Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Lexiboij nettopp fikk oppfatte selv så fikser jeg ikke å spille protoss mot terran. Det blir rett og slett alt for mange units på en gang, og jeg greier ikke bygge noe forsvar til å stå i mot fort nok.

 

Her er uansett replayen fra kampen jeg snakket om tidligere, hvor jeg er tidlig ute med et angrep, men også den første til å tape. Jeg visste forøvrig ikke om ekspansjonen han hadde like ved min ekspansjon, hadde jeg tatt den hadde han tapt en del ressurser - men det spiller kanskje ingen stor rolle. Jeg ser også at han faktisk ikke var så sterk som jeg innbilte meg, og hadde jeg gått all in på et tidspunkt der kunne jeg kanskje ha klart det - men jeg visste jo ikke hva han hadde og dermed turte jeg ikke.

 

Og til sist: vær snille med meg da ^_^

 

 

repimg-33-148521.jpg

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Skal være snill siden du ber så pent ;)

 

Viktigste punkt, alt annet kan ignoreres:

Bygg probes. Du hadde 14 probes frem til du bygget expansion (~10 for få), og 17-19 frem til du i praksis hadde tapt (minst 30 for få). Til sammenligning hadde mostanderen 30 på 1 base og 43 på 2, på tross av proxy byggingen.

 

Antakelig her det er mest å hente, selv om en mye kjappere robo for å få ut observer (så vet du hva han har ;)) og collossus sikkert ikke ville gjort noe heller. glhf ;)

Lenke til kommentar

Som det ble sagt, mere probes, og gjerne også mere expansions. Om du hadde bygd en observer eller to og patruljert de mellom alle expansions, så hadde du antakelig oppdaget hans expansion og kunne tatt den, nå er ikke jeg noe god på slikt heller, men kalrer du å holde hann inne på en base så bør du vinne til slutte. Bare vær tålmådig, bygg op en her, kjøre masse upgrades osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte da du angrep første gang: Nei nei nei... Hadde du fortsatt angrepet hadde du ville tatt barracksen og kunne kjørt over SCVene hans.

Det andre jeg ser er at du har for lite Warp Gates/ Robotics eller noe annet slikt. Til slutt hadde du 2000 minerals men 500 vespene elns. Jeg sjekket expansjonen din, men ingen assimilator. :(

Bruker på det meste å ha 7 Warp Gates og 3 Robotics når jeg har 2 expansjons. Dette er en kamp jeg vil tro du kunne ha vunnet, men du ble litt for forsiktig med kanonfødet ditt.

 

Håper jeg ikke virket slem nå. :whistle:

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Hva er vits med å expande hvis du ikke har tenkt å ha probes? ;)

(Poenget mitt her, hvis det var uklart, er at du aldri bør stoppe å mekke drones, ikke at du ikke skal expande.)

 

For øvrig:

 

Hvis han har wallet rampen, og har en bunker (evt ingen bunker, bare marines) og du har bare zealots, så vil du aldri kunne bryte gjennom. Hadde du pusha etter 11 mins eller noe da du hadde en del stalkers også, er jeg ganske sikker på du ville ha vunnet. (Target fire scvene som reparerer.)

 

I tillegg til colossi, så knuser templars også terran bio.

 

Uansett, dette gamet hadde du i lomma etter hans epic fail bunkerrush, men du glemte å bygge probes :(

Lenke til kommentar

Probes kan skape så mange irriterende situasjoner i begynnelsen mot terran! :p

 

Jeg hater hater hater folk som driver og ødelegger dagen for den stakkars scven som bygger første raxen. Ingen triks er for skitne etter det der >_<

Synes det er morsomt når de jeg spiller med kjører 10 pool elns. Da har de ikke tid til å bygge for. :)

Lenke til kommentar

7 insane FFA var faktisk overraskende enkelt - rakk greit å få opp ~15x 3/3 battlecruisers før nr 6 gav opp ;P

 

4v4 Insane derimot, der hadde jeg skikkelig trøbbel en stund... (fremgangsmåte under)

 

4x toss var greit (cannonrush, som alt annet mot insane :p), men 4x zerg var rimelig hardt inntil jeg fant ut at kombinasjonen langt mellom basene deres heftig mass muta var en grei måte å herje med AI-en på. Etter det var 4x terran rimelig rett frem med mye av den samme fremgangsmåten (banshees)

 

Lenke til kommentar

Tja, ville ikke være helt dumt å slippe den mellom RO32 og RO16 ja, er jo fremdeles mid september som de snakket om i situation report 1. Var visst bare vanlig tirsdagsvedlikehold da jeg skrev den posten.

 

 

Flere som så at noen slapp supposed leaked patch notes?

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=153362&currentpage=All

 

Jeg gjetter at det er fake, fordi zerg aldri ville få så mye hjelp bra blizzard. :p

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...