Gå til innhold

Gamer.no: Gamer.no paa mobil/iphone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BTW: Hvorfor skriver trådstarter mobil/iphone? Iphone er da så vitterlig en mobil.

Det er sånn som skjer når Apple kommer på banen. Litt hype på gang.

 

De fleste nettsteder har i dag en egen mobilversjon, med forminskede bilder, enklere navigering og slikt. Rett og slett et forminsket utgave. Enkelte sider har også en slik forminsket utgave som passer nøyaktig overens med iPhones oppløsning.

 

Håper på mobilversjon etterhvert, og om det ikke byr på vanskeligheter er det selvfølgelig fint med masse ulike varianter til ulike modeller, men ser ikke helt nødvendigheten.

Lenke til kommentar

Å lage en iPhone-vennlig nettside er ikke så big deal. Det er faktisk mye enklere enn man tror. Det ligger ferdig API for hvordan man utvikler, og det heter iUI. Har prøvd meg litt på det selv og ble overrasket over hvor enkelt og greit det er. Da får man en side som ser ut som grensesnittet på Apple Store (slik den ser ut på iPhone). Bruker iPhone mye selv, så vet hvor tidsbesparende det er med en optimalisert side.

Lenke til kommentar
Hei, vi vil gjerne ha en mobilvennlig versjon av Gamer.no, men vi har ikke mulighet til å prioritere dette før om lenge :-)

 

Takk for det, dette er det siste dere burde prioritere etter min mening.

 

BTW: Hvorfor skriver trådstarter mobil/iphone? Iphone er da så vitterlig en mobil.

Har en web opplevelse mye bedre enn noen annen Win telefon testet

Lenke til kommentar

kan ikke helt se formålet med en 'mobilvennlig' gamer.no. var kanskje aktuellt på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 00-åra da mobiler kun kunne vise monokrome 32x32 tegn på wap-protokollen. min 2 år gamle mobil viser de aller fleste 'normale', HTML-kodede websider helt utmerket på sin 2,2" skjerm. det gjelder både i opera og symbian nett-lesere... dessuten virker også Æ, Ø og Å.

Lenke til kommentar

Gikk inn på gamer.no med Opera Mini nå. Artiklene ble liggende i kronologisk rekkefølge under hverandre på forsiden. Selve artiklene går fint å lese, bilder inne i artiklene legges mellom avsnitt i teksten.

 

Ser dermed ingen grunn til å bruke ressurser på å lage en mobilvennlig versjon av nettsiden, men en kjapp test før designendringer vedtas kan være greit. Da unngår man at kvaliteten blir dårligere enn den er nå.

 

Sjekket også ut itavisen.no, de har noen stygge søkefelt høyt oppe på siden.

 

Eneste negative jeg så med gamer.no er at forsiden siden er litt stor å laste. 41kB for gamer.no mot 9kB for itavisen.no. Artikkelen "Enkle gleder" havnet på 15kB, noe som er helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...