Gå til innhold

Gamer.no: Annonsesalg, hvordan er fremgangen?


Anbefalte innlegg

Edda Media har jo dedikerte folk som selgere som selger annonser, hvordan har dere tenkt til å gjøre det?

På en eller annen måte må jo dere klare å få inn penger på.

 

Hyggelig å se at forumet snart har fått snart 2000 medlemmer, diskusjon.no har endel fler men de har vel holdt på ganske mye lengre og det er kun ett lite brøkdel av dem er besøker forumet regelmessig. Anbefaler at dere også gjør litt SEO, for å tiltrekke nye folk både til forumet og nettsiden. Vet at diskusjon.no har vært veldig flinke på det, de kommer veldig høyt blant vanlige google søk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søketreff kommer nok av seg selv, dessuten vil alt av gamle treff føre hit til siden - selv om det fører til 404, siden domenenavnet er det samme.

 

Det er utrolig mye som ligger under huden på google enn vi ser. Høye søketreff kommer sjelden av seg selv. Her ligger det ofte enorme menger penger og optimalisering av "google-vennlige" sider. Selvfølgelig hjelper det enormt og ha mange aktive brukere som gir nettstedet trafikk. Poenget mitt var at det mange flere faktorer som spiller inn på akkurat det området, som ingen av oss ser.

Lenke til kommentar

Det er ikke til å legge skjul på at vi er avhengig av inntekter innen veldig kort tid. Å drive Gamer.no med 3 heltidsansatte skribenter, 12 frilansere, samt 1 tekniker og 1 designer på deltid koster mye penger, og annonseinntekter er vår viktigste kilde for å få butikken til å gå rundt. På den andre siden så er vi på egne bein, noe som betyr at vi ikke lenger har store, økonomiske forpliktelser overfor Edda Media.

 

Jeg vil ta meg av annonsesalget frem til vi har funnet ut om vi skal fortsette eventyret alene, eller gjennom en ny samarbeidspartner. Det betyr at Joachim Froholt i en overgangsperiode overtar min rolle som redaktør.

 

Er reklame oppe på gamer.no nå, men den er plassert midt inne i artiklene, noe jeg synes er veldig dumt :(

Vi har ikke lagt noen annonse midt inni artiklene, og vil ikke gjøre det heller. Det ligger imidlertid en annonse på forsiden, under de fire øverste sakene. Er det den du mener? Håper på forståelse for at vi ikke kan gjemme bort annonseplassene, da vil ingen kjøpe dem :-)

Lenke til kommentar
Søketreff kommer nok av seg selv, dessuten vil alt av gamle treff føre hit til siden - selv om det fører til 404, siden domenenavnet er det samme.

 

Det er utrolig mye som ligger under huden på google enn vi ser. Høye søketreff kommer sjelden av seg selv. Her ligger det ofte enorme menger penger og optimalisering av "google-vennlige" sider. Selvfølgelig hjelper det enormt og ha mange aktive brukere som gir nettstedet trafikk. Poenget mitt var at det mange flere faktorer som spiller inn på akkurat det området, som ingen av oss ser.

 

Joda, er klar over det. Var nylig konsulent for en bedrift om akkurat dette, endte opp med at de leiet inn "Big Mouth Media" til 40000,- kr.

 

Ergo mener jeg pga. av prisen at SEO på profesjonelt nivå bør avventes inntil man ser hvor mange treff siden generer på "egenhånd".

Lenke til kommentar
Er reklame oppe på gamer.no nå, men den er plassert midt inne i artiklene, noe jeg synes er veldig dumt :(

Vi har ikke lagt noen annonse midt inni artiklene, og vil ikke gjøre det heller. Det ligger imidlertid en annonse på forsiden, under de fire øverste sakene. Er det den du mener? Håper på forståelse for at vi ikke kan gjemme bort annonseplassene, da vil ingen kjøpe dem :-)

Jeg forstår fullt ut, men disse annonsene vil da være like synlige på kantene som inne blant artiklene?

Lenke til kommentar
Jeg forstår fullt ut, men disse annonsene vil da være like synlige på kantene som inne blant artiklene?

Dessverre er det ikke så enkelt. Reklame blir generelt bedre sett når det ligger nærmere de områdene hvor man til vanlig beveger øynene. Dette går på lesemønstre og den slags.

 

Det er imidlertid et problem på nett at reklame ikke fungerer skikkelig før det blir lagt merke til, "irriterer" litt. Så er spørsmålet hva som er den gyldne middelvei der irritasjonen ikke blir større enn at man kan leve og trives greit med det som er.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...