Gå til innhold

Den "store" achievement-tråden


Erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bionic Commando kan være frustrerende vanskelig. Husker jeg begynte på den hardeste vanskelighetsgraden, men det var kun fordi jeg trodde det var easy :p Etter ca en times spill synes jeg det var blitt utrolig vanskelig, fiendene tålte for mye, jeg gikk tom for ammo og tålte lite. Skjønte ingenting hvorfor, jeg spillte jo på easy tenkte jeg. Så da jeg fant ut at det absolutt ikke var easy jeg spillte på, begynte jeg heller på nytt på easy. Er glad for det. Men at du klarte spillet på den vanskeligste graden står det respekt av. Det hadde aldri jeg klart.

Lenke til kommentar

Rundet nettopp Dead Space på ”impossible”-vanskelighetsgraden (Epic Tier 3 Engineer). Brukte ikke rent få timer på dette, og døde selvfølgelig så mange ganger at jeg for lengst har mistet tellingen. Likevel hadde jeg i grunn forventet at dette skulle være langt vanskeligere, spesielt med tanke på bossene. Gav den siste av dem juling på første forsøk, og synes i grunn ikke den bød på mer utfordring enn den gjorde på ”hard”. Tok dessuten One Gun-achievementet i samme slengen; med andre ord spilte jeg fra start til slutt uten av å benytte meg av andre våpen enn Plasma Cutteren, som jeg forøvrig synes er det mest pålitelige våpenet i spillet.

Lenke til kommentar

Rundet nettopp Dead Space på ”impossible”-vanskelighetsgraden (Epic Tier 3 Engineer). Brukte ikke rent få timer på dette, og døde selvfølgelig så mange ganger at jeg for lengst har mistet tellingen. Likevel hadde jeg i grunn forventet at dette skulle være langt vanskeligere, spesielt med tanke på bossene. Gav den siste av dem juling på første forsøk, og synes i grunn ikke den bød på mer utfordring enn den gjorde på ”hard”. Tok dessuten One Gun-achievementet i samme slengen; med andre ord spilte jeg fra start til slutt uten av å benytte meg av andre våpen enn Plasma Cutteren, som jeg forøvrig synes er det mest pålitelige våpenet i spillet.

 

Hmm, jeg prøvde. Men det som skjedde var at når jeg kom til den greia som spretter ut av veggen og prøver å dra deg inn igjen, hadde jeg bare 6 skudd igjen, ingen sjanse til å gå tilbake heller. Og dette var kapittel 4, så da gav jeg opp... AAAAALTfor lite ammo...

Lenke til kommentar
Hmm, jeg prøvde. Men det som skjedde var at når jeg kom til den greia som spretter ut av veggen og prøver å dra deg inn igjen, hadde jeg bare 6 skudd igjen, ingen sjanse til å gå tilbake heller. Og dette var kapittel 4, så da gav jeg opp... AAAAALTfor lite ammo...

Akkurat det har jeg full forståelse for. Hemmeligheten bak å komme seg gjennom spillet på denne vanskelighetsgraden er hovedsaklig oppgradering av ett (til nød to) favorittvåpen, samt hamstring av ammunisjon til dette. Selv solgte jeg systematisk unna alt annet av gjenstander, og handlet Plasma Cutter-skudd for alle penga. Men selv når man benytter seg av denne strategien er mangel på ammunisjon et konstant problem.

 

For meg var ikke problemet hånda som kommer ut av veggen, men..

 

 

...delen hvor man må holde Nicole i live mens hun fikler med et kontrollpanel i kapittel sju. Gikk garantert med et tosifret antall forsøk der.

 

Lenke til kommentar
Hmm, jeg prøvde. Men det som skjedde var at når jeg kom til den greia som spretter ut av veggen og prøver å dra deg inn igjen, hadde jeg bare 6 skudd igjen, ingen sjanse til å gå tilbake heller. Og dette var kapittel 4, så da gav jeg opp... AAAAALTfor lite ammo...

Akkurat det har jeg full forståelse for. Hemmeligheten bak å komme seg gjennom spillet på denne vanskelighetsgraden er hovedsaklig oppgradering av ett (til nød to) favorittvåpen, samt hamstring av ammunisjon til dette. Selv solgte jeg systematisk unna alt annet av gjenstander, og handlet Plasma Cutter-skudd for alle penga. Men selv når man benytter seg av denne strategien er mangel på ammunisjon et konstant problem.

 

For meg var ikke problemet hånda som kommer ut av veggen, men..

 

 

...delen hvor man må holde Nicole i live mens hun fikler med et kontrollpanel i kapittel sju. Gikk garantert med et tosifret antall forsøk der.

 

slo ihjel en god del innimellom,så ammo hadde jeg forsåvidt nok av.Hadde rundet spillet flere ganger på forskjellige vanskelighetsnivåer så visste mye om fiendene,taktikk etc på forhånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rundet nettopp Dead Space på ”impossible”-vanskelighetsgraden (Epic Tier 3 Engineer). Brukte ikke rent få timer på dette, og døde selvfølgelig så mange ganger at jeg for lengst har mistet tellingen. Likevel hadde jeg i grunn forventet at dette skulle være langt vanskeligere, spesielt med tanke på bossene. Gav den siste av dem juling på første forsøk, og synes i grunn ikke den bød på mer utfordring enn den gjorde på ”hard”. Tok dessuten One Gun-achievementet i samme slengen; med andre ord spilte jeg fra start til slutt uten av å benytte meg av andre våpen enn Plasma Cutteren, som jeg forøvrig synes er det mest pålitelige våpenet i spillet.

 

Grattis!

Var et av de gøyeste achievementene jeg har gjort :D

 

666 hit combo, all virgil comments og punish/absolve all shades på Dante's Inferno, var litt sur jeg ikke fikk for relics, men heldigvis er det ikke et langt spill.

Lenke til kommentar

Bionic Commando kan være frustrerende vanskelig. Husker jeg begynte på den hardeste vanskelighetsgraden, men det var kun fordi jeg trodde det var easy :p Etter ca en times spill synes jeg det var blitt utrolig vanskelig, fiendene tålte for mye, jeg gikk tom for ammo og tålte lite. Skjønte ingenting hvorfor, jeg spillte jo på easy tenkte jeg. Så da jeg fant ut at det absolutt ikke var easy jeg spillte på, begynte jeg heller på nytt på easy. Er glad for det. Men at du klarte spillet på den vanskeligste graden står det respekt av. Det hadde aldri jeg klart.

 

Takk for det, men jeg tror sikkert du hadde klart det også uten større problemer dersom du hadde prøvd på nytt etter å ha rundet det en gang. Mye gikk på det å vite hvor checkpointene var, samt å spare all eksplosiv ammo til de tyngre fiendene. Enkelte brett går det også an å bare la fiendene være og løpe/svinge seg forbi.. :)

 

Dersom du fortsatt har spillet vil jeg anbefale deg å prøve en gang til (hvis det ikke er altfor lenge siden du spilte da), ettersom det er en nokså tilfredsstillende achievement - på linje med COD-spillene på Veteran omtrent :)

 

Angående Dead Space på Impossible med bare Plasma Cutter, det er heller ikke så vanskelig som man skulle tro, men veldig tilfredsstillende å ha gjort det. Bare man passer på å få oppgradert alle våpnene på første gjennomspilling så slipper man å tenke på disse (dvs. achievementen for det), og som snkupo sier bare oppgradere Plasma Cutteren og kjøpe ammo til denne på Impossible-gjennomspillingen.

Lenke til kommentar

Jeg har kun passert 40000G, men har nå sluttet å spille hardt å få de achivements, skjønner ikke vitsen med de lengre. Skulle vært noe dypere ala level eller noe slikt :p. Er litt glad jeg har klart å rive meg vekk fra de, var litt hektet før rundt år 2007-2008...

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...