Gå til innhold

hva syntes dere er best age of empiers eller warcraft?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget med å sammenligne de to, siden du burde ha spilt begge til døde uansett, men hvis jeg skulle velge tror jeg nok jeg ville gått for AoE II sin singleplayer (har ikke spilt eneren og treeren var skuff) og Warcraft III sin mulitplayer.

 

.. Og så trekker vi pusten dypt etter en av de lengre setningene jeg har skrevet :p

Lenke til kommentar

Jeg må nødt å si WC3, ettersom jeg mener det mer dybde i historien som gjør det mer intressant, samt mer muligheter og underholdende online. Fikk desverre aldri helt sansen for AoE, har mange venner som liker det ovenfor WC da. Så hva som er "best" går nok rent etter smak..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt det utrolig mye gøy med WC3, men da spesielt alle modsene. Selve strategispillet som det er originalt har jeg faktisk ikke spilt så mye. Kun litt på LAN. Men jeg må si at jeg uansett liker WC bedre enn AoE.

 

Men så er jeg rar og synes Rise of Nations er bedre enn AoE :whistle:

 

Hva med en avstemning?

Endret av Sesseth
Lenke til kommentar

Jeg liker bedre stilen i AoE2 enn i WC3, har spilt AoE i ganske mange timer for mye. Er utrolig gøy med evigvarende kamper med gjevne lag. alt fra 4vs4 med folk på skype til 2 vs 2. Når du er tom for gull og prøver å få tatt de to siste borgene med pikemen og relics kan dett vippe alle veier. :)

 

Har ikke innsikt i Warcraft universet, har spilt til level 80 men føler alt er teit i wow. WC3 har en mye bedre story. AoE2 tar kaka i mitt tilfelle i alle fall!

Endret av Strepto
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes begge spill-seriene har sine positive og negative sider. Spesielt ble jeg veldig glad i måten man kunne bygge en større base/by i AoE2 og mure den inne. Pleide til og med å lage et slusesystem (altså to porter etter hverandre) for hver utgang ut muren min slik at fiender ikke uheldigvis skulle slippe inn i basen min. Og om de kom seg inn den første porten ville den stenge, og de ville bli sittende fast mens piler eller kanonkuler regnet over dem. Spilte aldri multiplayer på AoE2, men spilte en del over nettverk med min bror og far. Mange artige timer med spillet kan man si.

 

Men om jeg regner i antall timer underholdning stikker nok Warcraft III med ekspansjonspakken av med prisen. Er knapt noe spill jeg har brukt mer tid på, om noen i det hele tatt. Single-playeren er episk i sin egen rett, og formidler loren til Warcraft-universet på en meget god måte. Men det var primært flerspilleren som hektet meg. Takket være den helt sinnsvake map-editoren har det blitt laget maps med helt unike former for gameplay. Alt fra tower defence til en heller stilig versjon av Worms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...