Gå til innhold

Uncharted 2 - Generell diskusjon og informasjon


- FuzioN

Uncharted 2!  

  1. 1. Skal du ha spillet?

    • Ja, på release date!
      107
    • Ja, etter hvert.
      55
    • Tja, spørs hva annmeldelser sier.
      20
    • NEI!
      12
  2. 2. Tror du spillet blir bra?

    • Ja
      165
    • Tja, kanskje
      23
    • Nei
      6
  3. 3. Hva håper du på?

    • Lengre spilletid
      98
    • Multiplayer
      22
    • Mer variasjon
      74


Anbefalte innlegg

Er det førstemann til og bli ferdig med spillet eller? Husker i mine gode gamledager da jeg satt med Zelda Ocerina Of Time i mange mange uker. Fordi jeg sparte historien litt etter litt. Ville holde på spenningen så lenge så mulig ;)

 

Som sagt så ble jeg så hekta at jeg ikke klarte å slutte :p har ingenting med å bli kjappest ferdig å gjøre.. Skulle ta et chapter til, så ble det et til og et til, så ble det slutt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja er enig der Avean, dette skriver seg inn som mitt største spill ever!!

Har spilt 8 timer med singelplayer og multiplayer bare idag, skal nok presse meg litt til!!

 

Godt å se noen som mener grafikken til Uncharted 2 er omtrent det råeste dem har sett!!

Best graphics by far for alle maskinene, feel the power of Cell!!

Lenke til kommentar

Er svært så fornøyd med totalpakken hittil, men må innrømme at jeg ikke helt deler entusiasmen til enkelte her inne.

 

Solid 8/10 for min del og et spill man rett og slett må ha, men det blir rett og slett for mange små irritasjonsmomenter til at det klatrer høyere på lista mi.

 

1 - en etter min mening halvhjertet snikemodus. Hadde man hatt muligheten til å komme seg forbi et helt brett bare ved å snike så hadde snikemodusen vært utmerket, opplever det som tildels komisk når jeg kan springe bak 2 fiender som går ved side ved side med ryggen mot meg og jeg kan slå ned begge uten at det blir oppdaget. Det er en til tider kjekk gimmick, men når de først velger å inkludere sniking så burde det vært bedre.

 

2 - på ingen som helst et irritasjonsmoment, er vel heller rettet mot det at enkelte omtaler det som verdens vakreste spill. Rent personlig synes jeg at det ofte veksler mellom fantastisk og uncharted 1. Ofte stopper jeg opp og tenker wow, ofte stopper jeg opp og undrer hvorfor grafikken plutselig ikke er like god lenger.

 

3 - ofte en drøss med kuler for å knerte en person

 

4 - spawn point med fiender - > gå i en liten stund - spawn point med nye fiender -> gjenta

 

5- det finnes en vei og det er den rette veien, fra å kunne hoppe usannsynlig langt til å ikke kunne hoppe 30cm fordi det er feil vei.

 

Og ja, øynene til kvinnfolket er faktisk irriterende

Lenke til kommentar

Da har jeg fullført første runthrough og jeg er knallfornøyd. Til nå har Uncharted: Drake's Fortune og Resistance: Fall of Man vært favorittspillene mine, og felles for dem begge var at jeg hadde null forventninger til dem. GTA IV og Resistance 2 har vært utfordrerne så langt, men hadde skyhøye forventninger og de skuffet litt til tross for at det var to knallspill. Uncharted 2 hadde jeg skyhøye forventninger til og var redd det skulle gå i samme fella. Men for en kvalitetspakke! Har fått meg et nytt favorittspill! Soleklar 10/10 fra min side.

Lenke til kommentar

Er svært så fornøyd med totalpakken hittil, men må innrømme at jeg ikke helt deler entusiasmen til enkelte her inne.

 

Solid 8/10 for min del og et spill man rett og slett må ha, men det blir rett og slett for mange små irritasjonsmomenter til at det klatrer høyere på lista mi.

 

1 - en etter min mening halvhjertet snikemodus. Hadde man hatt muligheten til å komme seg forbi et helt brett bare ved å snike så hadde snikemodusen vært utmerket, opplever det som tildels komisk når jeg kan springe bak 2 fiender som går ved side ved side med ryggen mot meg og jeg kan slå ned begge uten at det blir oppdaget. Det er en til tider kjekk gimmick, men når de først velger å inkludere sniking så burde det vært bedre.

 

3 - ofte en drøss med kuler for å knerte en person

 

Det finnes steder i spillet hvor du kan unngå en god del fiender hvis du klarer å ta ned en gruppe med folk uten at noen roper etter forsterkninger, men enig at det virker som gimmick til tider. Samtidig så tror jeg det ville vært litt for vanskelig å implentere muligheten til å snike seg overalt i spillet uten at det ville gått utover andre aspekter.

 

Jeg spilte på normal og de eneste som tålte "unaturlig" mye var minigun-gutta, Draza og *kremt kremt*, de to første er jo ment som mini-bosser så det fungerer spill-messig. Man har også folk i medium armor, men med en DE, revolver eller sniper så tåler de faktisk bare 1-2 skudd hvis du sikter bra. Det bare hvis du plaffer løs med en rifle at det virker som om de tåler for mye, men da er det fordi mesteparten av kulene dine bommer.

 

Jeg har sett en god del playthrough videoer, og det virker som om en god del folk spiller det her som om det var ett standard FPS. De sikter seg inn, også holder de skyte-knappen inne til personen er død. Det funker bare ikke. Ikke bare suger treffsikkerheten på våpna etter kort tid, men nesten alle fiender vil bevege på seg som respons til at de blir skutt. Hvis man spiller sånn så kan det ofte føles som om du tømmer ett magasin inn i en fyr.

Lenke til kommentar

 

1 - en etter min mening halvhjertet snikemodus. Hadde man hatt muligheten til å komme seg forbi et helt brett bare ved å snike så hadde snikemodusen vært utmerket, opplever det som tildels komisk når jeg kan springe bak 2 fiender som går ved side ved side med ryggen mot meg og jeg kan slå ned begge uten at det blir oppdaget. Det er en til tider kjekk gimmick, men når de først velger å inkludere sniking så burde det vært bedre.

 

2 - på ingen som helst et irritasjonsmoment, er vel heller rettet mot det at enkelte omtaler det som verdens vakreste spill. Rent personlig synes jeg at det ofte veksler mellom fantastisk og uncharted 1. Ofte stopper jeg opp og tenker wow, ofte stopper jeg opp og undrer hvorfor grafikken plutselig ikke er like god lenger.

 

3 - ofte en drøss med kuler for å knerte en person

 

4 - spawn point med fiender - > gå i en liten stund - spawn point med nye fiender -> gjenta

 

5- det finnes en vei og det er den rette veien, fra å kunne hoppe usannsynlig langt til å ikke kunne hoppe 30cm fordi det er feil vei.

 

Og ja, øynene til kvinnfolket er faktisk irriterende

 

1.Er ikke enig i at snkingen er dårlig. Det er jo helt klart at spillet ikke er et snikespill og at det ofte rett og slett ikke funker å snike seg fram, men i de områdene som er mer tilrettelagt sniking funker snikingen bra. At det finnes visse logiske brister kan godt hende, men selv rene snikespill som MGS og splinter cell er jo ikke perfekte der.

 

2. Ingen spill er like fine overalt. Ikke GeoW, ikke MGS, ikke Bioshock, ikke Final Fantasy, nei selv ikke Crysis og ei heller Uncharted 2. Likevel er det gjevnt over veldig fint, og etter min mening ligger det et hakk over alle andre konsollspill.

 

3. Fiendene i uncharted faller ikke om som fluer slik som i f.eks. Cod, men iforhold til Halo, Killzone, GeoW ...tåler ikke fiendene spesielt mye. Noen fiender tåler en god del mer enn andre, men det er jo heller ikke uvanlig. Å gå i nærkampt kan også være nyttig når man møter fiender som tåler mye.

 

4. Nok en gang nevner du en fellesnevner for så godt som alle lignende actionspill, og enda jeg ikke har rundet Uncharted 2 helt enda så har jeg ihvertfall ikke så lang følt at spawningen er unødvendig åpenbar.

 

5. Nok en gang en fellesnevner for alle spill. Har du i det hele tatt spilt andre eventyr eller actionspill? Slike logiske brister som du nevner her har alltid vært tilstede.

 

Når det er sagt mener heller ikke jeg at Uncharted 2 er perfekt, men hvis det du nevner her skal taes med i regningen hadde ingen actionspill fått over 8/10. Alt det du nevner er som sagt vanlige ankerpunkter i alle lignende spill. Likevel beviser jo det at Uncharted heller ikke er særlig orginalt, og at utviklerne ikke har gjort noe særlig for å utvikle sjangeren og det alene er jo helt klart et lite minus.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

1.Er ikke enig i at snkingen er dårlig. Det er jo helt klart at spillet ikke er et snikespill og at det ofte rett og slett ikke funker å snike seg fram, men i de områdene som er mer tilrettelagt sniking funker snikingen bra. At det finnes visse logiske brister kan godt hende, men selv rene snikespill som MGS og splinter cell er jo ikke perfekte der.

 

Da er vi uenig.

Jeg blir ikke imponert over implementeringen når jeg som nevnt tidligere kan liste meg bak to fiender som går side ved side, og slå ned en etter en uten at det blir oppdaget. For ikke å snakke om at jeg gikk jo nærmest åpenlyst gjennom museumsbrettet i innledningen.

 

 

2. Ingen spill er like fine overalt. Ikke GeoW, ikke MGS, ikke Bioshock, ikke Final Fantasy, nei selv ikke Crysis og ei heller Uncharted 2. Likevel er det gjevnt over veldig fint, og etter min mening ligger det et hakk over alle andre konsollspill.

 

Nå kritiserte jeg på ingen som helst måte grafikken,for det er et meget vakkert spill.

 

 

 

4. Nok en gang nevner du en fellesnevner for så godt som alle lignende actionspill, og enda jeg ikke har rundet Uncharted 2 helt enda så har jeg ihvertfall ikke så lang følt at spawningen er unødvendig åpenbar.

 

At det er en fellesnevner for flertallet av actionspill betyr for min del lite, da jeg ikke er spesielt imponert over flertallet av actionspill. Jeg var ikke helt fornøyd med det ekstreme fokuset på action i Uncharted da det stort sett gikk i det samme hele tiden, man kom inn i et nytt spawn område og det kom en drøss med fiende, disse drepte man og det kom så en drøss med nye fiender før man kunne gå videre til neste område. Skytingen er heldigvis mye bedre enn i enern, så det er på ingen som helst måte like irriterende som det til tider var i enern.

 

 

 

 

 

5. Nok en gang en fellesnevner for alle spill. Har du i det hele tatt spilt andre eventyr eller actionspill? Slike logiske brister som du nevner her har alltid vært tilstede.

 

 

 

 

Nå snakker jeg strengt tatt ikke om den logiske bristen at helten vår kan hoppe ørten meter, for det bryr jeg meg lite om. Det som irriterer meg er når ting Drake ikke kan til vanlig plutselig blir mulig fordi det er løsningen i den spesifikke situasjonen, og når ting Drake kan plutselig blir umulig fordi det er feil vei. Der savner jeg et hakket mer åpent brett slik at det ikke føles som jeg konstant er fastlåst til å gjøre en ting.

 

Når det er sagt mener heller ikke jeg at Uncharted 2 er perfekt, men hvis det du nevner her skal taes med i regningen hadde ingen actionspill fått over 8/10. Alt det du nevner er som sagt vanlige ankerpunkter i alle lignende spill. Likevel beviser jo det at Uncharted heller ikke er særlig orginalt, og at utviklerne ikke har gjort noe særlig for å utvikle sjangeren og det alene er jo helt klart et lite minus.

 

Flere av mine favorittspill har logiske brister, metal gear solid 4 er ikke feilfritt men står etter min mening og vipper mellom 9 og 10. Fellesnevneren for min del er strengt tatt at så lenge det ikke påvirker spilleopplevelsen min så kunne jeg ikke brydd meg mindre, slik som at jeg kunne ikke brydd meg mindre om at det ikke kommer en drøss med røyk når bilen spinner eller kjører på grus i Forza 3, ikke er det en stor del av spillet og ikke har det betydning for spillbarheten.

 

Jeg synes en solid åtter er en svært så god karakter og jeg synes også at spillet er et must for alle PS3 eiere

Lenke til kommentar

Virker som det er latterlig mange PS3 fanboys som gjør alt i sin makt for å skryte uncharted 2 langt opp i skyene og nekte for alle "feil" spillet måtte ha. Derfor var det veldig forfriskende og troverdig at en som feks ThomasM sier sin mening, når jeg sitter å vurderer et kjøp. Har null tro på forumbrukere som sier et spill er perfekt, har mye mer tro på en som faktisk elsker spillet kommer og sier det som det er (eller som han opplever det). Keep it up!

Lenke til kommentar

Virker som det er latterlig mange PS3 fanboys som gjør alt i sin makt for å skryte uncharted 2 langt opp i skyene og nekte for alle "feil" spillet måtte ha. Derfor var det veldig forfriskende og troverdig at en som feks ThomasM sier sin mening, når jeg sitter å vurderer et kjøp. Har null tro på forumbrukere som sier et spill er perfekt, har mye mer tro på en som faktisk elsker spillet kommer og sier det som det er (eller som han opplever det). Keep it up!

 

Selv om IGN, Gametrailers og 20-talls andre sider dette er dødsens bra? Jeg kjenner ikke igjen noe av det ThomasM tar opp her heller. Jeg er nå ingen fanboy og har kritisert MGS3 ned i støvlene og Gran Turismo 5 flere ganger. Men dette er uten tvil beste spillet jeg har spilt noensinne.

Lenke til kommentar

Virker som det er latterlig mange PS3 fanboys som gjør alt i sin makt for å skryte uncharted 2 langt opp i skyene og nekte for alle "feil" spillet måtte ha. Derfor var det veldig forfriskende og troverdig at en som feks ThomasM sier sin mening, når jeg sitter å vurderer et kjøp. Har null tro på forumbrukere som sier et spill er perfekt, har mye mer tro på en som faktisk elsker spillet kommer og sier det som det er (eller som han opplever det). Keep it up!

 

Du burde definitivt kjøpe spillet, for det er svært bra

Til gjengjeld ville jeg nok ikke satt plata i PS3'n og forventet tidenes desidert beste spill, som enkelte fremstiller det som

Lenke til kommentar

Prøver ikke å fremstille noe som helst, for meg er dette det beste spillet jeg har spilt noensinne. Sitter ikke her å lyver og tenker "HAHA nå skal jeg lure folk til å kjøpe dette gitt".

Dette er et diskusjonsforum hvor meninger utveksles, er du uenig så for all del! Men ikke hint fram at vi sitter her og prater bullshit.

Lenke til kommentar

Virker som det er latterlig mange PS3 fanboys som gjør alt i sin makt for å skryte uncharted 2 langt opp i skyene og nekte for alle "feil" spillet måtte ha. Derfor var det veldig forfriskende og troverdig at en som feks ThomasM sier sin mening, når jeg sitter å vurderer et kjøp. Har null tro på forumbrukere som sier et spill er perfekt, har mye mer tro på en som faktisk elsker spillet kommer og sier det som det er (eller som han opplever det). Keep it up!

 

Jeg spiller hovedsaklig nesten bare på 360'en min, men Uncharted 2 er bedre enn alle 360-spill jeg har spilt, så å kalle meg en fanboy blir litt feil :p

Lenke til kommentar

Virker som det er latterlig mange PS3 fanboys som gjør alt i sin makt for å skryte uncharted 2 langt opp i skyene og nekte for alle "feil" spillet måtte ha. Derfor var det veldig forfriskende og troverdig at en som feks ThomasM sier sin mening, når jeg sitter å vurderer et kjøp. Har null tro på forumbrukere som sier et spill er perfekt, har mye mer tro på en som faktisk elsker spillet kommer og sier det som det er (eller som han opplever det). Keep it up!

 

Jeg spiller hovedsaklig nesten bare på 360'en min, men Uncharted 2 er bedre enn alle 360-spill jeg har spilt, så å kalle meg en fanboy blir litt feil :p

 

 

Jada, fint det :) Jeg tenkte hovudsaklig på folk som faktisk retter andre sine meninger om spillet i quotes osv.

 

Når skal jeg lære å ikke bruke ordet "fanboy" ? Alle blir så sinna med en gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...