Gå til innhold

Den Store Demon Souls tråden.


firberblad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig fått tak i denne godbiten av et spill og har storkost meg i noen timer nå. Men har et spørsmål.

 

 

Løper rundt i første område nå og har fått åpnet porten, lukker den seg hvis jeg stikker tilbake til nexus for å oppgradere våpen og slikt?

 

Nope, men fiendene vil respawne når du kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Ok kjekt å vite, har hørt så mye om at man måtte starte helt på nytt at jeg var redd dører og slikt låste seg hvis man ikke var forsiktig.

 

Fikk tatt min første demon nå og var nå sakelig til seig grevling når man gikk tom for den fire "smøringen" til sverdet :D

 

Hvordan funker soul level egentlig? Fått opp noen stats og fikset på våpen men har ikke sett (i spill eller i manual) noe som forklarer hvordan det fungerer.

 

Edit: Hum, er det rett at per stat man øker så øker soul lv? Eller jeg på bæret nå?

Endret av Draift
Lenke til kommentar

Archdemon er betegnelsen på sistebossen i hver av de fem verdenene. Du må med andre ord spille gjennom en av de andre verdenene (2-5) fra start til slutt før du får gå videre i 1-3.

 

Når det gjelder rekkefølgen, så kan du velge hvilken av de fem archstones når du vil. Unntaket er, i tillegg til den du har støtt på, at du alltid må begynne i 1-1 (Phalanx).

Lenke til kommentar

Heisann, akkurat startet spillet her omtrent & lurte på om man kan bytte våpen med andre, som jeg har skjønt kan man ikke selge noe heller?

 

Startet som en royalist & lurte kanskje på om det er noe spess våpen jeg burde gå for & oppgradere. Har lagt planen å kjøre opp strength til 22 for å bruke purple shield så langt. Kun Soul level 16 så langt.

 

Generelt tips er alltids åreit. :)

 

Er co-op forresten kun tilfedlighet av hvem man møter eller funker det å møte folk man kjenner også?

 

Knall spill forresten. :)

Lenke til kommentar

Heisann, akkurat startet spillet her omtrent & lurte på om man kan bytte våpen med andre, som jeg har skjønt kan man ikke selge noe heller?

Ikke salg, nei, bare bytting. Bare gå online med noen, og drop det du vil bytte.

 

Startet som en royalist & lurte kanskje på om det er noe spess våpen jeg burde gå for & oppgradere. Har lagt planen å kjøre opp strength til 22 for å bruke purple shield så langt. Kun Soul level 16 så langt.

 

Generelt tips er alltids åreit. :)

Det skjoldet, pluss Winged Spear (broen med den rød dragen, etter Phalanx) og Compound Longbow (4-1, litt vanskeligere å forklare, spør hvis du lurer) er de våpnene jeg bruker fortsatt, SoulLevel 179 og NG++, pluss en dings som bruker både miracles og spells (den får du i 2-2, under Pure Black)

 

Er co-op forresten kun tilfedlighet av hvem man møter eller funker det å møte folk man kjenner også?

Man kan planelgge det, hvis man legger ut steinen, og noen står og venter, f.eks. Bare pass på at det er 2 servere i US, så kan hende dere er på hver deres server. Bare sjekk at det er de samme beskjedene skrevet på bvakken hos dere begge.

 

Knall spill forresten. :)

Jupp :D

Endret av King of Universe
Lenke til kommentar

Heisann, akkurat startet spillet her omtrent & lurte på om man kan bytte våpen med andre, som jeg har skjønt kan man ikke selge noe heller?

Ikke salg, nei, bare bytting. Bare gå online med noen, og drop det du vil bytte.

 

Startet som en royalist & lurte kanskje på om det er noe spess våpen jeg burde gå for & oppgradere. Har lagt planen å kjøre opp strength til 22 for å bruke purple shield så langt. Kun Soul level 16 så langt.

 

Generelt tips er alltids åreit. :)

Det skjoldet, pluss Winged Spear (broen med den rød dragen, etter Phalanx) og Compound Longbow (4-1, litt vanskeligere å forklare, spør hvis du lurer) er de våpnene jeg bruker fortsatt, SoulLevel 179 og NG++, pluss en dings som bruker både miracles og spells (den får du i 2-2, under Pure Black)

 

Er co-op forresten kun tilfedlighet av hvem man møter eller funker det å møte folk man kjenner også?

Man kan planelgge det, hvis man legger ut steinen, og noen står og venter, f.eks. Bare pass på at det er 2 servere i US, så kan hende dere er på hver deres server. Bare sjekk at det er de samme beskjedene skrevet på bvakken hos dere begge.

 

Knall spill forresten. :)

Jupp :D

 

 

Takk takk, har funnet spydet så får vel oppgradere den. :) Fant noe armor også (binded et eller annet) som jeg bruker nå + jeg fant 2 deler av noe jeg ikke kommer på navnet. Var hvertfall i 1-1, til venstre ved starten. hehe

Men droppet noen items for å plukke de opp, for å sjekke hva det varrr, men når jeg kom tilbake var alt borte, den var litt kjip, husker fader ikke hva jeg droppet, men håper det var kun 2 deler av den armoren jeg fant der. :)

 

Nei får spille litt til så kommer det sikkert noen spørsmål etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Bare lurer: Skriker det PS3 eksulsivt av dette spillet, eller vil dere tro at det er en sjanse for at det blir portet til PC/xbox? Evt, har det allerede blitt annonsert?

 

I følge Wikipedia fikk From Software hjelp av Sony til å utvikle spillet. Sony sa også nettopp at de angret på at de ikke utga spillet selv, så er nok relativt sikkert at det ikke kommer til 360

Lenke til kommentar

Spør igjen her jeg. :)

 

Du nevner den saken som gjør man kan use miracle spells i tillegg i 2-2 men det må være "black tendency" er ikke helt inne i den greia der selv om jeg har lest noe om det.

 

Beste måten å få black tendency er? Vil det påvirke spillet i forhold til npc? Er det loot drop den staven du tenker på eller en spesiell npc som dukker opp?

 

Vet jeg kan google, men er så sinnsykt medd info & lett å gå litt i surr (synes jeg), men prøver å lære mest mulig fra spillet, men en blir som regel fortere klokere med et direkte svar. :)

 

Har prøvd meg såvidt på 3-1 med tanke på "Freke" & spells, men der sliter jeg med helsa mi gitt. hehe

 

Hva er din beste farming spot tidlig i spillet? soul level 26 husker jeg riktig. Er det et sted hvor jeg kan gå fort ut og inn å sanke kjappe poeng?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...