Gå til innhold

Den kjære gull-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du sier noe der, er det ikke flere som gjør bruk av bars kontra ores? Ores er det minere og JCer som har største gleden av, bars derimot er det JC, Blacksmithing og Engineering som gjør utnytte av. Må vel være enklere slik sett da å få solgt bars kontra ores eller???

 

 

Jepp, akkurat det jeg mente. Det er derfor jeg mener det er rart at ores selger for mer enn bars, spesielt med saronite, der du trenger 2 ore for 1 bar. Og tpå lavere lvls (mining) pleier jo noen å lvle mining med kun smelting. Kjøpe ore, smelte ore, selge bars. Siden du ikke kan levle mining med å smelte saronite, er det jo enda mer merkelig at bars går så dårlig.

 

Noen som er enig?

Endret av Johnandre93
Lenke til kommentar
Du sier noe der, er det ikke flere som gjør bruk av bars kontra ores? Ores er det minere og JCer som har største gleden av, bars derimot er det JC, Blacksmithing og Engineering som gjør utnytte av. Må vel være enklere slik sett da å få solgt bars kontra ores eller???

 

 

Jepp, akkurat det jeg mente. Det er derfor jeg mener det er rart at ores selger for mer enn bars, spesielt med saronite, der du trenger 2 ore for 1 bar. Og tpå lavere lvls (mining) pleier jo noen å lvle mining med kun smelting. Kjøpe ore, smelte ore, selge bars. Siden du ikke kan levle mining med å smelte saronite, er det jo enda mer merkelig at bars går så dårlig.

 

Noen som er enig?

 

Nja, det er sikkert forskjellig fra server til server, men på min server så selger fremdeles Saronite Bars for marginalt mer enn ore gjør, og da er det tatt med i betraktning at man trenger 40 ore for 20 bars (20 ore selger for ca 18-19g, mens 20 bars selger for ca 40-45g). Mulig at det er mange som lvler JC og/eller at det er mye demand for gems på din server, eller at det er lite folk som lvler BS eller Engineering. Men ja, hvis ikke det er tilfellet så er det rart, men det er også mulig at det er mange flere som av en eller annen grunn smelter ore og selger bars, og at det derfor er flere som prøver å selge (og dermed undercutter hverandre) enn det er folk som selger ore.

 

 

Ang. mining i Icecrown, noen som har link til en bra rute eller noe slikt å følge? Som jeg har oppfattet det kan det være ores _overalt_ i Icecrown (og sonen er jo mongostor), så en mer spesifik rute, anyone?

 

Sjekk www.wow-professions.com og se mining guiden deres. Anbefaler ellers bruk av Gatherer, noe som også gjør at du får locations fra guildmates som bruker den. Generelt sett dog, runder rundt sidene på mapet fungerer greit.

Lenke til kommentar
Ang. mining i Icecrown, noen som har link til en bra rute eller noe slikt å følge? Som jeg har oppfattet det kan det være ores _overalt_ i Icecrown (og sonen er jo mongostor), så en mer spesifik rute, anyone?

 

Sjekk www.wow-professions.com og se mining guiden deres. Anbefaler ellers bruk av Gatherer, noe som også gjør at du får locations fra guildmates som bruker den. Generelt sett dog, runder rundt sidene på mapet fungerer greit.

GatherMate (addon) + DB fra Wowhead + Routes (addon) gir deg en optimal rute basert på hva du er ute etter. Jeg miner utelukkende i Wintergrasp p.g.a. titanium- og feite saronite veins. Slik ser kartet mitt ut:

 

post-19-1095362058_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Solgte 4x Dragon's Eye i dag. 480g på det. Har mining og JC, men trenger penger til snart lvl 77 og Epic Flying. Hvordan burde jeg farme peng? :>

 

EDIT: Pleide å mine thorium, men de har gått fra 80g til 20g på 2 uker nå.. Det å gjøre JC daily er bra, men prospecte eller selge colbat ores?

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Den virkelige store måten du tjener penger på: 200-250g per 25-30min depends på hvor god du selv er.

 

Du kan velge å ha med deg en kompis eller ikke, The Botanica normal lvl 70 instance. Her får du ca 50s per mob og de går ganske rask nedt.

 

Jeg har bare gjort dette som holy paladin med en rogue eller mage. Så hvis du looter alt og vendorer så burde du havne på en rundt 200-250g om du tar alt selv :)

Lenke til kommentar
Prospecting er svaret. Er et definitivt større marked for det.

 

Her tror jeg det er forskjell fra server til server, på min server er saronite ore dumpet til det idiotiske, er heldig om du får 20G per stack, ellers ligger den på rundt 10-15G, mye grunnet at folk dumper prisen nå så innmari at det er sykt og ikke minst, forferdelig irriterende.

Lenke til kommentar

ALDRI bruk routes i Icecrown. Prøvde det nå. Altfor mange veins der! Ble nedspamma. Umulig å se noe som helst der med addon'en.

 

Btw, fikk egentlig ikke til noe som helst med den, fordi hadde alt for mange veins på kartet med en db jeg fikk via Wowmatrix.

Hjelper jo ikke å sette på kun titanium heller, fordi veins har sjangs å spawne Saronite, rich saronite, eller titanium.

Endret av Johnandre93
Lenke til kommentar

Muligens noe off topic, men: Går det an å få Auctioneer til å huske prisene for det man legger ut på noen måte? Husker at det var slik i gode gamle dager, men nå resettes prisen på alt hver gang jeg forandrer antall i stacken.

 

Ville også satt stor pris på om noen tok seg tid til å lage en liten miniguide på de forskjellige funksjonene i Auctioneer, da jeg så smått begynner å innse hvor mektig dette verktøyet kan være om du har knuseroen.

 

Så litt on topic:

 

Jeg har de siste dagene merket at varer selger raskere om du unngår runde tall når du legger dem ut. Etter å ha hatt tre stacks med Dream Shard ute i 48 timer til 299 gull uten salg, la jeg dem bare for nysgjerrighetens skyld ut for 321g 78s 12c, og alle tre solgte i løpet av noen timer. Dette til tross for at det fremdeles var undercutters med 10stacks til 130g der ute. Prøvde samme metode med Essence og dust, og varene forsvinner generelt raskere.

 

Det kan for all del være tilfeldigheter, men jeg mistenker at folk stoler mer på priser som ser ut som de har blitt autogenerert. Jeg vet i tillegg at jeg selv sjelden dobbeltsjekker en pris dersom den er rotete, mens skepsisen alltid kommer dersom jeg ser noe til 1200 gull 0s 0c.

 

Andre erfaringer med dette?

Endret av Mafo
Lenke til kommentar

Jeg selger stacks med Greater Cosmic Essences for 180g rundt, selges ofte innen minutter etter at jeg legger ut. (Per stykk er det ~19g akkurat nå.)

 

Må bare få nevne hvor sinnsykt glad jeg har blitt i Notched Cobalt War-Axe. Nå har jeg kjøpt Cobalt til rundt 2000g, regner med å få solgt dusts/essences/shards til nærmere 8000g.

Lenke til kommentar
Jeg selger stacks med Greater Cosmic Essences for 180g rundt, selges ofte innen minutter etter at jeg legger ut. (Per stykk er det ~19g akkurat nå.)

 

Må bare få nevne hvor sinnsykt glad jeg har blitt i Notched Cobalt War-Axe. Nå har jeg kjøpt Cobalt til rundt 2000g, regner med å få solgt dusts/essences/shards til nærmere 8000g.

 

Du kjøper fremdeles KUN når det ligger under 25? På min server ligger prisene på 35-50 for en 20-stack (ja, mer enn saronite). Jeg pleier betale opp til 40, og går greit i pluss uansett, da dropraten på GCE x 2 er såpass nais. Gjorde et kupp i går though, da en kar hadde lagt ut 30 ore stacks til 19g per stk.

 

GCE pleier ligge på mellom 21 og 25, men jeg legger dem aldri ut for mindre enn 24, da metoden din har gjort meg såpass velstående at jeg har råd til å vente, og på 48 timer selger det uansett. :)

Lenke til kommentar

Er langt i fra noe særlig lettere nå. Jeg har selv en lvl 72 og en 70 jeg holder på med nå om dagen, og har laaaaangt i fra råd til epic mount på noen av dem, og det bare baller på seg når jeg i tillegg må ha cold flying til 1k gull også, og sikkert dualspec etterhvert for å kunne være "imba" nok til raids.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...