Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

 

Det beste for å stoppe 6-7 pool er såvidt jeg vet en tett bygd base og photon cannon.

 

Man kan jo ikke bygge en forge og en photon cannon i hver eneste match kun fordi en 6-pool kan dukke opp? Det vil jo i såfall være ganske ødelegende for protoss, er også litt spent på hvordan 6-pool blir når det tar lenger tid å bygge zealots.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mot 6pool er det viktig å ha bygd inne basen sin så godt som mulig og så la zealots blokkere den lille inngangen som måtte bli igjen - husk å bruke hold position. Så kan du vente på at Cybernetics Core blir ferdig, trene et par stalkers og parkere dem bak. Dermed har du perfekt forsvar mot de zerglingene som måtte komme. Mot Zerg bygger jeg alltid Forge og Photon cannons uansett.

 

Veldig spent på balansen mellom Zerg og Protoss selv, når det som du sier vil ta lenger tid å få ut forsvar. For meg høres det nesten ut som en litt vel stor nerf.

Lenke til kommentar

Meh, etter å ha hatt starcraft en kort periode er jeg virkelig skuffet. Grafikken er fin og detaljert, singplayer er morsomt i lange baner, alt fra voiceovers til animasjoner er gjort i stor stil, men multiplayer (som på en måte er spillet) mangler det viktigste av alt - Fun factor. (mener jeg).

Jeg har til nå spilt 10 games eller noe, og jeg har enten tapt/vunnet alle i løpet av de 10 første minuttene, med unntak av ett game. Man starter med en eller annen vanlig opening, bygger workers, supply og unit-bygninger, og så rusher man.

 

Sånn er hvert eneste game, HVERT eneste. 6pool rush, reaper rush, void ray rush, proxy rush. Listen er endeløs, men problemet ligger i at folk bruker kun en taktikk, og bruker den igjen og igjen til man har perfeksjonert den. Så vinner man på kort tid og raser oppover i rank.

 

Jeg vet at det er mulig å countre alle taktikker, men for meg som noob så er det vanskelig, og det å tape mot cheesers gang på gang på gang tar virkelig bort all motivasjonen for å spille, og jeg orker heller ikke å bruke samme kjipe taktikk gang på gang - hvor er moroa i det?

 

Nei, starcraft passer nok ikke helt for meg. Vekkasta penger..

Lenke til kommentar

Error, vekk kasta? Du har da kost deg med singelplayer? Og blizzard spill har alltid vært ekstremt god på en ting, custom games. Vent, eller se etter, noen custom brett du syns er morsomme og sleng deg på der.

 

I lavere liga er det mye rush og tulleri, det blir bedre etterhvert som man kommer oppover.

 

Og nei, du skal ikke lage forge hver game, scout en zerg tidlig om du er redd for 6 pool, ser du poolen er på vei tidlig så flekker du opp en forge. Hvis ikke lar du gateway gjøre seg ferdig.

Lenke til kommentar

Meh, etter å ha hatt starcraft en kort periode er jeg virkelig skuffet. Grafikken er fin og detaljert, singplayer er morsomt i lange baner, alt fra voiceovers til animasjoner er gjort i stor stil, men multiplayer (som på en måte er spillet) mangler det viktigste av alt - Fun factor. (mener jeg).

Jeg har til nå spilt 10 games eller noe, og jeg har enten tapt/vunnet alle i løpet av de 10 første minuttene, med unntak av ett game. Man starter med en eller annen vanlig opening, bygger workers, supply og unit-bygninger, og så rusher man.

 

Sånn er hvert eneste game, HVERT eneste. 6pool rush, reaper rush, void ray rush, proxy rush. Listen er endeløs, men problemet ligger i at folk bruker kun en taktikk, og bruker den igjen og igjen til man har perfeksjonert den. Så vinner man på kort tid og raser oppover i rank.

 

Jeg vet at det er mulig å countre alle taktikker, men for meg som noob så er det vanskelig, og det å tape mot cheesers gang på gang på gang tar virkelig bort all motivasjonen for å spille, og jeg orker heller ikke å bruke samme kjipe taktikk gang på gang - hvor er moroa i det?

 

Nei, starcraft passer nok ikke helt for meg. Vekkasta penger..

Jeg lagde en post om dette før men ...

 

Måten å spille online multiplayer på er:

- 3v3, 4v4 eller lignende for "morsom underholdning".

- 1v1, hvor du lærer deg en build, og repeterer den til den sitter. Hvis du ikke gidder det, må du tåle å tape, det er veldig basert på konkurranse, og målet er ikke å ha lange spill mot folk du er mye bedre enn ... har selv spilt mange lange spill, og det skjer kun når man er jevngode.

 

Hvis du sier hvilken rase du foretrekker kan nok folk her hjelpe deg å finne noen gode taktikker for den rasen :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lagde en post om dette før men ...

 

Måten å spille online multiplayer på er:

- 3v3, 4v4 eller lignende for "morsom underholdning".

- 1v1, hvor du lærer deg en build, og repeterer den til den sitter. Hvis du ikke gidder det, må du tåle å tape, det er veldig basert på konkurranse, og målet er ikke å ha lange spill mot folk du er mye bedre enn ... har selv spilt mange lange spill, og det skjer kun når man er jevngode.

 

Hvis du sier hvilken rase du foretrekker kan nok folk her hjelpe deg å finne noen gode taktikker for den rasen :)

Jeg vil nå påstå at 3v3 og 4v4 er enda værre. Der er det så fulgt av cheesers at jeg gir opp etter 1 eller 2 games.

1v1 er jeg litt enig i, det er veldig stort focus på rushes og "early game".

2v2 derimot passer meg perfekt, har en ca jevngod kamerat jeg spiller med. Det er en del rushers selvfølgelig, men det er mer enn nok games som strekker seg til "late game"

Edit: Han spiller protoss forøvrig

Endret av Kidnet
Lenke til kommentar

 

 

Jeg lagde en post om dette før men ...

 

Måten å spille online multiplayer på er:

- 3v3, 4v4 eller lignende for "morsom underholdning".

- 1v1, hvor du lærer deg en build, og repeterer den til den sitter. Hvis du ikke gidder det, må du tåle å tape, det er veldig basert på konkurranse, og målet er ikke å ha lange spill mot folk du er mye bedre enn ... har selv spilt mange lange spill, og det skjer kun når man er jevngode.

 

Hvis du sier hvilken rase du foretrekker kan nok folk her hjelpe deg å finne noen gode taktikker for den rasen :)

Jeg vil nå påstå at 3v3 og 4v4 er enda værre. Der er det så fulgt av cheesers at jeg gir opp etter 1 eller 2 games.

1v1 er jeg litt enig i, det er veldig stort focus på rushes og "early game".

2v2 derimot passer meg perfekt, har en ca jevngod kamerat jeg spiller med. Det er en del rushers selvfølgelig, men det er mer enn nok games som strekker seg til "late game"

Edit: Han spiller protoss forøvrig

Da vil jeg anbefale 3 gate robotics opening. Den er lett å lære.

 

http://www.youtube.com/watch?v=BgrSceUGgV0 for eksempel.

Lenke til kommentar

Hvordan går jeg frem for å sette opp en FFA med 7 AI? Jeg fant det ut. Og tapte så det sang, zergen som var igjen hadde et større antall corruptors enn jeg hadde drømt om at fantes i denne verden, så da var det takk og farvel til mine battlecruisers.

 

Evt. med 3 venner på skype. Gjør det nesten hver kveld jeg, dritkoselig!

 

Helt enig!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Det er vel eit av problema med b.net 2. At du må lage ein ny account, altså ha ny key, for å spele mot andre regionar. Eller er eg på jordet no?

 

Har komt meg til platinum 1v1 no, men med 1 kamp kvar tredje dag eller noko i den duren, er eg redd for å rykke ned igjen :p Kva er det eigentleg som bestemmer kva liga ein er i? Eg låg ca midt i gull før eg plutseleg ein dag rykka opp. Har vel spelt ikkje stort meir enn 20 kampar 1v1, så veit ikkje heilt kva dei baserar seg på.

Lenke til kommentar

Det er vel eit av problema med b.net 2. At du må lage ein ny account, altså ha ny key, for å spele mot andre regionar. Eller er eg på jordet no?

 

Har komt meg til platinum 1v1 no, men med 1 kamp kvar tredje dag eller noko i den duren, er eg redd for å rykke ned igjen :p Kva er det eigentleg som bestemmer kva liga ein er i? Eg låg ca midt i gull før eg plutseleg ein dag rykka opp. Har vel spelt ikkje stort meir enn 20 kampar 1v1, så veit ikkje heilt kva dei baserar seg på.

Hvem du vinner og hvem du taper mot, og deres ranking.

 

Og rankingen Blizzard bruker internt er så vidt jeg vet noe annerledes enn den som vises for brukerne i ligaene.

 

Når du akkurat har rykket opp, har du litt tid på deg til å tilpasse deg, så du kan fint spille 10 kamper i hvert fall tror jeg uten å rykke ned. Men i begynnelsen (og hvis du ikke har spilt på en stund) får du ekstrabonus når du vinner, slik at du fortere kan gå opp til en passende liga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...