Gå til innhold

Mafia II - Generell Informasjon og Diskusjon


Anbefalte innlegg

Hvilken konsoll skal dere skaffe det til? (For de som ikke skal ha PC-versjonen så klart)

Jeg leste igår at det er mer tearing og ikke så mye aa på ps3, men mer balansert på xboxen så det ser nok best ut på xbox. hvertfall det jeg fikk inntrykk av:)

 

Da tror jeg at jeg går for Xbox 360-versjonen. Tror ikke at PC'en min klarer å håndtere grafikken til mafia II. :cry:

 

Du kan jo laste ned demoen til PC og se om PC-en din håndterer det før du bestiller konsollversjonen.

 

Jeg hadde et gjennomsnitt på 57 FPS og alt gikk knirkefint med alt på full pupp, så jeg gleder meg som en unge :D

 

Hvor får jeg tak i demoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt det på lavest mulig innstillinger på bærbaren (stasjonæren er på studieleiligheten i trheim), til og med 640 x 480 :), og jeg storkoste meg fortsatt. Bilene slang litt vel mye med baken på realism, men skytingen og cover-sstemet er rett i slett fantastisk. Gleder meg til fullversjonen dukker opp i postkassa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

Hmm..

 

http://www.dagbladet.no/2010/08/18/kultur/spill/playstation_3/xbox_360/pc-spill/13007304/

 

- Når det gjelder PS3-versjonen vil jeg gjerne oppklare rundt et par poenger som dere har spurt om: Det vil ikke være høydetaljert gress eller store pøler av blod. Tekstiler i bevegelse er mindre utpreget enn for eksempel i PC-versjonen, og den utseendemessige gjengivelsen i demoen er generelt representativt med hva du vil se i fullversjonen av spillet.

 

http://forums.2kgames.com/forums/showpost.php?p=1012515&postcount=541

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om hvilke utgaven en IKKE bør gå for, om en har X360/PC, i tillegg til PS3en.

 

At det skulle være så stor forskjell mellom PS3 og X360 utgaven overrasker meg stort.

 

"Gress og blodpøler, som det er en del av i dette oppfølgerspillet, er enten skrellet bort eller kraftig redusert til PlayStation 3-utgivelsen, bekrefter nå utgiveren.

 

Elisabeth Tobey hos 2K prøver å forklare hva som har skjedd:

 

- Når vi designet «Mafia II» optimaliserte vi for hver av de tre plattformene som spillet skal kjøre på, for å være sikre på at kjerneopplevelsen blir så bra som den kan. På grunn av dette er det noen forskjeller på de ulike plattformene.

 

 

Og her kommer det interessante partiet av foruminnlegget til 2Ks (nåværende) Senior Manager of Interactive Marketing:

 

- Når det gjelder PS3-versjonen vil jeg gjerne oppklare rundt et par poenger som dere har spurt om: Det vil ikke være høydetaljert gress eller store pøler av blod. Tekstiler i bevegelse er mindre utpreget enn for eksempel i PC-versjonen, og den utseendemessige gjengivelsen i demoen er generelt representativt med hva du vil se i fullversjonen av spillet."

 

Skuffende at det i år 2010, er slik at 360 utgaven er så betraktelig mye bedre enn PS3utgaven,

Lenke til kommentar

Det snodige er at Sony alltid har påpekt at PS3 er et hakk bedre enn X360 på hardware siden med sin cell prosessor med 7 kjerner m.m, men alikevel ser vi at flere spill blir "nedgradert" til PS3. Det samme skjedde med Red Dead Redemption. Mindre gress og en rekke andre detaljer.

Jeg er ingen fanboy av noen av konsollene og har muligheten til å velge. Jeg eier 360, PS3 og en Wii, men jeg forstår frustrasjonen til PS3 eierne nå som vi ser mer og mer av dette.

Lenke til kommentar

Det snodige er at Sony alltid har påpekt at PS3 er et hakk bedre enn X360 på hardware siden med sin cell prosessor med 7 kjerner m.m, men alikevel ser vi at flere spill blir "nedgradert" til PS3. Det samme skjedde med Red Dead Redemption. Mindre gress og en rekke andre detaljer.

Jeg er ingen fanboy av noen av konsollene og har muligheten til å velge. Jeg eier 360, PS3 og en Wii, men jeg forstår frustrasjonen til PS3 eierne nå som vi ser mer og mer av dette.

 

 

Det har ikke noe med at en maskin er kraftigere eller svakere, men at PS3 er generelt noe mer vanskelig å programere til en fks X360 som er "veldig" enkelt å porte fra pc. Derfor er det mange spill som kommer ut med dårliger grafikk og ytelse til PS3..har ingen ting med svak eller sterk hardware. Men rettogslett av utviklerne ikke har ressursjer til å bruke ekstra tid på å lære seg å optimalisere PS3 builden...

 

Synd og litt flaut på vegne av utviklerne...

Lenke til kommentar

Syns multiplattform burde dø ut rett og slett. De skal tjene penger men spillene lider pga det.

Mafia har nå alltid vært et PC spill så ingen overraskelse at det er bedre der. Spillet tar jo ibruk DirectX 11 også og ikke minst PhysX.

Blir som å kjøre en Toyota Supra uten turbo spiller man på konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt en screenshot av demoen jeg spilte på den stasjonære PC'en min. Det er kanskje litt teit å stille dette spørsmålet, men kan dere ut ifra bildet se om det blir bedre på PC'en min eller om det er lurest å kjøpe det til konsollene?

 

Nå jeg vet ikke om det er lov å laste opp store bilder, så shout out hvis det må fjernes!

 

utennavnl.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://yfrog.com/juutennavnlp

Lenke til kommentar

Hadde muligens vært bedre om du tok et screenshot fra bybildet, der det er flere detaljer å se på for sammenligning.

 

Men hvis du klarer å kjøre spillet på medium innstillinger med god fps, så kan du liksågodt spare deg noen kroner og gå for pc-versjonen som er billigere enn konsollversjonene.

 

Til AltF4 nedenfor: Der leste du tankene mine. Tenkte jeg skulle si ifra til moderatorene, men du kom meg i forkjøpet. Flink moderator :)

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Det fantes allerede en Mafia 2-tråd når denne ble startet, dessuten er denne feilpostet da spillet kommer på konsoller samt PC, og en diskusjonstråd hører derfor til under "Generell spilldiskusjon".

 

Derfor smeltes disse to trådene sammen.

Endret av AltF4
Spesifiserte innlegget.
Lenke til kommentar

Syns multiplattform burde dø ut rett og slett. De skal tjene penger men spillene lider pga det.

Mafia har nå alltid vært et PC spill så ingen overraskelse at det er bedre der. Spillet tar jo ibruk DirectX 11 også og ikke minst PhysX.

Blir som å kjøre en Toyota Supra uten turbo spiller man på konsoll.

 

PC-spillere som piratkopierer er delvis skyld i dette, siden spill selger bedre (mindre piratkopiering) på konsoll enn de gjør på PC.

Lenke til kommentar

Skal ha det til PS3 samme om det er underlegen versjon fordi jeg allerede har Red Dead på 360en :), vil ikke ha så like spill på 1 plattform!

Kommer nok til å nyte spillet like mye på PS3en så andre maskiner, I couldn't care less about the differences!

Men siden PS3 er veldig dårlig på multiplattformspill så er den ikke dårligst på eksklusivene for det er out of this world av det jeg har sett med flerfoldige titler! Det kan jeg ikke si til andre maskiner desverre, ok uten PC da med Crysis Warhead :w00t:

Lenke til kommentar

Skal ha det til PS3 samme om det er underlegen versjon fordi jeg allerede har Red Dead på 360en :), vil ikke ha så like spill på 1 plattform!

Kommer nok til å nyte spillet like mye på PS3en så andre maskiner, I couldn't care less about the differences!

Vi spiller da ikke multi-platform spill på ps3 for grafikken? Uansett så plager screen tearing meg på nesten samtlige av spillene jeg kjøpte til ps3 <_<

 

De mangler muligheten til innbrudd i husene, det hadde vært morsomt. ^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...