Gå til innhold

Årets spill 2009!


Årets Spill  

114 stemmer

  1. 1. Generelt (Retail)

    • Dragon Age
    • Call of Duty - Modern Warfare 2
    • Uncharted 2: Among Thieves
    • Demon Souls
    • Halo ODST
      0
    • Assassin's Creed 2
    • Batman Arkham Asylum
    • Left4Dead 2
      0
    • Killzone 2
    • Resident Evil 5
    • Infamous
      0
    • New Super Mario Bros.Wii
    • Brutal Legend
    • Warhammer 40,000: Dawn of War 2
      0
    • Empire: Total War
    • Borderlands
    • Risen
    • DiRT 2
      0
    • Torchlight
    • Forza Motorsport 3
  2. 2. Rollespill - alle platform

    • Dragon Age Origins
    • Fallout 3 DLC
    • Borderlands
    • Demon Souls
    • Aion
    • Half Minute Hero
      0
    • Bowser Inside Story
    • Har ikke spilt disse RPG spilla
    • Risen
    • Torchlight


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Giant Bomb har kommet med sine kåringer, og Uncharted 2: Among Thieves ble årets spill.

 

Batman: Arkham Asylum ble beste multiplattformspill.

 

Shadow Complex ble årets beste Xbox 360-spill

Uncharted 2 ble årets PlayStation 3-spill

Dragon Age: Origins ble årets PC-spill

Patapon 2 ble årets PSP-spill

Silent Hill: Shattered Memories ble årets Wii-spill

Mario & Luigi: Bowser's Inside Story ble årets spill til Nintendo DS.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Giant Bomb har kommet med sine kåringer, og Uncharted 2: Among Thieves ble årets spill.

 

Batman: Arkham Asylum ble beste multiplattformspill.

 

Shadow Complex ble årets beste Xbox 360-spill

Uncharted 2 ble årets PlayStation 3-spill

Dragon Age: Origins ble årets PC-spill

Patapon 2 ble årets PSP-spill

Silent Hill: Shattered Memories ble årets Wii-spill

Mario & Luigi: Bowser's Inside Story ble årets spill til Nintendo DS.

Shadow Complex ser helt brilliant ut. Litt tøft at et download spill vinner årets spill :)

Lenke til kommentar

Jeg syns Shadow Complex var "helt greit".

Klarer ikke engasjere meg nok til å bli en manisk samler lenger (i noe spill) og derfor forsvinner noe av gleden ved spillet for min del. Ikke syns jeg det var kjempegøy heller, dog jeg skal gledelig innrømme at spillets grunnleggende kvaliteter er bunnsolide. Et godt lydbilde, pen grafikk og god bruk av "2,5D"-perspektivet.

 

Noe jeg stusser på er årets spill til PC. De har eksklusive titler på samtlige konsoller, så hvorfor har ikke PC det? Rett nok - det kan fort bli snevert med de gode spillene da de gjerne kommer til en konsoll i tillegg, men en kåring av årets mest eksklusive til PC hadde vært interessant å se.

Lenke til kommentar

Jeg syns Shadow Complex var "helt greit".

Klarer ikke engasjere meg nok til å bli en manisk samler lenger (i noe spill) og derfor forsvinner noe av gleden ved spillet for min del. Ikke syns jeg det var kjempegøy heller, dog jeg skal gledelig innrømme at spillets grunnleggende kvaliteter er bunnsolide. Et godt lydbilde, pen grafikk og god bruk av "2,5D"-perspektivet.

Jeg er en "completionist" og ofte kan det være en forbannelse. Jeg er livredd for å gå glipp av ting i spillet så jeg skraper over hver centimeter av rommet før jeg forlater det. Ender ofte opp med at jeg går rundt sånn og leiter så mye at jeg rett og slett blir lei av spillet og gir meg halveis gjennom. Det er et av nyttårsforsettene mine å slutte med :p

Lenke til kommentar

Noe jeg stusser på er årets spill til PC. De har eksklusive titler på samtlige konsoller, så hvorfor har ikke PC det? Rett nok - det kan fort bli snevert med de gode spillene da de gjerne kommer til en konsoll i tillegg, men en kåring av årets mest eksklusive til PC hadde vært interessant å se.

 

Dragon Age ble utviklet på PC til PC, for deretter å bli portet til konsoller. PC versjonen var også betraktelig bedre enn konsollversjonene. Ser ikke problemet.

Lenke til kommentar

Jeg er en "completionist" og ofte kan det være en forbannelse. Jeg er livredd for å gå glipp av ting i spillet så jeg skraper over hver centimeter av rommet før jeg forlater det. Ender ofte opp med at jeg går rundt sånn og leiter så mye at jeg rett og slett blir lei av spillet og gir meg halveis gjennom.

 

Jeg ser ikke poenget i å samle opp til noe jeg ikke trenger hvis jeg allerede har fullført historien i spillet. Derfor mister sandkassespill som Grand Theft Auto verdien sin så fort det er ferdig, da jeg ikke trenger å ha evig ammunisjon eller et lass med helse for å spille videre. Borderlands derimot, hvor det ikke er en gitt grense for hvor mye man kan finne i løpet av spilletiden, suger meg inn og holder meg der selv om jeg ikke nødvendigvis er midt i ett oppdrag, og jeg er konstant på leting etter det neste våpenet.

Noe jeg stusser på er årets spill til PC. De har eksklusive titler på samtlige konsoller, så hvorfor har ikke PC det? Rett nok - det kan fort bli snevert med de gode spillene da de gjerne kommer til en konsoll i tillegg, men en kåring av årets mest eksklusive til PC hadde vært interessant å se.

 

Dragon Age ble utviklet på PC til PC, for deretter å bli portet til konsoller. PC versjonen var også betraktelig bedre enn konsollversjonene. Ser ikke problemet.

 

Det er heller ikke noe problem, poenget mitt var at det ikke er en eksklusiv tittel til PC ulik kåringen for konsollene, og at det hadde vært interessant å se en kåring for beste PC-eksklusive tittel.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

For min del var det ingen andre spill som bød på bedre sømløs og avhengighets-dannende underholdning som Batman Arkham Asylum.

 

Godt stemmeskuespill (for det meste), en god historie, et veldig godt belønnings-system ikke ulikt det vi finner i den gamle pionèren Zelda Ocarina of Time, et slåssesystem som ikke bare klarer å bevise at man ikke trenger å ha et spill der man kapper av armer og bein, troverdige slåsseanimasjoner, en atmosfære som er til å ta på og mye mer.

 

At Batman Arkham Asylum tok de fleste på senga teller også mye for min personlige del, og at det kanskje er det spillet som har dyttet flest grenser i 2009 når det gjelder genren den er medlem av og knust flest fordommer.

Batman ble plutselig populær igjen (muligens hjulpet av Batman Begins og TDK, men det er ikke til å skyve under en stol at de fleste unngår spill som er basert på serie-helter eller lignende), og et spillfirma som kanskje ikke ble nevnt såpass ofte når det var snakk om de beste spill-studioene har plutselig blitt et navn som mange regner med i fremtiden.

 

Pluss at spillet var ufattelig morsomt.

Lenke til kommentar

Shadow Complex ikke blandt de nominerte!? Latterlig.

 

Det er et arcade spill, som selvsagt ikke passer i en liste hvor det står "Generelt (retail)"

 

Skal prøve å få lagt inn flere kategorier!

 

Vil også forklare for enkelte, ettersom ikke alle her har lært seg å lese ordentlig:

 

Generelt (Retail), denne kategorien er hva andre sider kaller "Game of the year", kategorien til spillet betyr ingenting i denne listen, bare din smak og opplevelse i spillet.

 

De andre kategoriene er til for å bestemme hvilket spill i X kategori er best.

 

edit: Jeg kan ikk legge til Prototype eller anno1404 fordi det er ikke lov å ha med mer enn 20 svar til hvert spørsmål.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

tengte først på modern warfare ettersom det er eit kjekt spill (av og til) men ettersom det er for mange feil, og at infinity ward har utrolig gode ider, men klarer ikkje heilt å levere, sier ikkje at dei har ein enkel jobb men det er for mye tull og bugs osv i internett delen.

 

så da sier eg heller batman arkham asylum, fordi det overaska meg på ein god måtte og selv om eg kan like mye om det som vanlige folk kan om ohms lov, så blei eg engasjert i historien og det blei liksom ikkje sånt at eg stoppa opp for å lese på wikipedia eller noe slikt for å skjønne ka eg skal gjøre. ville gitt spillet karakter 9 av 10 selv om eg ikkje vet ka mer eg har lyst på.

kan ambefalest vist du likker den type spill;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...