Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noktar, du har jo ikke prøvd spille enda? :p Bare en veldig liten beta ^^ Det er alltid endgame som teller i et MMORPG, iaf for min del :)

 

Btw, vi beholder karakterene våre til neste beta ja? Så det er bare å skaffe full exp så man dinger til 11 med en gang? ;P

Endret av NerdRage
Lenke til kommentar
stor koser meg jeg, skal lage char nr 2 etter på, ble lvl 10 på magen min igår (lett og lvle)

 

Men det virker ikke som 10 er max lvl? Så en 13 flyge forbi meg igår :p

 

 

je er fra forje event som var 1-30 eller no... men du får ikke xp på de characterene og du kan ikke bli mer enn lvl 10 atm...

 

--

 

 

har lvlet char nr 2 nå.. 1-10 ekke så hardt egentlig tok meg litt over 3 timer

 

 

 

er vel strengt talt ingen spill som er gripende fra low lvl content, WoW, AoC, L2, FFXI og RF online har akkuratt det samme.. men jeg må si det er UTROLIG at de har greid å lage sånn grafikk ut av en modifisert FARCRY 1 grafikk motor..(dvs 5 år gammel grafikk motor) spillet flyter bra forhold til andre spill , med tanke på animasjoner osv osv, ble sagt i en tråd her at Sorc`s har 2 stuns på 20 sec? hvor gravde du frem det? så vit jeg vet så har du en root som varer i kansje 10 sec og en sleep som breaker på dmg, og som sorc blir du knust av en god ranger, assassin og kansje til og med gladiator.. med andre ord kommer du i close combat så er du dau som en sekk, du har seff en skill som gjør at dmg taken blir vesentlig mindre så du har en sjans å komme deg vekk..

 

Så overal så syns jeg balansen mellom klassene er ganske bra, ikke glem at vi spiller en gammel patch, er 2 content patcher med fixes som kommer etter hvert så mye blir endra på og finpussa før launch.

 

Så nå er det bare å ligge tibake å hvile på laubærne og pvp med Rangern min og Sorceressen min ^^ hvis jeg ikke bestemmer meg for å mekke en cleric og gladiator da, går raskt å lvle uansett ^^

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Tipper grunnen til lav level cap er for å teste ut "noob" områdene med så mye folk som mulig.

Er jo alltid sykt med folk på release så greit å vite om serverene tåler det.

 

Å gjøre opp noen mening om spillet uten å teste gruppe content og PvP er nyttesløst men et førsteinntrykk går an.

Foreløpig er jeg passe fornøyd, grafikken er selvsagt flott i forhold til WoW men jeg som er vandt til AoC så er Aion et stort steg tilbake.

Til å være en beta så flyter alt utrulig bra, mye bedre enn de fleste andre MMO`s gjorde etter release faktisk!

Lenke til kommentar

- Middels grafikk (bedre enn wow og war dårligere enn conan).

- Meget lineært og kjedelig "rett fram" startområdet (lær av conan lvl 6-20).

- Meget enkelt spill, ikke noe nytt for min del.

 

Legger opp til en stor grind for å komme til endgame, og tviler på at jeg gidder, man blir jo etter hvert lei av "drep 5x, samle sammen 10y, gå fra a til b til c til d og kom videre" type quests.

Kommer vel til å prøve igjen når lvl capen økes for å se hvordan det er senere, men så langt: ikke imponert.

 

Uansett greit å betale 50kr for å finne ut om spillet er noe særlig.

Lenke til kommentar
- Middels grafikk (bedre enn wow og war dårligere enn conan).

- Meget lineært og kjedelig "rett fram" startområdet (lær av conan lvl 6-20).

- Meget enkelt spill, ikke noe nytt for min del.

 

Legger opp til en stor grind for å komme til endgame, og tviler på at jeg gidder, man blir jo etter hvert lei av "drep 5x, samle sammen 10y, gå fra a til b til c til d og kom videre" type quests.

Kommer vel til å prøve igjen når lvl capen økes for å se hvordan det er senere, men så langt: ikke imponert.

 

Uansett greit å betale 50kr for å finne ut om spillet er noe særlig.

 

 

Lol? Conan var like eller kansje mer liniært i starter fasen enn Aion, husk at dette er starter området, grafikken blir faktisk bedre etter neste sone iforhold til Conan.

 

Conan var stili på starter øya (der har de brukt all grafikken for å mette spill annmeldere, akkuratt som han i reviewen for gamer.no sa) , etter så ble det bare gråt å kjedelig, ørken over alt ok et par fjell områder, for å ikke snakke om Releasen av spillet som var faktisk værre enn closed beta , hvorfor de gikk ned en build før release er meg enda et under

 

 

 

- grafikk motoren er en litt modifisert motor som er nesten over 5 år gammel

- som sagt over, Conan er værtfall ikke et spill og sammen ligne når det kommer liniær når det er snakk om quests (husk at starter området i aion er som conan på starter øya)

- vær gla det ikke er lvl grid`n som ncsoft brukte i Lineage 2. syns det er faktisk bra at nc soft bestemte seg for å ikke lage en koreansk grinder denne gangen

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Nå skal det legges til at jeg syntes conan ikke akkurat var noe særlig bra spill. Spilte litt i beta, syntes det sugde, kjøpte det for å prøve litt for ikke lenge siden etter gjentatte anbefalinger: ble med ett par måneder.

 

Det jeg derimot syntes de klarte veldig bra var:

- Nivå 1-5 er tutorial og gjort på en time eller under (ok, den delen var kjedelig)

- Nivå 6-20 har du en rekke quests og muligheter, og du blir introdusert for mange forskjellige typer grafikk og steder å slåss (Tropical island, dungeons, natterstid i en vulkan, banditter i skogen, pictstedet, strand, inne i hus, osv).

 

Den variasjonen syntes jeg manglet her: Men, jeg er klar over at dette kun er nivå 1-10, men når man blir lei allerede der så er det kanskje ikke spesielt bra introduksjon?

 

Som sagt: Jeg prøver det nok mer når man får en høyere cap.

 

Og for all del: Det er stabilt, det fungerer bra, det er ikke så veldig mye spesifikt gameplay messig å sette fingern på, men heller ikke så mye (syntes jeg!) som hever det heller.

Lenke til kommentar
Hvor du spiller da MrDarkley? Er det noen i det hele tatt som er interesserte på å spille på samme server og finne på noe skøy før betaen slutter?

 

 

Spiller på den øverste EU servern , Zita heter sorc`en min og Nix heter rangern min

 

gøy? kan lole litt i Coloseum (arenaen) i hoved byen du kommer til når du har bytta class

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

prøvde arena i hovedbyen, var noe av det verste i hele spillet. skjønte ikke noe, alle kunne angripe meg, drepte meg etter ca 5 sec. og ingen av agrepe mine funka, bare auto-atack, så mye rot. alt er rotete. heldigvis er dette beta fortsatt.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar
ble sagt i en tråd her at Sorc`s har 2 stuns på 20 sec? hvor gravde du frem det? så vit jeg vet så har du en root som varer i kansje 10 sec og en sleep som breaker på dmg, og som sorc blir du knust av en god ranger, assassin og kansje til og med gladiator.. med andre ord kommer du i close combat så er du dau som en sekk, du har seff en skill som gjør at dmg taken blir vesentlig mindre så du har en sjans å komme deg vekk..

Ja jeg bommet litt der. Jeg mente selvfølgelig root og sleep. Begge er forøvrig 20 sec og break on damage, noe som er helt rimelig ellers ville Sorc vært uslåelig (forutenom mot ranger da). Du kan faktisk kite til evig tid med sleep da den har 15 sec cooldown og 2 sec cast. Og ja, selvfølgelig blir du knust i melee da du er en glasskanon, men når jeg ser på mengden med CC skal dette gå greit.. Av det jeg har sett av dueller så vinner sorcen rimelig ofte. Restraint -> evt heal -> Ice chain (slowdown) -> Frozen shock (knockback + muligens en liten stun, virker slik) -> Flamebolt -> Blaze -> WIN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...