Gå til innhold

Fallout: New Vegas


Anbefalte innlegg

Det ville vel ikke være direkte overraskende om det led av en minnelekkasje eller to, med tanke på at det Obsidians håndverk. :p

 

Tenker jeg legger til listen over must-have mods i førsteposten. Særlig d3d9-performance fixen var det nesten umulig å spille uten, den har jeg brukt siden dag 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan modde våpen. Våpenet man får av Sunny Smiles helt i begynnelsen - Varmint Rifle - har jeg f.eks. pimpet betydelig, med å legge til scope (som også har nattmodus), større magasin og silencer. Jeg vet ærlig talt ikke om modder som kikkertsikte gjør deg mer treffsikker, eller om de bare gjør det enklere å sikte - men kikkertsiktet utgjorde en merkbar forskjell. For å bruke en FO3-analogi, det var som å gå fra Hunting Rifle til Sniper Rifle.

 

Nå finnes det Sniper Rifles i Vegas også, som har scope fra begynnelsen av, men disse er litt vanskeligere å få tak.

 

Det finnes mods til et utall våpen - har ikke prøvd alle, og noen virker litt tåpelige. Den unike 9mm-pistolen min fungerer f.eks. utmerket uten en "short range scope"-mod, mens mods til enkelte andre våpen kommer veldig greit med (høyere rate of fire, mer skade, osv.). Modding er veldig enkelt også, trenger ikke engang en workbench eller reloading bench. Finn/kjøp modden du vil ha, velg det aktuelle våpenet, trykk X, og velg hvilke mods du vil skru på. Jeg er rimelig sikker på at alle mods er våpenspesifikke.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte den vanlige 9mm med et short-range scope. Ikke bruk caps på dette, folkens! Den zoomer sånn ca like langt som å bruke ironsights, og er tåpelig å bruke.

 

Hvilke våpen er det folk liker å bruke? Maskingevær? Pistoler? Meelee?

 

Jeg har hele veien brukt rifler som hovedvåpen. Varmint rifle til Cowboy Repeater, og nå til Trail rifle (elns) Skader overraskende mye, og jeg liker å kontrollere skuddene, i stedet for spray'n'pray. Noen som vet hvor jeg kan finne eventuelle oppgraderinger til Trail rifle?

 

Andre som merker at det er overraskende lite big guns? Har garantert noe å gjøre med at "Big guns" er tatt ut av spillet når man levler. Har sett et par miniguns og noen flammekastere. Har aldri sloss mot noen med RPG, men har sett vennlige med det.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt å bruke Varmint Rifle også etter at jeg fikk Cowboy Repeater og Trail Rifle, rett og slett fordi 5.56-ammo er så lett tilgjengelig. Siden karakteren min har Guns og Unarmed på ganske høye nivåer, men ikke kjempemye strength, er det naturlig nok ulike "unarmed-våpen" og lette skytevåpen det går mest i. Fist weapons på 1, 2 er spist opp av funksjonen for å skifte ammo, 9mm-pistol (for øyeblikket Maria) på 3, 10mm SMG på 4, Varmint Rifle på 5, Shotgun av noe slag på 6, Frag Grenades på 7, Binoculars på 8.

 

Binoculars er egentlig litt overflødig etter at jeg oppgraderte Varmint Rifle med scope, men jeg har nå blitt vant med å ha dem der. Kunne skiftet den ut med Silenced .22 som jeg stadig vekk bærer rundt på, men den jeg bruker jeg i grunn veldig sjeldent.

 

Alexander ved Trade Post 118 (eller noe slikt?) har et godt utvalg av våpen, ammo og mods, så jeg ville iallefall begynt å lete der. Du må imponere ham litt før du får shoppe, altså bestå en Guns skillcheck.

Lenke til kommentar

Jeg har forelsket meg i hunting shotgun :whistle: og har den på 3. Det sitter et eller annet igjen etter eldre FPS, så jeg har Maria på 1. Hadde jeg hatt meelee hadde vel det fått første plass. Jeg fant en sniper rifle like ved "båten" som tar deg til The Fort, og den er meget effektiv. Valgte derfor å droppe kikkert.

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Om noen brukte Fallout Mod Manager til Fallout 3 eller Oblivion Mod Manager så har det endelig (!) kommet en til New Vegas også. Som de andre kan med denne lage en fomod som har alt av textures og meshes til en mod i en fil slik at det er lett å avinstallere ting.

 

http://newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=35726

 

Nå gjenstår det bare at silverlock kommer med en script extender ^_^

Lenke til kommentar

spørsmål som sikkert alle her kan svare på: korleis får eg mods innpå spillet? (kjøpte det på steam) trenger ein sånn passe bra forklaring steg for steg. på forhånd takk :)

Installation, simple, just drop the esp in the data folder, check in data files.

 

as for how you install on steam, well you have to go to where you installed steam, look in its folders for steamapps>common>fallot new vegas, and then drop the esp in your data folder, start the game, it'll come up, play, options, data files, click on data files and check this mod.

 

Håper dette hjalp.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Der er jeg veldig uenig med deg. De nye Fallout-spillene er basert på Gamebryo-engine, som ble utviklet for Oblivion, som igjen var en 2006 utgivelse, altså 4 år gammelt. Oblivion var når det kom ut et av de spillene med den absolutt peneste grafikken på markedet. Denne grafikkmotoren ble oppdatert til bruk i Fallout 3, og fikk en rekke nye egenskaper. Personlig mener jeg det er svært få spill som kommer ut i dag som ser bedre ut enn Fallout 3 grafikkmessig, ta Dragon Age: Origins og Risen for eksempel.

 

At du velger å sammenligne alle spill som kommer ut med Crysis og dets Cryengine får bli din sak. ;)

 

Jeg kan for øvrig legge til at jeg anser meg selv som en grafikkhore til en viss grad.

 

Svært få spill som ser bedre ut enn fallout? Har du gått fra vettet!? Det finnes haugevis! Bioshock, Crysis, Far Cry 2, GTA IV, Mass Effect, Mass Effect 2, Assassin's Creed, Star Wars for å nevne noen, og det er maange til.

 

For all del sammenligner ikke jeg fallout med Crysis, jeg sa det hadde vært digg om de hadde laget en slikt spill i CryEngine3 sin nye motor, som forøvrig er tilpasset konsoller. For all del kun en digg ide, ikke noe krav.

 

En ting er ihvertfall sikkert, Fallout NV sin grafikk er utdatert, har du for deg noe annet har du tydligvis ikke fulgt med i spillverden i det siste.

 

Men ellers et helt herlig spill

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kanskje grafikken er utdatert i forhold til andre FPSer osv. Men skal man ha alt contentet, Våpnene , og bevare spillet som det er, er det urealistisk å sammenligne med de andre. Spesielt på konsoller og PC som ikke koster over 20000.

 

Hadde de shippet spillet med minimalt med bugs og crashing , hadde jeg gitt det 9 av 10 med en gang

Lenke til kommentar

Mr. LG, det der er tull. Personer i Bioshock ser jævlige ut i forhold til Fallout, og vil ikke si at Far Cry 2 ser bedre ut heller. Når det er sagt er det veldig mange spill som ser bedre ut ja. Feks. konsollspill som Uncharted 2, Gears, MGS, osv. MEN, New Vegas ser absolutt bra ut med absolutt alt på max. Snakker pc her altså. Konsoll-versjonene av Fallout ser ikke på langt nær bra ut.

Endret av Martino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...