Gå til innhold

Hjelp ved kjøp av spill fra nettbutikker.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte på om noen her kan hjelpe meg, eller har noen gode tips å gi meg?

 

På mandag. så bestilte jeg wii fit + 3 spill på cdon.no. Alt var på lager. Det sto 2-4 arbeidsdager for levering.

Har noen erfaringer på hvor lang tid det tar før levering?

Det står *ikke sendt* på ordre statusen.

Har sendt nettsiden en mail, men får ikke svar tilbake.

En annen ting; Jeg valgt faktura som betalingsmåte, dvs at jeg får en regning som må betales innen 14 dager, men kommer pakken på døra eller hentes den ved nærmeste posthus? Hvis den kommer på døra, så har jeg kanskje et problem siden jeg bor i andre etasje, hvor det er totalt 3 leiligheter og det ikke finnes ringeklokke ved utgangsdøra nede. Hva vil da skje med pakken hvis den da kommer på døra?

 

Mange spørsmål her, men jeg er helt ny på detta med å bestille ting over nett :blink:

 

Jeg håper på noen fornuftige svar.

 

Takk på forhånd.

 

Hilsen forvirra ventende gamer.

 

Btw. Ikke sikker på om jeg har postet dette på riktig sted. Moderator må gjerne flytte den dit den hører hjemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakken kommer vel i postkassa? hvis pakken er for stor, vil den nok bli lagt på posthuset (rotete system i storbyen :) )

Men ta det rolig, det kommer til slutt. Du vil få mail når det er på vei. Stol ikke på tiden de sier, kan bli fort en dag eller to mer.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar
Hei.

 

Lurte på om noen her kan hjelpe meg, eller har noen gode tips å gi meg?

 

På mandag. så bestilte jeg wii fit + 3 spill på cdon.no. Alt var på lager. Det sto 2-4 arbeidsdager for levering.

Har noen erfaringer på hvor lang tid det tar før levering?

Det varierer utifra hvor mye de har å gjøre og hvor stor ordren din er. Normalt tar det nettopp 2-4 dager.

Det står *ikke sendt* på ordre statusen.

Da kan det hende de har litt ekstra å gjøre for tiden.

Har sendt nettsiden en mail, men får ikke svar tilbake.

Samme som over. :-)

En annen ting; Jeg valgt faktura som betalingsmåte, dvs at jeg får en regning som må betales innen 14 dager, men kommer pakken på døra eller hentes den ved nærmeste posthus? Hvis den kommer på døra, så har jeg kanskje et problem siden jeg bor i andre etasje, hvor det er totalt 3 leiligheter og det ikke finnes ringeklokke ved utgangsdøra nede. Hva vil da skje med pakken hvis den da kommer på døra?

Du betaler ved å sette penger inn på en konto (du vet sikkert hvordan en faktura fungerer :p ). Når de har fått pengene sender de pakken til deg. Hvis den ikke får plass i postkassen legger de igjen en hentelapp som du tar med deg på postkontoret og bytter inn mot pakken din.

 

Mange spørsmål her, men jeg er helt ny på detta med å bestille ting over nett :blink:

Det er bare ved å spørre du får svar! Hvis det er noe annet du skulle lure på så spør i vei. :)

Lenke til kommentar

Har alltid brukt CDON.com til å kjøpe film, CDèr og spill via nett, og jeg har foruten en uheldig episode med en film som var ødelagt (ingen riper var å se på selve platen, så tror mer på at det er en produksjonsfeil enn at det er CDON som hadde skylden der) alltid fått ordrene mine innen de 2-5 ordredagene de sier det vanligvis tar, og er derfor veldig tilfreds med de.

 

Guitar Hero: Metallica ordren min tok derimot 6-7 dager, men det er fordi det har vært stor trafikk der i sommer så vidt jeg har skjønt, folk får kjøpedilla i varmen vettu.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

må si jeg bare hadde rævva ting fra CDON. bestilte Rome: Total War som de hadde inne og fikk paken først nesten et halvt år senere. ble MEGET irritert og var glad jeg tok det på faktura.

sendte alt rett tilbake ettersom jeg for lengst hadde fått spillet fra andre plasser.

 

sendte også flere emailer som jeg aldri fikk svar på.

 

men dette var dessverre min erfaring. aldri mer fra de sier jeg bare.

Lenke til kommentar
En annen ting; Jeg valgt faktura som betalingsmåte, dvs at jeg får en regning som må betales innen 14 dager, men kommer pakken på døra eller hentes den ved nærmeste posthus? Hvis den kommer på døra, så har jeg kanskje et problem siden jeg bor i andre etasje, hvor det er totalt 3 leiligheter og det ikke finnes ringeklokke ved utgangsdøra nede. Hva vil da skje med pakken hvis den da kommer på døra?

 

Tror ikke du skal uroe deg for at pakken kan komme på døra ved mindre du krysset av for å betale ekstra for at den skulle komme på døra de. Så hvis du valgte normal servicepakke med postoppkrav skal du få den lapp i posten og kanskje en melding på mobiel din når den ankommer poskontoret der du bor. Og som det ble nevnt litt tidligere i posten, CDON har det med å være litt dårlige på å holde garantien sin. Men hvis du blir veldig urolig for pakken din kan du oftest gå ned på postkontoret med kollinummerert ditt og få de til å sjekke om det er en registrert pakke i systemet med det nummeret.

 

Dessuten er vel pakka du har bestilt ganske stor hvis den inneholder alt det utstyret? Det vil også bety at det kan ta litt lengre tid i og med at den sikkert må fraktes med andre pakker i sin "vektklasse" noe som ikke skjer hver dag regner jeg med. Så smør deg med tålmodighet ;)

 

Lykke til!

 

 

EDIT: Neste gang du bestiller, test www.gamezone.no

Jeg har bare positive erfaringer med de. Alle gangene jeg har bestilt der fra har jeg fått det innen noen få dager uten noe tull ;)

 

-Cocho

Endret av Cocho
Lenke til kommentar

Kan absolutt anbefale Gamezone. Leverer kjapt, har billigere frakt enn absoluttspill, de HAR spill på lager + at de har forksjellige tilbud hver uke. Jeg er en av de som har hatt STORE problemer med absoluttspill og er definitivt ferdig med den butikken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...