Gå til innhold

Borderlands - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Second that, lite er mer tilfredsstillene å plante en kule i panna på en badass raider fra langt hold. "Never knew what hit him".

 

Husker ikke hvor jeg leste det (enten Kotaku eller Giant bomb) men alle klassene er tilnærmet like hverandre med samtlige våpen.

Det som skiller dem er ekstraevnene - Mordecai har Bloodwing, som kan bli ganske så bra etter hvert. Blandt annet drepe fler fiender på en flyvetur og få hver fiende til å droppe 3 items om gangen.

Siren har phasewalk hvor hun kan bli usynlig, og Brick tåler seriøst med juling. Rolan har det maskingeværtårnet han kan sette ut.

 

så har du jo også andre evner som skiller dem, som at Rolan kan fungere som lege.

Lenke til kommentar

Og forskjellen ligger i at Mordecai har andre teknikker enn Roland.

 

Det er bare sniperen som skal ha en spesifisert våpenklasse å forholde seg til hvis det er slik at navnet på klassen skal være våpenangivende, og det virker litt rart. Dessuten vil random weapondrops være nytteløst fordi det vil eliminere 75% av våpnene for hver klasse hvis de er vedlig gode på bare ett våpen.

 

Jeg ser poenget ditt da, og jeg blånekter ikke for at Mordecai er en god sniper, jeg bare tror de andre ikke er noe dårligere. Men fordi Mordecai er sniper kan han sende ut Bloodwing og sikkert gjøre et par andre triks.

Lenke til kommentar

Det vil sikkert være slik at alle klassene kan benytte seg av alle de forskjellige typene våpen. Hva som gir mening for den enkelte klassen å bruke derimot kommer vel frem gjennom de forskjellige spesialiseringene de har. Brick virker som en typisk tank klasse som liker å være tett oppi fienden. Da gir det vel ikke så mye mening å snipe seg gjennom hele spillet, hvis man alikevell har tenkt å kaste fra seg våpenet og gå inn i rage mode ved flere anledninger. Da er vel Mordercai en mer typisk sniper/langdistanse klasse, siden han har Bloodwing som angriper fra distanse og i tillegg har et ferdighetstre som oppgraderer sniper egenskapene.

Lenke til kommentar

så nettop på previewen, ser bra ut, her er litt info som kanskje ikke alle får med seg ved og se videon :p

 

----------------------

HUNTER:

Master of Long range combat

Preferred weapons:

Sniper rifles and revolvers.

Action skill:

Bloodwing

 

 

SIREN

Uses deception and trickery

Preferred weapons:

incendiary, shock and corrosive guns

 

Action skill

Phasewalk

 

 

Soldier

Military trained killer

Preferred weapons

Combat Rifles and Shotguns

 

Action Skill

Scorpio Turret

----------------------

 

Så desverre ikke noe om Brick :p

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar
Han sa også at hver klasse får litt mer egne våpen ved drops.

Altså, Lilith for corrosion-våpen siden det er det hun er best på. Det er jo en ålreit løsning, selv om det ikke fjerner problemet med at alle kan ta alle våpen.

Det er nå like greit at alle kan ta alle våpnene. Det er litt tamt å ikke kunne prøve alle våpnene du finner bare fordi du er feil karakter. Men hvis det er mulig å lagre dem i en felles "bank" slik at man kan bytte våpen mellom egne karakterer, ser jeg hva du mener.

 

Den autogenereringen undrer jeg litt på hvordan virker. Er det slik at når du kommer til en by (eller hva det nå er) så skiftes omgivelsene mellom disse stedene?

Lenke til kommentar

Som jeg og AltF4 diskuterte angående Sniper våpnene kunne man jo feks lagt inn at Mordecai har stødigere sikting ved lang avstand, siden han er sniper spesialist. Selv om alle kan bruke sniper riflene.

 

Edit: ATI`s nye skjermkort ble lansert i dag, så dette blir bra :)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...