: drit i armor. Kast den. Det er bedre å gå naken enn å gå med for tung rustning. Eventuell ta av deg nok deler av rustningen slik at du er under halvparten av vekta du kan bære.

 

Det er en ting jeg ikke har tatt i betraktning når jeg spilte igjennom første gangen faktisk. Var jevlig treg med Meatcleaver og heavy armor :p Bare jeg FINNER igjen spillet så skal jeg FAEN meg spille!

Endret av Martino
Lenke til kommentar

bah, no ble eg bare lei meg av at jeg har gått glipp av så mange øgle ting, kunne trengt steinene :o

 

og får ta av meg chest platen og se hvordan det går da, den veier jo 17 så det burde da av vell og mye så da skal nok dodgen gå som den skal.

 

i tilegg til det så har eg begynt å oppgradere ene buen min så eg kan lage den om til en lava bow når eg tar neste bossen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

bah, no ble eg bare lei meg av at jeg har gått glipp av så mange øgle ting, kunne trengt steinene :o

 

og får ta av meg chest platen og se hvordan det går da, den veier jo 17 så det burde da av vell og mye så da skal nok dodgen gå som den skal.

 

i tilegg til det så har eg begynt å oppgradere ene buen min så eg kan lage den om til en lava bow når eg tar neste bossen.

 

Anbefaler deg å droppe innom 3-1 og plukke opp black leather armor-settet (sjekk wikien for å finne ut hvor den er). Den veier lite, i tillegg til at den ikke er så mye dårligere enn andre, tyngre rustninger (armor har ikke så mye å si, egentlig). Jeg vil å anbefale deg å hente ringen som ligger nærmest den blå dragen på 1-1. Bare sprint forbi den røde (om du ikke har drept den) uten å bli drept av den og plukk opp ringen (den ligger rett under den blå dragen). Sannsynligvis så vil du bli drept av den blå dragen, men det er verdt det. Ringen gir deg nemlig 50% mer equip burden. (dette kan selvsagt gjøres i ro og mak etter at du har drept begge dragene, men da må du fullføre 1-4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...