Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Er jo der det er ubalansert, din idiot. Spillerne i toppen har ikke problemer med basic MM(m)-ball, noe de aller fleste nybegynnere har. Lov å innrømme facts selvom du spiller terran ;)

Så Blizzard skal patche et spill sånn at folk i silver og bronze skal bli tilfredsstilt? At noen har problemer med å stoppe MMM betyr ikke at det er ubalansert, det betyr at de ikke er gode nok. Du sier jo selv at de beste ikke har noen problemer med å stoppe det, ergo er spillet balansert hvis man spiller på et høyt nivå ifølge deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo der det er ubalansert, din idiot. Spillerne i toppen har ikke problemer med basic MM(m)-ball, noe de aller fleste nybegynnere har. Lov å innrømme facts selvom du spiller terran ;)

 

Så Blizzard skal patche et spill sånn at folk i silver og bronze skal bli tilfredsstilt? At noen har problemer med å stoppe MMM betyr ikke at det er ubalansert, det betyr at de ikke er gode nok. Du sier jo selv at de beste ikke har noen problemer med å stoppe det, ergo er spillet balansert hvis man spiller på et høyt nivå ifølge deg.

 

 

Jeg er fullt klar over at det kan ha sett ut som om det var dette jeg mente, og det var det selvfølgelig ikke. Problemet er at jeg som spiller lider under å tape for noe enhver idiot kan gjøre, men som nesten bare de beste klarer å forsvare seg mot. Og der ligger ubalansen, og det er strengt tatt ingen måte å balansere det på, uten å ende opp med å ha fjernet hver eneste unit i spillet.

 

 

Ja, jeg synes Terran sine tidlige bakkeenheter er for sterke, ja jeg forstår at de er nødt til å være det for å ikke tape mot andre enheter.

 

Blizzard Busts Over 5,000 StarCraft II Cheaters.

 

Jeg har ikke fulgt med i tråden, så unnskyld om dette allerede er diskutert.

 

Hurra! Jeg føler meg sikker på at de jeg har spilt mot er blant disse ^_^

 

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Martino, alle de som går dødslame taktikker som mmm osv, kommer seg aldri over silver. Lær deg hvordan du slår dem, så kommer du deg opp i gold eller platinum. PROFIT

 

Uh, det var å ta i. Pure mmm får deg LETT til diamond. Det gjør for øvrig pure 4gate, pure 6/8pool, pure cannonrush osv også. Å komme seg over silver selv om du bare kjører "dødslame" taktikker er ikke noe problem.

 

For øvrig er det fullstendig umulig å balansere ett spill for bronze, er ikke vits å prøve engang. Sc:bw var heller aldri balansert for low skill.

Lenke til kommentar

Mmm, jeg må bli bedre på å bruke infestors. Tror jeg skal gå for dem hvert eneste game framover til jeg blir vant med å bruke dem.

 

Sliter så utrolig med terran pushes hvor de har 5-6 scv, 3-4 thors, marines, og eventuelt noen tanks / marauders / medivacs senere. Klarer ikke helt finne en god unit mix til det.

Lenke til kommentar

Har lyst til å bytte rase til noe som gjør terran mindre irriterende. Vinner mer enn før mot terran, men blir fortsatt rasende forbanna når jeg taper pga. samme ting hver gang :p Får jeg techet til HT går det som regel fint da terran jeg spiller mot ikke forstår hva de skal gjøre når MMM-ballen blir nedsablet. Om du spiller zerg bør du se replays av Fruit Dealer/seller(?). Sykeste spilleren jeg har sett. Fikk lyst å spille zerg etter showene hans!

Lenke til kommentar

http://www.dailymotion.com/relevance/search/gslsc2+%EA%B3%BC%EC%9D%BC%EC%9E%A5%EC%88%98+

 

 

Men er litt håpløst å prøve å kopiere det her =P

Ja men jeg mener, jeg trenger replay filen for å se nøyaktig hvor han trykker, rekkefølgen han bygger ting i, osv.

 

Er ca 1100 diamond for tiden som zerg, og har gått litt nedover i det siste fra toppen, så jeg trenger litt ny inspirasjon.

 

Derfor jeg tenkte å begynne å bruke infestors mer, har vært nesten totalt bling ling muta, eller ling roach hydra når jeg har spilt (sjelden jeg kommer til tier 3 før matchen er avgjort).

 

edit: Ikke det at jeg klarer å kopiere noen som er så sinnsykt gode uansett, men kan jo lære noen ting :)

Endret av Aebriol
Lenke til kommentar

Er jo der det er ubalansert, din idiot. Spillerne i toppen har ikke problemer med basic MM(m)-ball, noe de aller fleste nybegynnere har. Lov å innrømme facts selvom du spiller terran ;)

Så Blizzard skal patche et spill sånn at folk i silver og bronze skal bli tilfredsstilt? At noen har problemer med å stoppe MMM betyr ikke at det er ubalansert, det betyr at de ikke er gode nok. Du sier jo selv at de beste ikke har noen problemer med å stoppe det, ergo er spillet balansert hvis man spiller på et høyt nivå ifølge deg.

 

Altså, problemet med ubalansen i MMM er like presserende i toppen. Med sånn ca 10 actions kan en terran gjøre et threepronged attack med syk DPS på tre forskjellige lokasjoner på en gang, mens motstanderen må spille på et sykt høyt nivå for å ha noen sjans til å ikke bli tildelt et alvorlig slag.

 

Hvis zerg ikke har både muta, ling OG baneling klare på nøyaktig riktig sted så ryker hatchery på fem sekunder av stimmed marauders.

 

Sitat fruitseller:

Fruitseller's 2nd reply:

What am I supposed to do when they use 3 dropships and expand all over the map.

What am I suppose to stop the dropships with Blizzard?

If I maintain my muta number, I can't win.

Lenke til kommentar

Problemet er at slike data betyr null og niks...

 

Betyr kanskje noe i tipp toppen av toppen, men selv i average diamond league (hvor for øvrig alle matchups virker svært balansert i henhold til disse numrene) så betyr det lite.

 

At P slår T 63% av gangene i silver betyr ikke annet enn at folk i silver suger mot ting som cannonrush og 2gate proxy zealot, noe som en god terran vil slå 100 av 100 ganger.

 

At svært få spiller zerg i forhold til p og t trenger heller ikke bety annet enn at zerg rett og slett er mye vanskeligere å lære seg, og "eklere" å spille. Det er et designproblem (hvis man skal kalle det et "problem" jeg synes ikke nødvendigvis det), ikke et balanseproblem.

 

Ikke at jeg sier at spillet er balansert altså. Sier bare at det vil være dumt å se på slike numre over hele league lista.

Endret av FaderullahDadullah
Lenke til kommentar
Så greit med litt faktiske data som sier noe om hvilke raser som er "OP", rett etter drittslening om nettopp det. God timing

 

Det der virker jo helt hull i hodet. Hva slags games spiller folk egentlig når det er 61% win til PvT i gold? Turtle og spam void ray? Blir alltid terrorisert av terran, uansett. Føler meg ganske god med protoss ettersom jeg vinner 80%+ mot Protoss og Zerg. Kanskje bare jeg som har en mental block mot å vinne mot terran.'

 

Og ja, som han ovenfor sier, er SYKT mye cheese i gold og silver feks. Skal de nerfe Protiss i terran sitt favør etter de dataene? -_-

Endret av Martino
Lenke til kommentar

Kanskje bare jeg som har en mental block mot å vinne mot terran.'

Om det er MMM du taper mot vil jeg anbefale en blanding mellom zealots, stalkers, (begge, kannonføde) sentries (guardian og force) og High Templars (psionic storm

jeg anbefale en blanding mellom zealots, stalkers, (begge, kannonføde) sentries (guardian og force) og High Templars (psionic storm

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...