Gå til innhold

Fallout: New Vegas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg helt forstår spørsmålet.

 

Det er rimelig greit å etablere at New Vegas likner på Fallout 3, siden det tross alt er snakk om samme motor, og sort sett samme grunnleggende gameplay. Hvorfor likheten mellom FO3 og NV skulle være et hinder for å ha det moro ser jeg dog ikke, med mindre man av en eller annen grunn avskydde Fallout 3.

 

Main Quest er ikke lineært på samme måte som i FO3, og kan sikkert ta alt mellom en dag og en ukes spilling å gjennomføre, avhengig av hvor mye tid du tar deg til å gjøre andre ting.

Lenke til kommentar

Min favoritt av de to spillene er nok Fallout 3, men det er nok fordi det var det "første" spillet jeg spilte av den typen. Det betyr ikke at New Vegas er dårlig; jeg er over 35+ timer inn i spillet, og jeg har fortsatt en bråte med side quests å gjennomføre.

 

Leste en anmeldelse et sted, og er enig med forfatteren: Det er en grunn at det heter New Vegas, og ikke Fallout 4. Det er altfor "likt" i gameplay og grafikk til å bli kalt en oppfølger. Det er også ikke en expansion, for da hadde det vel vært ekstrainnhold til Fallout 3 (Som vi i og for seg har fått, gjennom fem ulike DLC-er) Poenget mitt er at, selvom folk hevder det er likt Fallout 3, er New Vegas knallbra!

Lenke til kommentar

Merkelig nok så liker jeg Fallout: New Vegas best.

 

Du har mye mer valg i historien. Du kan kjøre din egen valgfrie vei i spillet i hvilken av faction`ene du vil skal ta over New Vegas. Veldig mye alternativer på å løse et oppdrag. Variasjonen i de forskjellige oppdragene er dessto større, og dermed mer spillbare enn i F3. Denne delen liker jeg godt hvordan de har gjennomført, og setter opp spillet til mange forskjellige endings.

I tillegg er spillet stappet fullt av små historier, bisarre hendelser(hvis du velger Wild Wasteland spesielt), mye komikk og noe svært sære opplevelser(ref. kanibalene, Wang A Dang o.s.v.).

 

Jeg liker companions, som samtidig ikke er så veldig overpowered(ref. Fawkes i F3). I tillegg til det, også en bra rekke voiceactors til karakterne på spillet som William Sadler, Ron Perlman, Wayne Newton, Zarchery Levi(fra Chuck), Danny Trejo o.s.v.

 

Våpnene i Fallout: New Vegas er konge, og spesielt bra er du kan modde om flere våpen i spillet. Også har du alle "special variants" i spillet som ser ut som utviklerne har brukt en tid på, f. eks alt til Call Of Duty-geværet du finner i et vault, eller den "morsomme" revolvern som alltid spiller av den Mysterious Stranger-lyden.

 

Jeg vil helst ikke sette spillene opp mot hverandre, da Fallout: New Vegas blir det samme som å sette Vice City opp mot GTA3 for min del. Å det blir feil synes da jeg. Men skulle jeg valgt en av de to, ville New Vegas blitt satt et hakk høyere opp. Bugs bryr jeg meg lite om som regel når jeg ser et helheten i spillene jeg spiller. Bugs hadde Fallout 3 i starten og(synes de var mer merkbare i F3 og).

Lenke til kommentar

Fallout NV er sålangt helt fantastisk. Atmosfæren er om ikke enda bedre enn den var i F3, bortsett fra at jeg savner Three dog på radioen!. Har spilt i ca 12 timer og egentlig ikke opplevd noen merkverdige bugs. Victor er en av de mest gøyale npc'ene jeg har vært borti sålangt :D.

Helt enig. Liker det bedre enn 3'ern. Synes hele settingen i NV virker mer "levende" og troverdig.

Lenke til kommentar

Må bare ære dette spillet opp i skyene i dagens "trange" og "holde deg i hånden" -verden av spill.I dagens verden klarer altså utviklerene å lage et spill som ikke virker konsollisert og som funker bra på alle plattformer. La oss ære åpne sandbox-spill , med en liten fanfare :)

Jeg har ikke kommet så langt på hovedhistorien enda , bare koser meg i den åpne vildmarken med sideopppdrag :) Husk å samle på ducktape og scrapmetall folkens :) Lage egne repair kit er kjekt :)

Lenke til kommentar

Etter at jeg ble drept 10 ganger på rad av nightkin fordi jeg ble encumbered uten å fatte hvorfor skrudde jeg av hardcore. Jeg fikk jo ingen indikasjon på når vann/mat/søvn nivåene ble farlig lave, latterlig. Kanskje jeg prøver det på neste gjennomspilling.

 

Kjører for tiden som ond, med guns i hovedsak. Har også en power fist etter å ha ransaket teltene til NCR og trives med skaden den påfører ofrene mine. Er litt skuffet over haglene jeg har kommet over så langt.

 

Sliter litt i vault 34, men satser på å greie det idag eller imorgen.

Lenke til kommentar

Etter at jeg ble drept 10 ganger på rad av nightkin fordi jeg ble encumbered uten å fatte hvorfor skrudde jeg av hardcore. Jeg fikk jo ingen indikasjon på når vann/mat/søvn nivåene ble farlig lave, latterlig. Kanskje jeg prøver det på neste gjennomspilling.

 

Uhm .. Jo, det gjør man da vitterlig. Du kan alltid sjekke nøyaktig hvor sulten/tørst/trøtt du er ved å gå til "Status"-delen av Pipboyen, og når du begynner å få penalties dukker det opp en markør (FOD/H2O/SLP) like over health baren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...