Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, takker for svar.

Del gjerne dine erfaringer med hvordan PvP fungerer i Aion. Både possitivt og negativt

Er det vanlig at folk drar til motsatt factions side å PvP`er eller holder de seg i Abbys?

Ser det kommer en ny PvP instance i 1.3 patches som høres veldig annerledes ut en pvp man er vant til, kjenner du noe til dette?

 

Er bare pvp i abyss, kan ikke pvp i den andre sin sides områder, men du kan dra ditt når du blir lvl25 og lvle der til du da blir 50 hvis du skulle ønske det.

Ellers er det lagt opp som i war bortsett fra at det er fære keeps fære zoner og de zonen som er er støre en war. IMO et stort problem med war sin endgame pvp var at det som regel endte med zerging der du farma keeps i en zone mens den andre siden farma dine i en annen zone. For meg føltest dette som et grind og det var som regel for det meste pve og ikke pvp siden det meste av det du drepte var npc som beskytta keepet.

Dette er noe jeg ikke har sett i Aion enda, er veldig lite zergs og er ikke noe serlig grinding. Eneste gangen det kan være zergs er når din side prøver å ta et keep, dette er noe som ikke skjer så alt for ofte siden dette er veldig vansklig. Som regel er det deg og en liten gruppe 3-12ish som går sammen å driver pvp.

Så har jo aion en tredje faction(Balur eller noe) noe som gjør abbys veldig morsomt siden du vet ikke helt hva de finner på.

Lenke til kommentar
Fikk to spørsmål etter helgen:

 

1) Hvordan er det med etternavn i spillet? Er det noe man lager med en gang, eller får på ett vist nivå, og i så fall, hvordan?

 

2) Har størrelse noe å si, utenom rent grafisk? Med andre ord, kan du slå ting fra lengre avstand hvis du er max størrelse i stedet for min størrelse?

 

 

Det er ingen begrensning på mellomrom etter hva jeg så. (Du kan tilogmed starte navnet med en ett mellomrom).

 

Med det er ikke mange tegn det er plass til i feltet. Jeg telte ikke, men det var vel rundt 10 tegn som var maks.

 

Angående 2) så er det ingen fordeler med å være stor/liten bortsett at en liten fyr kan være vanskeligere å trykke på. Etter hva jeg leste på Aionsource så er det heller ingen skalering av våpen (som f.eks. WoW). Det vil si at et 3meter langt spyd, vil alltid være tre meter langt uavhengig om det blir holdt av en liten eller stor spiller.

 

 

Det skal i teorien være like lett å tryke på om du er liten eller stor, target boxen er den samme uanset. Kan jo være vansklig å lege merke til derimot hvis du flyr sammen med en gjeng folk.

 

Og jo våpen blir skalert.

 

Takker for svar.

 

Jeg så du kunne ha mellomrom i navnet, men antall karakterer er såpass lite at det virket litt meningsløst. Så også personer som gikk rundt med 2 bokstaversnavn, noe som kan være praktisk.

 

Oftest i andre spill er det jo slik at du heter "Aebriol Etternavn" men det holder å sende en beskjed til Aebriol så kommer den fram. Virket ikke slik her hvis man har mellomrom i navnet.

 

Ja, angående størrelse, så vil det jo alltid lønne seg å være liten hvis man er noe annet enn warrior typer går jeg ut i fra (lettere å gjemme seg, spesielt bak andre spillere, går jeg ut i fra). Men lurte på om det hadde noe å si for melee range når man løper etter andre spillere. Noe det tydeligvis ikke har.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det er en beta på gang, ikke sant? Isåfall til de som har prøvd; Er det veldig tidskrevende? For jeg har fått lyst på et MMO etter at jeg slutta med WoW for et par år siden (Det tok kontroll). Har ikke lyst til å falle tilbake til 15 timer om dagen.

Lenke til kommentar
Leste i en anmeldelse at man kunne PvP`e i levling området til motsatt faktion, mulig han anmelderen har missforstått da.

 

Ja, det åpner det seg tilfeldige portaler som binder to soner på begge sider, er man over en viss pvp rank blir alle i område varslet.

 

@atsjonas alle mmorpg er tidskrevende, handler nok mer om egen begrensning

Endret av Paperplane
Lenke til kommentar

Spillet hadde vært et dårlig spill om du ikke følte en trang til å komme deg til neste level. Men når det er sagt har ikke spillet så mye endgame og ting å gjøre som et spill som wow som har hatt 5 år på å utvikle seg. Følgelig utvikler aion seg med nye oppdatering, korea er på 1,2 eller 1,3 versjonen og der er max lvl 50 istede for 45 som det var tidligere plus klasse blansering og nye soner osv. Aion har jo et hovedfokus på pvp som gjør at det er en intens konkuranse om å få få høyeste pvp rank ogsåvidere. Bare to spillere(en for hver rase) kan ha ranken commander in chief. Jeg vil si at spillet er like avhengig skapende på lik linje med andre populære mmorpgs.

Lenke til kommentar

åkei kjapt spørsmål her:

hvor er det folk pre-order fra?cdon?

 

også lurte jeg på en bitteliten ting til..jeg ska til australia,og der blir jeg i 3 år...vil jeg lagge noe inni grusomt hvis jeg spiller på EU server mens jeg sitter i australia?

Lenke til kommentar
Det er en beta på gang, ikke sant? Isåfall til de som har prøvd; Er det veldig tidskrevende? For jeg har fått lyst på et MMO etter at jeg slutta med WoW for et par år siden (Det tok kontroll). Har ikke lyst til å falle tilbake til 15 timer om dagen.

 

Tja, WoW er da et av de mer casual vennlige spillene i MMO sjangeren. Så hvis det tok kontroll så kan jeg vel ikke anbefale dette. Er tross alt av de samme som lagde Linage2.

 

Men det kommer helt ann på hva du selv ønsker. Du kan godt være "casual", men det betyr at du vil bli eid av hardcores i PvP etc.

 

Ettersom du faktisk mister Abyss points (Honor i WoW) når du dør så er de fleste buffa til tusen før de entrer PvP.

 

Så du må også skaffe penger til buffs/potions/scrolls etc for å kunne holde følge.

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar
åkei kjapt spørsmål her:

hvor er det folk pre-order fra?cdon?

 

også lurte jeg på en bitteliten ting til..jeg ska til australia,og der blir jeg i 3 år...vil jeg lagge noe inni grusomt hvis jeg spiller på EU server mens jeg sitter i australia?

 

Jeg sitter å spiller på en koreansk server og det er ikke så ille her. Seff det er noe men det er ikke noe som plager meg noe serlig. Så vil nokk tru at fra Australia til Eu server vil nok ikke ha stort med lag siden Eu til Korea server har bare noe lag.

Lenke til kommentar
åkei kjapt spørsmål her:

hvor er det folk pre-order fra?cdon?

 

også lurte jeg på en bitteliten ting til..jeg ska til australia,og der blir jeg i 3 år...vil jeg lagge noe inni grusomt hvis jeg spiller på EU server mens jeg sitter i australia?

 

 

som jeg har fårstått det så tror jeg faktisk australia får egene servere hvis jeg ikke tar riv riskende galt.

 

jeg har bestilt online på spaceworld.com og bestilt i min nærmeste gamestop butikk (hel gardering :p)

Lenke til kommentar
WoW var ikke så casual vennlig når det kom ut skal jeg si deg.. :p

 

Mer enn alt annet på den tiden. Var veldig casualvennlig. Men også greit for de mer hardcore - ingen motsetning nødvendigvis.

 

Ehm... Prøve du å bli Rank 14? Det var IKKE casualvennlig... En kompiss av meg satt hele sommerferien, sto opp kl9 og spilte for det meste til han la seg vær dag for å få nok honor. Og det var ikke nok bare å spille, man måtte ha et team med gode PvPere.

 

Det var heller ikke serlig enkelt å skaffe de beste epicsa.. du måtte raide mye da :)

Endret av NerdRage
Lenke til kommentar

Vel du var ikke casual hvis du prøvde å bli rank 14.

 

Jeg kom til rank 13 med ca 4 timer daglig før jeg fant ut at WoW sugde. Så det var forskjell på serverne. Riktignok var jeg i den beste pvp gruppen som sjeldent tapte BG's.

 

Og epics farmen i WoW var kun et spørsmål om tid før du satt med fult epix sett. MC/Onyxia var skitenkelt. ZG var vel den første raidet som krevde litt skills av medlemmene (noe som gjorde at et stort flertall skippet hele eller deler av den).

Lenke til kommentar

Som sikkert de fleste har fått med seg og som har blit nevnt på forumet her før er Releasen her i EU 25 Sept, men for de som forhånds bestiller får en Head start som begyner den 20 Sept og da varer til 25 Sept.

 

Grunnen for at vi får spillet 3 dager senere er pga butikene vil ikke sette nye spill i hyllene her i EU før Tor-fre mens USA vil ha dem i hyllene Man-Tir. Så spillet og serverene vil faktisk være tiljenglig for de med head start på samme dato som USA.

 

 

Ayase

NCsoft West

Quote:

Originally Posted by Vepo View Post

US and EU store release dates and all different. Don't blame NCSoft, but blame your countries policies on releasing titles on dates that suit the stores, so they get more money at once.

 

Ayase:

This is the ultimate reason for us having slightly varying release dates, yes - it's simply due to difference in norms/day of the week that stores like to put things on their shelves.

 

To make up for it however, we are stretching the EU head-start so that it starts at the same time as the North American one. Servers, in other words, will be live at roughly the same time.

 

Kilde: AionSource

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar
WoW var ikke så casual vennlig når det kom ut skal jeg si deg.. :p

 

Mer enn alt annet på den tiden. Var veldig casualvennlig. Men også greit for de mer hardcore - ingen motsetning nødvendigvis.

 

Ehm... Prøve du å bli Rank 14? Det var IKKE casualvennlig... En kompiss av meg satt hele sommerferien, sto opp kl9 og spilte for det meste til han la seg vær dag for å få nok honor. Og det var ikke nok bare å spille, man måtte ha et team med gode PvPere.

 

Det var heller ikke serlig enkelt å skaffe de beste epicsa.. du måtte raide mye da :)

 

Casual betyr ikke "de beste epicsa". Da har du misforstått. En casual spiller får ikke tingene som krever tusenvis av timer innsats: da er man nemlig ikke casual selv om man har ett liv ved siden av.

 

WoW var bra både for casuals (du vet - de som omtrent ikke raider, og spiller litt nå og da), og hardcore (de som spiller 4+ timer omtrent hver dag og mer i de fleste helger).

 

Jada, jeg vet, de "virkelig hardcore" spiller mye mer: Men spiller du 25+ av månedens 30-31 dager, og mer enn to timer om dagen, da er du ikke så veldig casual i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...