Gå til innhold

Den Store Demon Souls tråden.


firberblad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spaceworld har importert GoW collection, hvertfall, men vet ikke om de har DS. Detkommer jo en versjon til europa snart, da, men da kan du neppe få hjelp av så mange fra denne tråden, siden alle har US ver. Vil anbefale å kjøpe herfra. Til og med på tilbud (under 250 kr) :)

Lenke til kommentar

Platekompaniet har solgt det lenge. Står i hylla på Oslo City-butikken deres. Men videogamesplus.ca er halvparten så dyre.

 

Jeg tror ikke det er så stor forskjell på den europeiske og amerikanske at vi ikke kan gi råd, men du mener kanskje å hjelpe gjennom multiplayer? Forskjellen på den amerikanske og asiatiske versjonen er overfladisk.

 

DS er vanskelig, særlig i begynnelsen før du får tilgang til de verste godsakene, men til forskjell fra de fleste andre spill så er det ikke en billig form for vanskelighetsgrad som kommer av kronglete kontroll eller at AIen "jukser" systemet for å få overtak. Så og si hver gang du dør vil du være enig i at det var fordi du gjorde noe dumt, du var for uforsiktig, gikk for fort fram eller reagerte for sakte, og du er motivert for å prøve på nytt fordi du vet akkurat hva du må gjøre annerledes på neste forsøk.

 

Man kan også låse opp en del snarveier i banene som blir værende åpne selv om man dør, og da har man ofte rake veien til bossen sånn at det ikke blir altfor mye herk å gjøre flere forsøk. Banene er heller ikke spesielt lange. Etterhvert blir du også sterkere, du får magier og gjenstander som gjør spillet mye lettere, f.eks. er det en magi som vekker deg opp med halv HP om du dør som kan brukes om igjen så mye du vil, og magi som gjør mange av bossene lette.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er så stor forskjell på den europeiske og amerikanske at vi ikke kan gi råd, men du mener kanskje å hjelpe gjennom multiplayer? Forskjellen på den amerikanske og asiatiske versjonen er overfladisk.

Var gjennom MP jeg mente, ja :)

Lenke til kommentar

Platekompaniet har solgt det lenge. Står i hylla på Oslo City-butikken deres. Men videogamesplus.ca er halvparten så dyre.

 

 

Var innom Platekompaniet etter jobb og de hadde det ikke, så mulig de har tatt inn kun et begrenset antall :( Gidder ikke vente helt til slutten av juni på euro-versjonen. Er nevnte videogamesplus.ca beste alternativ da?

Lenke til kommentar

Platekompaniet har solgt det lenge. Står i hylla på Oslo City-butikken deres. Men videogamesplus.ca er halvparten så dyre.

Var innom Platekompaniet etter jobb og de hadde det ikke, så mulig de har tatt inn kun et begrenset antall :( Gidder ikke vente helt til slutten av juni på euro-versjonen. Er nevnte videogamesplus.ca beste alternativ da?

Du tenkte ikke på å spørre i kassa, da? :) Prøvde du spaceworld? De har hvertfall som sagt importert GoW

 

Du kan kjøpe det fra elkjøps nettbutikk. Var det jeg gjorde. http://www.elkjop.no...demon-souls-ps3

 

Dobbel pris i forhold til VGP, da :) Selv med (en evetuell) moms er VGP billigere

Lenke til kommentar

Platekompaniet har solgt det lenge. Står i hylla på Oslo City-butikken deres. Men videogamesplus.ca er halvparten så dyre.

Var innom Platekompaniet etter jobb og de hadde det ikke, så mulig de har tatt inn kun et begrenset antall :( Gidder ikke vente helt til slutten av juni på euro-versjonen. Er nevnte videogamesplus.ca beste alternativ da?

Du tenkte ikke på å spørre i kassa, da? :) Prøvde du spaceworld? De har hvertfall som sagt importert GoW

 

Stressa småbarnspappa...har ikke tid til å spørre ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte meg Demon's Souls for et par dager siden og er helt hekta nå... Spiller folk her det fremdeles eller?

 

Jeg er helt oppslukt, har lest taktikk og knust tall i timesvis for å planlegge build'en min, og gleder meg stort til jeg nærmer meg målet mitt.

 

Foreløpig er jeg bare SL35-ish (husker ikke nøyaktig), har ikke fokusert spesielt på lvling, mer på grinding/farming og oppgradering av utstyr... Spilte 15 timer av spillet før jeg innså en del viktige ting... som f.eks at equip-burden aldri bør overstige 50% :p Det var en åpenbaring å plutselig kunne dodge ordentlig...

 

Anywho, om folk fremdeles er aktive her i tråden hadde det vært bra å kunne diskutere diverse aspekter ved spillet. Hadde også vært fint om noen ville dele PSN-ID sin. Min er forøvrig Rimesmoker, legg meg gjerne til :)

Lenke til kommentar

Det er en stund siden jeg rundet Demon's Souls og har begynt såvidt på en andre gjennomspilling. Jeg har såpass mange spill på vent at det er sjelden jeg gjør noe mer enn å runde dem og legge dem til side for godt, men DS er et av de ytterst få jeg kommer til å ta en gang til.

 

Du kan jo si noe om builden du planlegger og hva som er tanken bak.

 

Spilte selv en Royal, fokuserte mest på magi men lot ikke fysikken gå i glemmeboksen heller. Det er i grunn ingen vits i å låse seg til tanken om at man skal være magiker eller kriger for etterhvert er man nødt til å være begge deler.

Lenke til kommentar

Vel, jeg følger guide'n som ligger ute på Gamefaqs, dvs. PVP-builds med SL120.

 

Er nå oppe i SL90 (ja, spilte en god del i helgja), er på NG+1 (synes ikke ting egentlig er noe vanskeligere) og legger merke til at invasjoner etc. skjer oftere nå. Spennende.

 

Anywho. Jeg kjører en Faith-build ettersom jeg leste at det var en god build å starte med. Jeg nærmer meg SL120 og da skal jeg ende opp med

 

Vitality: 45-50

Strength: 18

Dexterity: 12

Magic: 10

Intelligence: 15

Endurance: 40

Faith 45-50

Luck 7

 

Om jeg vil finpusse ordentlig så kan det hende jeg delevler til jeg er nede i 6 magic igjen, men får se hva jeg gidder.

 

Jeg kjører heavy på HP-regen som standardgear. Ancient King's armor (ingen stamina-penalty er sweet)... Jeg bruker en Blessed Mirdan Hammer +4 (mangler 2 large faintstone shards for +5), Adjudicator's Shield +5... Sammen med Ring of Regeneration gir dette meg en ganske nice HP-regen. I lengre PVP-kamper tar jeg ofte siste stikket ettersom jeg sjelden trenger å heale meg selv. Andre-ringen min er Thief's Ring (for PVE) eller situasjonelt i forhold til hva jeg møter på.

 

Merker at det er lett å invadere nå, det gå fort. Spesielt i verden 1-3/1-4 og 4-1/4-2 er det lett å invadere. En ting jeg har lagt merke til begynner å dukke opp nå (ca. rundt SL90) er folk som virkelig har peil på PVP'n. Jeg er en ganske habil spiller selv, og mener jeg kan holde mitt mot de fleste, men noen folk jeg møter online rundjuler meg, så har fremdeles litt å lære.

 

Mirdan Hammer'n min pleier jo eie i PVP, det er moro å se folk gjemme seg bak skjoldet sitt i den tro at Mirdan Hammer ikke shieldbreaker... Når det er sagt så smekka han fyren jeg møtte i går ut et Tower Shield, tok i mot 2 slag, dro ut Guillotine Axe, og fullstendig eide meg... Run+R1 attack med Guillotine var jo dødelig raskt.

 

Så litt spørsmål: Noen andre som har Faith-build som bruker annet gear enn deg jeg bruker? Og da mener jeg helst noe annet enn blessed + adjudicator's?

 

Jeg sitter og ser litt på hva slags char jeg kunne tenkt meg neste gang (må jo seff starte ny char snart), og det virker interessant med en Dex/dual-wield build. Noen som har erfaring med dette? Dual Katanas feks?

 

Hadde også vært greit å vite hva folk tror om sweet-spot'en i forhold til multiplayer er... Er det rundt SL120 som mange guider mener? Er det noen som har lagt merke til at det blir mindre og mindre/vanskeligere å få til multiplayer ettersom man går opp i lvl?

Lenke til kommentar

Du må virkelig ha stått på denne måneden - å gå fra å være noob til å eie i PvP på noen uker er imponerende. Jeg har fått inntrykk av at de fleste på forumet her har mer enn nok med bare å fullføre første gjennomspilling. :p

 

Selv har jeg ikke fokusert på PvP i det hele tatt. Etterhevrt synes jeg bare det ble irriterende å bli invadert hver gang jeg var midt inni et eller annet, så jeg spilte mye offline selv om jeg nok kunne unngått en del dødsfall hvis jeg kunne lese meldinger fra andre spillere.

 

Jeg husker ikke de eksakte tallene på builden. Jeg kjørte en helt motsatt build av din, offensiv med vekt på styrke, hurtighet og magi, mindre på utholdenhet. Jeg forsøkte å gjøre den mest mulig balansert, men mot slutten av spillet fokuserte jeg mer og mer på magic og intelligence da det var de jeg merket jeg vant flest kamper med.

 

NG blir bare noen få prosent vanskeligere for hver gang. Jeg tenker at hvis man runder det 4-5 ganger så vil det være en merkbar forskjell, men da er man også blitt god nok til å kompensere for det.

Lenke til kommentar

Så litt spørsmål: Noen andre som har Faith-build som bruker annet gear enn deg jeg bruker? Og da mener jeg helst noe annet enn blessed + adjudicator's?

Lenge siden jeg spilte DS nå, men jeg har en Faith-build liggende rundt SL100 et sted. Stort sett brukte jeg lignende utstyr som deg (jeg hadde derimot blessed knight sword), men large sword of moonlight fikk jeg også en del nytte av. Det gjør nok ikke like stor skade som mirdan hammeren din, derimot har sverdet den veldig praktiske egenskapen at det er umulig å blokkere det med skjold. Kan være hendig både i PvP og i stort sett hele 1-x.

Lenke til kommentar

Jeg nærmer med slutten på runde nummer 3 og har spilt i 68 timer:) Nå begynner spillet å bli litt latterlig enkelt, siden de fleste bossene dør av et firestorm angrep og de små dør av et stikk fra "Scraping-spear". Men jeg skal ha platina, så jeg må jobbe mot å skaffe meg alt og lære meg alt;)

Lenke til kommentar

Har vel stått på en del siste tiden med spilling... Dama er ikke videre fornøyd for å si det sånn ;)

 

Etter å ha fått juling en del ganger av spillere med Guillotine Axe så er jeg nå i gang med å oppgradere min egen. Litt usikker på hvilke vei jeg skal gå med den da, blir vel muligens Blessed, men hadde vært interessant å sett hva Dragon gjør også. Fire virker bare litt kjip'ern i PVP. Scraping Spear gledet jeg meg noe sykt til å bruke... helt til jeg fant ut at man trengte 15 Dex... nedtur. Må uansett se å få bytta ut Mirdan Hammer, det føles litt n00b-weapon ut, hadde vært mer stas å mestret noe annet, som Guillotine Axe, eller muligens secret dagger. Må vel ta en titt på katanas også.

 

Large Sword of Moonlight klarte jeg elegant å hoppe over i første playthrough, den er prioritet nå vet jeg. Unblockable sword må jo være niz i PVP, om enn kanskje litt billig, hehe.

 

@Tullsau: Trodde ikke Scraping Spear var noe spess stas mot bosser jeg, ingenting i stats'en som tilsier at den skulle være det... Men det er det altså? Og, har du også tatt Old King Doran i 1-1? Tok du han med magi? Jeg sleit som et uvær mot han, tok meg 4-5 timer før jeg endelig klarte ta han (da med 2h wield blessed mirdan +3)...

Lenke til kommentar

Neeeeeeeeeeei!!!!! Pokker - der røk BluRay-laseren igjen gitt :cry:

 

Jeg har 120 timer invistert i spillet. Soul lvl 200 og ørten (grindet BP Black Skeleton for å få tak i en Pure Bladestone til min Sharp Uchigatana +5 i timesvis - bare for å oppdage at jeg kunne få den fra et vanlig Black Skeleton i en skjult passasje med kun 20 min grinding :whistle: ). Mangler bare en Pure Moonlightstone, noen chunks med marrowstone og cloudstone, en ring og et par kjappe gjennomspillinger for å få alle spells og perfekt save :rolleyes:

 

Har ikke så lyst å skifte laser igjen da den jeg fikk varte kun 250t. Men siden Sony har LÅST SAVEN!!! så har jeg vell ikke noe valg :o

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg spilt spillet i ca. 2 timer, og førsteinntrykket mitt er særdeles dårlig. Atmosfæren og kampsystemet var bra, men å bli oneshottet av en tilsynelatende random fiende uten et snev av advarsel var irriterende, og å måtte gå igjennom alt på nytt bare for å bli oneshottet igjen var enda mer irriterende.

Lenke til kommentar

Da har vi 2 forskjellige oppfatninger av ordet 'digg', men greit.

 

edit; Jeg skal gi spillet en ny sjangse. Det er godt mulig dette blir et spill jeg kun spiller en kort stund av gangen, da jeg har lett for å bli frustrert når jeg dør.

 

Zodiark i FF12 comes to mind.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg introduserte spillet til en kompis, men selv om han er en ivrig spiller selv likte han aldri Demon's Souls. Tror det enten er veldig hat eller elsk. Når det først er sagt så er jeg helt i ekstase over spillet: jeg har aldri spilt noe før eller siden som ligner, noen av nyhetene i spillet (som feks multiplayer-delen) er helt nyskapende, og spillet er så gjennomsyret av kvalitet og stemning av jeg får gåsehud bare av å tenke på det.

 

Uansett, jeg savnet et par enkle pointers i starten da jeg selv begynte med spillet. Her kommer en liste med ting du muligens vil dra nytte av, i ingen spesiell rekkefølge:

 

- Class har lite/ingenting å si. Eneste forskjell er at du starter med forskjellige stats og utstyr, men etterhvert som man går opp i lvl er det ingen reell forskjell på klassene. Det enkleste å starte med vil jeg påstå er Royal Knight som man tweaker til en faith-build. Faith-builds er gode all-arounders med bra stamina, hp og bra offensive muligheter. Google på faith-builds så finner du mye.

 

- Husk at du aldri burde bruke armor som er tyngre enn halvparten av din maks equp-burden. Dvs, om du kan ha på deg 50 burdenpoints maks med armor + våpen så bør du aldri overskride 25 burdenpoints. Dette fordi dodging/løping fungerer langt dårligere om du er i nærheten av din maks vekt. Dette betyr i praksis at du aldri bør bruke plate armor og lignende (til tross for at du kanskje er en knight). Dette tok meg mangfoldige timer å oppdage, og det gjorde spillet utrolig mye enklere når jeg fant ut av det.

 

- I starten når du lærer deg kampsystemet bør du bruke skjold og helst et våpen som kan angripe uten å bryte forsvaret ditt. Feks sverd + spyd. Med spydet kan du 'poke' fienden uten å bryte ditt eget defense. Etterhvert som du blir mer fortrolig med systemet bør du bruke feks spear med to hender og dodge alt.

 

- Rekkefølgen du bør gjøre ting i i starten er 1-1, så 2-1, og deretter eventuelt 3-1 (skaff deg en bue før dette, fåes i 1-2 på toppen av et tårn) 1-2 eller 2-2.

 

- Du er nødt til å ha cling ring. Google for å finne den. Den gir deg 75% av livet ditt i soulform, i stedet for normale 50%. Denne må du ha, og bør alltid, uten unntak, brukes når du er i soulform. En annen ring som er eksepsjonelt bra er Thief's Ring. Begge disse ringene kan fåes i 1-1.

 

- Koble deg online om du har muligheten. Det er flust av beskjeder skriblet på bakken og de gir deg verdifulle hint om du beveger deg i ukjente områder.

 

- Aldri rush. Bruk alltid tiden din, spesielt om du hater å dø (som jeg forstod av posten din). Dette kan ikke stresses nok: å rushe i Demon's Souls = død. Uansett hva slags utstyr du har eller hvor mange timer du har investert kan en vanlig fotsoldat jule deg opp om du er uoppmerksom. Dette er for øvrig noe av det jeg liker best i spillet: alle fiender må behandles med respekt.

 

- Aldri angrip noen i the Nexus. Om du feks angriper fyren som fungerer som banken din så har du i effekt ødelagt spillet ditt (om du ikke "runder" det og starter på NG+1 (new game number 1).

 

- Prøv å huske på at du er i starten og at det er ment at du skal dø en del ganger for å lære deg. I starten kan det å miste feks 1000 soulpoints ved død virke demotiverende, men tro meg, 1000 soulpoints er svært lite, og det tar kort tid før du skaffer deg mangfoldige tusen raskt.

 

-Konkret tips for bossen i 1-1 (uten spoilers, håper jeg): denne bossen bør du bruke lang tid på. Du bør/må ha et skjold om du ikke er dreven. Det du gjør er å løpe i sirkler rundt bossen og phalanxene (de små slimboblene med skjold og spyd). Når du kommer i posisjon til å ta ut en phalanx, smekk den 1-2 ganger i ryggen, og løp videre i sirkler. Dette tar gjerne tid, bruk gjerne 15-20 min på bossen om du må, men det er en sikker måte å ta bossen på. Etter alle phalanxer er døde kan du gå løs på bossen uten å bekymre deg over noenting.

 

-Ang. healing og moon grass: jeg fant ut at jeg brukte langt mer moon grass i starten enn da jeg fikk litt peil (naturlig nok). Dermed hadde jeg sjelden så mye som jeg ønsket meg. Derfor kan det være en ide å starte verden 1-1, farme litt moongrass, porte ut til nexus, og så starte 1-1. Dette er spesielt viktig før du tar bossen i 1-1, her må du ha nok liv (løp bak søylene for å spise).

 

 

Det finnes sikkert tusen andre ting jeg kunne lagt ut om (feks soulform vs bodyform, multiplayer, world tendency etc), men dette fungerer som en fordøyelig dose tror jeg. Spillet er vanskelig ja, men det gir deg så uendelig mye glede tilbake om du klarer komme over den første kneika. Jeg liker spillet så godt at jeg inderlig håper du vil finne rytmen, og om du skulle ha andre spørsmål så må du bare stille dem her så skal jeg forsøke svare så godt jeg kan. Du må gjerne stille konkrete, spesifikke spm. også om det er det du trenger bistand til.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...