Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Da rakk jeg og kompisen å få litt juling idag. Heter forresten Gorzun.foulstench, så add meg for noen games. (er veldig noob på starcraft:p)

 

Må si dette var latterlig fett! Spilte toss, ble litt overveldet av alle nye units.

 

Noen som har noen taktikker å dele når man spiller 2v2? (terran og toss på lag)

 

edit: MEN FYYYY FAEN SÅ RÅTT SPILLET ER! OMFG!!!!

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, Gorzun, det spørs på en god del ting. Hovedsakelig hva fienden gjør :p

 

Hvis du forteller mer hva dere sliter med og hvordan dere liker å spille så skal jeg hjelpe.

 

Early game derimot tror meg marauder/zealot kan være en nyttig combo siden dette forhindrer at zealotene kan kites.

Lenke til kommentar

se så 1337 jeg er. Har vunnet de fem siste kampene mine, og har til og med vunnet de to siste kampene jeg spilte mot Zerg. Jeg tror det er en forfremmelse i min nære fremtid ;)

 

1337gamer.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Noen som vet hvordan ligaene funker egentlig? Syns det er litt random. Første gangen jeg spilte spillet havnet jeg i Silver, og etter resettingen hvor jeg vant 3 av 5 placement kamper havnet jeg i copper ...... har over 24 wins der nå og ingen tegn på å bli flyttet over. Snodig opplegg.

Jeg var også i silver på #1 i lang tid, før jeg ble flyttet over til gold. Men gikk veldig raskt over fra copper til bronze til silver.

 

Tror jeg hadde rundt 1360 poeng når jeg ble flyttet over ... men mulig det var en timingsak, at det måtte gå noen dager.

 

Det er en hemmelig sak hvordan det funker.

 

wtf? jeg er rimelig sikker på at jeg har nærmere 1600 poeng å jeg har enda ikke blitt sendt oppover :p

Lenke til kommentar

Jeg var også i silver på #1 i lang tid, før jeg ble flyttet over til gold. Men gikk veldig raskt over fra copper til bronze til silver.

 

Tror jeg hadde rundt 1360 poeng når jeg ble flyttet over ... men mulig det var en timingsak, at det måtte gå noen dager.

 

Det er en hemmelig sak hvordan det funker.

 

wtf? jeg er rimelig sikker på at jeg har nærmere 1600 poeng å jeg har enda ikke blitt sendt oppover :p

Tror også du må være blant topp 10 i ligaen, og da blir du matchet mot folk høyere oppe.

 

Er ett system bak der ett sted.

Lenke til kommentar

Tja, Gorzun, det spørs på en god del ting. Hovedsakelig hva fienden gjør :p

 

Hvis du forteller mer hva dere sliter med og hvordan dere liker å spille så skal jeg hjelpe.

 

Early game derimot tror meg marauder/zealot kan være en nyttig combo siden dette forhindrer at zealotene kan kites.

 

Joa..Det er skummelt å ikke vite hva de andre skal gjøre:p

 

Vi er veldig nye på starcraft online begge to (Er sånne som bare spilte det for historien i utgangspunktet, men etter å ha testa multiplayer så falt det i smak, selv om vi tapte, det sier litt om spillet egentlig:p)

 

Jeg funderte på en strategi der den ene fokuserer på luft, og den andre på bakken.. Men vi fikk jo juling...ante ikke at marines kunne knekke carriers som kjeks:p

Jeg likte collosus veldig godt, men de er jo forsvarsløse mot ting i luften.

 

Jeg sleit med å balansere bakke/luft styrke jeg:p Får bare spille litt mer og se hva som skjer:)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling om det vil komme 3v3 og evt 4v4 i betaen, og større maps?

Er litt savn å spille skikkelig mange i et game, hehe.

 

Det kjem 3v3/4v4 i midten av mai, det er i alle fall det eg har høyrt.

 

Fra sc2blog.com:

"Q. Do you plan to implement 3v3 and 4v4 match-ups at some point during the beta? If so, when?

 

A. We do intend to release 3v3 and 4v4 matchmaking in the beta around the middle of May. We will likely limit the number of maps because we still want players to primarily focus on 1v1 games to continue to help test balance."

Endret av Yfel
Lenke til kommentar

Tja, Gorzun, det spørs på en god del ting. Hovedsakelig hva fienden gjør :p

 

Hvis du forteller mer hva dere sliter med og hvordan dere liker å spille så skal jeg hjelpe.

 

Early game derimot tror meg marauder/zealot kan være en nyttig combo siden dette forhindrer at zealotene kan kites.

 

Joa..Det er skummelt å ikke vite hva de andre skal gjøre:p

 

Vi er veldig nye på starcraft online begge to (Er sånne som bare spilte det for historien i utgangspunktet, men etter å ha testa multiplayer så falt det i smak, selv om vi tapte, det sier litt om spillet egentlig:p)

 

Jeg funderte på en strategi der den ene fokuserer på luft, og den andre på bakken.. Men vi fikk jo juling...ante ikke at marines kunne knekke carriers som kjeks:p

Jeg likte collosus veldig godt, men de er jo forsvarsløse mot ting i luften.

 

Jeg sleit med å balansere bakke/luft styrke jeg:p Får bare spille litt mer og se hva som skjer:)

 

HEhe, stim packa marines selv små grupper toshotter carriers. Lær dere hvilke enheter er bra mot hva, både deres egne og fiendens. Å spesialisere seg på 2-3 enheter hver fungerer godt, men det krever at dere utfyller hverandre. F12 knappen hjelper, men den tar ikke forbehold for synergi mellom enheter. Den tar kun for seg bonus skade.

 

Marauders tidlig er som sagt gull verdt for zealots siden de ofte kites som fører til store problemer, zealots fungerer også som anstendig meatshield.

 

Av terran og protoss syns jeg terran har best anti air og om dette skulle bli ett problem vil jeg anbefale terran å ta seg av den saken, både marines, thors og vikings er gode mot air mens protoss gjerne sliter mot tunge air enheter.

 

Begge rasene har enheter med spesielle enheter som fungerer utmerket, også i 2v2. Skjoldet til sentries gjør marines mye bedre egnet mot mutas, barrier er god både i angrep og forsvar. Ett godt tips i angrep er å låse en fiende inne mens dere angriper den andre.

 

Colossus fungerer utmerket mot lette bakkeenheter men vil slite mot f.eks. siege tanks, men de kan halvveis kite thors.

 

Alt handler om samspill, scout mye, enten med scans eller probes og svar tilsvarende.

Lenke til kommentar

Både og, litt av ei knipe ja :p

 

Fikk tak i key i slutten av Feb så jeg kan ikke akkurat legge det ifra meg, og eksamen er rundt hjørnet :thumbdown:

 

Edit: Fikk nå nettopp en cd-key som jeg skal sjekke når jeg kommer hjem, er spent :D

Endret av Siren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...