Sjokoladefisk Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Har nettop kjøp en pakke med alle tre gothic spillene, men er usikker på om jeg skal åpne det og spille, eller levere tilbake og få pengene igjen. Så er gothic bra? Har i det siste kjøpt en god del gamle Rollespill, men mange ut av de gikk jeg lei av fort, og likte de bare ikke spesielt godt. Er redd for at jeg har gjort samme tabbe igjen.
Crazy Joe Davola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Gothic 2 skal visst være fantastisk bra har jeg hørt, men har selv aldri fått testet det. Tror det ligger en demo ute et eller annet sted. Har kun spillt Gothic 3, men det synes jeg er fantastisk bra. Men vær obs på at det er mange bugs i Gothic 3, så du må patche det, og noen bugs vil være igjen selv etter patching.
Terje_P Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Spillene er artige, men kreves en del lapping og krafig pc, før de kan spilles brukbart. Hvertfall nr 3 og tilleggspakken.
GrinderX9 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Kan absolutt anbefall Gothic spillene! Gothic 2 er det beste av de 3. Tror kanskje Gothic 2 er den beste spill opplevelsen jeg noen gang har hatt. gothic 1 har en god historie, men knotete kontroller og tenknisk ganske mye dårligere enn 1. 3 er ganske bugete, men et helt ok spill.
Nether Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 (endret) De er helt geniale. Har ikke spilt gjennom hele eneren, men den er bra for sin tid, det er sikkert. Gothic 2 er en av mine aller beste spillopplevelser. Utrolig fin verden å utforske. Synes ikke grafikken er ille nå en gang. Mye interessant å finne, kampsystemet er ok, men ikke fantastisk. Har ikke spilt tilleggspakken til den, men har hørt det er best å vente til man har spilt gjennom spillet en gang i hvert fall. Selv har jeg spilt Gothic 2 mange ganger. Er så mye å finne, og man kan velge tre "yrker" hvilket gjør at man får tre ganske ulike opplevelser. Det er tydelig at verden er gjort med hånd, ikke noen generiske parker her *host*Oblivion*host*. Gothic 3 er helt grei. Veldig beryktet for bugs, men hos meg krasjet det bare to-tre ganger, og det eneste problemet jeg hadde med det var lange loadetider. Det er et sjansespill, men slik er det alltid. Spilte f.eks. Oblivion på samme tiden, og det krasjet konstant (til jeg fikk meg ny PC). Spillet jeg er hektet på nå, King's Bounty, krasjet i annenhver kamp en periode til jeg fikk fikset det. Irriterende, men sånn er det nå med spill. Anbefaler deg uansett å spille alle tre. Ha det gøy. Misunner deg opplevelsen av å spille Gothic 2 for første gang. Endret 13. mars 2009 av Nether
Breathe Fresh Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Klarer ikke legge igjen like godt inntrykk som Nether Men syns du absolutt bør spille Gothic serien! Er en av de bedre rollespillene der ute. Har bare prøvd Gothic 3, var en del buggs, spillet klikket aldri, men kunne fryse noen ganger, ikke ofte. Syns Gothic 3 var kjempe morsomt og hører Gothic 2 skal være enda bedre. Nether har fantastisk spillsmak så om hun sier det er verdt å prøve så er det sannsyneligvis det
Sjokoladefisk Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 Kan ikke se intro cinematic på gothic 2 gold, skjermen er svart, men jeg kan høre lyden. eller ser det ut som at alt annet virker. Hvordan kan jeg fikse det? :/
GrinderX9 Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 De er helt geniale. Har ikke spilt gjennom hele eneren, men den er bra for sin tid, det er sikkert.Gothic 2 er en av mine aller beste spillopplevelser. Utrolig fin verden å utforske. Synes ikke grafikken er ille nå en gang. Mye interessant å finne, kampsystemet er ok, men ikke fantastisk. Har ikke spilt tilleggspakken til den, men har hørt det er best å vente til man har spilt gjennom spillet en gang i hvert fall. Selv har jeg spilt Gothic 2 mange ganger. Er så mye å finne, og man kan velge tre "yrker" hvilket gjør at man får tre ganske ulike opplevelser. Det er tydelig at verden er gjort med hånd, ikke noen generiske parker her *host*Oblivion*host*. Gothic 3 er helt grei. Veldig beryktet for bugs, men hos meg krasjet det bare to-tre ganger, og det eneste problemet jeg hadde med det var lange loadetider. Det er et sjansespill, men slik er det alltid. Spilte f.eks. Oblivion på samme tiden, og det krasjet konstant (til jeg fikk meg ny PC). Spillet jeg er hektet på nå, King's Bounty, krasjet i annenhver kamp en periode til jeg fikk fikset det. Irriterende, men sånn er det nå med spill. Anbefaler deg uansett å spille alle tre. Ha det gøy. Misunner deg opplevelsen av å spille Gothic 2 for første gang. Har du ikke spilt tilleggspakken kan du glede deg STORT! Det er nesten som å få første gang du spilte Gothic 2 følelsen helt på nytt
Sjokoladefisk Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 (endret) Prøvde Gothic en liten stund, men førsteinntrykket av spillet er ikke så bra, kommer sikkert til og prøve det mere senere. Prøvd gothic 2 en stund nå også, og det likte jeg veldig godt, men det er veldig vanskelig Noen ting jeg lurer på i gothic 2, har det noe og si hvilken retning jeg slår i med nærkamp våpen? eller er det bare og trykke tilfeldig på pil tastene? Og når jeg bruker bue, så bommer jeg ofte, er det tilfeldig om jeg treffer, eller gjør noe noe galt? Og hvordan kan man springe? klarte og springe kjempefort en stund, men ikke sikker på hvordan jeg gjorde det. Lurer på om jeg gjør noe veldig feil, eller om spillet bare er sykt vanskelig, kom meg inn i byen på gothic 2, der blir jeg stoppet av en fyr som skal ha betalt 50 gull, vist ikke dreper han meg. og gjøre motstand er da veldig vanskelig, han kan drepe meg på 1 slag :/ Intro cinematic funker enda ikke, hører lyden, men skjermen er svart. så introen på youtube, forhåpentligvis er det ikke flere cinematics i spillet da Endret 14. mars 2009 av sjokoladefis
Sjokoladefisk Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 (endret) Nvm, dobbelpost med et uhell. Endret 14. mars 2009 av sjokoladefis
Stifi Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Quoter seg selv faktisk. Så lenge de dør av slagene dine, har det ikke mye å si.
GrinderX9 Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Prøvde Gothic en liten stund, men førsteinntrykket av spillet er ikke så bra, kommer sikkert til og prøve det mere senere. Prøvd gothic 2 en stund nå også, og det likte jeg veldig godt, men det er veldig vanskelig Noen ting jeg lurer på i gothic 2, har det noe og si hvilken retning jeg slår i med nærkamp våpen? eller er det bare og trykke tilfeldig på pil tastene? Og når jeg bruker bue, så bommer jeg ofte, er det tilfeldig om jeg treffer, eller gjør noe noe galt? Og hvordan kan man springe? klarte og springe kjempefort en stund, men ikke sikker på hvordan jeg gjorde det. Lurer på om jeg gjør noe veldig feil, eller om spillet bare er sykt vanskelig, kom meg inn i byen på gothic 2, der blir jeg stoppet av en fyr som skal ha betalt 50 gull, vist ikke dreper han meg. og gjøre motstand er da veldig vanskelig, han kan drepe meg på 1 slag :/ Intro cinematic funker enda ikke, hører lyden, men skjermen er svart. så introen på youtube, forhåpentligvis er det ikke flere cinematics i spillet da Gothic 1 er såpass utdatert nå ja, er nok lettere å starte med gothic 2 (som også er et mye bedre spill). Hmm om jeg ikke husker feil så slår du til den samme rettningen som som du trykker med piltasten, om du trykker bakover\nedover piltasten så blokker du slag. Tilfeldig om du bommer med bue ja, du må trene for å bli bedre\få større sjangs til å treffe med bue. Husker ikke hvordan man springer, er ikke det bare å holde inn shift eller noe, men det er jo bare å gå inn på control setupen for å sjekke. Men du kan ikke løpe evig, man blir sliten etter en stund. Men du kan også trene stanima for å kunne løpe lenger (tror jeg, husker ikke helt, en stund siden sist jeg spilte). Gothic er ikke som mange andre spill, hvor ting begynne lett og blir vanskligere og vanskligere. Du kan gå hvor du vil og lette og vansklige fiender er over alt, møter du en vanskelig fiende så løp. Det er 3-4 forskjellige måter å komme inn i byen på. Du kan ta små jobber på gården som er rett før byen for å tjene litt penger. Snakk med folk, da får du ledetråder til hva og hvordan man gjør ting. Ikke gi opp selv om det er vansklig, gothic 2 er et fantastisk spill når man først kommer inn i det
Sjokoladefisk Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Skrevet 15. mars 2009 (endret) Hvordan får jeg strenght og dextery og slikt? har ikke nok strenght til og bruke noen våpen, bare noen få veldig dårlige våpen jeg kan bruke. Og er det noen form for sneak attack eller pickpocket? eller er bare sniking for og komme seg forbi fiender og folk? Endret 15. mars 2009 av sjokoladefis
GrinderX9 Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Hvordan får jeg strenght og dextery og slikt? har ikke nok strenght til og bruke noen våpen, bare noen få veldig dårlige våpen jeg kan bruke.Og er det noen form for sneak attack eller pickpocket? eller er bare sniking for og komme seg forbi fiender og folk? det er i alle fall pickpocket. Strenght og dexterety og slikt er det div folk rundt om kring som kan lære deg. Om du blir medlem av militian i byen er det i alle fall noen av soldatene der som kan lære deg det. Men det er mange andre som kan det også. Når du går opp i level får du learning points du kan bruke til å bli bedre med våpen og strenght osv. Men du kan bare bruke poengene hos folk som trener deg i de forskjellige egenskapene.
Tørriss Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Hvordan får jeg strenght og dextery og slikt? har ikke nok strenght til og bruke noen våpen, bare noen få veldig dårlige våpen jeg kan bruke.Og er det noen form for sneak attack eller pickpocket? eller er bare sniking for og komme seg forbi fiender og folk? det er i alle fall pickpocket. Strenght og dexterety og slikt er det div folk rundt om kring som kan lære deg. Om du blir medlem av militian i byen er det i alle fall noen av soldatene der som kan lære deg det. Men det er mange andre som kan det også. Når du går opp i level får du learning points du kan bruke til å bli bedre med våpen og strenght osv. Men du kan bare bruke poengene hos folk som trener deg i de forskjellige egenskapene. Et annet tips: Hold deg til en spesialisering i begynnelsen av spillet. Selv anbefaler jeg deg å joine Militia'en slik at du senere blir en Paladin. Det er en av de enkleste å starte med for nybegynnere. Som nevnt over så kan du kjøpe strength osv fra trenere for de poengene man får hver gang man går opp i level. Skaff deg Alchemy - dritbra. kan lage potions som permanent øker styrke osv.
Sjokoladefisk Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Skrevet 15. mars 2009 Er det klasser i spillet? isåfall, når får jeg velge en? Når jeg starter spillet, står det "gothic 2 night of the raven" jeg har gothic 2 gold, så jeg tror jeg spiller med expansion pakken, hva er forskjellene da?
GrinderX9 Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Er det klasser i spillet? isåfall, når får jeg velge en?Når jeg starter spillet, står det "gothic 2 night of the raven" jeg har gothic 2 gold, så jeg tror jeg spiller med expansion pakken, hva er forskjellene da? Ikke klasser direkte. Du kan velge tre ruter, som militia\Paladin, rouge som er leie soldater på en gård, den siste er Magiker. Du kan velge en av disse når du vil, men da må du finne de forskjellige stedene og snakke med folk for å finne ut hva du skal gjøre. Med Gold utgaven spiller du med expansion ja. Forskjellen er at det er en ekstra verden du kan besøke i løpet av spillet, samt MASSE nye quest og folk du kan møte, samt våpen spels og lignende. Mer av alt med andre ord, vankelighets graden er også høyere.
JoanTheMan Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Gotic spillene er kjempe bra, koster ikke noe nå om dagen, kjøp dem!
Keylar Skrevet 28. mars 2009 Skrevet 28. mars 2009 Gothic 2 er den beste rpg opplevelsen jeg har hatt. Kanskje ikke så veldig voldsomt når det kommer fra en slaka pung som meg, men har bare god ord om 2'rn ihvertfall. Ufattelig god stemning å endelig komme seg opp i rekkene i det spillet .
Nether Skrevet 28. mars 2009 Skrevet 28. mars 2009 Fikk plutselig sånn lyst til å spille Gothic 3 igjen i dag så laster ned den nye community patchen nå. Den er gedigen må jeg si. :o Burde jo fått spilt Night of the Raven en gang, men jeg har jo fullført historien i Gothic 2, mens jeg aldri har fått fullført Gothic 3 så jeg fikk lyst til å prøve å få spilt gjennom det. Har alltid endt opp med å kjøpe andre spill hver gang jeg har prøvd. Noen andre som skal ta opp Gothic 3 igjen nå som den nye patchen er ute?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå