Gå til innhold

Gamer.no: Donasjoner i trange tider?


Anbefalte innlegg

Det er et hyggelig initiativ, men jeg tror nok Gamer lander på bena uten donasjoner.

...ulempen med f.eks SMS er at 50% blir igjen hos operatøren..

Det er nok fremdeles annonseinntekter som er fremtiden, inntill et eller annet kommende Milliard geni kommer opp med noe nytt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hirr hirr. Personlig syns jeg det blir helt feil å donere penger til en side som - tross alt- driver for profitt.

 

Kunne ikke sagt meg mer enig. Misforstå meg rett, jeg er glad for at gamer.no finnes, men å sponse med penger er helt uaktuelt. De klarer nok greit å få reklameinntekter.

Lenke til kommentar
Hirr hirr. Personlig syns jeg det blir helt feil å donere penger til en side som - tross alt- driver for profitt. Nå er riktignok Gamer.no en av de snillere i bransjen hva det angår, men likevel. Om noe foreslår jeg heller at de åpner for abonnering på siden, mot ingen reklame - det kan jeg derimot være villig til å betale for. Slik støtter man siden, og Gamer blir sikret litt ekstra inntekt.

 

 

Tanken er god den, men om man kan abonnere for å slippe reklame, så mister vel gamer.no noe av inntekten på den biten.

Eller? Vet ikke helt hvordan dette fungerer, men det virker i hvert fall logisk for meg.

Lenke til kommentar

Jeg tror et abonnement på, la oss si, 30kr i måneden, gir mer penger i kassa enn hva en gjennomsnittlig bruker genererer gjennom reklame i løpet av en måne. Hvert fall om vedkommende aldri trykker på noen av de.

 

Correct me if I'm wrong.

 

Om tallet hadde vært så høyt, ville gamer, med et gjennomsnitt på 100 000 lesere fått 3 millioner kroner i måneden. Jeg husker dog ikke hvor mange unike lesere gamer.no hadde, men fordelt over hele .tek hadde de relativt mange. Så de tjener nok ikke rare greiene pr. individ.

Lenke til kommentar

For å begynne med donasjoner og abonnementer må et forum ha mye mer ekslusivt innhold enn dette. Alt som skrives finnes på tusenvis av andre forum og nettsteder som er like tilgjengelig. Gamer.no kommer sikkert ikke til å slite med å få hjulene til å gå rundt så lenge det er masse brukere og godt innhold slik som det er i dag, forundrer meg mye om ingen er interessert i reklamere litt på denne siden etterhvert.

Lenke til kommentar

gir man penger er det selvsagt greit og få noe igjen for det, feks reklamefri side. Så abonnement ville vært en god løsning synes jeg bare det ikke blir for dyrt. SMS varsling er heller ingen dårlig ide. Men om de skal sitte igjen med noe kan det fort bli dyrt siden opperatøren også skal ha penger.

 

Når det gjelder donere penger til siden er det jo ikke værre enn at de som ikke ønsker bare lar vær og gi Gamer.no sine penger.

Lenke til kommentar

Fjern reklamen, og jeg betaler gjerne 50 kroner i måneden. Dette er nok mer enn jeg genererer ved å trykke på deres reklame. Når det gjelder eksklusivt innhold til betalende brukere er jeg imot dette. Jeg ønsker at alle skal få tilgang til innholdet på Gamer.no, og ikke bare utvalgt deler. Tror mange deler mitt synspunkt på dette ;).

Lenke til kommentar

Alle brukere burde ha tilgang på de samme nyhetene, men de som betaler kan få reduser/fjernet reklame. Det er nå jeg for. :) (ville glatt ha betalt 50,- måneden for noe sånt, gjerne via mobilabonnementet, men finner ofte greie tilbud hvis dere får til samme reklamer som TEK nettverket har :) )

Lenke til kommentar

Er det trange tider da?

 

Vet server kostnader neppe er billige, men siden kom jo raskt opp og har så langt ikke vist noe økonomiske problemer.

 

Men jeg har ikke hatt noe imot å hatt valget om jeg ville gi penger eller ikke... jeg synes å ha valget om å donere kunne vært greit.

Men betalende medlemskap blir litt for mye, et stort pluss er jo at Gamer.no er gratis.

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Et par heltidsansatte + freelancere koster nok mer enn dere tror.

 

Men jeg er usikker på om en abonnementløsning er en god idee. Det meste på nettet er gratis, og slik er kulturen. Er redd det er alt for få medlemmer her inne som er dedikerte-gamer.no'ere.

 

Men dette tror jeg det er folk som har kotnroll på :)

Lenke til kommentar
Men om man bruker AdBlock så får ikke Gamer.no noen inntekter for annonsene, og det er vel ikke akkurat å støtte er det vel? ;)

blocking av reklame FTW! Hater derre dritten som ødelegger hele jævla siden! :angry:

 

vwaudiclub har jo også betalende medlemskap og de har da ikke så lite community heller (men der MÅ man betale for å f.eks bruke hele forumet). Kunne nok betalt 50kr måneden for å hjelpe der i de trange tider.

Koster 400 kr året for VACN-medlemskap. Men da er det jo ikke bare forumet man får tilgang til. :)

Lenke til kommentar
Jeg tror et abonnement på, la oss si, 30kr i måneden, gir mer penger i kassa enn hva en gjennomsnittlig bruker genererer gjennom reklame i løpet av en måne. Hvert fall om vedkommende aldri trykker på noen av de.

Du glemmer at den gjennomsnittlige gamer.no-brukeren ikke kommer til å betale. Det er de som er skikkelig aktive brukere.

Lenke til kommentar
Jeg tror et abonnement på, la oss si, 30kr i måneden, gir mer penger i kassa enn hva en gjennomsnittlig bruker genererer gjennom reklame i løpet av en måne. Hvert fall om vedkommende aldri trykker på noen av de.

Du glemmer at den gjennomsnittlige gamer.no-brukeren ikke kommer til å betale. Det er de som er skikkelig aktive brukere.

Det er vel det som er problemet. Men så vidt jeg vet, så har vel Gamer.no alltid vært gratis, og da tenker jeg at de fortsetter med den tradisjonen.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt muligheten til å donere litt til gamer.no da mot en gode som feks. mobilvarsling som er en utrolig god idè!

 

Mange her inne er under 18 og det er få av disse som har Visa, så noe via mobil ville nok vært enklere.

Gamereactor.no har en mulighet hvor man betaler penger for å melde seg inn i GameReactor Club, og der kan man laste ned demoer, spilloppdateringer,pathcer (ekslusive), man slipper annonser og man får et lite symbol som viser at man har betalt.

 

Dette syntes jeg er en flott idè og jeg skulle gjerne hatt muligheten til å gi bort noen kroner!

 

:)

Lenke til kommentar

Greia med å sette opp abonnement er at man må gi folk noe eksklusivt. Og for å få til dette må man som oftest kutte ut noe for mannen i gata. Vil tro at en vanlig person ikke er villig til å betale mye kun for å få slippe reklame, de vil etter hvert kreve mer. Det blir en utvikling som gjør at den vanlige bruker kun vil få tilgang til et fåtall funksjoner, mens man må være betalende for å få alle. Det begynner i det små, man setter opp egne forumdeler til betalende brukere, så får de en egen del på Gamer.no med eksklusive skjermsparernedlastinger, deretter utvider de til at dette også omfatter demoer, prisguide, videoanmeldelser og 3/4 av forumet. Så kan vi ikke-betalende sitte der på det som skulle være en "gratis side med små fordeler for betalende".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...