Gå til innhold

Speedtest - Sjekk tilkoblingen din til servere over hele verden


Anbefalte innlegg

(Tittelen er en link)

Speedtest er en side som tester linja di opp mot en av mange valgfrie servere over hele verden. Når testen er ferdig gir den deg også en bildefil du kan poste, slik at det er lett for andre å se hva slags tilkobling du har. For at vi skal få rimelig like forutsetninger alle mann (og FBI agenter) er det vel greit om alle velger Oslo som server i Norge, og New York som server i USA?

 

Det er ikke annet enn nysgjerrighet som står ansvarlig for denne tråden, da jeg er litt nysgjerrig på hva slags linjer folket her inne faktisk sitter på, og hvordan de påvirkes av avstanden over havet. Selv har jeg en rimelig skakkjørt linje, og hadde det ikke vært for at det ikke er jeg som betaler regningene her i huset ville den være betydelig annerledes.

 

Oslo, Norge:

488542117.png

 

New York, Statene

488543501.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oslo, Norge

488583860.png

 

New York, Statene

488588931.png

 

Har fiber og betaler 750,- måneden for en linjehastighet på 30/30. Utrolig fornøyd med realistisk hastighet, 3.7mpbs er det absolutt meste jeg har vært borti. :)

 

Stryk den siste biten der. Fikk 4.0mbps blank når jeg lastet ned iPhone OS3.0 fra Apple sine servere! :D

Endret av Laland
Lenke til kommentar

I has good internett, eller kanskje ikke.. Uansett betaler vi 300,- i måneden for TV, internett og telefon til sammen på en og samme linje. At pappa ser TV nå kan påvirke hastigheten min, tror jeg.

 

WTF @ upload speed på Oslo-serveren!? o.O

 

Forde, Norge. (Den nærmeste)

498829531.png

 

Oslo, Norge.

498834049.png

 

New York, USA.

498830837.png

Endret av Benny
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I has good internett, eller kanskje ikke.. Uansett betaler vi 300,- i måneden for TV, internett og telefon til sammen på en og samme linje. At pappa ser TV nå kan påvirke hastigheten min, tror jeg.

 

*snipp*

 

WTF @ upload speed på Oslo-serveren!? o.O

 

Det du får til Osloserveren er det du "skal" ha. Du har en 10/10 mbit fra en partner av Lyse, og dermed altibok løsningen. Tipper dere betaler langt mer enn 300 kroner måneden dog. Normal pris for den pakken er rundt 800 kroner i måneden. Har du bare 10/10 uten tv og telefoni, koster det 449 kroner i måneden.

 

Forøvrig påvirker ikke det at faren din ser TV internetthastigheten din i det hele tatt. Det er reservert 30 mbit/s for multicasting, for TV signalene på to egne porter på fiberswitchen dere har.

 

Anyhoo, her er speedtesten min.

 

485985596.png

508367071.png

508367870.png

 

Og til han som nevnte Teknofil sin.. Sist jeg testet hadde dere ikke støtte for å teste opplastingshastighet tror jeg?

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...