Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En hvert slag er vel tvilsomt siden antallet stiger hele tiden..

 

En annen ting,

Noen som vet hvordan det er med gruppe instancer frem til level cap?

Når kan man gå i første f.eks

 

 

den bruker 1 pr slag hvis du har den aktivert, er som soul shots i lineage 2

 

i lineage 2 har soul shot en effekt (de blå skyene du ser når de treffer), syns det var synd at aion ikke har det fordi det gir pvp en litt spessiel twist

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Fikk to spørsmål etter helgen:

 

1) Hvordan er det med etternavn i spillet? Er det noe man lager med en gang, eller får på ett vist nivå, og i så fall, hvordan?

 

2) Har størrelse noe å si, utenom rent grafisk? Med andre ord, kan du slå ting fra lengre avstand hvis du er max størrelse i stedet for min størrelse?

Lenke til kommentar
Fikk to spørsmål etter helgen:

 

1) Hvordan er det med etternavn i spillet? Er det noe man lager med en gang, eller får på ett vist nivå, og i så fall, hvordan?

 

2) Har størrelse noe å si, utenom rent grafisk? Med andre ord, kan du slå ting fra lengre avstand hvis du er max størrelse i stedet for min størrelse?

 

 

Ettersom det jeg så, så kan du lage navn med mellomrom i hvis det var det du mente?

som "Dr Grant" f.eks.

 

sp. 2 vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Fikk to spørsmål etter helgen:

 

1) Hvordan er det med etternavn i spillet? Er det noe man lager med en gang, eller får på ett vist nivå, og i så fall, hvordan?

 

2) Har størrelse noe å si, utenom rent grafisk? Med andre ord, kan du slå ting fra lengre avstand hvis du er max størrelse i stedet for min størrelse?

 

 

Det er ingen begrensning på mellomrom etter hva jeg så. (Du kan tilogmed starte navnet med en ett mellomrom).

 

Med det er ikke mange tegn det er plass til i feltet. Jeg telte ikke, men det var vel rundt 10 tegn som var maks.

 

Angående 2) så er det ingen fordeler med å være stor/liten bortsett at en liten fyr kan være vanskeligere å trykke på. Etter hva jeg leste på Aionsource så er det heller ingen skalering av våpen (som f.eks. WoW). Det vil si at et 3meter langt spyd, vil alltid være tre meter langt uavhengig om det blir holdt av en liten eller stor spiller.

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar
Fikk to spørsmål etter helgen:

 

1) Hvordan er det med etternavn i spillet? Er det noe man lager med en gang, eller får på ett vist nivå, og i så fall, hvordan?

 

Du mener kanskje titler? Du kan unlocke titler ved quests osv, du får visse stats av titler og de er aktivert når de står foran navnet ditt. De fleste bytter titler etter hvilken situasjon du befinner deg i. Feks om du skal fly til andre siden av mappen så er det lurt å aktivere en tittel med + speed stats.

Lenke til kommentar
Fikk to spørsmål etter helgen:

 

1) Hvordan er det med etternavn i spillet? Er det noe man lager med en gang, eller får på ett vist nivå, og i så fall, hvordan?

 

2) Har størrelse noe å si, utenom rent grafisk? Med andre ord, kan du slå ting fra lengre avstand hvis du er max størrelse i stedet for min størrelse?

 

 

Det er ingen begrensning på mellomrom etter hva jeg så. (Du kan tilogmed starte navnet med en ett mellomrom).

 

Med det er ikke mange tegn det er plass til i feltet. Jeg telte ikke, men det var vel rundt 10 tegn som var maks.

 

Angående 2) så er det ingen fordeler med å være stor/liten bortsett at en liten fyr kan være vanskeligere å trykke på. Etter hva jeg leste på Aionsource så er det heller ingen skalering av våpen (som f.eks. WoW). Det vil si at et 3meter langt spyd, vil alltid være tre meter langt uavhengig om det blir holdt av en liten eller stor spiller.

 

 

Det skal i teorien være like lett å tryke på om du er liten eller stor, target boxen er den samme uanset. Kan jo være vansklig å lege merke til derimot hvis du flyr sammen med en gjeng folk.

 

Og jo våpen blir skalert.

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

Får komme med en liten review da siden jeg spilte ganske mye denne helgen..

 

For det første, å kalle et mmo en WoW klone eller klone av noeen andre spill blir bare tull.

Et mmo er et mmo og de ligner på hverandre alle sammen, kun småting som gjør dem forskjellige fra hverandre..

Dette er et fantasy mmo hvor historien og verdenen er skapt kun for dette spillet, det er altså ikke basert på andre tidligere spill verdener eller bøker som WoW, AoC og Lotro.

Det er ikke Gnomer og andre kjente skapninger i spillet men kun 2 forskjellige raser (som jeg ikke husker navnet på) den ene er lys og den andre er mørk men det er ikke en god og ond side.

 

Siden de fleste sammenligne Aion med WoW så får jeg gjøre det samme.

Den største forskjellene er selvsagt:

*VINGER! Dette er ikke kun en gimmik men noe spillet er bygget rundt.

Man bruker fly eegenskapen både i PvP og i PvP.

I PvP finnes det både boosts og hvanåenndetmotsatteavboost er når man er i lufta.

Fly fritt kan man kun i enkelte områder (dessverre) men vingene kan uansett brukes når man beveger seg i "ikke fly områder", noe som faktisk er meget kult!

Står man på en bakke topp eller på en høyde så er det bare å kaste seg ut i selvmordsstil for så åpne vingene å sveve bortover, kan vel sammenlignes med en hanglider egentlig.

Vinger har også en egen slot i inventory så man får sikkert diverse forbedringer uutover i spillet.

 

Ellers har combat systemet en liten vri på standar systemet til wow ved at visse abilitys/spells åpner for videre komboer.

F.eks som Warrior får man et valg ved en ability om man vil angripe med et boostet angrep eller om man vil ha et skjold som absorberer en viss mengde skade.

Etter hvert vil også noen av disse comboene bli lengre og gi flere valg, altså er det litt mer taktikk involvert enn den valige WoW combat`en. Dette er enkelt og utføre og krever ikke mange kombinasjoner som i AoC.

Siden level cap`en kun er på level 10 er det begrenset hva man får testet, tradeskill systemet fikk jeg ikke prøvd men det består av de vanlige "yrkene" og gathering egenskapene, forskjellen fra andre mmo`s er at det ikke er noe begrensing på hvor mange yrker du velger.

Character creation i spillet er uten tvil det beste jeg har sett til nå og man kan uten problem lage en char som ligner deg selv om det skulle være ønskelig.

Man kan også være alt fra 1 meter til 3 meter så det er stor forskjell på folkene som springer rundt.

En annen artig ting er at man kan forandre farge på gear man skaffer seg, dette gjør jo at man slipper å se 100vis løpe rundt med eksakt likt gear.

Man forandrer ikke kun på hver del men også på detaljene i gearet.

En annen artig vri er at man kan "kopiere" utseendet på et våpen man likte godt for så "gjøre om" et bedre våpen man får seg ettervært. (Looks > all)

Deet er ikke enchanting i spillet men alt av utstyr har slots man plasserer "steiner" med stats i, selv crappy gear man får kjøpt av npc`er har plass til disse steinene men bedre gear har selvsagt flere slots.

Man kan også extracte steiner man har brukt for å bruke dem i nytt gear, dette koster selvsagt penger.

 

Til å være i beta så er dette spillet sinnsykt "polished" og kunne fint hatt release allerede, noe det også har hatt siden November ifjor i Korean.

Ncsoft er såpass trygge på spillet sitt at de faktisk har fjernet NDA og tillater alle å poste bilder og filmer!

 

Selv syntes jeg spillet virket noe kjedelig i begynnelsen men sånn er det jo i alle begynner områder i mmo (utenom AoC)

Men så fort jeg ble level 9-10, dro til hovedbyen og fikk mine vinger ble det raskt mye artigere!

De nye områdene man kommer til er mer åpene og ser meget flotte ut!

Gleder meg til neste closed beta event som er om 2 uker, da økes level cap så mer av verdenen kan undersøkes.

 

Dette ble litt mer en kort review men håper noen har nytte av den :-)

Lenke til kommentar
Er det noen fra Korea utgaven eller andre beta som vet noe angående Instancer i spillet?

Er det noen mens man levler eller er det kun som top level?

 

Jeg spiller i Kina og er level 46 atm, men siden jeg ikke kan kinesisk og er for lat til å skaffe meg engelsk guild (driver bare i pvp) så har jeg faktisk ikke spillt i noen instance men det er. Har sett masse steder der det er fult av elites og som du må ha gruppe for å være, så det er men har ikke info om hvor mange eller ossen det funker. Første sted jeg så er vel en rundt level 15.

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar.

Del gjerne dine erfaringer med hvordan PvP fungerer i Aion. Både possitivt og negativt

Er det vanlig at folk drar til motsatt factions side å PvP`er eller holder de seg i Abbys?

Ser det kommer en ny PvP instance i 1.3 patches som høres veldig annerledes ut en pvp man er vant til, kjenner du noe til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...