Gå til innhold

Mafia II - Generell Informasjon og Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult å høre, fra GT-videoen som nouse4aname postet, at man har to forskjellige kjøre-moduser å velge mellom. Arcade og realistisk. For meg er feelingen på kjøredelen i åpne spill som dette ganske viktig, så det er godt å vite at jeg kan velge en annen hvis den første ikke tilfredstiller.

 

Dette blir bra!

Lenke til kommentar

Kult å høre, fra GT-videoen som nouse4aname postet, at man har to forskjellige kjøre-moduser å velge mellom. Arcade og realistisk. For meg er feelingen på kjøredelen i åpne spill som dette ganske viktig, så det er godt å vite at jeg kan velge en annen hvis den første ikke tilfredstiller.

 

Dette blir bra!

 

Jepp, enig der. Kommer til å prøve på realistisk først. Likte veldig godt den realistiske kjøringen i Mafia. Men det var også noen bratte bakker jeg ikke kom meg opp, så da måtte jeg rygge tilbake og ta fart. Så kanskje litt rart ut :p

 

 

 

Har noen info om man kan kjøre ut av byen alà GTA SA ?

 

Det var noe jeg virkelig savnet i GTA 4... Tumleplass :D

 

Tenker du slik at du havner i landområder og slikt? Det var ivertfall slik i Mafia, så regner med det blir slik i Mafia II også.

 

Lurer på hvor stor byen og kartet i Mafia II er i forhold til Mafia. Noen som vet?

 

Edit: Fant denne ivertfall. Byen vil bli 1/3 av GTA IV. http://www.digitalbattle.com/2010/04/21/2k-games-mafia-ii-city-is-13-the-size-of-gta-4s/

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Så du mener jeg bør investere i ratt og pedaler før jeg prøver igjen?

 

Slett ikke nødvendig. Med siste patch kan du justere vanskelighetsnivået på racet, og på Easy burde det ikke være noe problem. Jeg sleit litt på normal. Vanskelig å kjøre 5 runder uten en eneste seriøs feil når bilen så lett spinner rundt, eller havner på taken i en viss S-kombinasjon (kjør rett fram i midten der bruker å gå bra).

Lenke til kommentar

Vurderer å bestille fra spaceworld. Der har de Nordic Limited Edition til pc for bare 299. Noen som har noen dårlige erfaringer med butikken, eller som vet av bedre plasser å bestille denne versjonen fra?

 

Har forresten startet opp Mafia 1 igjen for å varme opp til oppfølgeren. Det holder fortsatt imponerende høy standard, til så gammelt å være.

 

Har aldri forhåndsbestilt noe fra spaceworld, så vet ikke hvordan det er der. Men har veldig gode erfaringer med platekompaniet.no. De selger den til samme pris. Heter Nordic Bonus Edition der, men inneholder akkurat det samme ser det ut som. http://www.platekompaniet.no/Spill.aspx/SPILL/PC/Mafia_II_-_Nordic_Bonus_Edition/?id=MAFIA2PC

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt hos Spaceworld flere ganger, dog via butikk, men de har hatt spillet til release hver gang for meg. Har ikke noe erfaring med nettbutikken til spaceworld, men de har jo gjort store endringer det siste året så tror de er interessert i å yte god service.

 

Husker jeg alltid ble stående fast i kirka på Mafia. var et genialt spill. Den racerbanen var ikke altfor ille når man ble vant med tap tap måten å styre på.. etter endel prøv og feil de første gangene klarte jeg det stort sett på første forsøk neste gang ;)

 

Skal ha Mafia 2 til ps3, gleder meg. Ikke så lenge til nå :D

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt hos Spaceworld flere ganger, dog via butikk, men de har hatt spillet til release hver gang for meg. Har ikke noe erfaring med nettbutikken til spaceworld, men de har jo gjort store endringer det siste året så tror de er interessert i å yte god service.

 

Husker jeg alltid ble stående fast i kirka på Mafia. var et genialt spill. Den racerbanen var ikke altfor ille når man ble vant med tap tap måten å styre på.. etter endel prøv og feil de første gangene klarte jeg det stort sett på første forsøk neste gang ;)

 

Skal ha Mafia 2 til ps3, gleder meg. Ikke så lenge til nå :D

 

Hvorfor i allverden gå glipp av all physx kosen man kan få på PC versjonen istedet?

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt hos Spaceworld flere ganger, dog via butikk, men de har hatt spillet til release hver gang for meg. Har ikke noe erfaring med nettbutikken til spaceworld, men de har jo gjort store endringer det siste året så tror de er interessert i å yte god service.

 

Husker jeg alltid ble stående fast i kirka på Mafia. var et genialt spill. Den racerbanen var ikke altfor ille når man ble vant med tap tap måten å styre på.. etter endel prøv og feil de første gangene klarte jeg det stort sett på første forsøk neste gang ;)

 

Skal ha Mafia 2 til ps3, gleder meg. Ikke så lenge til nå :D

 

Hvorfor i allverden gå glipp av all physx kosen man kan få på PC versjonen istedet?

 

PS3 har Nvidia grafikk-kort med støtte for PhysX (se link under). Xbox 360 derimot med sitt ATI kort har begrenset støtte.

MEN iflg noen artikler vil PC versjonen få en "grundigere" integrering av PhysX pluss "APEX clothing" og partikkel effekter. I tillegg får PC versjonen støtte til Nvidias 3D Vision.

 

"The integration of PhysX and NVIDIA APEX technology, including the APEX Clothing and Particle modules, enable the city and personalities of Empire Bay to truly come alive on Windows PC. The NVIDIA APEX Clothing module allows for more dynamic movement in clothing, making in-game characters even more realistic and reactive to environmental conditions. With the implementation of NVIDIA APEX Particles, players are engulfed in lifelike explosions that are bigger and brighter, including weapon fragments, in-game debris and destructible environments that are amplified in both quantity and realism through the integration of APEX Particles. For example, a pistol fired into a glass pane will emit hundreds of glass shards; a shotgun blasted through a wooden landing will splinter the wood; and a Tommy Gun will chip into a brick or stone wall to methodically fracture and break it into pieces."

 

http://www.nvidia.com/object/io_1237287245570.html

Endret av Raggz
Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt hos Spaceworld flere ganger, dog via butikk, men de har hatt spillet til release hver gang for meg. Har ikke noe erfaring med nettbutikken til spaceworld, men de har jo gjort store endringer det siste året så tror de er interessert i å yte god service.

 

Husker jeg alltid ble stående fast i kirka på Mafia. var et genialt spill. Den racerbanen var ikke altfor ille når man ble vant med tap tap måten å styre på.. etter endel prøv og feil de første gangene klarte jeg det stort sett på første forsøk neste gang ;)

 

Skal ha Mafia 2 til ps3, gleder meg. Ikke så lenge til nå :D

 

Elsket det kirkeoppdraget :) Iallfall når jeg fant ut hvor jeg skulle gå i starten, var litt pes å komme seg unna purken. Personlig kunne jeg ikke fordra det "stealth" oppdraget hos den rike fyren. Tok en halv evighet å vandre rundt å smadre balltreet i hodet på folk, og bare en liten feil og du måtte starte helt på nytt. Uten mulighet for a lagre noe sted. Husker første gang jeg endelig kom meg inn i huset usett, og da kom den hersens dama og skreik noe jævlig, og plutselig var det shootout rundt noen hjørner.

 

Når jeg spilte gjennom for noen måneder siden gjorde jeg en feil med den fyren på gazeboen (eller hva det nå heter) og alle andre kom etter meg. Overlevde såvidt med 5 helse eller noe sånt og spaserte så inn i huset, med lik overalt utenfor. :whistle:

 

Blir veldig spennende å se om 2-ern klarer å følge opp. Forventningene er skutt gjennom taket vertfall.

Lenke til kommentar

Hey, jeg lurte på om noen kunne forklare forskjellen på Mafia 2: Nordic Bonus Edition og Mafia 2: Collectors Edition?

Har skjønt at nordic edition er en slags pre order versjon, men har collectors edition det samme som nordic edition plus noe mer eller?

 

Help :D

 

Noen som vet hvor de selger collectors edition på nettet? Eneste stedet jeg har funnet er cdon.com, de har det ikke på gamezone...

 

Hvordan er det og forhåndsbestille fra cdon.com? :)

 

uff...mye uoversiktelige spørsmål her...please forgive me.

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig litt lettet over at Mafia 2 er et fullblods singleplayer-spill. Da kan hele teamet fokusere på å lage et fantastisk og uforglemmelig singleplayer-spill uten å bli forstyrret av at det må ha en multiplayer-bit også. Kan selvfølgelig være at det hadde vært kjempegøy med multiplayer, men jeg personlig er ivertfall glad for at det ikke har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...