Gå til innhold

Den Store og Lovlige Tråden for Piratkopiering


-ErlendA-

Er du for eller mot piratkopiering?  

2 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot piratkopiering?

    • For
      101
    • Mot
      33
    • Ingen formening
      29


Anbefalte innlegg

@ErlendA: Jeg synes det er i drøyeste laget, ja, men det er også tåpelig og dumt av henne å gjøre. Hun tjener jo ikke noe på det. Jeg håper du ikke er så trangsynt at du ikke skjønner dette.

 

Når det er satt en fartsgrense på riksveien, så kjører alle i 110 i stedet for 70. Det gjør vi fordi alle andre gjør det.

 

Hun har ikke gjort noe galt. Hun har bare hoppet på bølgen. Dessuten har hun hoppet på bølgen som får musikkbransjen til å endelig kaste CD-plater på søppelhaugen. Du som ikke blandet deg inn i dette kommer fornøyd til å kjapt skaffe deg en film lovlig fra nettet, eller spille av musikk i FLAC format fordi du betalte litt ekstra, og jeg betalte kun for å spille av musikken uten å erklære meg selv som eier.

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit, ikke ingen. men få. Jeg har hørt at kun 20% av salget går til artisten. Kanskje ikke dette stemmer, men om det gjør det er det merkelig. Det er plateselskapene som er den stygge ulven her. Det er de som kjemper en tapt kamp mot folket og teknologien, istedet for å lete etter ordentlige løsninger på problemet. Om plateselskapene virkelig forsøkte er jeg sikker på at de kunne klart å finne en løsning på problemet, noe de tydeligvis ikke gidder.

Lenke til kommentar
Piratkopiering er ikke å stjele. Piratkopiering er å kopiere noe. Om jeg stjeler en lampe fra deg, mister du den. Om jeg kopierer en lampe fra deg, er det ingen som mister den.

Fortsett den tankerekken og se hvor langt du kommer i livet før noen gir deg et tupp bak. Jeg vil tippe det ikke er så langt. Selv om eieren av sangen ikke direkte mister verken produkt eller penger bryter du likevel loven. Åndsverkloven. Du har ikke lov til å kopiere andre personers arbeid.

 

Hvordan hadde du følt deg om du fant ut at en fyr i klassen din hadde ordrett kopiert eksamensoppgaven din som du hadde strevet med i flere timer og fått samme karakter som deg? Det er jo selvfølgelig ditt arbeid han har levert inn og som han selv bruker.

Lenke til kommentar
Piratkopiering er ikke å stjele. Piratkopiering er å kopiere noe. Om jeg stjeler en lampe fra deg, mister du den. Om jeg kopierer en lampe fra deg, er det ingen som mister den.

Fortsett den tankerekken og se hvor langt du kommer i livet før noen gir deg et tupp bak. Jeg vil tippe det ikke er så langt. Selv om eieren av sangen ikke direkte mister verken produkt eller penger bryter du likevel loven. Åndsverkloven. Du har ikke lov til å kopiere andre personers arbeid.

Riktig, men de taper ikke på det.

 

Edit: Nå gjentok jeg bare inlegget ditt..

 

Du hadde ikke det, Benny? Da fortjener du å leve resten av livet ditt uten å høre på musikk, noen gang.

I has Spotify. :p

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Det er plateselskapene som er den stygge ulven her. Det er de som kjemper en tapt kamp mot folket og teknologien, istedet for å lete etter ordentlige løsninger på problemet. Om plateselskapene virkelig forsøkte er jeg sikker på at de kunne klart å finne en løsning på problemet, noe de tydeligvis ikke gidder.

 

Hvordan vet du det? Dette kan du umulig vite noenting om. For alt du vet kan det hende at plateselskapene jobber iherdig med å finne opp en type fil som ikke kan kopieres (eksempelvis).

Lenke til kommentar

Lakus, det er en ganske stor forskjell. Klassekameraten min bruker oppgaven min til å få en bedre karakter på eksamen.

 

Jeg skal ikke selge musikken min for å tjene penger, altså bruker jeg den ikke for å fremme meg selv, slik som klassekameraten min gjør med min eksamensoppgave.

Lenke til kommentar
Det er plateselskapene som er den stygge ulven her. Det er de som kjemper en tapt kamp mot folket og teknologien, istedet for å lete etter ordentlige løsninger på problemet. Om plateselskapene virkelig forsøkte er jeg sikker på at de kunne klart å finne en løsning på problemet, noe de tydeligvis ikke gidder.

 

Hvordan vet du det? Dette kan du umulig vite noenting om. For alt du vet kan det hende at plateselskapene jobber iherdig med å finne opp en type fil som ikke kan kopieres (eksempelvis).

 

De kommer aldri til å klare det. Sony trodde Blu-ray ikke kunne kopieres før 2020 og gjett hva pirater har klart?

Lenke til kommentar

Feil tråd. Men når jeg er her så er jeg for piratkoipiering til film industrien kommer med et bedre tilbud. Jeg er bare for kopiering av film. Jeg kan også godkjenne kopiering av spill for de med strenge foreldre (meg). Og de som vil ha meng spill men ikke har råd til 10 spill i året.

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...