Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.


Anbefalte innlegg

Bare lurte på en liten ting, squads er vel på fire, hvordan blir det da når man er en 5-6 stykker som har tenkt å spille sammen?

Tror ikke det går, som sagt så er en squad max 4 spillere, og vet ikke om noen måte for f.eks. 5-8 spillere å lage to squads for å så joine samme game med party chat som alle er i.

kanskje det går å utnytte join session eller noe for å så forme squaden i gamet, for hvis man velger å ikke joine en squad med en gang kan du invitere venner til din squad.

Så hvis en squad med 4 joiner ett game, og to til tar join session på en random av de 4, for å så lage en squad sammen med kun dem to(mulig randoms joiner automatisk) og alle er i samme xbox live party med chat, så kan det jo muligens fungere...

Mulig den der ikke er helt gjennomtenkt, litt sent ><

 

Kan jo risikere at gamet squaden med 4 joiner er helt fullt da, så de siste to ikke kommer inn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EA har hatt STORE problemer med samtlige spill de har lansert angående serverkontoen.Håper de nå snart skjønner alvoret.Hvis ikke bør DICE finne seg en annen partner - hvis de ikke er kontraktbundet i 100år og opp i mente da.

Dere tar kritikken helt feil, spør hvem som helst som spiller wow og spør om det er mulig å spille på serverene eller å laste ned oppdateringer de første ukene etter realease. Det er bare ikke forsvarlig økonomisk og sette opp masse gigant servere bare for 2 uker det er veldig få folk som skjønner dette. Dessuten tror jeg det er et ekstremt press på serverene pga pc spillere ikke har hatt et så godt multiplayer spill siden cod4 som jo kom ut for noen år siden nå. Når da serverene hele tiden går ned er det pga alle skal inn igjen og dermed skjer den vanlige flasketuts effekten. Det er som når du ber 30 10 åringer komme seg fortest gjennom døren tror du det virkelig vil gå når alle sammen braser mot døren. Men går man pent og pyntelig igjennom den siste formen vil skje etter at den verste stormen har gitt seg da vil alt gå bedre.

 

Dere tror ikke dette ville skjedd i noen som helst annen utgiver eller server provider da må dere tro på at det er gud som eier serverene for det serverene hos ea opplever er nok noe ala hacker angrep der hackere bruker bot nett til å sette servere i kne.

 

Activision Blizzard, Ubisoft, Valve osv. ville ikke greid det noe bedre.

 

Syntes det er svakt av brukere på dvs. forum å faktisk tro at et multiplayer spill så etterlengtet som bfbc2 er skal gå knirkefritt med log in server den første uken. Dere burde heller legge spillet på hylla en uke og komme tilbake igjen vis det er et slikt problem.

 

Jeg er egentlig ganske spent på hvor mange kopier som er solgt.

 

Tull og tøys ! Det er lov å ta lærdom av tidligere feil og kanskje SE til andre, Valve feks løser dette på en glimrende måte."Loginserver" er gammeldags og fører bare til problemer, det burde de ha skjønt nå.

Hele verden koblet til en server, ja dette er jaggu lurt ! Hamster-serveren til EA klarte såvidt 1 verdensdel.Hadde EA virkelig så liten tro på dette spillet at de ikke GADD å se på dette i utgangspunktet ? "Trafikkproblemer" skulle vært en saga-blott i 2010.Akkurat som Valve skjønte det for lenge siden , det er måter å omgå flaskehalsproblemet for en billig penge - men noen lærer visst aldri.

 

"We will then start checking the quality of the customer experience to determine possible next steps." - Dette kan ta LANG tid,,

 

Ikke misforstå meg , jeg er like mye fanboy som deg av spillet.

Men EA som den giganten den er, som har hypet spillet lenge og kjørt reklame og solgt spillet i bøtter og spann, burde ha tenkt dette ut på forhånd.

 

Sånn nå er jeg ferdig med frustrasjonen og gleder meg til en mer problemfri Battlefield hverdag.Jeg vil ikke kommentere disse problemene senere.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Da var første helg med BC2 unnagjort. For min del var ikke server problemene alt for store. Spiller på Xbox og opplevde faktisk kun litt ustabilitet lørdag kveld, da jeg ikke klarte koble til EA serverne.

Ellers er jeg svært skuffet over at ingenting er blitt gjort med sniperne fra demoen jeg spilte. Ser ut som hele utviklerteamet til DICE har stilt seg i kø og akterpenetrert sniperne så det holder.

At det alltid må to skudd til for å drepe noen sammen med en forferdelig dårlig ROF (har unlocket og prøvd tom GOL riflen) gjør oss stort sett ubrukelige i de fleste tilfeller. I tillegg hjelper det svært lite at man fint kan plukke fiender på 2000m (eller iallefall crossmap) avstand med LMG.

Kartene: Ser nydelige ut, men et par av dem er utrolig ubalansert i Rush mode. Et av kartene i tropisk miljø har jeg faktisk ikke sett forbi angrepspunkt 2.

Spotting: Likte virkelig denne funksjonen fra starten av da det endelig gav meg noe annet å gjøre enn å hit marke folk. Etter noen timers spilling derimot, har jeg delte meninger. Jeg finner meg selv konstant spamme back på kontrollen mens jeg ser over horisonten. Til slutt finner man selvfølgelig noe og kan da la skuddene fly med heavy MGen. Spottingen virker rett og slett for enkel slik den er nå.

Prone: Gi meg for helvete muligheten til å legge meg ned. Det hjelper lite med allverdens cover når hodet ditt stikker ut på toppen uansett.

 

Men til tross for alle irritasjonsmomentene, når du har samlet hele squaden din i en Abrams, doser inn i en folkemengde og latteren hagler over micen er dette spillet ufattelig moro.

Lenke til kommentar

Jeg for min del får ovehodet ikke til å være sniper. Er Medic 90% av tiden og trives med det. M60 med red point har blitt en favoritt. Har og funnet ut at en offensiv/aggresiv spillestil lønner seg. Mulig det kan ha en viss "sjokk effekt" på fienden, men poengsummen forteller ihvertfall sitt. Ble 3 strake timer i går og timene suste avgårde. Lenge siden jeg har hatt det så artig. Seff er noen runder høyst frustrerende og lysten til å kaste kontrollen ut av huset er helt klart til stede. Men, så snart alt stemmer, laget jobber godt sammen og fienden faller som fluer, ja da er BC2 helt klart meget underholdene.

Lenke til kommentar

Svar til over, angående snipers:

 

Jeg er glad de ikke er blitt boostet mer. Nå ligger 50% av spillerne med buskedrakt i skogen og venter, og resten springer rundt som targetpractice midt i kartet. Heldigvis gjelder bare dette enkelte servere, langt fra alle.

 

Mange recons er dårlige snipers (Meg selv inkludert), men det finnes de som er utrolig dyktige på det de gjør, likesom det finnes bra/dårlige assalts/medics/engineers og haters.

 

Spottingen er genial, om man er i en 4 man squad. 1 recon spotter i bakgrunnen, 2 assault toger fremover, og medicen dundrer avgårde med kanona si. Da er det morro :)

 

Favourite moment 1:

Satt som MG på en tank som ble skutt nesten i filler, sjåføren hoppa ut og ble borte (trodde jeg). Etter 5-6 sekunder hopper jeg i førersetet og durer avgårde uten å legge merke til at tanken var magically repaired, det forstod jeg først etter 100meter.

I chatten tar det virkelig fyr, da duden som "eide" tanksen klikket helt og begynte å hetse og skrike på hvor grusom jeg var som tok hans elskede tank.

Tenkte være grei å la han få den tilbake, men etter mye dritt fra han vnudde jeg kanona, venta til han var 30 meter bort og blasta ham. (TK aktivert).

Mitt eneste TK i spillet, med det var så verdt det etter "YOU %&%&% &%&&%&% GIMME MY TANK BACK GO BACK TO CODMW2 YOU %%¤%¤%"

 

Favourite moment 2:

Var buskemann (Recon). Satt i en mellombase, ved en quadbike som var rigget med C4.

2 Tangos kom løpende, kastet seg på sykkelen og dreiv avgårde, veldig nære tanken fra samme lag. Jeg, smilende i skjegget, smeller av 3 C4charges når de ligger side om side med tanken.

 

Scorer 2 vehicle kills, og 5 enemy kills. :D

Lenke til kommentar

Beste "nå var jeg fanmeg flink" feelingen:

 

Defib-e din nettopp nedskutte Medic som en annen klasse (Assault som regel i mitt tilfelle) med hans egen droppede kit, for så å bytte tilbake igjen. Genialt konsept.

Enig :D

 

Spilte som engineer, drepte en assult med mine siste kuler, plukket opp Classen hans, la ut en ammo crate, byttet tilbake til engi og fylte opp ammo :D

Lenke til kommentar

 

 

Favourite moment 2:

Var buskemann (Recon). Satt i en mellombase, ved en quadbike som var rigget med C4.

2 Tangos kom løpende, kastet seg på sykkelen og dreiv avgårde, veldig nære tanken fra samme lag. Jeg, smilende i skjegget, smeller av 3 C4charges når de ligger side om side med tanken.

 

Scorer 2 vehicle kills, og 5 enemy kills. :D

 

Fantastisk :D

 

 

 

Lenke til kommentar

Favourite moment 2:

Var buskemann (Recon). Satt i en mellombase, ved en quadbike som var rigget med C4.

2 Tangos kom løpende, kastet seg på sykkelen og dreiv avgårde, veldig nære tanken fra samme lag. Jeg, smilende i skjegget, smeller av 3 C4charges når de ligger side om side med tanken.

 

Scorer 2 vehicle kills, og 5 enemy kills. :D

 

Haha, genialt. Der har du Recon slik det skal gjerast! :D

 

Sjølv er eg heilt ubrukeleg som den klassen, sleit meg gjennom eit par rundar for å få unlocka Mortar. Hadde dog ein fin situasjon på Isla Inocentes (eller kva den no heiter, "haustbanen"):

 

Springer opp til første B-base, slenger ut eit par-tre C4 i skuret og ein motion-vaskeball før eg armerar M-Com og hoppar til sjøs. Ventar ei stund, og jo da, der plukkar motion-sensoren opp bevegelse. Ventar to sekund til og detonerar C4-en. Resultat: 3 kills med (offensive poeng i tillegg) og ein øydelagd M-Com :lol:

Lenke til kommentar
Haha, genialt. Der har du Recon slik det skal gjerast! :D

 

Sjølv er eg heilt ubrukeleg som den klassen, sleit meg gjennom eit par rundar for å få unlocka Mortar. Hadde dog ein fin situasjon på Isla Inocentes (eller kva den no heiter, "haustbanen"):

 

Springer opp til første B-base, slenger ut eit par-tre C4 i skuret og ein motion-vaskeball før eg armerar M-Com og hoppar til sjøs. Ventar ei stund, og jo da, der plukkar motion-sensoren opp bevegelse. Ventar to sekund til og detonerar C4-en. Resultat: 3 kills med (offensive poeng i tillegg) og ein øydelagd M-Com :lol:

 

Nydelig. Har sjølv aldri spelt recon, foretrekker medic og engineer.

Endret av Yfel
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Fikk lyst til å spille litt Recon. Får ta og gjøre det etterpå, har som regel bare fått Solid kill assist som recon, og ikke hjulpet en eneste shit. Med C4 og Motion Detector blir det noe helt annet, merkelig at jeg ikke har tenkt på det før :/

Lenke til kommentar

Kan man sprenge dem med c4 som attacker da? trodde de måtte sprenges med å armere på godt gammelt vis? Dette må testes.

 

 

Forøvrig, hvordan er tilkoblingene i dag? punkbuster fiksa? Fikk ikke spillt i hele går.:(

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Kan man sprenge dem med c4 som attacker da? trodde de måtte sprenges med å armere på godt gammelt vis? Dette må testes.

 

Jepp. Spreng i vei :) Tror det skal ta 8 C4 for å få ned e MCOM. Var 4 i betaen, som var alt for lett..

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Kan man sprenge dem med c4 som attacker da? trodde de måtte sprenges med å armere på godt gammelt vis? Dette må testes.

 

Tar 12 C4 for å ta ned en mcom i allefall vanligvis, 2 runder med ekstra kapasitet c4 duger, men enklere å ta ned bygningen nesten da.

 

Favoritt øyeblikk så langt var å snike meg bak fienden på et rush kart og kalle inn mortar strike på en haug med de som sto og gjemte seg og kastet granater/noobtube inn i basen vår.

 

4 kills + 2 med sniper på noen sekunder føltes artig.

 

Et annet sniper moment, (lykketreff jeg innrømmer) var på rush der en starter i en fiske landsby og et heli på andre laget. Heli kom over fullpakket, gjemte meg i tårnet og plaffet løs og presterte å drepe begge gunnerne + passasjer og piloten var igjen alene. Har prøvd siden å sikte etter piloten men har klart det bare et par ganger hittil er mye flaks i bildet. Bestandig like artig å se heli kommer plaffende, pang og se det styrte.

 

Et siste i går var å snike meg rundt der de hadde en tank og 2-3 engi som fikset den hele tiden og holdt våre unna fullstendig, mortar strike er utrolig effektivt når de står stille, tok ut tanks og 2 engi på kort tid.

 

Et artig moment: 1 sniper + 1 medic gjemte seg, headshot sniper, medic res, nytt headshot på sniper, rinse repeat, syntes synd på sniper til slutt ble resset og headshottet over og over. Tok ut medic istedet til slutt av sympati med sniperen men fikk 7 headshot bare på han stakkars sniperen.

 

Jeg likte assault til å begynne med, men medics med m60 + red dot knuser meg enormt lett om jeg kommer mot noen som har noe som helst skill. Så leveller opp medic neste. Sniper med Gol + scope, magnum ammo, mortar -> buskemann.

Fungerer fint på noen kart men ikke i det hele tatt på andre. Har en tendens til at jeg ikke trekker av om folk løper, sjansen for at jeg treffer er for liten i forhold til å avsløre hvor jeg er. M16A2 føles som et godt gevær, men du merker at du har liten firepower i forhold til m60 eller medic i det hele tatt. De burde minsket recoil på assault, himla vanskelig selv med burst å treffe noe med mer enn 1 kule på noe som helst avstand, enklere å stabbe på kort avstand eller 1911.

Endret av guineas
Lenke til kommentar

Svar til over, angående snipers:

 

Jeg er glad de ikke er blitt boostet mer. Nå ligger 50% av spillerne med buskedrakt i skogen og venter, og resten springer rundt som targetpractice midt i kartet. Heldigvis gjelder bare dette enkelte servere, langt fra alle.

 

Mange recons er dårlige snipers (Meg selv inkludert), men det finnes de som er utrolig dyktige på det de gjør, likesom det finnes bra/dårlige assalts/medics/engineers og haters.

 

Spottingen er genial, om man er i en 4 man squad. 1 recon spotter i bakgrunnen, 2 assault toger fremover, og medicen dundrer avgårde med kanona si. Da er det morro :)

 

Favourite moment 1:

Satt som MG på en tank som ble skutt nesten i filler, sjåføren hoppa ut og ble borte (trodde jeg). Etter 5-6 sekunder hopper jeg i førersetet og durer avgårde uten å legge merke til at tanken var magically repaired, det forstod jeg først etter 100meter.

I chatten tar det virkelig fyr, da duden som "eide" tanksen klikket helt og begynte å hetse og skrike på hvor grusom jeg var som tok hans elskede tank.

Tenkte være grei å la han få den tilbake, men etter mye dritt fra han vnudde jeg kanona, venta til han var 30 meter bort og blasta ham. (TK aktivert).

Mitt eneste TK i spillet, med det var så verdt det etter "YOU %&%&% &%&&%&% GIMME MY TANK BACK GO BACK TO CODMW2 YOU %%¤%¤%"

 

Favourite moment 2:

Var buskemann (Recon). Satt i en mellombase, ved en quadbike som var rigget med C4.

2 Tangos kom løpende, kastet seg på sykkelen og dreiv avgårde, veldig nære tanken fra samme lag. Jeg, smilende i skjegget, smeller av 3 C4charges når de ligger side om side med tanken.

 

Scorer 2 vehicle kills, og 5 enemy kills. :D

Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan spotter du ?? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...