Gå til innhold

Bytte fra 60 gig til slim


Jikla

Anbefalte innlegg

Jeg var innpå Game i dag og kjøpte meg Batman: Arkham Asylum. Og der fannt jeg ut at de hadde ett tilbud om at jeg kunne bytte min 60 gig mot en ps 3 slim. Er det anbefalt? Jeg har allerede en PS 2 og kan bruke den til ps 2 spill. Eneste minus er vell at jeg mister persona 3 saven min og div andre ps 2 saves, men jeg spiller ikke ps 2 på ps 3 så ofte uansett. Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var innpå Game i dag og kjøpte meg Batman: Arkham Asylum. Og der fannt jeg ut at de hadde ett tilbud om at jeg kunne bytte min 60 gig mot en ps 3 slim. Er det anbefalt? Jeg har allerede en PS 2 og kan bruke den til ps 2 spill. Eneste minus er vell at jeg mister persona 3 saven min og div andre ps 2 saves, men jeg spiller ikke ps 2 på ps 3 så ofte uansett. Noen innspill?

Du mister i tillegg 2 USB-porter (og minnekort-leser?).

 

Selv ville jeg ikke gjort det, da jeg ikke har PS2 utenom. Du får sjekke ut noen som har PS3-slim etter hvert. Kan jo være den har mye lavere støynivå?

Lenke til kommentar

Mangel på USB-portar ordnar ein jo lett med ein USB-hub. Det får du billeg frå til dømes DealExtreme.com.

 

Det du egentlig må vurdere er om PS2 BC, minnekortlesar og SACD-støtte er viktigast. Slim bruker mindre straum (viktig for nokon), men det kanskje viktigaste er at den er mykje meir stillegåande.

 

(Du får også HD-lyd i bitstream i staden for LPCM om du er ein av dei som vil ha eit fancy lys på forsterkaren som forteller deg at den dekodar TrueHD et al. ^_^)

 

Edit: Når det er sagt, det er mulig du får meir enn prisen for PS3 Slim om du selger 60GB din på Finn.no/QXL/whatever. Anar ikkje kva dei går for lenger, men sikkert verdt å sjekke ut.

Endret av Einride
Lenke til kommentar

Synes det sier såpass mye om verdien til 60 GB versjonen når Game er villige til å ta imot en flere år gammel konsoll mot en splitter ny, at jeg hvert fall aldri ville takka ja til det "tilbudet" der.

Folk må ha forskjellige preferanser, men sjekk ut hvor mye de går for på finn eller qxl.

Uansett tror ikke jeg at det er du som tjener på den dealen der.

Lenke til kommentar

Da ville jeg heller solgt min på finn/qxl enn å bytte den på game! :)

Får nok MYE mer for den der enn 3000! vil tippe du får 4-5k, kanskje mer om du har veldig flaks!

kan jo følge med på auksjonene på qxl om du lurer på hvor mye din er verdt sånn ca! :)

 

ellers er det 0 problem å skifte hdd.. gjort det på min, og trives med 250gb! :)

Endret av Pebble
Lenke til kommentar

Jeg har bare et lite spørsmål her: Om man tar backup av den gamle HDDen og innstallerer en ny HDD, for så å overføre dataene fra den gamle til den nye, alt ved hjelp av PS3ens backup-verktøy; Vil alt være som om det ikke hadde skjedd noe, altså; vil alle data og innstillinger være der, eller vil noe bli slettet/endret på?

Lenke til kommentar
Jeg har bare et lite spørsmål her: Om man tar backup av den gamle HDDen og innstallerer en ny HDD, for så å overføre dataene fra den gamle til den nye, alt ved hjelp av PS3ens backup-verktøy; Vil alt være som om det ikke hadde skjedd noe, altså; vil alle data og innstillinger være der, eller vil noe bli slettet/endret på?

 

Det aller aller meste vil være som før. Enkelte save games vil ikke bli overført. EA er for eksempel notoriske til å copy protecte savegames. Vis du overfører fra en PS3 SKU til en annen. For eksempel 60GB til Slim for eksempel, vil du måtte laste ned PSN spill på nytt.

Lenke til kommentar

Pesico har nevnt det meste trur eg :)

 

KZ2 har også copy-protected save, MS: Pacific Rift hadde det vel fram til ganske nylig, men trur dei "fiksa" det i ein patch. Ekstremt irriterande, men er vel ein grunn til at dei har gjort det. (Forhindre MP exploits eller trophy exploits? Ikkje veit eg...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...