Gå til innhold

Fallout: New Vegas


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan spillet fungerer på en litt halvslapp PC?

 

Jeg hadde egentlig tenkt meg xbox-versjonen, men det ser ut til at den har flere stygge bugs. Jeg har en asus laptop med dual 2Ghz prosessor, 4 gig minne, Gforce GT 120 M skjermkort - funker spillet med dette?

 

www.canyourunit.com har fungert utmerket for meg. Nå skal det sies at denne ikke alltid er helt rett, for en stund siden så var det et spill jeg sjekket om ville funke på min pc, og jeg fikk den laveste scoren, men spillet fungerte utmerket på medium :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter oppdraget i første byen har spillet bugget seg slik at alle npcer angriper meg med en gang de ser meg. Av en idiotisk grunn hadde jeg ikke brukt noe annet en quicksave og må nå begynne på nytt. Heldigvis var det ikke lagt mange timer ned i det ennå. Men det virker som det ligger noe sannhet iryktene om bugs. Lagre spillet ofte, det er mitt råd.

 

Utenom det må jeg si at spillet begynner på en måte raskere enn fallout 3. Det gir deg raskere et variert utvalg av våpen. Men på en annen måte virker det saktere. Tror det kan ha noe med at du tidlig i new vegas er ute, og må gå mye frem og tilbake fremfor fallout 3 hvor du går rundt i et lite vault.,

Lenke til kommentar

Har spilt dette spillet gjennom hele helgen, Mye er forbedret fra Fallout 3.Nærmer meg slutten av hoved storyen, og føler gjerne at det blir litt kort, men jeg kan ta feil.

Når det kommer til Bugs så installerte jeg spillet på Harddisken før jeg spilte det (noe jeg lærte fra Fallout 3) og har hatt minimalt med bugs, og ingen Game breaking bugs. Som andre vil jeg tipse om å lagre ofte, og viss du ikke spiller på Hardcore mode så er du en pyse

 

Edit: Plattform; 360

Endret av AndyLonn
Lenke til kommentar

Logga skremmande mange timar i helga. Mykje meir enn eg hadde tenkt til. I seg sjølv er vel det positivt. For meg verkar det som det er mange, mange fleire oppdrag med litt meining her.

 

Men ein ting eg lurte på. Eg er såvidt blitt introdusert for Caesars Legion - men NCR-campar har eg funne mange av. Bør eg vente med å gjere oppdrag for NCR? Eg vil nemleg gjerne også gjere oppdrag for Caesars Legion(I allefall i starten). Er det noko eg ikkje kan om eg gjer mange oppdrag for NCR. (det er slik eg har forstått det av diverse anmeldingar. Eg er allereie accepted av NCR - håpar ikkje det får Caesars Legion til å tømme sitt arsenal mot meg neste gong dei ser meg.

Lenke til kommentar

Logga skremmande mange timar i helga. Mykje meir enn eg hadde tenkt til. I seg sjølv er vel det positivt. For meg verkar det som det er mange, mange fleire oppdrag med litt meining her.

 

Men ein ting eg lurte på. Eg er såvidt blitt introdusert for Caesars Legion - men NCR-campar har eg funne mange av. Bør eg vente med å gjere oppdrag for NCR? Eg vil nemleg gjerne også gjere oppdrag for Caesars Legion(I allefall i starten). Er det noko eg ikkje kan om eg gjer mange oppdrag for NCR. (det er slik eg har forstått det av diverse anmeldingar. Eg er allereie accepted av NCR - håpar ikkje det får Caesars Legion til å tømme sitt arsenal mot meg neste gong dei ser meg.

 

 

 

Minor Spoiler Alert

 

 

 

 

 

Du kommer til et steg i spillet hvor Caesars Legion tilgir deg for alle "kriminelle handlinger" mot deres gruppe:) Men så vidt jeg har sett er det ikke så mange oppdrag fra Legion.

Lenke til kommentar

Jeg spiller Hardcore nå, men jeg føler meg ikke kjempemye som et medlem av noen hard kjerne. Den mest merkbare forskjellene er at man har litt mindre plass i sekken å rutte med, siden ammo har vekt (men av en eller annen grunn har veldig mye annet ikke vekt, f.eks. stimpaks) og fordi man alltid må ha med seg en rimelig mengde mat og vann (enkelte ting, som f.eks. Prickly Pear, tilfredsstiller begge behov). Ellers merker jeg jo at det blir litt ekstra fram og tilbake fordi du må kjøpe/lage Doctor's Bags eller besøke en doktor for å fikse crippled limbs, men det er liksom ikke krise uansett. At stimpacks ikke er instant har nesten ingen betydning i forhold til min vanlige spillestil - jeg pleier ikke å gå til frontalangrep med slegge uansett situasjon.

Takk for fyldig svar. Jeg har ikke spilt noe særlig. Jeg bare laget en game, fikset characteren min, og gikk ut.

Hvor ofte må du spise, drikke og sove?

En av grunnene til at jeg er usikker på om jeg vil spille Hardcore, er at jeg har samlemani i slike spill. I f.eks. Oblivion og Fallout 3 løper jeg frem og tilbake mellom hus og "dungeons" hele tiden, fordi jeg samler opp så og si alt!

 

Er det noen som vet hva denne Hardcore-"special rewarden" er?

 

Jeg har en helt vanlig postkasse. Tror dere at pakken får plass? Altså en postkasse med lokk. 22 cm lang og 12 cm bred.

Ja. Den fikk fint plass i min postkasse.

Eg tipper og tror du er en skikkelig gjerrig knark! Får du kan dra paralleller fra spillelivet og reallife. Har en kompis som er sånn og han samle ALT! og han er kjempe gjerrig ser han en flaske ute mens vi går så plukker han den opp og panter den.

Lenke til kommentar

vet ikke om dette er en bugg. Men en av "companionsa" ser ikke ut til å få lvl up sammen med hovedkarakter og kommer derfor til å slite senere i spillet. Greit nokk at hun er forferdelig over powered (dreper nesten alt med 1-2 slag) men hadde vært greit at hun tålte litt mer :l Navnet på NPCen er

Veronica Santangelo

I grunn ikke en spoiler men tok det med uansett.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Hva er de mest vesentlige forskjellene mellom Fallout 3 og New Vegas med tanke på grafikk, gameplay, interface, vanskelighetsgrad o.l?

 

Jeg har fått det for meg at våpen og armor degenerer raskere i New Vegas, er dette tilfelle? Dette er muligens det som irriterte meg mest med 3'ern. Jeg synes ting måtte repareres alt for ofte.

Lenke til kommentar

Hva er de mest vesentlige forskjellene mellom Fallout 3 og New Vegas med tanke på grafikk, gameplay, interface, vanskelighetsgrad o.l?

 

Jeg har fått det for meg at våpen og armor degenerer raskere i New Vegas, er dette tilfelle? Dette er muligens det som irriterte meg mest med 3'ern. Jeg synes ting måtte repareres alt for ofte.

 

Grafikkmessig er det ihvertfall ingen forskjell, den er godt utdatert og det ser ut som man spiller et 5 år gammel spill, men selvom jeg er en graffikkhore glemmer jeg fort det da det er et sinnsykt kult spill alikevell :)

 

Dog skal jeg ikke nekte for at jeg fint hadde likt om neste fallout kom i CryEngine 3 :D

Lenke til kommentar

Hva er de mest vesentlige forskjellene mellom Fallout 3 og New Vegas med tanke på grafikk, gameplay, interface, vanskelighetsgrad o.l?

 

Jeg har fått det for meg at våpen og armor degenerer raskere i New Vegas, er dette tilfelle? Dette er muligens det som irriterte meg mest med 3'ern. Jeg synes ting måtte repareres alt for ofte.

 

Grafikkmessig er det ihvertfall ingen forskjell, den er godt utdatert og det ser ut som man spiller et 5 år gammel spill, men selvom jeg er en graffikkhore glemmer jeg fort det da det er et sinnsykt kult spill alikevell :)

 

Dog skal jeg ikke nekte for at jeg fint hadde likt om neste fallout kom i CryEngine 3 :D

 

Der er jeg veldig uenig med deg. De nye Fallout-spillene er basert på Gamebryo-engine, som ble utviklet for Oblivion, som igjen var en 2006 utgivelse, altså 4 år gammelt. Oblivion var når det kom ut et av de spillene med den absolutt peneste grafikken på markedet. Denne grafikkmotoren ble oppdatert til bruk i Fallout 3, og fikk en rekke nye egenskaper. Personlig mener jeg det er svært få spill som kommer ut i dag som ser bedre ut enn Fallout 3 grafikkmessig, ta Dragon Age: Origins og Risen for eksempel.

 

At du velger å sammenligne alle spill som kommer ut med Crysis og dets Cryengine får bli din sak. ;)

 

Jeg kan for øvrig legge til at jeg anser meg selv som en grafikkhore til en viss grad.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke akkurat mange tredjeparts utviklere som anvender seg av cryengine? Hadde forsåvidt vært meg imot, gamle pc'n min greide ikke crysis på særlig høye settings og som resultat så spillet helt grusomt ut.

 

Lyst å vise meg ett 5 år gammelt spill som ser ut som fallout forresten? Oblivion kom ut for 4 år siden og det så ikke akkurat dårlig ut når det kom.

 

Forresten, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt collectors edition til pc? :p

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Etter oppdraget i første byen har spillet bugget seg slik at alle npcer angriper meg med en gang de ser meg. Av en idiotisk grunn hadde jeg ikke brukt noe annet en quicksave og må nå begynne på nytt. Heldigvis var det ikke lagt mange timer ned i det ennå. Men det virker som det ligger noe sannhet iryktene om bugs. Lagre spillet ofte, det er mitt råd.

Sikker på at du ikke hadde på deg armor eller klær fra noen av factionene? De skyter deg på stedet om du har på deg armor fra en rivaliserende faction.

 

Edit:

 

Forresten, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt collectors edition til pc? :p

Jeg! Se innlegget jeg akkurat skrev her:)

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...